back to top
17.1 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

17.1 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Ενημέρωση Κ. Καραμανλή για αποκατάσταση ζημιών από «Ιανό»

Διαβάστε επίσης

Ξεκινούν τα έργα αποκατάστασης των ζημιών στις οδικές υποδομές και τις γέφυρες που προκλήθηκαν στην περιφέρεια της Καρδίτσας από την καταστροφικό κυκλώνα «Ιανό», τον περασμένο Σεπτέμβριο,όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

Ενημερώνοντας τα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής κι Εμπορίου της Βουλής, ο κ. Καραμανλής χαρακτήρισε εξαιρετικά σημαντική τη σύμβαση για την αποκατάσταση των ζημιών,λέγοντας πως «από την πρώτη στιγμή που έκανε την εμφάνισή του ο «Ιανός», η κυβέρνηση και το υπουργείο βρέθηκαν στο πλευρό των πληγέντων». Ειδικότερα, η Περιφέρεια Θεσσαλίας, χορήγησε μέσω της έκτακτης εφάπαξ ενίσχυσης,το ποσό των 5.000 ευρώ σε 7.630 φυσικά πρόσωπα και το ποσό των 8.000 ευρώ σε 3.080 επιχειρήσεις. « Χορηγήσαμε 57,6 εκ. ευρώ σε 10.710 δικαιούχους , ιδιώτες κι επιχειρήσεις» σημείωσε ο κ. Καραμανλής.

Παράλληλα, ο ανακοίνωσε ότι η σύμβαση για την αποκατάσταση των ζημιών στις οδικές υποδομές και τις γέφυρες ανέρχεται στα 143εκ. ευρώ και αφορά ένα οδικό δίκτυο μήκους 150 χιλιομέτρων. Ειδικότερα, οι τεχνικές παρεμβάσεις που προβλέπεται να γίνουν αφορούν:

-Εργασίες καθαρισμού ρεμάτων και ποταμών, με διευθέτηση της κοίτης, όπου αυτή έχει διαβρωθεί, με ανακατασκευή 4 γεφυρών μήκους 1 χιλιομέτρου.

-Κατασκευή 4 νέων γεφυρών, για την ασφαλή διέλευση του ποταμού Πάμισου σε 2 θέσεις και 2 τοπικών ρεμάτων.

– Παρεμβάσεις για την οδική πρόσβαση σε κάθε γέφυρα, κατά μήκους 150 χιλιομέτρων οδοποιίας.

– Κατασκευή 75 περίπου νέων οχετών για την ασφαλή παροχέτευση των τοπικών ρεμάτων.

-Κατασκευή του νέου κτιρίου Κέντρου Υγείας του Δήμου Μουζακίου και διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου

-Αποκατάσταση ζημιών εντός του οικισμού Μουζακίου, κατά μήκους του μετώπου που κινείται παράλληλα με τον ρου του Πάμισου.

Όπως τόνισε ο υπουργός, ο συνολικός προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου είναι 143 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, και σύμφωνα με το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, το έργο ανατέθηκε στην ΤΕΡΝΑ, που προσέφερε την πιο συμφέρουσα προσφορά, με έκπτωση 6%, δηλ. 134,4 εκατ. ευρώ.

«Ο φάκελος, με όλα τα έγραφα της διαδικασίας υπεβλήθη στο Ελεγκτικό Συμβούλιο για προσυμβατικό έλεγχο κι έλεγχο νομιμότητας, το οποίο και στις 12 Ιουλίου έδωσε το «πράσινο φως» για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης» συμπλήρωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Παράλληλα, ο κ. Καραμανλής ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής για δύο συμβάσεις που αφορούν τη λειτουργία και τη συντήρηση της Εγνατίας Οδού. Η πρώτη σύμβαση αφορά τον Δυτικό Τομέα, δηλαδή από την Ηγουμενίτσα μέχρι και τον Ανισόπεδο Κόμβο στο Κλειδί Ημαθίας, καθώς και του κάθετου άξονα από τη Δυτική Σιάτιστα μέχρι τον Συνοριακό Σταθμό Κρυσταλλοπηγής και η δεύτερη σύμβαση αφορά τον Ανατολικό Τομέα, δηλαδή από το Κλειδί μέχρι το Τελωνείο των Κήπων. Το αντικείμενο των Συμβάσεων αφορά:

– Εργασίες τεχνικής αστυνόμευσης για τυχόν φθορές στον δρόμο

– Συντήρηση και καθαρισμός της οδού και των σηράγγων

– Συντήρηση των Ηλεκτρο-Μηχανικών εγκαταστάσεων, σε όλες τις υποδομές της Εγνατίας (οδό, σήραγγες, κτήρια κ.λπ.)

– Εργασίες βαριάς συντήρησης, που αφορούν δομικές επισκευές και γεωτεχνικά έργα.

– Περιπολίες ασφαλείας, αντιμετώπισης εκτάκτων καιρικών φαινομένων, όπως αποχιονισμοί κ.λπ., και

– Εργασίες βελτίωσης και αναβάθμισης των παρεχομένων υπηρεσιών προς τους χρήστες, δηλ. ηλεκτρονικές σημάνσεις, αναγραμμίσεις, αναβαθμίσεις χώρων στάθμευσης κ.λπ.

Μειοδότρια εταιρεία στον διαγωνισμό αναδείχθηκε η «Ακτωρ» όπου για το Δυτικό Τομέα, που είχε προϋπολογισμό 75 εκατ. με ΦΠΑ, το ποσό της σύμβασης ορίστηκε στα 26 περίπου εκατ., δηλ. έκπτωση της τάξης του 65,67% και για το Ανατολικό Τομέα, που είχε προϋπολογισμό 65 εκατ. με ΦΠΑ, το ποσό της σύμβασης ορίστηκε στα 22,4 περίπου εκατ., δηλ. έκπτωση της τάξης του 65,70%.

« Τα παλαιότερα τμήματα της Εγνατίας είναι ήδη 22 ετών, ενώ τα νεότερα είναι περίπου 12 ετών. Αντιλαμβάνεται κανείς, ότι οι ανάγκες συντήρησης, αναβαθμίσεων και βελτιώσεων καθίστανται διαρκώς αυξημένες. Συντηρήσεις που κρίνονται απαραίτητες, όχι μόνο για να διατηρείται ο αυτοκινητόδρομος σε άριστη κατάσταση, αλλά – κυρίως – για να πληροί όλες τις προδιαγραφές στο σημαντικό ζήτημα της οδικής ασφάλειας» υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Δημήτρης Ράντος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα