0.8 C
Athens
Δευτέρα, 24 Ιανουαρίου, 2022

Black Friday: To 68% των επιχειρήσεων δεν είδε διαφορά στις πωλήσεις

✚ ΑΘΗΝΑ

Δήμος Αθηναίων: Πλήρης εκσυγχρονισμός του συστήματος καθαριότητας

Νέα εποχή για την καθαριότητα, την ανακύκλωση, αλλά και την αισθητική αναβάθμιση της Αθήνας σηματοδοτεί η εγκατάσταση 350 συστημάτων βυθιζόμενων κάδων στο κέντρο και...

Δήμος Αθηναίων: Η Αθήνα αποκτά νέα, σύγχρονα και ασφαλή πεζοδρόμια

Σε εξέλιξη βρίσκεται στην Αθήνα το μεγαλύτερο έργο ανακατασκευής πεζοδρομίων από την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων. Δεκαοχτώ χρόνια μετά, ο Δήμος Αθηναίων επαναφέρει τα μεγάλα...

Online βιβλιοπαρουσίαση από το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία»

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του δήμου Αθηναίων «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», διοργανώνει διαδικτυακή παρουσίαση του εκπαιδευτικού Οδηγού «Η Αθήνα στο χρόνο: Από...

Δήμος Αθηναίων: Τέλος στην αντικοινωνική στάθμευση με 830 «έξυπνους» αισθητήρες σε ράμπες και διαβάσεις

Τέλος στην παράνομη και αντικοινωνική στάθμευση των οχημάτων μέσα στην πόλη, επιδιώκει να βάλει ο Δήμος Αθηναίων αξιοποιώντας την τεχνολογία, μέσω της εγκατάστασης «έξυπνων»...

Αναβαθμίζεται το «myathenspass» – Τι αλλάζει στην ελεγχόμενη στάθμευση

Τη δυνατότητα σε κάθε οδηγό που παρκάρει στην Αθήνα να προγραμματίζει, μέσω της εφαρμογής «myAthenspass», την έναρξη της στάθμευσής του, ακόμη και εκτός ωραρίου...

Περισσότερες από 2 στις 3 επιχειρήσεις (68%) δήλωσαν πως οι πωλήσεις τους στο πλαίσιο της φετινής Black Friday είναι στα ίδια ή και χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με μια τυπική περίοδο του Νοεμβρίου, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ).

Στις φετινές εκπτώσεις της “Black Friday” εμφανίζονται ότι συμμετείχαν οι περισσότερες των επιχειρήσεων (56%), με το ενδιαφέρον να ενισχύεται σε σχέση με την προ Covid-19 περίοδο (αντίστοιχη έρευνα 2019), οπότε και είχε συμμετάσχει το 46% των επιχειρήσεων.

Ωστόσο, από την έρευνα του 2019 είχε διαφανεί η πρόθεση των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου να τονώσουν τη συμμετοχή τους στην πρακτική της “Black Friday”, καθώς αυτή η ενέργεια καθίσταται σταδιακά θεσμός, ακολουθώντας, αναπόφευκτα, την πολιτική των μεγάλων αλυσίδων. Η συντριπτική πλειονότητα των επιχειρήσεων (87%) έχει λάβει μέρος περισσότερες από δύο φορές.

Έξι στις 10 επιχειρήσεις (62%) φαίνεται να πραγματοποίησαν εκπτώσεις σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας μετατρέποντας ουσιαστικά την “Black Friday” σε “Black Week”. Μόνο 2 στις 10 επιχειρήσεις προχώρησαν σε εκπτώσεις αποκλειστικά την ημέρα της “Black Friday”.

Περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις (53,2%) του δείγματος υιοθέτησαν εκπτώσεις ύψους μεταξύ 20% και 40%. Σχεδόν 3 στις 10 (28%) επιχειρήσεις υιοθέτησαν εκπτώσεις υψηλότερες του 40%.

Το ποσοστό των επιχειρήσεων που προέβη σε ιδιαίτερα ελκυστικές μειώσεις τιμών φαίνεται να είναι μικρότερο σε σχέση με άλλες εκπτωτικές περιόδους στο παρελθόν. Αυτό οφείλεται κυρίως στις ιδιαίτερα ισχυρές πιέσεις που έχουν ασκηθεί στο λιανικό εμπόριο από τη διόγκωση των τιμών ενέργειας αλλά και του κόστους λειτουργίας και απόκτησης εμπορευμάτων.

Ο βαθμός ικανοποίησης των επιχειρήσεων από το θεσμό της “Black Friday” είναι χαμηλός. Περισσότερες από 2 στις 3 επιχειρήσεις (68%) δήλωσαν πως οι πωλήσεις τους είναι στα ίδια ή και χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με μια τυπική περίοδο του μηνός Νοεμβρίου.

Η τάση αυτή θέτει κρίσιμα ερωτήματα για το ουσιαστικό αποτύπωμα της πρακτικής αυτής στο κύκλο εργασιών.

Οι απώλειες που έχουν καταγράψει οι μικρότερες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου φαίνονται και από το γεγονός πως το 44% των επιχειρήσεων υιοθέτησε εκπτώσεις σε όλα τα προϊόντα, ενώ το 20% στο μεγαλύτερο μέρος των νέων παραλαβών της τρέχουσας περιόδου (σεζόν).

Το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρήσεων (87%) προχώρησε σε κάποιο είδος προωθητικής ενέργειας για τη συγκεκριμένη περίοδο ως αντιστάθμιση των ακριβότερων διαφημιστικών δράσεων που ανέλαβαν οι μεγαλύτερες επιχειρηματικές μονάδες. Η πλέον προσφιλής προωθητική ενέργεια για την προσέλκυση καταναλωτών στις μικρότερες επιχειρήσεις φαίνεται να είναι και φέτος τα διαφημιστικά μηνύματα στη βιτρίνα του καταστήματος (48%), ενώ ακολουθούν τα μηνύματα στα social media (23%) τα οποία ενισχύονται κάθε χρόνο.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως πλέον το 54% του δείγματος των επιχειρήσεων διαθέτει δυνατότητα ηλεκτρονικών παραγγελιών (e-shop, social media, e-mail, site).

Παρά τη διατήρηση της πρακτικής της “Black Friday” για έκτη συνεχή χρονιά, οι περισσότερες από τις μικρότερες επιχειρήσεις (44%) φαίνεται να αξιολογούν αρνητικά τη εν λόγω δράση, ενώ για το 28% δεν αφήνει κάποιο ιδιαίτερο αντίκτυπο.
Σχεδόν 8 στις 10 επιχειρήσεις (78%) δήλωσαν πως το μεγαλύτερο μέρος των πελατών τους εισέρχεται στο κατάστημα με την επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης ενώ μόλις το 7% με την επίδειξη κυρίως Rapid test.

Χριστιάννα Κούσιου

Γενική αργία αύριο σε Αττική, Βοιωτία, Εύβοια, Κυκλάδες, Σποράδες, Κρήτη και Δωδεκάνησα

Κατάσταση ειδικής κινητοποίησης πολιτικής προστασίας λόγω προειδοποίησης για εκδήλωση αυξημένης διακινδύνευσης συμβάντων φυσικών καταστροφών κηρύσσεται αύριο για την περιφέρεια Αττικής, τη Βοιωτία, την Εύβοια,...

Τραυματίστηκε και διακομίσθηκε εσπευσμένα στο νοσοκομείο ο Βέρχουλστ

Δραματικές στιγμές διαδραματίστηκαν στο 57' της αναμέτρησης της Τρίπολης ανάμεσα στο Αστέρα και τον Απόλλων Σμύρνης.Σε ανύποπτη φάση ο Νταβίνο Βέρχουλστ προσπάθησε να μπλοκάρει...

ΕΛΑΣ: Οι πολίτες πρέπει να αποφεύγουν και αύριο τις άσκοπες μετακινήσεις

Το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας με ανακοίνωσή του συνιστά στους πολίτες την κυκλοφορία των οχημάτων τους στην Αττική, αύριο, Τρίτη 25 Ιανουαρίου, αποκλειστικά με...

Χρ. Στυλιανίδης: Ξεκίνησε ο μερικός απεγκλωβισμός στην Αττική Οδό

«Θέλω να πω για ακόμη μια φορά να ζητήσω σύγνώμη για την συγκεκριμένη εταιρεία» τόνισε μεταξύ άλλων ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας, Χρήστος Στυλιανίδης. «Αυτή τη...

Προβλήματα στην ηλεκτροδότηση σε Αττική, Εύβοια και Κω

Σε τμήματα των περιοχών Ραφήνας, Ν. Βουτζά, Μάτι και Νέα Μάκρη καθώς και σε τμήματα της Κηφισιάς, Ν. Ηρακλείου και Ψυχικού και Γραμματικού, Διονύσου,...

Πώς κινούνται τα Μέσα Μεταφοράς λόγω της κακοκαιρίας

Προβλήματα στις μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς έχει προκαλέσει η σφοδρή κακοκαιρία «Ελπίς», αλλάζοντας συνεχώς τα δεδομένα κυκλοφορίας των μέσων. Ειδικότερα, τα δρομολόγια στη...

 «ΤΟ ΜΙΝΟΡΕ» επιστρέφει στο Θέατρο Ιλίσια από τις 4 Φεβρουαρίου

Το ΜινόρεΣκηνοθεσία Τάκης Τζαμαργιάς Θεατρική Μεταφορά Δημήτρης ΧαλιώτηςΠαίζουν: Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, Σταύρος Σβήγκος, Χριστίνα Μαξούρη, Μαρία Παπαφωτίου, Μαρία Τσιμά, Κώστας Κοράκης, Κατερίνα Παπανδρέου, Κυριάκος Σαλής, Όλγα Σκιαδαρέση, Άρης Αντωνόπουλος, Γιάννης ΕγγλέζοςΜουσικοί επί...

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Πώς κινούνται τα Μέσα Μεταφοράς λόγω της κακοκαιρίας

Προβλήματα στις μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς έχει προκαλέσει η σφοδρή κακοκαιρία «Ελπίς», αλλάζοντας συνεχώς τα δεδομένα κυκλοφορίας των μέσων. Ειδικότερα, τα δρομολόγια στη...

Δήμος Αθηναίων: Παρακαλούνται οι πολίτες να αποφεύγουν τις άσκοπες μετακινήσεις

Ο Δήμος Αθηναίων καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να διατηρήσει ανοιχτές τις κεντρικές οδικές αρτηρίες και να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη πρόσβαση στα νοσοκομεία της...

Το χιόνι έφτασε μέχρι τη θάλασσα

Στα λευκά ντύθηκαν και οι παραλίες της Αττικής με τους Αθηναίους φορώντας ζεστά μπουφάν και γάντια να απολαμβάνουν το σπάνιο αυτό φαινόμενο φτιάχνοντας χιονάνθρωπους...

Aνοιχτή Πόλη: Έλλειμμα φροντίδας στις “πίσω” γειτονιές

Να γίνουν άμεσα οι απαραίτητες παρεμβάσεις στην οδό Ταυγέτου στο Γαλάτσι προκειμένου ο δρόμος να είναι ασφαλής για τους εκατοντάδες μαθητές που τον διασχίσουν...

Στα λευκά η Αττική – Παραμένουν τα προβλήματα στην Αττική Οδό

Πολικές θερμοκρασίες σε όλη τη χώρα με το δεύτερο και σφοδρότερο κύμα της κακοκαιρίας να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Στην Αττική, εκατοντάδες οδηγοί είναι...