back to top
18.1 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

18.1 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Μ. Μητσιάς: Ο Μίκης Θεοδωράκης υπήρξε ο πιο επιφανής Έλληνας, ”συνομιλούσε” με τη μουσική του Παρθενώνα

Διαβάστε επίσης

Για την απώλεια του Μίκη Θεοδωράκη, του αξεπέραστου μουσικοσυνθέτη και ακατάβλητου αγωνιστή του οποίου η ζωή και το έργο συνδέθηκαν άρρηκτα με τις σημαντικότερες στιγμές της σύγχρονης ιστορίας, μίλησε στον Αθήνα 9.84 και στην Κατερίνα Παπαβασιλείου, ο Μανώλης Μητσιάς.

Ο σπουδαίος ερμηνευτής, μαθητής, φίλος και συνεργάτης του μεγάλου δημιουργού τον περιέγραψε ως μια προσωπικότητα που τον κινητοποιούσε το πάθος του.

« Η Ελλάδα σήμερα θρηνεί. Ο Μίκης ήταν μοναδικός και ακούραστος μέχρι το τέλος», είπε χαρακτηριστικά.

Ερωτηθείς τι είναι αυτό κρατά ως παρακαταθήκη από εκείνον, απάντησε χωρίς δεύτερη σκέψη: «Τη λεβεντιά του, τον αυθορμητισμό του, την παληκαριά του και κυρίως το μεγάλο ταλέντο που τον διέκρινε ως μουσικό και ποιητή. Ο Μίκης Θεοδωράκης δεν υπήρξε μόνο μουσικός, ήταν η συνισταμένη πολλών πραγμάτων στη ζωή μας».

Κάνοντας μια αναδρομή στο χρόνο, ο Μανώλης Μητσιάς μοιράστηκε με τους ακροατές του σταθμού της πόλης στιγμές από την καλλιτεχνική του πορεία που σημαδεύτηκε από την πολυετή συνεργασία του με τον Μίκη Θεοδωράκη, αφήνοντας ηχηρό καλλιτεχνικό αποτύπωμα.

«Εκείνος με έχρισε τραγουδιστή. Το 1968 πήγα στο Βραχάτι προκειμένου να με ακούσει και να μου πει αν αξίζω ή όχι. Μου έδωσε συνθέσεις του όπως τα “Τα τραγούδια του Ανδρέα” για να πάω στο εξωτερικό να βρω τη Μαρία Φαραντούρη και να συνεργαστούμε. Όμως, ήμουν άρτι αποφυλακισθείς και δεν μπορούσα να φύγω. Έκτοτε, είχαμε πάντα μια επαφή. Μου έδωσε και τραγούδησα τρεις ολοκληρωμένους δίσκους και κάναμε μαζί άπειρες συναυλίες.

Εκείνη που θα μου μείνει αξέχαστη είναι η περιοδεία μας στο εξωτερικό, στην Αμερική με τα έργα ”Άξιον Εστί” και ”Επιφάνεια”, περί το 1995. Τότε γινόταν χαμός, ο κόσμος τον τίμησε. Μάλιστα, εκεί δέχτηκε επίθεση από Σκοπιανούς με απειλές να μην εμφανιστεί επί σκηνής γιατί θα τον σκοτώσουν. Ο Μίκης γέλασε και είπε…”ελάτε επάνω να με σκοτώσετε”. Θυμάμαι ότι εκείνη την περίοδο, οι New York Times είχαν ολόκληρο πρωτοσέλιδο αφιέρωμα στον Θεοδωράκη, κάτι που δεν είχαν κάνει ούτε για Έλληνα πρωθυπουργό».

Επίσης, υπογράμμισε τον ξεχωριστό τρόπο με την οποίο ο αστείρευτος μουσικοσυνθέτης πάντρεψε τη λόγια γραφή με λαϊκές συνθέσεις.

«Γνωρίσαμε Έλληνες ποιητές όπως ο Ελύτης, ο Ρίτσος και ο Σεφέρης από τον Θεοδωράκη. Η προσφορά του στα ελληνικά γράμματα είναι μεγάλη. Όλα τα έργα του είναι αξεπέραστα».

Ο Μανώλης Μητσιάς, σημείωσε ότι στην πρόσφατη συναυλία του στο Ηρώδειο με την οποία γιόρτασε τα 50 χρόνια του στο ελληνικό τραγούδι κάνοντας μια ιστορική αναδρομή στα μουσικά μονοπάτια της ζωής του και έχοντας διαισθανθεί ότι το τέλος του Μίκη Θεοδωράκη πλησιάζει, έκανε ένα αφιέρωμα σε εκείνον προλογίζοντάς τον μέγιστο των Ελλήνων ως εξής: «Ο πιο επιφανής Έλληνας μένει απέναντι στην οδό Επιφανούς. Ο Μίκης Θεοδωράκης, συνομιλεί με τη μουσική του Παρθενώνα. Θα πρέπει να είμαστε ευγνώμονες».

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα