15 C
Athens
Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου, 2021

Ανοιχτή Πόλη: Μαζικό καψόνι ο Μεγάλος Περίπατος

✚ ΑΘΗΝΑ

Δήμος Αθηναίων: Στον Άγιο Αρτέμιο το 7ο πάρκο «τσέπης» της Αθήνας

Στον Άγιο Αρτέμιο, σε μία πυκνοδομημένη γειτονιά της Αθήνας, γνωστή και ως Γούβα, «γεννήθηκε» το 7ο κατά σειρά pocket park της πόλης. Με το...

Πώς θα είναι η Πανεπιστημίου μετά από την ανάπλαση – Το έργο σε 20 ερωτήσεις και απαντήσεις

Στο τέλος του 2021 ξεκινούν τα έργα για την τελική ανάπλαση της Πανεπιστημίου και αναμένεται να ολοκληρωθούν σε 12 με 15 μήνες. Ο προϋπολογισμός...

Μία νέα «πράσινη» γειτονιά στα Πετράλωνα – Μεγαλώνει το δίκτυο των πάρκων «τσέπης» στην Αθήνα

Ενισχύοντας το δίκτυο των πάρκων «τσέπης», ο Δήμος Αθηναίων συνεχίζει να δημιουργεί «πράσινα» σημεία συνάντησης για τους κατοίκους της Αθήνας, στο πλαίσιο αυτής της...

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του INNOVATHENS για τον Οκτώβριο

Το INNOVATHENS, ο Κόμβος Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων στο Γκάζι, συνεχίζει το  συναρπαστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα εργαστηρίων και δωρεάν σεμιναρίων, ειδικά σχεδιασμένο...

Τένις, Στίβος και Αυτοάμυνα στον ΟΠΑΝΔΑ

Ανοίγουν την Παρασκευή 17/09/21 οι εγγραφές για τις Ακαδημίες Εκμάθησης Αθλημάτων (τένις, στίβου και αυτοάμυνας) του ΟΠΑΝΔΑ, για παιδιά 6-15 ετών, ενηλίκους, και υποψήφιους...

Σφοδρή κριτική ασκεί η Ανοιχτή Πόλη στη δημοτική αρχή για τον Μεγάλο Περίπατο και την νέα πρότασή της για επέκταση των πεζοδρομίων της Πανεπιστημίου και επί μέρους μονιμοποίηση των παρεμβάσεων.

«Δεν είναι σχέδιο βιώσιμης κινητικότητας αλλά μαζικό καψόνι», τονίζει μεταξύ άλλων η Ανοιχτή Πόλη σε  ανακοίνωσή της και κατηγορεί τη δημοτική αρχή για «προσπάθεια διάσωσης μιας αποτυχημένης στην εφαρμογή ιδέα».

Δείτε την ανακοίνωση

Η δαπανηρή επιμονή της δημοτικής αρχής σε μια αποτυχημένη ιδέα

Ο Μεγάλος Περίπατος αντιμετωπίζει την εύλογη δυσαρέσκεια των περισσότερων πολιτών, όπως καταγράφεται και στην πρόσφατη έρευνα του ΑΠΘ. Ο περιορισμός των αυτοκινήτων χωρίς ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς, δεν είναι σχέδιο βιώσιμης κινητικότητας, αλλά μαζικό καψόνι. Η χρήση του προχειροφτιαγμένου και αποκομμένου ποδηλατοδρόμου υπήρξε ελάχιστη, το ίδιο και του λειτουργικά και αισθητικά προβληματικού πεζοδρόμου. Η κακή διαχείριση των πόρων του Δήμου και η απουσία διαβούλευσης έβλαψαν την υπόθεση της βιώσιμης κινητικότητας.

Σε πείσμα των παραπάνω δεδομένων, η δημοτική αρχή επανέρχεται σήμερα με μια πρόταση για επέκταση των πεζοδρομίων της Πανεπιστημίου και επί μέρους μονιμοποίηση των παρεμβάσεων. Το σχέδιο της δημοτικής αρχής διατηρεί τις 4 λωρίδες, καταργεί τη λωρίδα κίνησης ποδηλάτου και διαπλατύνει τα πεζοδρόμια, επιστρώνοντας με νέα υλικά και πυκνώνοντας κατά τόπους τη φύτευση.

Καθώς η δημοτική αρχή επιμένει σε μια λογική η οποία έχει αποδειχτεί ότι «δεν πηγαίνει», τίθενται τα εξής ερωτήματα:

Χρειάζεται ο δρόμος με τα πλατύτερα πεζοδρόμια της Αθήνας μια νέα παρέμβαση διαπλάτυνσης, όταν υπάρχουν περιοχές της πόλης τελείως παραμελημένες από άποψη δημόσιων υποδομών και χώρου;

Τι προτεραιότητες δείχνει η πρόθεση να πέσουν άλλα 3 εκατομμύρια στο κέντρο της πόλης, όταν ο Δήμος χάνει ήδη πολύτιμους χώρους στις γειτονιές επειδή δεν διαθέτει τους απαραίτητους πόρους για απαλλοτριώσεις; Μήπως τα πολυτελή μάρμαρα της Πανεπιστημίου αποδειχθούν η άλλη όψη της απώλειας ενός ελεύθερου χώρου στα Πατήσια;

Αυτό το κόστος που θα πληρώσει η πόλη, ποιο όφελος θα έχει αλήθεια; Πόσοι και πόσες θα χαίρονται τα παγκάκια στο ενάμισι μέτρο από μια μποτιλιαρισμένη Πανεπιστημίου; Και πόσο ενδεδειγμένη είναι η επιλογή για φύτευση πλατανιών, την οποία πολλοί ειδικοί αμφισβητούν ως προς τη λειτουργικότητά της;

Γιατί δεν συζητιέται καν μια ελάχιστη διατομή για μελλοντικό ποδηλατόδρομο, ως μέρος ενός ευρύτερου δικτύου;

Γιατί δεν ξεκινούν άμεσα και χωρίς τυμπανοκρουσίες οι διαδικασίες για πύκνωση του πρασίνου στις υφιστάμενες δενδροστοιχίες, αλλά και για απελευθέρωση του χώρου των πεζών από ενοχλητικές κατασκευές και χρήσεις στα, ήδη επαρκή, πεζοδρόμια;

Η Ανοιχτή Πόλη επιμένει ότι το κέντρο της Αθήνας μπορεί να κερδίσει δημόσιο χώρο και να γίνει πιο φιλικό σε κατοίκους και επισκέπτες. Σε αυτήν την κατεύθυνση κινούνται και οι προτάσεις που έχουμε καταθέσει για ένα ζωντανό κέντρο. Η δημοτική αρχή επιμένει σε μια προσπάθεια να δικαιωθεί και να διασωθεί μια αποτυχημένη στην εφαρμογή της ιδέα. Μια επιμονή σε ένα έργο βιτρίνας, που αποβαίνει δυστυχώς σε βάρος των δημοτών και της λειτουργίας της πόλης, την ίδια ώρα που άλλες περιοχές του δήμου ασφυκτιούν από την έλλειψη πόρων.

Μάγδα Μπουλούκου

Γ. Καμίνης: Η Φώφη Γεννηματά, μας αφήνει μια παρακαταθήκη πάρα πολύ σημαντική

Θλίψη στον πολιτικό κόσμο από τον θάνατο της Φώφης Γεννηματά. Σύσσωμοι οι πολιτικοί εκφράζουν τα βαθιά τους συλλυπητήρια για την τραγική απώλεια. Συντετριμμένος εμφανίστηκε...

Αρχαιολογική έρευνα σε ναυάγιο κλασικών χρόνων στο στενό Κυθήρων – Νεάπολης

Αρχαιολογική έρευνα σε ναυάγιο κλασικών χρόνων που εντοπίσθηκε κατά τις εργασίες καλωδίωσης μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας από την Κίσαμο στην Νεάπολη Ναυάγιο κλασικών χρόνων, που είχε...

Η Βουλή σταματάει για μια εβδομάδα τις εργασίες της σε ένδειξη πένθους

Με διακοπή των εργασιών της για την τρέχουσα εβδομάδα, συμμετέχει η Βουλή στο πένθος για την απώλεια της Φώφης Γεννηματά. Μόλις έγινε γνωστή η είδηση...

Κυρ. Μητσοτάκης: Με θλίψη και συντριβή αποχαιρετώ τη Φώφη Γεννηματά

Θερμά συλλυπητήριά του για την απώλεια της πρόεδρου του του Κινήματος Αλλαγής Φώφης Γεννηματά εξέφρασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε δήλωσή του.Η δήλωση του...

Αλ. Τσίπρας για Γεννηματά: Η απώλειά της αφήνει πιο φτωχή την πολιτική ζωή της χώρας

Η απώλειά της Φώφης Γεννηματά αφήνει πιο φτωχή την πολιτική ζωή της χώρας, τόνισε μεταξύ άλλων στο συλλυπητήριο μήνυμα του ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ,...

Επίτηδες πεζός * 25-10-2021

Η ταχυδρομική υπηρεσία στην εποχή της τουρκοκρατίας ονομαζόταν Μεντζίλια και ήταν ένα σύστημα διαβίβασης εγγράφων με άλογα που άλλαζαν στους Μεντζίλ-χανέδες, δηλαδή πανδοχεία-σταθμούς για...

Οδός Ζαν Μωρεάς 25-10-2021

Στο Κουκάκι, κάτω από τον λόφο Φιλοπάππου, από μια πράσινη γωνιά με ψηλά δέντρα στην οδό Ζαχαρίτσα, ξεκινά η Ζαν Μωρεάς, η οποία οδηγεί...

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Δακτύλιος: Βελτιωμένη εικόνα στα λεωφορεία, αυξημένη κίνηση στο Μετρό

Βελτιωμένη συγκριτικά με την περασμένη εβδομάδα παρουσιάζεται σήμερα η κατάσταση σε στάσεις και λεωφορεία, πρώτη μέρα εφαρμογής του Δακτυλίου. Ωστόσο, δεν συμβαίνει το ίδιο...

Πρεμιέρα σήμερα για τον δακτύλιο

Επιστρέφει, έπειτα από περίπου 2 χρόνια απουσίας, ο δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας. Από σήμερα Δευτέρα 25 Οκτωβρίου έως και την Παρασκευή 22 Ιουλίου...

«Νέα έργα 2019-2021»: Ατομική έκθεση του Γιάννη Αδαμάκου στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων

Την ατομική έκθεση του Γιάννη Αδαμάκου, με τίτλο «Νέα έργα 2019-2021», παρουσιάζει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) στην Πινακοθήκη...

Κυκλοφοριακό «έμφραγμα» στον Κηφισό

Ουρές χιλιομέτρων σχηματίζονται στα δύο ρεύματα του Κηφισού λόγω και της πρώτης ημέρας εφαρμογής του δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας. Στην κάθοδο του Κηφισού οι...

Επιθέσεις σε Τράπεζες τα ξημερώματα

Επιθέσεις σε δύο τράπεζες σε Χαϊδάρι και Χαλάνδρι σημειώθηκαν σχεδόν την ίδια ώρα τα ξημερώματα με τους δράστες να προκαλούν σοβαρές φθορές. Η πρώτη επίθεση...