24 C
Athens
Σάββατο, 11 Ιουλίου, 2020

Τι και πως ψώνισαν οι καταναλωτές στην Black Friday

✚ ΑΘΗΝΑ

Το 1ο καλοκαιρινό φεστιβάλ του περιοδικού δρόμου «Σχεδία» είναι γεγονός

Αυτό το καλοκαίρι συναντιόμαστε στο κέντρο της πόλης, στην οδό Κολοκοτρώνη, στο νούμερο 56 και στον πεζόδρομο της Νικίου για τη μεγάλη γιορτή πολιτισμού...

Δήμος Αθηναίων: Στήριξη σε 140 οικογένειες με ανήλικα παιδιά που έπληξε η πανδημία

Το Κέντρο Υποδοχής και Αλληλεγγύης του Δήμου Αθηναίων (Κ.Υ.Α.Δ.Α.), στην πρώτη γραμμή της στήριξης των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων της πόλης, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο...

Και με ψηφιακή βιτρίνα η Δημοτική Αγορά Κυψέλης 

Η Δημοτική Αγορά Κυψέλης online Μια online Αγορά η Κypsel-e ετοιμάζεται να μπει στο cloud δίνοντας την ευκαιρία σε μικρούς επιχειρηματίες της Κυψέλης και άλλων...

Δήμος Αθηναίων: Ανανεωμένο ξεκινάει φέτος το πρόγραμμα «υιοθέτησης» νεοφυτευμένων δέντρων

Ανανεωμένο και ενταγμένο στο σύνολο δράσεων με τίτλο «Υιοθέτησε την Πόλη σου» ξεκινάει φέτος του πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων «Adopt-A-Tree / Υιοθέτησε νεοφυτεμένα δέντρα», μετά...

Χρυσό βραβείο για το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» 

Μεγάλη διάκριση έλαβε το καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», αποσπώντας το χρυσό βραβείο στην κατηγορία «Εκπαιδευτικές...

Για τους καταναλωτές που δεν πρόλαβαν την Black Friday, έρχεται η Cyber Monday που και αυτός ο θεσμός αναμένεται να διαρκέσει καθ’ όλη την διάρκεια της εβδομάδας με online προσφορές που φθάνουν έως και το 70%. Από αύριο Δευτέρα και για τις επόμενες ημέρες τα online καταστήματα προσφέρουν δελεαστικές προσφορές στο καταναλωτικό κοινό.

Στον απόηχο της Black Friday και οι έμποροι εμφανίζονται ικανοποιημένοι καθώς σε κάποιες περιπτώσεις όπως σε ηλεκτρονικά ξεπούλησαν κυριολεκτικά, ενώ οι καταναλωτές φαίνεται πως ανταποκρίθηκαν στην πληθώρα των εκπτώσεων που ξεδιπλώθηκαν κατά την διάρκεια της περασμένης εβδομάδας και προχώρησαν σε μικρές ή και σε μεγαλύτερες αγορές.

Αύξηση πωλήσεων καταγράφηκε στα είδη ένδυσης και υπόδησης καθώς και στα ηλεκτρικά είδη, ενώ σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία οι έλληνες καταναλωτές δαπάνησαν κατά μέσο όρο 200 ευρώ κατά την διάρκεια της black week.

Συμφωνα με την ετήσια έρευνα του Εργαστήριο Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, για την πρακτική αυτή που εφαρμόστηκε στην Ελλάδα για τρίτη συνεχή χρονιά την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου, καταγράφεται μεγαλύτερη γνώση και ενημέρωση των καταναλωτών/τριων για την σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, με βασική πηγή πληροφόρησης τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πιο πολλές αγορές και μάλιστα μέσω διαδικτύου και μεγάλα ποσοστά έκπτωσης.

Συγκεκριμένα, από την έρευνα προκύπτει ότι οι καταναλωτές/τριες ανταποκρίθηκαν ως ένα βαθμό στην πρόσκληση των εμπορικών επιχειρήσεων καθώς το 30% του δείγματος πραγματοποίησε αγορές κατά την ημέρα Black Friday (έναντι 24% το 2016). Από αυτούς, το 21% αγόρασε μόνο από τα εμπορικά καταστήματα, το 34% μόνο από το διαδίκτυο και το υπόλοιπο 45% αγόρασε προϊόντα από τα καταστήματα αλλά και από το διαδίκτυο. Και πλήρωσαν για τις αγορές τους κυρίως με χρεωστικές κάρτες (42%), με μετρητά (41%) αλλά και πιστωτικές κάρτες (25,4%).

Οι περισσότερες αγορές έγιναν από καταστήματα νέων τεχνολογιών, καλλυντικών, και ένδυση/υπόδησης ενώ οι καταναλωτές/τριες ξόδεψαν για αγορές στην πλειοψηφία τους (31,3%) έως 50 ευρώ, ένα 28,4% ξόδεψε 51-100 ευρώ ενώ μόνο ένα 7,5% δήλωσε ότι ξόδεψε περισσότερα από 501 ευρώ. Όσον αφορά το ποσοστό των εκπτώσεων, το 44% των καταναλωτών που έκαναν αγορές υποστήριξε ότι από τα προϊόντα που αγόρασαν κέρδισαν έκπτωση της τάξης του 30%-40% και το 33,5% δήλωσε ότι αγόρασε με έκπτωση από 50% και πάνω της αρχικής τιμής των προϊόντων. Για τους συμμετέχοντες στην έρευνα, τα προϊόντα τα οποία είχαν τη μεγαλύτερη έκπτωση ήταν τα προϊόντα τεχνολογίας (74%), τα είδη ένδυσης/υπόδησης (20%), τα καλλυντικά (16%) και ο οικιακός εξοπλισμός (16%). Τέλος, στην ερώτηση «αν αξίζει να πραγματοποιήσει κάποιος/α αγορές την ημέρα Black Friday”, το 28% πιστεύει ότι αξίζει, το 40% δεν εξέφρασε άποψη ενώ το 31,5% είναι αρνητικό και θεωρεί ότι δεν αξίζει.

Όσον αφορά τις μελλοντικές προθέσεις των καταναλωτών/τριών,, το 48% δήλωσε δεν σκοπεύει να αγοράσει προϊόντα την επόμενη χρονιά που θα πραγματοποιηθεί η Black Friday στην Ελλάδα, το 36% δεν γνωρίζει ακόμα τι θα κάνει ενώ το 16% δήλωσε ότι σκοπεύει να προβεί σε αγορές. Στην εάν θα συστήνανε τη Black Friday σε συγγενείς/γνωστούς/φίλους για πραγματοποίηση αγορών, το 36% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε ότι ίσως/σίγουρα θα το έκανε ενώ το 24% δήλωσε ότι σίγουρα δεν θα πρότεινε κάτι τέτοιο.

Χριστιάννα Κούσιου

Δελτίο Ειδήσεων στις 24:00

Στις 24 Ιουλίου θα πραγματοποιηθεί η πρώτη προσευχή στην Αγιά Σοφιά, μετά την σημερινή απόφαση της Άγκυρας να τη μετατρέψει από μουσείο σε τζαμί,...

Κ. Σακελλαροπούλου για Αγία Σοφία: Η απόφαση της Τουρκίας προκαλεί ευθέως την ιστορική μας μνήμη

«Η απόφαση της Τουρκίας να την μετατρέψει σε τζαμί προκαλεί ευθέως την ιστορική μας μνήμη, υπονομεύει ανεπανόρθωτα τις αξίες της ανεκτικότητας και του διαλόγου...

Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων της Αμερικανικής Γερουσίας: Μεγάλη προσβολή η κίνηση του Ερντογάν για τους χριστιανούς σε όλο τον κόσμο

Την αντίθεση της στην απόφαση της τουρκικής κυβέρνησης να μετατρέψει την Αγία Σοφία σε τζαμί εκφράζει η ηγεσία της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων της αμερικανικής...

Κυρ. Μητσοτάκης: Προτεραιότητα της κυβέρνησης η προώθηση του ορεινού τουρισμού

Η προώθηση του ορεινού τουρισμού αποτελεί κεντρική προτεραιότητα της κυβέρνησης, στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, επισήμανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος...

Αλ. Τσίπρας: Σοβαρή πρόκληση η απόφαση Ερντογάν

Σοβαρή πρόκληση που παραβιάζει τις οικουμενικές αξίες, χαρακτηρίζει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, την απόφαση Ερντογάν για μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί,...

ΗΠΑ-χρηματιστήριο: Κλείσιμο με άνοδο

Με άνοδο έκλεισε σήμερα το χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Ο δείκτης Dow Jones της βιομηχανίας έκλεισε με άνοδο 369,21 μονάδων (+1.44%), στις 26.075,3 μονάδες. Ο δείκτης...

Το Κόπα Λιμπερταδόρες επιστρέφει το Σεπτέμβριο

Η συνομοσπονδία της Νοτίου Αμερικής ανακοίνωσε την επανέναρξη του Κόπα Λιμπερταδόρες στις 15 Σεπτεμβρίου. Το Κόπα Λιμπερταδόρες είναι έτοιμο για επανέναρξη, κι όπως ανακοινώθηκε από...

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Το 1ο καλοκαιρινό φεστιβάλ του περιοδικού δρόμου «Σχεδία» είναι γεγονός

Αυτό το καλοκαίρι συναντιόμαστε στο κέντρο της πόλης, στην οδό Κολοκοτρώνη, στο νούμερο 56 και στον πεζόδρομο της Νικίου για τη μεγάλη γιορτή πολιτισμού...

«Μια Νύχτα στην Όπερα»: Θερινό σινεμά στο Ξέφωτο του ΚΠΙΣΝ με ελεύθερη είσοδο

Για πέμπτο συνεχόμενο καλοκαίρι, το πολυαγαπημένο πρόγραμμα του ΚΠΙΣΝ Park Your Cinema σας προτείνει κλασικές ταινίες ρεπερτορίου, τις οποίες ίσως ανακαλύψετε για πρώτη φορά...

Έκθεση Τελειόφοιτων ΑΣΚΤ 2020 @ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ

Η έκθεση των τελειόφοιτων σπουδαστών της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, φιλοξενείται στον Χώρο Τέχνης της Εθνικής Ασφαλιστικής «ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ», έως τις 30 Ιουλίου. Η επιλογή...

Στο ΣτΕ κατατέθηκε προσφυγή για τον «Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας»

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατατέθηκε προσφυγή με αίτημα να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική και αντίθετη στην Ευρωπαϊκή και Ελληνική νομοθεσία η κοινή υπουργική απόφαση με...

Η διαβούλευση για τον Μεγάλο Περίπατο προχωρά – Οι παρεμβάσεις στο Εμπορικό Τρίγωνο και την Πλάκα

Οι παρεμβάσεις που φέρνουν ισορροπία στις μετακινήσεις και τη λειτουργία της τοπικής αγοράς στο Εμπορικό Τρίγωνο της Αθήνας και την Πλάκα και οι οποίες...