16 C
Athens
Δευτέρα, 29 Νοεμβρίου, 2021

Η έκθεση του Χρήστου Χρυσόπουλου «Αυτοβιογραφία» στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» Δήμου Αθηναίων

✚ ΑΘΗΝΑ

Δήμος Αθηναίων: 14 νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες στη διάθεση των δημοτών

Στις συνολικά 118 ανέρχεται πλέον ο αριθμός των ψηφιακών υπηρεσιών του Δήμου Αθηναίων μετά την προσθήκη 14 νέων, που από σήμερα βρίσκονται στη διάθεση...

Start School of Business στο Σεράφειο-Δωρεάν ψηφιακή εκπαίδευση σε 45 επιχειρήσεις της Αθήνας

Συνολικά 45 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που λειτουργούν στα όρια του Δήμου Αθηναίων έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν δωρεάν στο Start School of Business,...

Αλλάζει πρόσωπο η Πανεπιστημίου με πλατάνια και μάρμαρα

Παρελθόν θα αποτελούν σε λίγες μέρες οι ζαρντινιέρες, τα παγκάκια και οι φοίνικες στην οδό Πανεπιστήμιου καθώς το Δημοτικό Συμβούλιο «άναψε» το πράσινο φως...

Στο Παγκράτι ο πρώτος δημόσιος Ιαπωνικός Κήπος στην Ελλάδα

Ο Δήμος Αθηναίων δημιούργησε τον πρώτο δημόσιο Ιαπωνικό Κήπο στην Ελλάδα στο πάρκο Νηρηίδων στο Παγκράτι, πίσω ακριβώς από το κτίριο της Εθνικής Πινακοθήκης....

Έτοιμο το 8ο πάρκο «τσέπης» στα Πατήσια

Η Αθήνα αποκτά έναν ακόμη αναβαθμισμένο χώρο πρασίνου, αυτή τη φορά στα Πατήσια. Επεκτείνοντας το δίκτυο των πάρκων «τσέπης» στις γειτονιές της πρωτεύουσας, ο Δήμος...

Την ατομική έκθεση του Χρήστου Χρυσόπουλου, με τίτλο «Αυτοβιογραφία», παρουσιάζει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) από 12 Οκτωβρίου έως 28 Νοεμβρίου 2021 στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» Δήμου Αθηναίων.

Η Αυτοβιογραφία του Χρήστου Χρυσόπουλου είναι ένα προσωπικό ημερολόγιο, το οποίο αποτελείται από δεκάδες φωτογραφίες Polaroid τραβηγμένες τα τελευταία πέντε χρόνια.

Υιοθετώντας το μέσο της φωτογραφίας για να αυτοβιογραφηθεί, ο καταξιωμένος συγγραφέας διερευνά τη σχέση του ιδιωτικού με το δημόσιο, μια σχέση που ως γνωστόν καθορίζει το είδος της αυτοβιογραφίας. Απέναντι σε αυτό το «ταυτόχρονα συμβατικό και απατηλό» είδος γραφής, όπως εύστοχα το περιγράφει ο Pierre Bourdieu, ο Χρυσόπουλος έρχεται να προτείνει μια αντισυμβατική και θραυσματική εικονοποίηση του εαυτού. Η Αυτοβιογραφία του είναι υποθετική, κατασκευασμένη με εικόνες χωρίς λέξεις, χωρίς τον σαρτρικό κανόνα του (πρώτα) «διαβάζω» και (μετά) «γράφω».

Το βλέμμα του Χρυσόπουλου εστιάζει σε ορφανά, μοναχικά αντικείμενα, όπως ένα μαξιλάρι πεταμένο στον δρόμο ή έναν κομμένο κορμό δέντρου. Πολλά από αυτά δεν μπορείς εύκολα να τα αναγνωρίσεις. Το σχήμα, η ταυτότητα και ο λόγος ύπαρξής τους είναι ακαθόριστα. Η εφήμερη διάστασή τους, σε συνδυασμό με την τυχαία πολλές φορές συνάντηση μαζί τους, φαίνεται πως ελκύει τον συγγραφέα ώστε να τα απαθανατίσει με τη μηχανή του.

Ο δρόμος και οι εσωτερικοί χώροι έχουν εδώ την τιμητική τους. Τα τοπία που καταγράφει ο Χρυσόπουλος δεν είναι μόνο αθηναϊκά. Ο ίδιος είναι από τους συγγραφείς που ταξιδεύουν πολύ -Γαλλία, Ελβετία και αλλού-, προκειμένου να ανατροφοδοτήσει την μπενγιαμινική οπτική του. Ως εκ τούτου, οι έννοιες του ταξιδιού και της περιπλάνησης υπάρχουν και σε αυτές τις Polaroids. Ο Χρυσόπουλος ταξινομεί το ταξιδιάρικο βλέμμα του οδηγώντας μας ομαλά από τον εσωτερικό στον δημόσιο χώρο, αλλά και αντίστροφα. Ένα κίτρινο τραπεζομάντιλο μπορεί να αποτελέσει τη γέφυρα ανάμεσα σε ένα φυτό εσωτερικού χώρου και στα κιτρινισμένα, μαραμένα φοινικόφυλλα. Αντίστοιχα, από τη στιλπνή επιφάνεια ενός μαρμάρινου αγάλματος οδηγείσαι στην ανθρώπινη σάρκα, στο γυμνό σώμα του ίδιου του Χρυσόπουλου, το οποίο παρεμβάλλεται συχνά, υπενθυμίζοντάς μας ότι ο βίος που περιγράφεται εδώ ανήκει σε συγκεκριμένο υποκείμενο. Το λιπόσαρκο σώμα του φωτογράφου παρουσιάζεται σχεδόν πάντα διπλωμένο, πτυχωμένο, σαν ένα ζωντανό άγαλμα.

Θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος ότι η Αυτοβιογραφία περιέχει όλες τις προηγούμενες φωτογραφικές δουλειές του Χρυσόπουλου. Παράλληλα, όσοι είναι εξοικειωμένοι με το λογοτεχνικό του έργο, δεν θα δυσκολευτούν να αναγνωρίσουν εδώ στιγμιότυπα από τα κείμενά του. Το σίγουρο είναι πως εικόνα και λόγος έχουν μια ισοδύναμη παρουσία: το συγγραφικό του έργο επηρεάζεται από τη φωτογραφία, με τον ίδιο τρόπο που η δεύτερη καθορίζει το πλαίσιο των αφηγήσεών του, αποκαλύπτοντας το ενδιαφέρον του για το απόσπασμα και το φλανάρισμα στην πόλη.

Επιμέλεια έκθεσης: Χριστόφορος Μαρίνος, ιστορικός τέχνης, επιμελητής εικαστικών εκθέσεων και δράσεων του ΟΠΑΝΔΑ, σε συνεργασία με τον Βαγγέλη Ιωακειμίδη

Στον εκθεσιακό χώρο θα τηρηθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για την τήρηση των υγειονομικών κανόνων, αλλά και των κανόνων λειτουργίας των χώρων, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας.

H είσοδος, σύμφωνα με τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα, επιτρέπεται σε όσους/-ες έχουν:
· εμβολιαστεί
· νοσήσει (έως 6 μήνες από τη διάγνωση) και
· έχουν πραγματοποιήσει αρνητικό PCR εντός 72 ωρών ή rapid test αντιγόνου εντός 48 ωρών, σε περίπτωση που δεν έχουν εμβολιαστεί.

Η χρήση ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική κατά την παραμονή του κοινού στον εκθεσιακό χώρο.

Η έναρξη της έκθεσης θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2021

Διάρκεια έκθεσης: 12 Οκτωβρίου – 28 Νοεμβρίου 2021

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Παρασκευή: 11:00-19:00, Σάββατο-Κυριακή 10:00-15:00, Δευτέρα κλειστά

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» Δήμου Αθηναίων: Ηρακλειδών 66 και Θεσσαλονίκης – Θησείο
Πληροφορίες: 210 3452150, στάση Μετρό: Κεραμεικός |www.opanda.gr

«Τα τρία φιλιά… Η Σταχτιά γυναίκα» του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου σε διασκευή – σκηνοθεσία της Σοφίας Φιλιππίδου

Μετά την επιτυχημένη παρουσίαση του θεατροφίλμ «Τα τρία φιλιά… Η Σταχτιά γυναίκα», η Σοφία Φιλιππίδου επανέρχεται στα θεατρικά έργα του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου, αυτή τη...

Μ. Θεοδωρίδου για εμβόλια σε παιδιά 5-11 ετών: Περιμένουμε κι άλλα στοιχεία και μετά θα δώσουμε το πράσινο φως

Η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών θα γνωμοδοτήσει για τον εμβολιασμό των παιδιών ηλικίας 5-11 ετών μόλις δημοσιοποιηθούν οι αντίστοιχες μελέτες από ΗΠΑ, Καναδά και Ισραήλ,...

Ολλανδία: Ένα 14ο κρούσμα της παραλλαγής ‘Όμικρον μεταξύ των επιβατών από τη Νότια Αφρικ

Ένα νέο κρούσμα της παραλλαγής Όμικρον εντοπίστηκε μεταξύ των επιβατών που ήλθαν από τη Νότια Αφρική και διαγνώστηκαν θετικοί στην Covid-19 την Παρασκευή, κατά...

‘Αλμπερτ Μπουρλά: Η Pfizer προσδοκά να παράγει 80 εκατομμύρια δόσεις του χαπιού της κατά της Covid-19

Η φαρμακοβιομηχανία Pfizer προσδοκά να παράγει 80 εκατομμύρια δόσεις του πειραματικού της αντιιικού φαρμάκου της κατά της Covid-19, περισσότερα από την προηγούμενη πρόβλεψή της...

Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής: Ανάπλαση Ελληνικού και κέντρου Αθήνας

Μεταξύ των θεμάτων που εξετάστηκαν και έλαβαν θετική γνωμοδότηση από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής είναι τα ακόλουθα: • Έγκριση της μελέτης έργου: «Τμήμα Μητροπολιτικού Πάρκου...

Τρίκαλα: Τα πρώτα χιόνια στον νομό – Προβλήματα από τις βροχοπτώσεις

Τα πρώτα χιόνια έπεσαν στην Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων στην περιοχή της Μαρόσας στα 1.500 μέτρα υψόμετρο, ενώ οι ισχυροί άνεμοι και οι βροχοπτώσεις έχουν...

Άλβες: “Ο Έρικσεν αξίζει τη Χρυσή Μπάλα”

Ο Κριστιάν Έρικσεν είναι ο ποδοσφαιριστής που σύμφωνα με τον Ντάνι Άλβες αξίζει να γίνει κάτοχος της Χρυσής Μπάλας για την περιπέτεια υγείας που...

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Κ. Μπακογιάννης: Οι πόλεις μπορούν να γινουν οι “κινητήρες” του ευρωπαϊκού μας οράματος

Στην Αθήνα θα διεξαχθεί το 2022, η πρώτη Σύνοδος του Δικτύου Βαλκανικών Πόλεων (B40 Balkan Cities Network Summit), όπως ανακοινώθηκε στην ιδρυτική Σύνοδο, η...

Ένα καφάο σύμμαχος των παιδιών στο Παλαιό Φάληρο

Ένα Καφάο αφιερωμένο στην συμβουλευτική Γραμμή 115 25 της Ένωσης «Μαζί για το Παιδί» δημιούργησαν στο Παλαιό Φάληρο τα μέλη του Σώματος Ελληνικού Οδηγισμού...

Ανοιχτή Πόλη: Αντιπλημμυρικά έργα τώρα στη Ριζούπολη

Κλιμάκιο της Ανοιχτής Πόλης, με τον επικεφαλής της Νάσο Ηλιόπουλο και δημοτικούς και κοινοτικούς συμβούλους επισκέφθηκε την περιοχή της Ριζούπολης και ειδικά τη Λεωφόρο...

Παζάρι συλλεκτικών δίσκων στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης

Παζάρι δίσκων για τους λάτρεις του βινυλίου, διοργανώνουν η Δημοτική Αγορά Κυψέλης και MERCH of the bands Bazaar Athens, το Σάββατο 18 και την...

“Sisyphus / Trans / Form (2019)”: Το έργο του Δημήτρη Παπαϊωάννου τον Δεκέμβριο στο πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο

Το έργο του Δημήτρη Παπαϊωάννου Sisyphus / Trans / Form (2019) θα παρουσιάσει ο ΝΕΟΝ στο πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο, τον Δεκέμβριο. Οι παραστάσεις πραγματοποιούνται...