back to top
15.6 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

15.6 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Ψυχοκοινωνική υποστήριξη σε θύματα βίας από τo Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης

Διαβάστε επίσης

Ψυχοκοινωνική υποστήριξη σε θύματα βίας μέσω των τηλεφωνικών γραμμών «197» και «1107», παρέχει τo Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης (E.K.K.A.), με εξειδικευμένο προσωπικό (κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους),σε 24ωρη βάση.

Παράλληλα, λειτουργούν τα Κέντρα Κοινωνικής Στήριξης σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη, τα Καταφύγια Επείγουσας και Βραχυπρόθεσμης Φιλοξενίας για γυναίκες θύματα βίας – μόνες ή με τα παιδιά τους – σε Αττική και Θεσσαλονίκη, καθώς και οι Ξενώνες για ανθρώπους σε επισφάλεια στέγης στην Αττική.

Το Ε.Κ.Κ.Α. – ΝΠΔΔ εποπτευόμενο από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων – παρέχει άμεση κοινωνική και ψυχολογική υποστήριξη σε άτομα και οικογένειες που περιέρχονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, και κυρίως, όταν αντιμετωπίζουν βία ή/και κακοποίηση.

Τηλεφωνική Γραμμή Άμεσης Κοινωνικής Βοήθειας «197»

Η Τηλεφωνική Γραμμή Άμεσης Κοινωνικής Βοήθειας «197» του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης είναι στη διάθεση κάθε πολίτη που αντιμετωπίζει μία κατάσταση ανάγκης, καθημερινά όλο το 24ωρο και η κλήση είναι δωρεάν.

Παρέχει πληροφόρηση για τα Προγράμματα και τις Δράσεις των Φορέων Κοινωνικής Προστασίας στη χώρα αλλά και συμβουλευτική με την υποστήριξη των Συμβούλων της Γραμμής (Κοινωνικοί Λειτουργοί ή Ψυχολόγοι) για το κοινωνικό πρόβλημα, την ψυχολογική δυσκολία ή τη βία που κάποιος μπορεί να αντιμετωπίζει.

Αν κριθεί αναγκαίο, οι Σύμβουλοι της Γραμμής θα κατευθύνουν τους ενδιαφερόμενους προς ένα από τα Κέντρα Κοινωνικής Στήριξης (Κ.Κ.Σ.), που λειτουργεί το ΕΚΚΑ σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη ή προς άλλη κατάλληλη υπηρεσία.

Εθνική Γραμμή Παιδικής Προστασίας «1107»

Η Εθνική Γραμμή Παιδικής Προστασίας «1107» του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης λειτουργεί καθημερινά όλο το 24ωρο και η κλήση είναι δωρεάν ή έχει αστική χρονοχρέωση, ανάλογα με τον εκάστοτε πάροχο τηλεφωνίας του καλούντος.

Οι πολίτες, μπορούν να καλέσουν προκειμένου να να μοιραστούν με έναν/μία Σύμβουλο (Κοινωνικό Λειτουργό ή Ψυχολόγο) το πρόβλημα που τους απασχολεί σε σχέση με τα παιδιά και τους/τις εφήβους/-ες ή να ενημερώσουν – επώνυμα ή ανώνυμα – για την κακοποίηση ή την παραμέληση ενός παιδιού/εφήβου. Το Ε.Κ.Κ.Α. θα κινητοποιήσει τις τοπικές Κοινωνικές Υπηρεσίες, με τη συνδρομή της αρμόδιας για τους ανηλίκους Εισαγγελία για να διερευνήσουν την καταγγελία.

 

Επικοινωνία μέσω διαδικτύου

Επιπλέον, δεδομένου του αυξημένου αριθμού κλήσεων στις τηλεφωνικές γραμμές του Ε.Κ.Κ.Α, για τη διευκόλυνση της πρόσβασης των πιο ευάλωτων πολιτών στις Υπηρεσίες του Φορέα :

  • έχει δημιουργηθεί η σελίδα του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης στο Facebook «HELPίδα» (@ekka.helpida). Σε αυτήν μπορεί καθένας να διαβάσει χρήσιμες πληροφορίες για τις παρεχόμενες υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας στη χώρα ή/και να στείλει μήνυμα στις Κοινωνικές Υπηρεσίες του ΕΚΚΑ, με το ερώτημα ή το αίτημά του, μέσω messenger.
  • μπορεί, ως εναλλακτικός τρόπος επικοινωνίας με τον φορέα, να επιλεγεί η αποστολή μηνύματος στην ηλεκτρονική διεύθυνση: [email protected].

 

Δημήτρης Κωστάκος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα