back to top
18.2 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

18.2 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Κ. Αχ. Καραμανλής: Μονόδρομος για τις μεταφορές οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας

Διαβάστε επίσης

Τις θέσεις του για το σχέδιο του νέου ευρωπαϊκού Κανονισμού για την Ανάπτυξη των Υποδομών Εναλλακτικών Καυσίμων παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στη διάρκεια του Άτυπου Συμβουλίου Υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στη Σλοβενία.

Ο κ. Καραμανλής κατά την τοποθέτησή του τόνισε πως «με περιβαλλοντική ευαισθησία και ανησυχία για το μέλλον, είναι σαφές πως η ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων και ευρύτερα οι τεχνολογίες εναλλακτικών μορφών ενέργειας για τις μεταφορές είναι μονόδρομος. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να εξασφαλίζουμε μια επαρκή περίοδο μετάβασης, με γνώμονα την κοινωνική συνοχή και τη δίκαιη μετάβαση».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στους Ελληνικούς αυτοκινητόδρομους, σημειώνοντας πως «η συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα κατά μήκος των Ελληνικών αυτοκινητοδρόμων, που αποτελούν μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), απέδωσε τα μέγιστα στον τομέα αυτό. Σήμερα, είμαστε στην ευχάριστη θέση να πούμε πως ήδη υπάρχουν αρκετά σημεία με εγκατεστημένες υποδομές φόρτισης. Αυτό θα συνεχιστεί. Δεν μπορεί όμως να θεωρηθεί δεδομένο για όλες τις χώρες της ΕΕ και γι’ αυτό θα πρέπει να υπάρξει κεντρικός συντονισμός από την πλευρά της ΕΕ για την απλοποίηση διαδικασιών σε ζητήματα κρατικών ενισχύσεων, τιμολόγησης, διαλειτουργικότητας και χρηματοδοτήσεων, ώστε να αναπτυχθεί ισόρροπα η σχετική αγορά και να ικανοποιείται η απρόσκοπτη διασυνδεσιμότητα μεταξύ των χωρών».

Στο περιθώριο του Άτυπου Συμβουλίου των Υπουργών Μεταφορών, διοργανώθηκε, ειδική συνεδρία – συζήτηση για την τρέχουσα αναθεώρηση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), σε σχέση με την περιβαλλοντική στόχευση της ΕΕ, αλλά και την εκπλήρωση των στόχων για έξυπνη και αειφορική κινητικότητα, με πρωτοβουλία της Επιτρόπου Μεταφορών Adina Valean.

Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε πως «η τρέχουσα αναθεώρηση του ΔΕΔ-Μ αποτελεί ευκαιρία για την εκπλήρωση επιμέρους πολιτικών της ΕΕ για τη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μεταφορών, την ψηφιοποίηση και τη μετάβαση στην έξυπνη κινητικότητα. Προς αυτή την κατεύθυνση ο σιδηρόδρομος κατέχει σημαντική θέση, αφού στην πραγματικότητα το βασικό ερώτημα είναι πώς θα καταφέρουμε να πραγματοποιήσουμε τη στροφή από τα οδικά, σε φιλικότερα προς το περιβάλλον μεταφορικά μέσα. Αυτό σημαίνει επενδύσεις για τη βελτίωση των τεχνικών χαρακτηριστικών του δικτύου, για τα ευφυή συστήματα όπως το ERTMS (European Railway Traffic Management System), για τις επεκτάσεις και τις διακρατικές πρωτοβουλίες, με τη συνεργασίας Δημόσιου – Ιδιωτικού τομέα, καθώς και την Ευρωπαϊκή Συγχρηματοδότηση».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε πως «για την Ελλάδα, βασικές προτεραιότητες κατά την τρέχουσα αναθεώρηση των ΔΕΔ-Μ είναι η συμπερίληψη του Λιμένα Αλεξανδρούπολης στο ΔΕΔ-Μ, καθώς αποτελεί ενεργειακό hub, κόμβο στρατιωτικής σημασίας και λιμάνι όπου στην πολιτική του χρήση συμβάλλει στην άρση της απομόνωσης απομακρυσμένων νησιωτικών περιοχών. Παράλληλα, αποτελεί και στρατηγικό σημείο για τη διασύνδεση της χώρας με σημαντικά λιμάνια μέσω του διαδρόμου Sea2Sea.
Στην ίδια κατεύθυνση, προτεραιότητα αποτελεί η ολοκλήρωση και βελτίωση σημαντικών τμημάτων της σιδηροδρομικής ραχοκοκαλιάς της χώρας, του ΠΑΘΕ/Π. Άλλωστε, η Ελλάδα, με εντατικούς ρυθμούς προετοίμασε και σταδιακά προκηρύσσει μια νέα γενιά σιδηροδρομικών έργων, ύψους άνω των 3,5 δισ. ευρώ, τα οποία θα αλλάξουν τη μορφή του δικτύου της χώρας.

Ισίδωρος Ρούσσος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα