back to top
21.6 C
Athens
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

21.6 C
Athens
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

Γ. Μπέζος: Έπεσα από τα σύννεφα με τις καταγγελίες, μου φαίνεται αδιανόητο. Δεν κινδυνεύει το θέατρο από αυτά, τα ξεπερνάει αμέσως

Διαβάστε επίσης

Με αφορμή τη θεατρική παράσταση «Οθέλλος» του Σαίξπηρ που σκηνοθέτησαν ο Αιμίλιος Χειλάκης και ο Μανώλης Δούνιας, με τον Γιάννη Μπέζο να πρωταγωνιστεί στον ομώνυμο ρόλο και η οποία θα παρουσιαστεί στο Ηρώδειο την Πέμπτη 26 και την Παρασκευή 27 Αυγούστου, ο δημοφιλής ηθοποιός, συναντήθηκε με τον Ιάσονα Τριανταφυλλίδη στον ραδιοφωνικό αέρα του Αθήνα 9,84, σε μια εφ΄ όλης της ύλης συζήτηση μέσα από την οποία μοιράστηκε με τους ακροατές του σταθμούς της πόλης προσωπικές απόψεις για θέματα της επιακαιρότητας, εμπειρίες και στιγμές της καλλιτεχνικής του πορείας.

Τι είναι όμως αυτό που τον ιντριγκάρει στον «Οθέλλο» και που θεωρεί ότι θα ικανοποιήσει το κοινό που θα παρακολουθήσει την παράσταση;

«Πρόκειται για μια δοκιμασμένη παράσταση και αυτό που έχει πρωτίστως σημασία είναι ότιι θα πούμε στον κόσμο την αλήθεια του κειμένου έτσι όπως την καταλαβαίνουμε. ‘Όχι μια αλήθεια γενικά και αόριστα αλλά δοσμένη με τα λόγια του ποιητή. Θα αποκαλύψουμε αυτό που είχε ο ίδιος στο μυαλό του την ώρα που το έγραφε.

Είμαι βέβαιος ότι οι θεατές θα επικοινωνήσουν και θα χαρούν το έργο, δεν θα τους βαρύνει ακριβώς επειδή είναι αληθινό. Είναι μια διαδρομή που δείχνει τις ανθρώπινες αδυναμίες. Το μεγαλείο του Σαίξπηρ έγκειται στο ότι μας δείχνει πως οι άνθρωποι έχουν μέσα τους ένα μεγαλειώδες κομμάτι και ταυτόχρονα ένα πολύ σκοτεινό το οποίο πολλές φορές δυσκολεύονται να διαχειριστούν. Είναι ένα έργο που φτάνει στα άκρα. Εργαστήκαμε πολύ σκληρά και ουσιαστικά γι αυτή την παράσταση και αυτό κρίνεται από τον κόσμο και από το χρόνο».

Ταυτόχρονα, επισήμανε την εξαιρετική θεατρική συμπεριφορά του κοινού λέγοντας χαρακτηριστικά «με έχει εκπλήξει θετικότατα φέτος η ποιότητα της παρακολούθησης του κόσμου, ο τρόπος που αντιμετωπίζει μια παράσταση. Η επικοινωνία του κοινού με έχει αφήσει άφωνο. Στο εξής οφείλουμε να είμαστε διπλά υπεύθυνοι».

Εξίσου έκπληξη, με αρνητική όμως χροιά αυτή τη φορά, δεν έκρυψε ότι του προκάλεσαν οι καταγγελίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας σχετικά με το χώρο του θεάτρου.

«Πάντα υπάρχει ένα σπέρμα αλήθειας αλλά πρέπει να κρατάμε το μέτρο. Ο χρόνος πάντα μας δείχνει την αλήθεια. Είναι πολύ νωπό αυτό για την πατρίδα μας και καλό θα είναι να μη σχολιάζουμε και να μην παίρνουμε θέση. Αιφνιδιάστηκα πολύ άσχημα από πράγματα που άκουσα. Επειδή σε αυτό το χώρο γνωριζόμαστε, βεβαίως και ξέρουμε κάποιες συμπεριφορές. Όμως, έπεσα από τα σύννεφα ως προς αυτά που καταγγέλθηκαν. Μου φαίνεται αδιανόητο. Δε φανταζόμουν ποτέ ότι γινόντουσαν τέτοια πράγματα. Επειδή πολλές από αυτές τις καταγγελίες έχουν πάρει τη νομική οδό δεν θα ήθελα να επεκταθώ περισσότερο. Δεν πιστεύω πάντως ότι ότι κινδυνεύει το θέατρο από αυτά. Τα ξεπερνάει αμέσως. Είναι μεγάλη και πανάρχαια τέχνη το θέατρο. Είναι όμως άσχημο για την εικόνα των ανθρώπων. Είναι σαν μια μουτζούρα στα μάτια μας. Είναι ζοφερό».

Ο Γιάννης Μπέζος μίλησε επίσης περί έκθεσης και…υπερέκθεσης κάποιων ηθοποιών αλλά και για τη σημασία της ιδιωτικότητας.

«Το πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας με αφορμή και την οικονομική κρίση είναι ότι βρισκόμαστε σε αναταραχή. Κάνουμε πολύ θόρυβο επειδή είμαστε σε ακινησία. Δεν προχωράμε. Στη δική μας οικογένεια συμβαίνει το αντίθετο. Δεν κάνουμε καθόλου θόρυβο αλλά είμαστε διαρκώς ανήσυχοι και προσπαθούμε να ανανεωνόμαστε. Αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο στοίχημα. Είναι κάτι που δεν κάνει θόρυβο όπως άλλα πράγματα που ενδιαφέρουν την κλειδαρότρυπα. Είμαστε μακριά από αυτά και ζούμε πολύ ουσιαστικά. Όταν δίνουμε πολύ μεγάλη σημασία στην ιδιωτική μας ζωή, ανοίγουμε ένα παράθυρο στους ανθρώπους και βλέπουν αυτό που τους δείχνουμε αλλά όχι αυτό που τους κρύβουμε. Πιστεύω ότι οι καλλιτέχνες πρέπει να είναι πιο ακριβοθώρητοι. Εάν δεν υπάρχει και ένα στοιχείο μυστηρίου, δεν έχει κανένα ενδιαφέρον ο θεατής να έρθει να σε δει. Όλη αυτή η μανία να προβάλουμε την προσωπική μας ζωή, εδράζεται σε έναν φόβο που έχουν οι συνάδελφοι να μη χαλάσουν το χατήρι σε κανέναν. Αυτό με βρίσκει αντίθετο».

Η συζήτηση με τον Ιάσονα Τριανταφυλλίδη, έχει πάντως και…πολιτικό περιεχόμενο, με τον δημοφιλή ηθοποιό να δηλώνει: «οι άνθρωποι της Τέχνης προσανατολίζονται κυρίως προοδευτικά. Ουσιαστικά πρόκειται για μια λέξη που έχει παρακμάσει. Θα έλεγα, προς τα Αριστερά. Πρόκειται για αγκυλώσεις που μας ταλαιπωρούν και αυτό πρέπει να σταματήσει. Δεν εννοώ να βάλουμε ηθικό πρόσημο στους ανθρώπους. Η πόλωση, ο τρόπος που εκφραζόμαστε, οι ακρότητες που υπάρχου στο διαδίκτυο, μολύνουν το θέατρο και τη δουλειά μας, γενικότερα.

Θα πρέπει να κρατάμε χαμηλούς τόνους. Προσωπικά αναγνωρίζω πατριωτισμό και σοβαρότητα σε όλα τα κόμματα και σε όλους τους πολιτικούς αρχηγούς αλλά και σε πολλούς πολιτικούς. Άλλο αν μπορούν να το κάνουν ή όχι. Τους κρίνω πολιτικά και όχι ηθικά. Η πιο σοβαρή πολιτική πράξη που έχουμε να κάνουμε είναι να αρχίσουμε να έχουμε απαιτήσεις από τον εαυτό μας».

Και καθώς η συνομιλία έφτασε και στο φλέγον ζήτημα των εμβολίων κατά του Covid-19, o Γιάννης Μπέζος είπε: «Έχει απαντήσει η επιστήμη σε αυτό. Οφείλουμε να την ακολουθούμε. Όλα τα άλλα είναι ελαφρότητες»

Όσο για τα μελλοντικά του σχέδια, γνωστοποίησε ότι τον χειμώνα θα λάβει μέρος σε αφιερώματα στην ελληνική ποίηση στο Ιανό με τον Θοδωρή Οικονόμου. Επίσης, από τον ερχόμενο Φεβρουάριο, μαζί με τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη θα παρουσιάσουν στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης τις «Αινιγματικές παραλλαγές» του Έρικ Εμμάνουελ Σμιτ ενώ το επόμενο καλοκαίρι θα ανεβάσει τις Θεσμοφοριάζουσες του Αριστοφάνη, με μουσική του Φοίβου Δεληβοριά και αποκάλυψε ότι κάποιοι από τους ρόλους που επιθυμεί να υποδυθεί στο μέλλον είναι ο Αγαμέμνονας του Αισχύλου και ο Κρέοντας στην τραγωδία Αντιγόνη του Σοφοκλή.

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα