back to top
17.5 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

17.5 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

ΙΕΛΚΑ: Μικρά αύξηση των πωλήσεων στο λιανεμπόριο το β’ εξάμηνο του έτους

Διαβάστε επίσης

Ισχνή αύξηση των πωλήσεων στο λιανεμπόριο το δεύτερο εξάμηνο του έτους και πλήρη αναστροφή προς το θετικό του δείκτη οικονομικού κλίματος προβλέπουν τα στελέχη του κλάδου σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ.

Από τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήχθη την περίοδο 20 έως 30 Σεπτεμβρίου 2021 με τη χρήση ερωτηματολογίου σε 160 ανώτερα και ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων προκύπτουν τα εξής:

• Μικρή αύξηση κατά 0,7% των πωλήσεων το δεύτερο εξάμηνο του 2021 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2020 και κατά 0,8% συνολικά το 2021

• Ολική επαναφορά του επίπεδου του οικονομικού κλίματος στα προ κορονοϊού επίπεδα.

• Μείωση της επίδρασης της πανδημίας του COVID-19 στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων, αλλά αύξηση του χρόνου για τον οποίο θα επηρεάζεται η αγορά.

Σε σχέση με τις προσδοκίες για τις πωλήσεις του κλάδου καταγράφεται μεγάλο ποσοστό ερωτηθέντων 43% οι οποίοι θεωρούν ότι οι πωλήσεις του κλάδου θα αυξηθούν το τρέχων εξάμηνο, με ένα μικρό ποσοστό οι οποίοι θεωρούν ότι θα παρουσιάσουν μείωση 21%. Μεσοσταθμικά τα στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα εκτιμούν ότι θα καταγραφεί αύξηση της τάξης του 0,7% στις πωλήσεις το εξάμηνο Ιούλιος 2021-Δεκέμβριος 2021 σε σχέση με το ίδιο εξάμηνο του 2020, ενώ για το σύνολο του έτους 2021 εκτιμούν αύξηση πωλήσεων της τάξης του 0,8% μεσοσταθμικά. Σημειώνεται ότι η πρόβλεψη περιλαμβάνει και την περίοδο των Χριστουγέννων, η οποία παραδοσιακά αντιπροσωπεύει το 10% περίπου των ετήσιων πωλήσεων.

Οι 4 λόγοι αισιοδοξίας της αγοράς

Οι θετικές εκτιμήσεις σε σχέση με την αύξηση των πωλήσεων στον κλάδο αποδίδονται σε τέσσερις κυρίως παράγοντες. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα αποτυπώνονται στην έρευνα, οι παράγοντες αυτοί είναι η αυξημένη τουριστική κίνηση του 2021, το πακέτο φοροελαφρύνσεων που ανακοινώθηκε πρόσφατα, η αύξηση της εξυπηρέτησης/παράδοσης στο σπίτι – δηλαδή οι ηλεκτρονικές αγορές – και η οικονομική ανάπτυξη.

Η τουριστική κίνηση το 2021 που έχει ήδη ξεπεράσει κάθε προσδοκία, έχει δώσει σημαντική «ένεση» ρευστότητας στα κρατικά ταμεία ενώ και οι επιχειρήσεις του κλάδου δηλώνουν ικανοποιημένες από την συνεχή προσέλευση τουριστών στη χώρα που δεν αναμένεται να διακοπεί πριν το Νοέμβριο. Ήδη, ξενοδοχεία σε μεγάλα νησιά της χώρας, έχουν προκρατήσεις για Οκτώβριο και Νοέμβριο ενώ πτήσεις τσάρτερ συνεχίζουν να καταφθάνουν στην Ελλάδα με σχεδόν αμείωτο ρυθμό. Το πακέτο φοροελαφρύνσεων αποτελεί έναν ακόμη σημαντικό παράγοντα αισιοδοξίας καθώς νοικοκυριά και επιχειρήσεις κατόρθωσαν όχι μόνο να επιβιώσουν στη δύσκολη περίοδο της πανδημίας αλλά και να ορθοποδήσουν ξανά. Όσο για τον τρίτο παράγοντα αισιοδοξίας, τις ηλεκτρονικές αγορές, φαίνεται πως ήρθαν για να μείνουν καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές τις επιλέγουν μετά την καραντίνα, ανοίγοντας στα καταστήματα μια νέα, ανεξερεύνητη μέχρι τώρα αγορά. Τέλος, η οικονομική ανάπτυξη, με το προσχέδιο προϋπολογισμού στο 6,1 για το 2021 και στο 4,5% το 2022 με σωρευτική ανάπτυξη 10,8% στη διετία 2021-2022, δίνει έναν ακόμη λόγο στην αγορά για να αισιοδοξεί.

Οι αυξήσεις τιμών αλλά και οι μάσκες αρνητικοί παράγοντες για την αγορά

Ωστόσο, δεν είναι όλα ρόδινα στην αγορά, όπως αναφέρει το ΙΕΛΚΑ. Έντονα αρνητική επίδραση στις πωλήσεις αποδίδεται στις αυξήσεις των τιμών των προϊόντων και στα μέτρα περιορισμού πρόσβασης στα καταστήματα σουπερμάρκετ. Άλλοι παράγοντες που σχετίζονται με την πανδημία όπως το επιδημιολογικό φορτίο, η χρήση μάσκας και οι περιορισμοί στην εστίαση φαίνεται πως δεν επηρεάζουν εξίσου σημαντικά τις πωλήσεις, αν και η επίδραση τους παραμένει σταθερά αρνητική.

Χριστιάννα Κούσιου

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα