7 C
Athens
Σάββατο, 29 Ιανουαρίου, 2022

Black Friday: To 68% των επιχειρήσεων δεν είδε διαφορά στις πωλήσεις

✚ ΑΘΗΝΑ

Δήμος Αθηναίων: Πλήρης εκσυγχρονισμός του συστήματος καθαριότητας

Νέα εποχή για την καθαριότητα, την ανακύκλωση, αλλά και την αισθητική αναβάθμιση της Αθήνας σηματοδοτεί η εγκατάσταση 350 συστημάτων βυθιζόμενων κάδων στο κέντρο και...

Δήμος Αθηναίων: Η Αθήνα αποκτά νέα, σύγχρονα και ασφαλή πεζοδρόμια

Σε εξέλιξη βρίσκεται στην Αθήνα το μεγαλύτερο έργο ανακατασκευής πεζοδρομίων από την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων. Δεκαοχτώ χρόνια μετά, ο Δήμος Αθηναίων επαναφέρει τα μεγάλα...

Online βιβλιοπαρουσίαση από το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία»

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του δήμου Αθηναίων «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», διοργανώνει διαδικτυακή παρουσίαση του εκπαιδευτικού Οδηγού «Η Αθήνα στο χρόνο: Από...

Δήμος Αθηναίων: Τέλος στην αντικοινωνική στάθμευση με 830 «έξυπνους» αισθητήρες σε ράμπες και διαβάσεις

Τέλος στην παράνομη και αντικοινωνική στάθμευση των οχημάτων μέσα στην πόλη, επιδιώκει να βάλει ο Δήμος Αθηναίων αξιοποιώντας την τεχνολογία, μέσω της εγκατάστασης «έξυπνων»...

Αναβαθμίζεται το «myathenspass» – Τι αλλάζει στην ελεγχόμενη στάθμευση

Τη δυνατότητα σε κάθε οδηγό που παρκάρει στην Αθήνα να προγραμματίζει, μέσω της εφαρμογής «myAthenspass», την έναρξη της στάθμευσής του, ακόμη και εκτός ωραρίου...

Περισσότερες από 2 στις 3 επιχειρήσεις (68%) δήλωσαν πως οι πωλήσεις τους στο πλαίσιο της φετινής Black Friday είναι στα ίδια ή και χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με μια τυπική περίοδο του Νοεμβρίου, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ).

Στις φετινές εκπτώσεις της “Black Friday” εμφανίζονται ότι συμμετείχαν οι περισσότερες των επιχειρήσεων (56%), με το ενδιαφέρον να ενισχύεται σε σχέση με την προ Covid-19 περίοδο (αντίστοιχη έρευνα 2019), οπότε και είχε συμμετάσχει το 46% των επιχειρήσεων.

Ωστόσο, από την έρευνα του 2019 είχε διαφανεί η πρόθεση των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου να τονώσουν τη συμμετοχή τους στην πρακτική της “Black Friday”, καθώς αυτή η ενέργεια καθίσταται σταδιακά θεσμός, ακολουθώντας, αναπόφευκτα, την πολιτική των μεγάλων αλυσίδων. Η συντριπτική πλειονότητα των επιχειρήσεων (87%) έχει λάβει μέρος περισσότερες από δύο φορές.

Έξι στις 10 επιχειρήσεις (62%) φαίνεται να πραγματοποίησαν εκπτώσεις σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας μετατρέποντας ουσιαστικά την “Black Friday” σε “Black Week”. Μόνο 2 στις 10 επιχειρήσεις προχώρησαν σε εκπτώσεις αποκλειστικά την ημέρα της “Black Friday”.

Περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις (53,2%) του δείγματος υιοθέτησαν εκπτώσεις ύψους μεταξύ 20% και 40%. Σχεδόν 3 στις 10 (28%) επιχειρήσεις υιοθέτησαν εκπτώσεις υψηλότερες του 40%.

Το ποσοστό των επιχειρήσεων που προέβη σε ιδιαίτερα ελκυστικές μειώσεις τιμών φαίνεται να είναι μικρότερο σε σχέση με άλλες εκπτωτικές περιόδους στο παρελθόν. Αυτό οφείλεται κυρίως στις ιδιαίτερα ισχυρές πιέσεις που έχουν ασκηθεί στο λιανικό εμπόριο από τη διόγκωση των τιμών ενέργειας αλλά και του κόστους λειτουργίας και απόκτησης εμπορευμάτων.

Ο βαθμός ικανοποίησης των επιχειρήσεων από το θεσμό της “Black Friday” είναι χαμηλός. Περισσότερες από 2 στις 3 επιχειρήσεις (68%) δήλωσαν πως οι πωλήσεις τους είναι στα ίδια ή και χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με μια τυπική περίοδο του μηνός Νοεμβρίου.

Η τάση αυτή θέτει κρίσιμα ερωτήματα για το ουσιαστικό αποτύπωμα της πρακτικής αυτής στο κύκλο εργασιών.

Οι απώλειες που έχουν καταγράψει οι μικρότερες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου φαίνονται και από το γεγονός πως το 44% των επιχειρήσεων υιοθέτησε εκπτώσεις σε όλα τα προϊόντα, ενώ το 20% στο μεγαλύτερο μέρος των νέων παραλαβών της τρέχουσας περιόδου (σεζόν).

Το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρήσεων (87%) προχώρησε σε κάποιο είδος προωθητικής ενέργειας για τη συγκεκριμένη περίοδο ως αντιστάθμιση των ακριβότερων διαφημιστικών δράσεων που ανέλαβαν οι μεγαλύτερες επιχειρηματικές μονάδες. Η πλέον προσφιλής προωθητική ενέργεια για την προσέλκυση καταναλωτών στις μικρότερες επιχειρήσεις φαίνεται να είναι και φέτος τα διαφημιστικά μηνύματα στη βιτρίνα του καταστήματος (48%), ενώ ακολουθούν τα μηνύματα στα social media (23%) τα οποία ενισχύονται κάθε χρόνο.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως πλέον το 54% του δείγματος των επιχειρήσεων διαθέτει δυνατότητα ηλεκτρονικών παραγγελιών (e-shop, social media, e-mail, site).

Παρά τη διατήρηση της πρακτικής της “Black Friday” για έκτη συνεχή χρονιά, οι περισσότερες από τις μικρότερες επιχειρήσεις (44%) φαίνεται να αξιολογούν αρνητικά τη εν λόγω δράση, ενώ για το 28% δεν αφήνει κάποιο ιδιαίτερο αντίκτυπο.
Σχεδόν 8 στις 10 επιχειρήσεις (78%) δήλωσαν πως το μεγαλύτερο μέρος των πελατών τους εισέρχεται στο κατάστημα με την επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης ενώ μόλις το 7% με την επίδειξη κυρίως Rapid test.

Χριστιάννα Κούσιου

ΗΠΑ: Ένας 31χρονος συνελήφθη στη Νέα Υόρκη αφού έπεσε με το αυτοκίνητό του πάνω στο σπίτι της Τέιλορ Σουίφ

Η αστυνομία της Νέας Υόρκης ανακοίνωσε χθες Παρασκευή τη σύλληψη ενός 31χρονου άνδρα ο οποίος κατά τη διάρκεια της νύχτας, επιστρέφοντας σπίτι του, έπεσε...

Δελτίο ειδήσεων στις 09:00

Καταιγίδες, βροχές και χιόνια σε αρκετές περιοχές, θα φέρει το νέο κύμα κακοκαιρίας που θα πλήξει σήμερα τη χώρα. Σύμφωνα με τους μετεωρολόγους, βροχές και...

Ουρουγουάη: Χιλιάδες γυναίκες διαδηλώνουν κατά της «κουλτούρας βιασμού» έπειτα από περιστατικά σεξουαλικών επιθέσεων

Χιλιάδες γυναίκες διαδήλωσαν χθες Παρασκευή στο κέντρο του Μοντεβιδέο κατά της σεξουαλικής βίας, καταγγέλλοντας την «κουλτούρα βιασμού» που επικρατεί στην Ουρουγουάη, έπειτα από τον...

ΗΠΑ: Μήνυση κατά της Amazon για αντισυνδικαλιστικές πρακτικές σε αποθήκη της εταιρείας στην Νέα Υόρκη

Το αμερικανικό Συμβούλιο Εργατικών Σχέσεων (National Labor Relations Board, NLRB), η υπηρεσία αρμόδια για το εργατικό δίκαιο στις ΗΠΑ, κατέθεσε μήνυση εις βάρος της...

Γερμανία: 189.166 κρούσματα – 182 θάνατοι

Τα κρούσματα του SARS-CoV-2 αυξήθηκαν κατά 189.166 στη Γερμανία τις προηγούμενες 24 ώρες, φθάνοντας τα 9.618.245, δείχνουν οι αριθμοί που δημοσιοποίησε σήμερα Σάββατο το...

Καναδάς: Εκατοντάδες οδηγοί φορτηγών σε διαδήλωση κατά του υποχρεωτικού εμβολιασμού

Μέσα σε κλίμα πολιτικής αντιπαράθεσης, και με τον φόβο επεισοδίων, πολλές εκατοντάδες Καναδοί φορτηγατζήδες, υπό τη στήριξη του Έλον Μασκ ταξίδεψαν για χιλιόμετρα από...

Επιστρέφει η κακοκαιρία με χιόνια και καταιγίδες – Κίνδυνος για πλημμύρες

Ένα νέο, ισχυρό κύμα κακοκαιρίας, που θα φέρει καταιγίδες, βροχές και χιόνια σε αρκετές περιοχές, θα πλήξει σήμερα τη χώρα. Σύμφωνα με τους μετεωρολόγους, βροχές...

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Εγκαινιάζεται η έκθεση αφιερωμένη στον Θόδωρο Αγγελόπουλο στο Πολιτιστικό Κέντρο “Μελίνα”

Δήμος Αθηναίων: Δέκα χρόνια χωρίς τον Θόδωρο Αγγελόπουλο Έκθεση με αδημοσίευτες φωτογραφίες μάς μεταφέρει στο «πλατό» της τελευταίας ανολοκλήρωτης ταινίας του Από τις 29 Ιανουαρίου έως...

Η όπερα «Aνδρονίκη» του Αλέξανδρου Γκρεκ στις 30 Ιανουαρίου στο Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια

Η χαμένη όπερα «Ανδρονίκη» του Κερκυραίου συνθέτη Αλέξανδρου Γκρεκ, μετά την αναβολή της προγραμματισμένης παράστασης για 28 Νοεμβρίου 2021, θα παρουσιαστεί από τον Δήμο...

Δράσεις για παιδιά με αφορμή τις εκθέσεις «Να με θυμάσαι και να μ’ αγαπάς» και «Ειδύλλια Οδός»

Το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου σχεδίασε και υλοποιεί συναρπαστικές εκπαιδευτικές δράσεις για παιδιά με αφορμή τις δύο μεγάλες περιοδικές εκθέσεις που παρουσιάζει ο Δήμος Αθηναίων...

Αιμοδοσία 365: Καμπάνια ενημέρωσης από το ΕΚΠΑ

Καμπάνια ενημέρωσης για την αιμοδοσία ξεκινάει το ΕΚΠΑ, στην Αττική με σκοπό την ενημέρωση και την εκπαίδευση μιας νέας γενιάς αιμοδοτών. Τι είναι το αιμοδοσία...

Συνεχίζεται η προσπάθεια να ανοίξουν δρόμοι σε Βύρωνα και Καρέα

Χωρίς διακοπή συνεχίζεται ο αποχιονισμός στον Δήμο Βύρωνα, καθώς τα προβλήματα παραμένουν σε αρκετούς μικρότερους δρόμους και κυρίως στην περιοχή του Καρέα. Από το πρωί...