back to top
15.5 C
Athens
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

15.5 C
Athens
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Κ. Σερράος (ΕΜΠ) για “Μεγάλο Περίπατο”: Οι πόλεις αλλάζουν – Περισσότερος χώρος για πεζούς

Διαβάστε επίσης

Την ανάγκη να υπάρξουν περισσότεροι χώροι προσβάσιμοι στους πεζούς τονίζουν αρκετοί φορείς και επιστήμονες στο πλαίσιο του αέναου διαλόγου για το μέλλον και την εξέλιξη των πόλεων.

Στην μητροπολιτική Αθήνα με την επέκταση του μετρό έως την Νίκαια και τον Πειραιά, ο χάρτης των συγκοινωνιών διαφοροποιείται σταδιακά, ενώ το κέντρο της πόλης είναι ιδιαίτερα προσβάσιμο με τα μέσα σταθερής τροχιάς, σημειώνει μεταξύ άλλων ο καθηγητης του ΕΜΠ κ.Κωνσταντίνος Σερράος στον “Αθήνα 9.84”.

Ο καθηγητής στην Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών  μετέχει στην Διαπαραταξιακη Επιτροπή η οποία έχει δημιουργηθεί υπό την σκέπη του δήμου Αθηναίων με την συμμετοχή ειδικών επιστημόνων για τον Μεγάλο Περίπατο.

“Ήδη έχουν γίνει αρκετά πράγματα που έχουν ανατρέψει τις συνθήκες κυκλοφορίας και ζωής στο κέντρο , βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής και νομίζω ότι είναι τώρα η στιγμή να προχωρήσει κανείς ένα βήμα παραπέρα. Οι πόλεις αλλάζουν και πρέπει κανείς να μπορεί να τις σχεδιάζει πάντα κοιτώντας τις τρέχουσες ανάγκες της πόλης και ανταποκρινόμενος σε αυτές” αναφέρει ο κ. Σερράος στην εκπομπή “Μία ημέρα στην Αθήνα” (8/7/20)

“Οι ανάγκες των πόλεων είναι να υπάρξει περισσότερος χώρος σε πεζούς, καλύτερη δυνατότητα μετακίνησης (όχι με το ΙΧ αυτοκίνητο, γιατί αυτό καταλαμβάνει πάρα πολύ χώρο) καλύτερες συνθήκες ποιότητας του αέρα και του περιβάλλοντος.  Προς αυτή την κατεύθυνση είναι και οι παρεμβάσεις που έχουν να κάνουν με τον περιορισμό του ΙΧ στις κεντρικές περιοχές και με περισσότερο χώρο για πράσινο. Ειδικά για το κέντρο της Αθήνας, νομίζω η χρονική στιγμή για μία τέτοια παρέμβαση σίγουρα έχει έρθει . Πιστεύω ότι πρέπει να γίνει και πρέπει να πετύχει. Θα είναι επωφελής για την πόλη και πρέπει να βοηθήσουμε όλοι ώστε να υλοποιηθεί και όχι να “καεί” η προσπάθεια” αναφέρει.

Αναφορικά με τις ήδη υπάρχουσες δράσεις στο κέντρο της Αθήνας ο κ. Σερράος σημειώνει ότι βρισκόμαστε σε μία δοκιμαστική παρέμβαση , σε μία πρόγευση αν και ο κόσμος δεν είναι πολύ μαθημένος σε αυτό.

“Είναι ένα εγχείρημα το οποίο λέει : “πως θα ήταν η πόλη ΑΝ περιορίζαμε πρώτα από όλα το ΙΧ αυτοκίνητο. Αν δίναμε περισσότερο χώρο σε πεζούς και ποδήλατα, αν αναβαθμίζαμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει κανείς τα ΜΜΜ. Αυτό σημαίνει μία ανακατανομή του δημόσιου χώρου” λέει ο καθηγητής του ΕΜΠ.

“Πως θα ήταν αν επιχειρούσαμε να ανακατανείμουμε της χρήσης πάνω σε αυτό το χώρο; Αυτό είναι αυτή τη στιγμή το μήνυμα . Δοκιμάζεται, ακούγονται απόψεις και έχει γίνει ένας τεράστιος διάλογος . Είναι ευκαιρία να δει ο απλός πολίτης, όχι ο ειδικός , πως θα ήταν ΑΝ… γινόντουσαν όλα αυτά, αλλά και να πει την άποψή του.  Είναι ένα εγχείρημα σωστό,  θα ακουστούν και καλές απόψεις και κακές. Ο στόχος είναι πριν πάμε στην υλοποίηση, πριν η δημοτική αρχή πάρει την απόφαση για την οριστική υλοποίηση , να έχει κάνει όσες διορθώσεις απαιτούνται , να έχει αφουγκραστεί την κοινή γνώμη ώστε αυτό να έχει αποδοχή”

Γ.Αποστολίδης

 

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα