32.2 C
Athens
Τετάρτη, 23 Ιουνίου, 2021

Το MIRfestival σε εναλλακτικούς χώρους στην Αθήνα

✚ ΑΘΗΝΑ

Ξεκινά η ανάπλαση της εμβληματικής Πλατείας Θεάτρου

Ξεκινούν οι διαδικασίες της δημοπράτησης για την ριζική ανάπλαση της ιστορικής και εμβληματικής πλατείας Θεάτρου, πίσω από το Δημαρχείο της Αθήνας. Το έργο προϋπολογισμού...

Ενσυνείδητες αγορές στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης

Το 1ο Conscious Pop up Market στη Κυψέλη Την ευκαιρία οι Αθηναίοι καταναλωτές να έρθουν σε επαφή  με προϊόντα που έχουν δημιουργηθεί με τις αρχές...

«Project Αθηνά»: Καινοτομία και τεχνολογία στην υπηρεσία του Δήμου Αθηναίων, για μια πόλη καθαρή και προσβάσιμη

Microsoft και ATCOM υλοποιούν ένα πρωτοποριακό πιλοτικό έργο στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Υιοθέτησε την πόλη σου». Η μετεξέλιξη των πόλεων σε «έξυπνες» μέσω της τεχνολογίας...

«Ο πολιτισμός είναι η Αθήνα»: 4 χώροι, περισσότερες από 100 εκδηλώσεις

Culture is Athens / Ιούνιος – Σεπτέμβριος 2021 Τεχνόπολη – Θέατρο Κολωνού – Θέατρο Γκράβας – Κιν/φος ΑΒ Μουσική – Θέατρο – Χορός  Τα φώτα του πολιτισμού «ανάβουν» ξανά και ο Δήμος Αθηναίων προσφέρει ένα καλοκαίρι...

Ένα πολυπολιτισμικό μονοπάτι στο πάρκο Ροζάν στα Εξάρχεια

Γνωρίστε τις φυλές των Αθηνών Μια αναδυόμενη υπαίθρια έκθεση με 5 ξύλινα κουτιά εγκατάστασης, που αναδεικνύουν τις παραδόσεις διαφορετικών πολιτισμών μέσω τέχνης, μουσικής, φαγητού και...

Τα τελευταία δώδεκα χρόνια το MIRfestival ανοίγει τα μάτια και τις αισθήσεις με καλλιτεχνικά πρότζεκτ ευρηματικά και συναρπαστικά. Ανακατευθύνει το βλέμμα μας σε απρόσμενους χώρους αποκαλύπτοντας πλευρές της πόλης που δεν είχαμε δει, δημιουργικές δυνάμεις που δεν ξέραμε ότι υπάρχουν, μορφές των παραστατικών τεχνών που δεν φανταζόμασταν ότι μπορούν να υπάρξουν.

To MIR σαν ένας μικρός διαστημικός σταθμός σε ένα παράλληλο σύμπαν φέρνει μαζί του μοναδικά καλλιτεχνικά πρότζεκτ από τον χώρο όπου η περιπέτεια ανάμεσα στη σκηνή, στην εικόνα, στον ήχο, στους ερμηνευτές, στους «θεατές», στις ιδέες, στην πόλη και στους πολίτες ανοίγει καινούργιους ορίζοντες και γεννά το νέο στις παραστατικές τέχνες.

Το MIR προσκαλεί Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες με όραμα και άποψη, να δουν και να φωτίσουν τη ζωή μας με τον δικό τους τρόπο, πρεσβεύοντας ότι η σύγχρονη τέχνη δεν είναι κάτι απόμακρο που δεν μας αφορά, αλλά, αντίθετα, κάτι που μας αφορά βαθιά, μια γενεσιουργός δύναμη που πρέπει να την εμπιστευτούμε. Σήμερα περισσότερο από ποτέ, καθώς προσπαθούμε να ξανασταθούμε όρθιοι μετά τον ανείπωτο κλυδωνισμό της πανδημίας.

Το MIRfestival 20|21, το 7ο κατά σειρά, έρχεται πάλι στην πόλη, για πρώτη φορά στην καρδιά του καλοκαιριού: 28 Ιουνίου–4 Ιουλίου.

 

Το πρόγραμμα του MIR 20|21

 

Εννέα καλλιτεχνικά πρότζεκτ ανοίγουν τη χαραμάδα από την οποία το MIR κρυφοκοιτάζει το μέλλον των παραστατικών τεχνών. Έξι από αυτά κάνουν την παγκόσμια πρεμιέρα τους και έχουν γίνει ειδικά για το MIR.

Anubi III των Ζapruder

Το MIR 20|21 ξεκινά με ένα έργο εμπειρία και ταξίδι, ένα πυροτέχνημα ελευθερίας: το Anubi III των Ζapruder. Οι Zapruder από την Ιταλία είκοσι χρόνια τώρα ανατρέπουν τους κανόνες της περφόρμανς και του σινεμά. Το Anubi III μας μεταφέρει σε έναν ανοιχτό μεγάλο χώρο όπου μοτοσικλετιστές μοιράζονται την ενέργεια που φέρουν με το κοινό πριν ξεκινήσουν για την περιπέτεια. Τιθασεύοντας τον θόρυβο των μηχανών τους αναπαράγουν ένα μουσικό κομμάτι μόνο για μας. Το Anubi III είναι μια περφόρμανς με μοτοσικλέτες moto-cross ή μάλλον μια παράδοξη συναυλία με τις μηχανές σε ρόλο τραγουδιστών και σε συνθήκη κινηματογραφικού γυρίσματος· ένας χορός της ζωής, ένας ύμνος στην αναχώρηση, την ελευθερία και την αναζήτηση της περιπέτειας. Μια αλληγορία για το να ξεκινάς πάλι από την αρχή…

H Γαλλίδα Nina Santes με το (Though a silent orchestra they were full of) Elegies

Χορογραφική καλλιτέχνις με πολύ ιδιαίτερο στίγμα, με μια δική της γλώσσα και γραφή και διεθνή παρουσία, η Γαλλίδα Nina Santes ταράζει τα νερά με κάθε νέα της περφόρμανς. Στο (Though a silent orchestra they were full of) Elegies, σε ένα τοπίο μαγικό, μέσα στη φύση, σε έναν τόπο που συνδέεται με την ουτοπία, την απώλεια και το όνειρο, ένα παιδί θέτει ερωτήματα για την απόσταση και την εγγύτητα, για την αίσθηση απώλειας κατά την περίοδο της πανδημίας και για το μέλλον που ονειρευόμαστε. Δεν πρόκειται για μια χορογραφική πρόταση, αλλά για μια περφόρμανς με ένα παιδί και τρεις ενήλικες τραγουδιστές, η οποία θα απευθύνεται κάθε φορά σε έναν θεατή (ή σε μια οικογένεια) δημιουργώντας ένα προσωπικό σύμπαν συνάντησης με το έργο και με τον εαυτό μας.

Η περφόρμανς (Though a silent orchestra they were full of) Elegies της Nina Santes είναι ένα έργο που γίνεται ειδικά για το MIR κατόπιν ανάθεσης και κάνει στην Αθήνα την παγκόσμια πρεμιέρα του. Πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού δικτύου Festivals of the Future (Creative Europe). Τα πέντε φεστιβάλ-εταίροι του δικτύου ανέθεσαν στο διάστημα της πανδημίας πέντε έργα με κοινή επιμελητική προσέγγιση γύρω από το ερώτημα «πόσο κοντά μπορούμε να βρισκόμαστε αν και είμαστε μακριά».

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος με το Ουτοπία

Ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Αντώνης Αντωνόπουλος έγινε γνωστός από τη συνεργασία του με τους Vasistas αλλά και χάρις στις δύο πρόσφατες παραστάσεις του που προκάλεσαν αίσθηση στο κοινό της Αθήνας. Για το MIR θα σκηνοθετήσει την Ουτοπία. Το έργο βασίζεται στο εμβληματικό κείμενο του Thomas More, όμως εδώ τον μη τόπο αντικαθιστά ο άνθρωπος, τον οποίο το βλέμμα του σκηνοθέτη μετατρέπει σε τόπο ιδανικό.

Χορευτικά μοτίβα από κλασικά μιούζικαλ και ποπ βίντεο κλιπ, αντανακλάσεις σε κάτοπτρα και καθρέφτες, ένας κόσμος «από το ίδιο υλικό που είναι φτιαγμένα και τα όνειρα» είναι ο τόπος όπου οι τρεις ερμηνευτές κατασκευάζουν την προσωπική τους Ουτοπία, έναν θαυμαστό καινούργιο κόσμο, τέλειο και κοινό. Έχοντας ήδη στο ενεργητικό του τρεις σκηνοθεσίες, ο Αντώνης Αντωνόπουλος συνεχίζει να μας αποκαλύπτει ένα σύμπαν σχεδόν μπεκετικό, που κατοικείται από πλάσματα στα όρια του ανθρώπινου, ένα σύμπαν ευθραυστότητας, ονείρου και προσωπικής τελετουργίας. Η παράσταση θα γίνει σε έναν χώρο που συνδέεται με τη μεγαλύτερη αναζήτηση της ουτοπίας στην ιστορία της ανθρωπότητας, και με την πιο σημαντική ουτοπική σύλληψη όλων των αιώνων.

Η Κατερίνα Ανδρέου με το Rave to lament

Το Rave to lament εμπνέεται από την κουλτούρα του rave για να μιλήσει για τις βαθιές πολιτικές αλλαγές της εποχής μας. Η Κατερίνα Ανδρέου με μόλις τρία έργα έχει κατακτήσει τις διεθνείς σκηνές. Αυτό που κάνει το έργο της μοναδικό δεν είναι μόνο η δύναμη της χορογραφικής της γλώσσας που ενσωματώνει υλικό από χορούς του δρόμου ή της νεανικής κουλτούρας, είναι και η προσωπική κατάθεση μιας πολιτικά συνειδητής θεώρησης του κόσμου. Το Rave to lament είναι η αναζήτηση της ιστορίας μιας χαμένης υπόθεσης, ένα ντοκιμαντέρ που χορεύεται, μια αφήγηση για κάτι μυθικό και μυστικό. Είναι ένας χορός-μοιρολόι που τελικά αποσπάται από έναν τετελεσμένο «θάνατο» και επεκτείνεται στον χρόνο.

Ένας χορός κατάλληλος για την εποχή της παγκόσμιας θλίψης, που πενθεί την απώλεια της πολιτιστικής ζωής, τη φρίκη της πολιτικής, την καταστροφή του περιβάλλοντος, αλλά και τους καθημερινούς αγώνες. Ένας θρήνος του τώρα που ξεκινά από το παρελθόν και πενθεί ένα χαμένο μέλλον. Το έργο πραγματοποιείται κατόπιν ανάθεσης από το MIR στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού δικτύου Festivals of the Future (Creative Europe) και θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στην Αθήνα.

Η Ιταλίδα Sara Leghissa με το Will you marry me?

Η Ιταλίδα Sara Leghissa συνδέει ανθρώπους και κοινότητες, ερευνά τις μεταβάσεις και τα όρια, και χρησιμοποιεί ως υλικά αυτά που βρίσκονται γύρω της και τα μεγάλα της ερωτήματα για το τι θεωρούμε δεδομένο. Συχνά τη βρίσκουμε να δημιουργεί στον δημόσιο χώρο, να εργάζεται πάνω στις αφηγήσεις και τις συζητήσεις των περιοίκων και των περαστικών, αλλά και να τις διαμορφώνει με τις παρεμβάσεις της. Στο Will you marry me? κατασκευάζει μια περφόρμανς με λέξεις, μόνο που οι λέξεις αυτές μεταμορφώνονται σε εικόνα μέσα στο περιβάλλον και διαταράσσουν τη ζωή της πόλης. Σε δυο σημεία της Αθήνας, περαστικοί και θεατές θα γίνουν μάρτυρες ενός έργου που θα τους θέσει πολλά ερωτηματικά.

Η Ιρανή Roza Moshtaghi με το Only Forever

Η Roza Moshtaghi είναι Ιρανή καλλιτέχνις που ζει στη Νορβηγία και εργάζεται τόσο στη χώρα της όσο και στο εξωτερικό. Το φάσμα των δημιουργικών της ταλέντων είναι πολύπλευρο και η πλούσια πολιτιστική της καταγωγή με στοιχεία από την Ανατολή και τη Δύση κάνει το έργο της ακόμα πιο ενδιαφέρον. Το Only Forever είναι μια παράξενη συνθήκη διαπερατότητας, όπου οι δύο πλευρές διαρκώς συναντιούνται. Είναι μια περφόρμανς από το μέλλον, και χορεύεται από περφόρμερ που κατοικούν στο αμφίθυμο και το αμφίβολο, ακόμα κι όταν πρόκειται για την ταυτότητα της δημιουργίας τους.

Η Αγνή Παπαδέλη-Ρωσσέτου με το Ένας πολύ ειρηνιρικός ωκεανός

Οι δρόμοι του MIR και της Αγνής Παπαδέλη-Ρωσσέτου έχουν διασταυρωθεί ξανά. Ξεχωριστή χορογραφική καλλιτέχνις και ερμηνεύτρια λεπτεπίλεπτων ποιοτήτων, επανέρχεται στο MIR με το νέο έργο της Ένας πολύ ειρηνιρικός ωκεανός στο οποίο ανιχνεύει την ανεξέλεγκτη δύναμη της πραγματικότητας που δραπετεύει από μια ρωγμή. Διαρρηγνύοντας τη φαινομενικά τέλεια επιφάνεια διαφαίνεται η κρυμμένη, συσπασμένη και διαταραγμένη πραγματικότητα, η ασθένεια, το πρόβλημα, το τραύμα. Το έργο ξεδιπλώνει με θράσος στο δημόσιο βλέμμα αυτό που με νύχια και με δόντια προσπαθούμε να κρατάμε ιδιωτικό, το σημείο όπου μια σύσπαση διαταράσσει τη ροή και μας αφήνει έκθετους.

Η Φωτεινή Σταματελοπούλου με το Too Much

Η Φωτεινή Σταματελοπούλου επανέρχεται στο MIR με την περφόρμανς Too Much βασισμένη στην κινητική γλώσσα του breakdance και την ιδέα ότι η «γενιά των Millennials» προτιμά να διαφεύγει σε νέους εικονικούς χώρους αντί να αποζητά την ανθρώπινη επαφή. Διερευνώντας το ζήτημα του ενδιάμεσου χώρου και της εγγύτητας, ή μάλλον της αδυναμίας διαχείρισης της εγγύτητας από τη γενιά της, η millennial χορογράφος αρθρώνει τον δικό της λόγο πάνω στη διεκδίκηση του χώρου και της ελευθερίας. Επιλέγει να δημιουργήσει μια εκφραστική γλώσσα με αφετηρία διάφορους λεκτικούς, εικονικούς και σωματικούς κώδικες, και να τη μοιραστεί μαζί μας σε μια συνθήκη «dance-battle» ανάμεσα στις δύο περφόρμερ, σε ένα περιβάλλον που ενεργοποιείται από ένα υβριδικό μουσικό dj set. Το Too Much είναι ένας χορός για την ανάγκη και τον φόβο της εγγύτητας σε μια εποχή που η μάχη ανάμεσα στα δύο παραμένει αμφίρροπη.

Η Γιώτα Αργυροπούλου με το Alex(a)

Η Γιώτα Αργυροπούλου έχει διαγράψει ήδη μια πορεία στον χώρο του θεάτρου. Διερευνώντας νέες καλλιτεχνικές πρακτικές δημιουργεί το Alex(a), μια περφόρμανς για την ίδια, έναν έφηβο και την Alexa! Η γνωστή περσόνα της Artificial Intelligence παίρνει τη θέση ενός συνομιλητή σε μια συζήτηση γύρω από την εξέγερση, την αντίσταση, την ανυπακοή και τη διεκδίκηση, με απρόβλεπτες εξελίξεις…

 

Όλα τα ελληνικά έργα του προγράμματος κάνουν την παγκόσμια πρεμιέρα τους στο MIR. To έργο της Γιώτας Αργυροπούλου παρουσιάζεται στο στάδιο του  work in progress.

Οι Nina Santes, Sara Leghissa και Roza Moshtaghi παρουσιάζουν έργα τους ζωντανά για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ενώ οι Zapruder είχαν παρουσιάσει έργο τους για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο VideoDance 2004 σε επιμέλεια της Χριστιάνας Γαλανοπούλου (και τότε)ι.

 

Αναλυτικές πληροφορίες: www.mirfestival.gr

Κρατήσεις θέσεων θα γίνονται μέσω του Eventbrite.com

Έναρξη προκράτησης: 18 Ιουνίου

 

Euro 2020: Μόνο νίκη θέλει η Ισπανία, ντέρμπι Πορτογαλία-Γαλλία στη Βουδαπέστη

Η αυλαία πέφτει σήμερα στους ομίλους του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος ποδοσφαίρου με κρίσιμα παιχνίδια για την πρόκριση στους "16" της διοργάνωσης. Στον 5ο όμιλο, η Ισπανία...

Μάχη ανόδου στην Basket League ανάμεσα σε Απόλλωνα και Ολυμπιακό Β’

Έτοιμοι για το μεταξύ τους ντέρμπι το οποίο θα κρίνει την απευθείας άνοδο στην Α1, είναι Απόλλωνας και Ολυμπιακός Β’, με τους Πατρινούς να...

Ο ΑΘΗΝΑ 9.84 για την επέτειο των 200 χρόνων από την επανάσταση του 21

  Ο ΑΘΗΝΑ 9.84 για την επέτειο των 200 χρόνων από την επανάσταση του 21. Την τελευταία Παρασκευή κάθε μήνα, 1 με 2 το μεσημέρι, από...

Για την κατάργηση της μάσκας σε εξωτερικούς χώρους αποφασίζουν οι λοιμωξιολόγοι

Με την πτωτική πορεία των επιδημιολογικών δεικτών στη χώρα και τους εμβολιασμούς να προχωρούν με πολύ καλούς ρυθμούς, οι ειδικοί εκτιμούν, πως σε σύντομο...

Δελτίο Ειδήσεων στις 11:00

Με τους επιδημιολογικούς δείκτες να ακολουθούν πτωτική πορεία και τους εμβολιασμούς να προχωρούν με γοργούς ρυθμούς, οι ειδικοί εκτιμούν, πως σε σύντομο χρονικό διάστημα...

ΟΑΕΔ: Από σήμερα, η υποβολή προγραμμάτων σύγχρονης εξ αποστάσεως επαγγελματικής κατάρτισης εργαζομένων ΛΑΕΚ 0,06 έτους 2021

Ξεκινά σήμερα, Τετάρτη 23 Ιουνίου 2021, η υποβολή προγραμμάτων σύγχρονης εξ αποστάσεως (e-learning) επαγγελματικής κατάρτισης εργαζομένων ΛΑΕΚ (Λογαριασμός για την Απασχόληση και την Επαγγελματική...

Sunrise με τον Μάνο Κιτσικόπουλο στον κήπο του Μεγάρου Μουσικής

Έπειτα από την περσινή επιτυχία του Θωρηκτού Ποτέμκιν, ο Μάνος Κιτσικόπουλος, από τους πιο πολυδιάστατους σολίστ της γενιάς του, επιστρέφει στον Κήπο για να...

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Διαμαρτυρία ΠΟΕΔΗΝ στο υπουργείο Υγείας

Διαμαρτυρία στο υπουργείο Υγείας πραγματοποίησε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία προς το υπ. Υγείας, στο πλαίσιο στάσης εργασίας έως τις 12 το...

Ο Γιάννης Κότσιρας στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων

Τετάρτη 23 Ιουνίου 2021 Μαζί του η Δήμητρα Μπουλούζου «Κοίτα Γύρω» ο τίτλος της φετινής καλοκαιρινής περιοδείας του Γιάννη Κότσιρα. «Κοίτα Γύρω» ο τίτλος του τραγουδιού,...

Λιθοτριψία με laser και για τα ζώα συντροφιάς – Το πρώτο μηχάνημα σε κτηνιατρική κλινική της Αττικής

Μέθοδος λιθοτριψίας με laser για τα ζώα συντροφιάς εφαρμόζεται με επιτυχία σε κτηνιατρική κλινική της Αττικής, στην περιοχή της Βαρυμπόμπης. Με την χρήση του laser...

Γραμμή 4 του Μετρό – Πως θα αλλάξει την Αθήνα

Ένα ακόμη βήμα προς την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας έγινε το βράδυ της Τρίτης καθώς...

Συνεργασία ΕΥΔΑΠ και ΕΜΠ για την υδροδότηση της Πολυτεχνειούπολης Ζωγράφου

Μνημόνιο Συναντίληψης και Συνεργασίας της ΕΥΔΑΠ με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ),με αντικείμενο την υδροδότηση της Πολυτεχνειούπολης Ζωγράφου από το δίκτυο της ΕΥΔΑΠ, υπέγραψαν...