back to top
20.3 C
Athens
Σάββατο, 4 Μαΐου, 2024

20.3 C
Athens
Σάββατο, 4 Μαΐου, 2024

Το success story της E-LA-WON και του Γιάννη Καμπούρη: Από φιλόλογος παραγωγός και εξαγωγέας λαδιού και μελιού

Διαβάστε επίσης

«Τύχη λένε πως είναι όταν η προετοιμασία συναντάει την ευκαιρία» και στην περίπτωση του κυρίου Γιάννη Καμπούρη η καλή προετοιμασία έφερε μία ευκαιρία ζωής που δεν είναι άλλη από την κατάκτηση του κόσμου με το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο E-LA-WON που παράγει και εμπορεύεται στις τέσσερις γωνιές της γης.

Ανήσυχος φιλόλογος και ιδιοκτήτης της γνωστής αλυσίδας φροντιστηρίων «ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ», λάτρης παράλληλα της ελληνικής γης και με μία παράδοση πέντε γενεών στην παραγωγή λαδιού ήδη με τους παππούδες του στην Ίμβρο, η δική του ενασχόληση με τις ελιές ήταν σχεδόν αναπόφευκτη. Και πάρα τις δυσκολίες των καιρών, με πολλές επιχειρήσεις να κλείνουν και  πολλούς νέους να μεταναστεύουν αναζητώντας ένα καλύτερο μέλλον, ο ίδιος αποφάσισε να πάει κόντρα στο ρεύμα και να δημιουργήσει την δική του επιχείρηση με ότι ρίσκο κι όσες δυσκολίες συνεπάγεται αυτό.

Η ιστορία και οι ποικιλίες

Κάπως έτσι, χτίζοντας εκ του μηδενός, δημιούργησε τον δικό του ελαιώνα ανάμεσα στο Κιάτο και το Ξυλόκαστρο και φύτεψε τα πρώτα του λιόδεντρα, ποικιλίας Κορωνέικης και Πατρινής, αγορασμένα από την περιοχή Φίχτια των Μυκηνών. Η ενασχόλησή του με τις ελιές ξεκινά από την δεκαετία του 1990, όμως η E-LA-WON πήρε σάρκα και οστά τον Οκτώβριο του 2014. Σήμερα, η E-LA-WON παράγει το δικό της καθαρό λάδι σε συγκεκριμένες ποσότητες και με ανεπιτήδευτο τρόπο, χωρίς προσθήκες και προσμείξεις – ακριβώς όπως παλιά – ακολουθώντας τις σύγχρονες επιταγές που προσβλέπουν στη διαφύλαξη του περιβάλλοντος και την αειφορία.

Ο βρώσιμος χρυσός και το «άνοιγμα» στις ξένες αγορές

Αυθεντική γεύση, πλούσια αρώματα που αναδύονται μέσα από μία καλαίσθητη φιάλη και μία σειρά βραβεύσεων σε κορυφαίους διαγωνισμούς σε παγκόσμιο επίπεδο που επισφραγίζουν την ποιότητα και το κατατάσσουν στα καλύτερα και ακριβότερα λάδια παγκοσμίως. Δεν είναι τυχαίο που η E-LA-WON έχει διεισδύσει όχι μόνο στην ευρωπαϊκή αγορά και την αγορά της μέσης ανατολής, αλλά ακόμη και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (Άμπου Ντάμπι, Ντουμπάι), το Μπαχρέιν και την Αμερική. Στην αγορά της Σαουδικής Αραβίας και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων το λάδι πωλείται στα 610 ευρώ!

Ποιο είναι αυτό το στοιχείο που εκτινάσσει την τιμή στα ύψη; Είναι τα φύλλα βρώσιμου χρυσού που προστίθενται στο άριστης ποιότητας Ελληνικό Εξαιρετικό Παρθένο ελαιόλαδο και του προσδίδουν έντονη αντιοξειδωτική και αντιγηραντική δράση. Παράλληλα διαθέτει υψηλή περιεκτικότητα σε ελαιοκανθάλη, η οποία προστατεύει το καρδιαγγειακό σύστημα. Το E-LA-WON Luxury (Limited edition) είναι ο «υγρός χρυσός» του Ομήρου με φύλλα «βρώσιμου χρυσού», όπως λέει και ο κ. Γιάννης Καμπούρης.

Αντίστοιχα και οι άλλες δύο σειρές της E-LA-WON, το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο Green Fresh που παράγεται από ελιές κορωνέϊκης ποικιλίας, οι οποίες συγκομίζονται όταν είναι ακόμα πράσινες και άγουρες και το Premium με πρωτοποριακή συσκευασία με προσθήκη αζώτου στο κενό μέρος της γυάλινης φιάλης, ώστε να διατηρείται αναλλοίωτη η φρεσκάδα του χυμού της ελιάς, καθώς και τα οργανοληπτικά και χημικά του χαρακτηριστικά, έχουν να επιδείξουν μοναδικά στοιχεία. Στα υπόλοιπα προϊόντα της εταιρείας συγκαταλέγονται πέστο λιαστής ντομάτας και μαϊντανού.

Η E-LA-WON πρωτοστατεί σε διεθνείς εκθέσεις τροφίμων σχεδόν κάθε χρόνο. Επόμενη στάση της είναι η μεγαλύτερη έκθεση τροφίμων και ποτών Anuga, που γίνεται αυτές τις μέρες στην Κολωνία.

*E-LA-WOΝ, ποια είναι η σημασία του ονόματος; Πρόκειται για την συλλαβογραφική απόδοση της λέξης ΕΛΑΙΟΝ στη Γραμμική Β.

Ο κ. Γιάννης Καμπούρης μίλησε στην εκπομπή «Αθήνα Σήμερα» με τη Νόνη Καραγιάννη και το ένθετο «Η Ώρα της Καινοτομίας».

Διαβάστε ολόκληρη την συνέντευξη παρακάτω.

Νάντια Σκεπετάρη: Πως ξεκίνησαν όλα για την E-LA-WON, πως μπαίνουν οι ελιές στη ζωή σας; Φιλόλογος παράλληλα στο επάγγελμα και οι ελιές έρχονται κι αυτές να μπουν στο παιχνίδι… Πως ξεκίνησε όλο αυτό;

Γιάννης Καμπούρης: Φιλόλογος και μάλιστα ενεργός φιλόλογος και με συγγραφική δραστηριότητα με εκπαιδευτικά βιβλία στις εκδόσεις Πατάκη. Αλλά είμαι μάχιμος στον μαυροπίνακα. Όμως οι μνήμες από την πατρίδα μου την Ίμβρο σαν τις Ερινύες. Αν η πραγματική πατρίδα μας είναι τα παιδικά μας χρόνια εγώ πάνω στις αναμνήσεις από την Ίμβρο έχτισα τη ζωή μου. Εκείνες οι καταγραφές, η αγάπη για τη γη, ο ίσκιος της γιαγιάς ελιάς, οι γεύσεις, το ζυμωτό ψωμί, το λιομάζωμα, η μυρωδιά του φρέσκου λαδιού, που έβγαινε από το λιοτρίβι, η γεύση πάνω σε ψημένες φέτες, ψωμί με αλάτι και ρίγανη, όλα αυτά λοιπόν με ώθησαν να δημιουργήσω τα δικά μου λιοτόπια. Έτσι βρέθηκα στη Πελοπόννησο. Στη γη των θρύλων και των παραδόσεων, στη γη των Μυκηνών. Εκεί έκανα τα δικά μου λιοτόπια, έφτιαξα το δικό μου λάδι πάλι, σαν της Ίμβρου.

Όμως το κίνητρο και η αιτία ήταν ακόμη μία τα ελληνόπουλα όπως ξέρετε φεύγουν στο εξωτερικό, μεταναστεύουν. Πάνω από 350.000 νέοι μας εγκαταλείπουν την Ελλάδα. Ο μεγάλος μου γιος στο Λονδίνο. Σπούδασε και ασχολείται εργασιακά με την βιοπληροφορική. Τι να κάνει εδώ; Με τι προοπτικές; Οπότε λοιπόνδιάθεση αντίδρασης και μεράκι λειτούργησαν σαν καταλύτες, σαν μοχλοί δράσης στις δυσκολίες, στις απογοητεύσεις, στα πισωγυρίσματα, στον ανταγωνισμό, στην απουσία υποστήριξης πολλές φορές από τους κρατικούς μηχανισμούς. Αντίδοτο για όλα αυτά είναι το πείσμα και το όνειρο. Τώρα πια δεν θέλω να λέω, επειδή είμαστε και σε κάποια ηλικία, τι να κάνουμε έτσι είναι η ζωή. Προτιμώ να λέω «θα κάνω τη ζωή μου έτσι όπως την ονειρεύομαι». Γι’ αυτό τύχη λένε πως είναι όταν η προετοιμασία συναντάει την ευκαιρία.

Έτσι δημιουργήθηκε λοιπόν το ελαιόλαδο E-LA-WON και γενικά έγινε το brand όλης της εταιρείας με όλα τα προϊόντα. Βεβαίως όλα χτίστηκαν από μηδενική βάση. Η προσπάθεια στηρίχτηκε στη ποιότητα του προϊόντος, ντύθηκε με το περίβλημα της ιστορίας μας. Η ονομασία E-LA-WON είναι συλλαβογραφική απόδοση της ελληνικότατης λέξης έλαιον, στη γραμμική γραφή β’ όπως την αποκάλυψε ο Μισελ Βέντες το 1952.

Ψηφίδα ψηφίδα λοιπόν γράφτηκε το παζλ E-LA-WON από την ελληνική γη και το ταξιδεύουμε τώρα σε όλες τις γωνιές της γης. Ένας χρυσαφένιος δηλαδή φυσικός χυμός, μια καθαρή, αφοπλιστικά λιτή και μαζί πλούσια γεύση. Το επικοινωνήσαμε το προϊόν σε πολλά MME, είχαμε την καινοτομία με το βρώσιμο χρυσό, συμμετείχαμε σε εκθέσεις, υποστηρίξαμε το προϊόν μας μέσα στον ισοπεδωτικό ανταγωνισμό των «μεγάλων» και συμμετέχουμε βεβαίως κάθε χρονιά, μία στην Anuga της Γερμανίας, μία στη Sial της Γαλλίας, στη Food Expo στην Ελλάδα και προσπαθούμε να διεισδύσουμε και να κάνουμε πωλήσεις τόσο σε διεθνείς αγορές όσο και στην Ελλάδα.

Το προϊόν μας βρίσκεται στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη (Βέλγιο, Ολλανδία, Γερμανία, Ελβετία, Αγγλία, Φιλανδία, Σουηδία), στη Μέση Ανατολή, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (Ντουμπάι, Άμπου Ντάμπι), στο Μπαχρέιν, στην Ταϊλάνδη συγκεκριμένα στο Μπανγκόκ και από το καλοκαίρι ξεκίνησε το μεγάλο μας όνειρο που είναι η Αμερική.

Ν.Σ.: Πότε επομένως ιδρύεται η E-LA-WON και που βρίσκονται οι ελαιώνες σας;

Γιάννης Καμπούρης: Η E-LA-WON ξεκίνησε Οκτώβρη του 2014, δηλαδή έχουμε κλείσει τριετία και βαδίζουμε σταθερά. Οι ελαιώνες μας είναι μεταξύ Κιάτου – Ξυλόκαστρου, όμως εμείς πήραμε τα φυτώριά μας από τα Φίχτια Μυκηνών, έτσι λέγεται η περιοχή. Κορωνέϊκη ποικιλία και Πατρινή στη συνέχεια. Οπότε λοιπόν τόσο οργανοληπτικά είμαστε σε πολύ καλό στάδιο με τις διάφορες βραβεύσεις μας λόγω του ότι κάνουμε έγκαιρη συγκομιδή – πράσινη ελιά. Έχουμε βραβευθεί επανειλημμένως για το health claim, τον «ισχυρισμό υγείας» και συνολικά η E-LA-WON επειδή προσέθεσε κι άλλα προϊόντα όπως είναι τα μονοποικιλιακά μέλιατης, το πέστο κι έχει στα σκαριά καινούρια λόγω της καλλιέργειάς της στην Θεσσαλία με υπερτροφές, ήδη με αρώνια ασχολείται και προσθέτει κι αλλά σημεία προσδοκούμε να παρουσιάζουμε ελληνικά, αγνά, βιολογικά προϊόντα.

Ν.Σ.: Τι είναι αυτό που χαρακτηρίζει εσάς και την E-LA-WON;

Γ.Κ.: Εκείνο το οποίο μας χαρακτηρίζει, επειδή είμαστε και δάσκαλοι μεταλαμπαδεύουμε στα παιδιά, μιλώντας για τη νεανική επιχειρηματικότητα, το κίνητρο του ότι δεν φτάνει κάποιος να ασκεί στη ζωή του ένα επάγγελμα, όπως εγώ ας πούμε φιλόλογος, αλλά όλοι μας έχουμε κρυφά ταλέντα, μπορούμε να δημιουργήσουμε και ένα και δύο και τρία άλλα πράγματα. Γι΄αυτό λοιπόν και το δικό μας όνειρο πήρε σάρκα και οστά μέσα από την E-LA-WON και δημιουργούμε συνεχώς. Άρα λοιπόν, πηγαίνουμε και σε σχολεία, πέρυσι ήδη καλύψαμε 7 σχολεία μιλώντας στους νέους κατά τη διάρκεια του επαγγελματικού προσανατολισμού όχι μόνο για το στεγνό εργασιακό περιβάλλον αλλά πως μπορούν να δημιουργήσουν και βέβαια να καινοτομήσουν. Γιατί μην ξεχνάμε ότι με την καινοτομία, με το ζήλο, πάθος κι επιμονή μόνο μπορούμε να προχωρήσουμε. Βέβαια εγώ έχω κι ένα μότο στη ζωή μου το οποίο είναι σταθερό έτσι είναι και στα φροντιστήριά μας ότι επιμένω σε έναν άλλον κόσμο, τον έχω τόσο ονειρευτεί, τόσο πολύ έχω σεργιανίσει μέσα του που πια είναι σχεδόν αδύνατον να μην υπάρχει. Εάν λοιπόν κάποιος θέλει κάτι, επιμένει, έχει στόχους και πάνω απ’ όλα υπομένει μπορεί να το πετύχει με μεγάλη πιθανότητα.

Γενικά θέλουμε να επικοινωνούμε το προϊόν. Για παράδειγμα οι συσκευασίες του E-LA-WON έχουν γίνει σημείο αναφοράς σε μεταπτυχιακό στο ΟΠΑ. Αυτό είναι καμάρι μας, όταν δηλαδή μεταπτυχιακοί φοιτητές θέλοντας να παρουσιάσουν μία εργασία επιλέγουν τις συσκευασίες του E-LA-WON γιατί εμείς δεν πουλάμε μόνο ένα απλό ελαιόλαδο. Είναι η συσκευασία μεταξοτυποιημένη, είναι τα μπουκάλια μας από την Ιταλία, είναι πολύ προσεγμένο το packaging για το οποίο βραβευτήκαμε.

Προσπαθούμε το λάδι μας να έχει φαινολικές ουσίες, οι πολυφαινόλες είναι εκείνες οι οποίες έχουν θεραπευτικές, υγειοπροστατευτικές, καρδιοαγγειοπροστατευτικές ιδιότητες κι όλα αυτά μαζί ζυμώνονται και προς τα έξω βγαίνει ένα προϊόν το οποίο δεν είναι ένα επίπεδο λάδι που μπορείς να βρεις σε ένα σούπερ μάρκετ. Γι’ αυτό κι εμείς το έχουμε σε εξαιρετικά delicatessen στην Ελλάδα, είναι σε gourmet μαγαζιά και εστιατόρια, είναι μόνο Μύκονο, Σαντορίνη, Πάρο και οι βλέψεις μας είναι μόνο για το εξωτερικό γιατί εδώ στην Ελλάδα ο καθένας λέει έχω το δικό μου λάδι, έχω ένα πολύ καλό λάδι, αλλά δεν ξέρεις ότι όταν η ελιά είναι μαύρη, όταν η οξύτητα είναι ανεβασμένη, όταν δεν υπάρχει καλή, ποιοτική αποθήκευση, δεν υπάρχουν δεξαμενές αζώτου για να κρατήσουν τα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά και την φρεσκάδα.

Όλα αυτά δημιουργούν πρόβλημα, αλλά σιγά σιγά ο Έλληνας αρχίζει κι αλλάζει ρότα. Ακούει αυτούς οι οποίοι πραγματικά ασχολούνται με τα ελληνικά προϊόντα και κάνουν έγκαιρη συγκομιδή, εφαρμόζουν σωστές καλλιεργητικές πρακτικές, πάνε νωρίτερα στο ελαιοτριβείο, δεν ανεβάζουν θερμοκρασίες, βγάζουν ένα λάδι το οποίο σαν Ελλάδα μας δίνει τη δυνατότητα να καυχιόμαστε. Άλλωστε μην ξεχνάτε ότι η Ελλάδα είναι η 3η παγκοσμίως, τουλάχιστον προς το παρόν γιατί θα μας περάσουν άλλες χώρες απ’ ότι βλέπουμε, ελαιοκομική χώρα.

Εμείς σαν Ελλάδα βγάζουμε περί τους 380.000 τόνους. Φέτος είναι πολύ καλή η περίοδος. Η Ισπανία είναι η πρώτη όπως ξέρετε σε παραγώμενη ποσότητα, οι Ιταλοί ακολουθούν με το χύμα λάδι και έχοντας το μάρκετινγκ προσπαθούν πέραν από το δικό τους να μπλεντάρουν Μαρόκο, Τυνησία, Ειρηνικό και πάει λέγοντας κι όμως εμείς δεν έχουμε τα κίνητρα σαν Έλληνες να αυξήσουμε τα λιοτόπια μας, τους ελαιώνες μας με γραμμική καλλιέργεια (να μπαίνει δηλαδή σειρά σειρά το ελαιόδεντρο), όπως γίνεται στην Ισπανία. Δεν υπάρχει το κίνητρο από το κράτος, δεν βοηθούν να έχουμε εξωστρέφεια παρότι προσπαθούμε να καινοτομούμε.

Καταφεύγουμε βέβαια ο καθένας σε μία μικρή παραγωγή, φτιάχνουμε άλλα προϊόντα. Όπως εμείς, έχουμε τα μέλια μας, ασχολούμαστε και με κάτι άλλο που βγαίνει μέσα από το λάδι και είναι τα πολύ περίφημα πέστο τα οποία λειτουργούν σαν συνοδευτικά ποτών, με μπρουσκέτες κλπ. Ένας παραγωγός λοιπόν προσπαθεί να στελεχώσει, να περικυκλώσει τη γκάμα των προϊόντων του για να μπορεί να είναι η αιχμή του δόρατος. Και βέβαια το μεγάλο δικό μας κομμάτι του μάρκετινγκ είναι το ελαιόλαδο με βρώσιμο χρυσό, το οποίο απευθύνεται μόνο σε βασιλικές οικογένειες στο Ντουμπάι, Αμπού Ντάμπι, στη Ρωσία και γι’ αυτό το προϊόν είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι γιατί θεωρούμε και διατυμπανίζουμε ότι είναι το ακριβότερο ελληνικό ελαιόλαδο στον κόσμο. Η τιμή στην οποία πουλιέται στο Ντουμπάι, Άμπου Ντάμπι είναι 610€, στο Μπανγκόκ είναι 750€ και στην Ελλάδα δίνεται μόνο σε συγκεκριμένα deli και δίνεται στα 365€, όπως και στην Ευρώπη γενικότερα.

Οι τιμές στα υπόλοιπα προϊόντα μας είναι φυσιολογικές. Αυτές οι οποίες φεύγουν από την αποθήκη μας ξεκινάνε από 5,50-7,50€ και μπορούν να φτάσουν στο ράφι 8,50-10,50€ τα 500ml. Υπάρχει φυσικά και 5κιλο και του λίτρου κανονικά. Μπορούν να μας βρουν σε κεντρικά delicatessen στην Αθήνα και τα τηλέφωνα της E-LA-WON είναι πάντα διαθέσιμα για όλο τον κόσμο. Είμαστε στο Yoleni’s στη Σόλωνος 9, στο Παντοπωλείο Μεσογειακής Διατροφής, στο Νοra’s Deli, στον Καρυοθραύστη, είμαστε στη Μύκονο και τη Σαντορίνη, στη Πάρο, στη Χαλκιδική μέχρι και τη Κοζάνη είμαστε εδώ στην Ελλάδα, αλλά σας είπα ότι στην Ελλάδα κυρίως ειδικά στα νησιά φεύγει σε τουρίστες ως gift. Φεύγοντας δηλαδή παίρνουν μαζί τους ένα ελληνικό προϊόν σε μία πολύ ωραία συσκευασία αντί να τους παρέχεις ένα φρούτο, μια σαμπάνια ή οτιδήποτε άλλο…

Ν.Σ.: Και τι παραγωγή έχετε το χρόνο;

Γ.Κ.: Εμείς σαν E-LA-WON έχουμε 17 -20 τόνους περίπου, αλλά επειδή έχουμε κάνει συμφωνία με τους όμορους γείτονες που έχουν την ίδια ποικιλία με εμάς έχουμε πάντα διαθεσιμότητα για να καλύψουμε ανάγκες εάν κι εφόσον παρουσιαστούν.

Ν.Σ.: Επόμενα σχέδια;

Γ.Κ.: Φέτος η E-LA-WON θα καινοτομήσει με ένα καινούριο blend το οποίο θα βγει στην αγορά τέλος Νοεμβρίου πριν τις γιορτές δηλαδή, που θα περιλαμβάνει Μεγαρίτικη ποικιλία που έχει φοβερά αρώματα, Αμφίσσης και Πατρινιά. Τέλος μπαίνουμε και στο βιολογικό ελαιόλαδο, το οποίο μας ζητάνε ήδη στην Αμερική και έχει ανοίξει μία πολύ καλή αγορά ξεκινώντας από το Λας Βέγκας.

 

 

Ν.Σ.: Πείτε μας περισσότερα και για την έκθεση Anuga στην οποία θα βρίσκεστε αυτές τις μέρες για να παρουσιάσετε τα προϊόντα σας…

Γ.Κ.: Πρόκειται για μία μεγάλη έκθεση τροφίμων και ποτών, η μεγαλύτερη στην Ευρώπη. Γίνεται κάθε χρόνο μία φορά στο Παρίσι, μία στην Κολωνία της Γερμανίας και περιλαμβάνει πάρα πολλούς εκθέτες, έχει φοβερή επισκεψιμότητα και περνάνε όλοι που ενδιαφέρονται για τα ποιοτικά προϊόντα παγκοσμίως και ο κάθε εκθέτης προσδοκά να έχει κάποιες επαφές κι από αυτές τις επαφές να έχει κάποιους πελάτες που θα εκτιμήσουν τη δουλειά του.

Info: E-LA-WON / E-LA-WON facebook / E-LA-WON Instagram

Επιμέλεια: Νάντια Σκεπετάρη

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα