33.3 C
Athens
Τρίτη, 3 Αυγούστου, 2021

Κ. Καραμανλής: Η Γραμμή 4 του Μετρό πλέον ξεκινά

✚ ΑΘΗΝΑ

Πρόγραμμα εμβολιασμού κατ’ οίκον από τον Δήμο Αθηναίων

Ο Δήμος Αθηναίων συνεχίζει να συμβάλλει, με κάθε μέσο και τρόπο, στην εθνική προσπάθεια για την αντιμετώπιση του κορoνοϊού και την επιστροφή στην κανονικότητα....

Η πράσινη ανάπλαση της «κάτω» πλατείας Συντάγματος

Η πλατεία Συντάγματος είναι ο αστικός γεωμετρικός τόπος στα όρια της αρχαίας πόλης και στο επίκεντρο της σύγχρονης Αθήνας. Διαμέσου της Ερμού μας οδηγεί...

Το αλλιώτικο καλοκαίρι των παιδιών στην Αθήνα – Όλα τα προγράμματα του Δήμου Αθηναίων

Καλοκαίρι, παιδί και πόλη. Ένας δύσκολος συνδυασμός; Στο Δήμο Αθηναίων, όχι και τόσο! Δημιουργικά, συμμετοχικά, επιμορφωτικά, καλλιτεχνικά και πολύ απολαυστικά είναι τα προγράμματα που...

Με ένα περίπτερο εμπνευσμένο από τη συνάντηση του Οιδίποδα με τη Σφίγγα, η Π.Ε Βοιωτίας προβάλλει το Αρχαιολογικό Μουσείο Θηβών στον πεζόδρομο της...

Η Π.Ε Βοιωτίας προβάλλει το Αρχαιολογικό Μουσείο Θηβών στο κέντρο της Αθήνας! Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας - Περιφερειακή Ενότητα Βοιωτίας, σε συνεργασία με την Εφορεία...

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του INNOVATHENS για τον Ιούλιο

Το INNOVATHENS, ο κόμβος καινοτομίας και επιχειρηματικότητας της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων, παρουσιάζει για τον μήνα Ιούλιο ένα ειδικά σχεδιασμένο πρόγραμμα εργαστηρίων, προσαρμοσμένο στις τάσεις...

Μετά από καθυστερήσεις πολλών ετών, επιτέλους ξεκινάει το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα γίνει στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια, δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ενημερώνοντας τα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, για την πορεία του έργου της Γραμμής 4 του Μετρό.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε αναλυτικά στο ιστορικό του έργου. Υπενθύμισε πως η αρχική Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό –στα τέλη της δεκαετίας του ’90– προέβλεπε την κατασκευή δύο επεκτάσεων: Της Γραμμής 2 από το Πανεπιστήμιο προς το Άλσος Βεΐκου, και της Γραμμής 3 από την Πανόρμου προς το Μαρούσι. Για κατασκευαστικούς και λειτουργικούς λόγους, το 2004 επελέγη η δημιουργία μια νέας Γραμμής –της Γραμμής 4 σε σχήμα U– με συνένωση σε κάποια σημεία με το υπάρχον δίκτυο, με πρώτη εξαγγελία για την εκκίνηση του διαγωνισμού το 2005.

Το χρονικό

Το 2006 ολοκληρώθηκαν οι μελέτες συγκοινωνιακού επιπέδου και οι μελέτες σε επίπεδο engineering ξεκίνησαν το 2008. «Από τότε έγιναν πολλά, και το έργο πήγε αρκετά «πίσω». Από τα μνημόνια του 2010, μέχρι την περήφανη διαπραγμάτευση του 2015», υπενθύμισε, αναγνώρισε όμως ότι ορθώς στα μέσα του 2017 ξεκίνησε ο διαγωνισμός. Σημείωσε όμως ότι ξεκίνησε και ο «χορός» των δικαστικών προσφυγών στο ΣτΕ, που έβαλε «φρένο» στην υλοποίηση του έργου.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας παρέλαβε ένα έργο σταματημένο, που αντιμετώπιζε πολλά και σύνθετα προβλήματα, και είχε ένα και μοναδικό στόχο: Να το ξεμπλοκάρει, ώστε μετά από 15 και πλέον χρόνια να μπει σε τροχιά υλοποίησης. Υπενθύμισε επίσης ότι το Δεκέμβριο του 2019 επανεκκίνησε η διαδικασία ελέγχου των υποφακέλων Δικαιολογητικών συμμετοχής και Τεχνικής Προσφοράς, που είχε σταματήσει.

Μετά από νέες προσφυγές, δικαιώθηκε η Αττικό Μετρό στο ΣτΕ, κατόπιν διαπιστώθηκε, από τον έλεγχο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, ότι τα δικαιολογητικά κατακύρωσης ήταν ορθά και τότε κατακυρώθηκε το έργο υπό την προϋπόθεση ότι θα εγκρίνει την όλη διαδικασία το Ελεγκτικό Συνέδριο, όπως και έγινε. Ταυτόχρονα τα δύο τελευταία χρόνια, επισήμανε ο κ. Καραμανλής, επιλύθηκαν και τα νομικά ζητήματα που τέθηκαν και για την εργολαβία των Πρόδρομων Εργασιών: Διενέξεις μεταξύ των διαγωνιζόμενων με προδικαστικές προσφυγές, ασφαλιστικά μέτρα των αιτήσεων ακυρώσεως κλπ.
Ξεμπλέξαμε άμεσα τα ζητήματα που είχαν τεθεί και υπογράψαμε Σύμβαση στις 29 Μαρτίου 2021, σημείωσε.

Η Γραμμή 4 και οι πυκνοκατοικημένες περιοχές

Ο Υπουργός ανέφερε ότι η Γραμμή 4 έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του κέντρου της Αθήνας και γι’ αυτό προβλέπεται η κατασκευή νέων σταθμών σε κομβικά σημεία του κέντρου, όπως π.χ. τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι. Επίσης, η Γραμμή 4 θα διευκολύνει την πρόσβαση των πολιτών σε πολλά σημαντικά κτήρια και εγκαταστάσεις, όπως δικαστήρια, νοσοκομεία, εκπαιδευτικά Ιδρύματα κλπ.

Αποσυμφορούνται σταθμοί επιβαρυμένοι όπως π.χ. ο σταθμός του Συντάγματος, ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται η δικτύωση των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης, στο Πανεπιστήμιο και τον Ευαγγελισμό. Όπως εξήγησε ο κ. Καραμανλής το έργο θα έχει θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα καθώς εκτιμάται ότι η μέση εξοικονομούμενη ημερήσια ενέργεια υπολογίζεται σε 1.216 μεγαβατώρες και η μέση ημερήσια μείωση του διοξειδίου του άνθρακα υπολογίζεται σε 318 τόνους. Μάλιστα, υπολογίζεται ότι με τη Γραμμή 4 θα μετακινούνται συνολικά περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 60.000.

Οι πρόδρομες εργασίες

Η Αττικό Μετρό Α.Ε. και η ανάδοχος εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε. υπέγραψαν τη σύμβαση για την υλοποίηση των πρόδρομων εργασιών του Τμήματος Α’ της Γραμμής 4 και το αμέσως επόμενο διάστημα θα αρχίσουν να εγκαθίστανται τα εργοτάξια. Οι πρόδρομες εργασίες, που όπως αναφέρθηκε θα ξεκινήσουν μέσα στο καλοκαίρι, αφορούν αρχαιολογικές εργασίες και μετατόπιση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφελείας σε όλους τους χώρους που θα γίνουν οι σταθμοί μετρό και τα φρέατα, κυκλοφοριακές μελέτες και παρακάμψεις.

Οι πρόδρομες εργασίες αφορούν συνολικά 25 θέσεις του έργου (σταθμοί, φρέατα, επίσταθμοι Βεϊκου και Κατεχάκη), που θα χωριστούν σε τρεις ομάδες.
Η πρώτη ομάδα αφορά δέκα θέσεις όπου οι εργασίες θα ξεκινήσουν άμεσα. Πρόκειται για φρέατα στα δύο “άκρα” του έργου, από όπου θα μπει ο “Μετροπόντικας” για να ξεκινήσει την κατασκευή της σήραγγας, δηλαδή σε Βεΐκου και Κατεχάκη, για τους σταθμούς Ακαδημία, Ευαγγελισμός, Εξάρχεια, Κολωνάκι και για τα φρέατα, Ανοιχτού Ορύγματος Βεΐκου, Βιβλιοθήκη, Διακλάδωση Ευαγγελισμού και ΓΝΑ.

Η δεύτερη ομάδα αφορά επίσης οκτώ θέσεις. Πρόκειται για τους σταθμούς Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Άλσος Βεΐκου, Κυψέλη, Ελικώνος και τα φρέατα ΕΥΔΑΠ, Φορμίωνος και Δικαιοσύνης. Η τρίτη ομάδα, τέλος, αφορά επτά θέσεις. Πρόκειται για τους σταθμούς Γαλάτσι, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή και το φρέαρ Νήαρ Ήστ.

Χρηματοδότηση και επεκτάσεις

Η συνολική προβλεπόμενη δαπάνη του έργου κυμαίνεται περίπου στο 1,6 δισ ευρώ με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Εξετάζεται μάλιστα η εφαρμογή ενός νέου χρηματοδοτικού μοντέλου ΒΙΜ (Building Information Modeling), που ενισχύεται από την Κομισιόν και αποτελεί μέρος του Ταμείου Ανάκαμψης. Το νέο μοντέλο εξυπηρετεί την καλύτερη διαχείριση των έργων και στην εξοικονόμηση σημαντικών πόρων στο τελικό κόστος των έργων.
Όπως τόνισε ο κ. Καραμανλής, η Γραμμή 4 του Μετρό θα συνεισφέρει καθοριστικά τόσο αναπτυξιακά, όσο και προσφέροντας νέες θέσεις εργασίας, και όταν ολοκληρωθεί, θα αλλάξει την καθημερινότητα στην Αθήνα και τις πιο επιβαρυμένες περιοχές της.

Οι σταθμοί της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά (Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιάς) θα είναι έτοιμοι το 2022, επανέλαβε ο κ. Καραμανλής. Υπενθύμισε ότι καταφέραμε να ξεπεράσουμε μία μικρή καθυστέρηση, που υπήρξε, η οποία οφείλεται και σε όσα πέρασε η χώρα τα τελευταία 10 χρόνια, αλλά και σε τεχνικούς λόγους καθώς είναι δίπλα στη θάλασσα.

Όσον αφορά στην υπογειοποίηση της υπάρχουσας γραμμής στο τμήμα Φάληρο – Πειραιάς, ανέφερε ότι επικαιροποιούνται οι μελέτες και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσπαθεί να τρέξει τις διαδικασίες όσο πιο γρήγορα. Σημείωσε ότι πρόκειται για 1,4 χλμ και έναν σταθμό, κόστους 130 εκ ευρώ, καθώς και για ένα έργο, που πραγματικά θα δώσει πίσω την πόλη του Πειραιά στους πολίτες και θα βοηθήσει πολύ την ανάπλαση, μαζί και με το Τραμ, που θα ξεκινήσει άμεσα.

Για την επέκταση του Μετρό προς τη Δυτική Αττική, στο τμήμα Ανθούπολη – Ίλιον, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι το έργο θα δημοπρατηθεί το 2022 και σημείωσε ότι το έργο που είναι σχετικά πιο ώριμο είναι η επέκταση της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη, το λεγόμενο “U”, η οποία θα ξεκινήσει μόλις εξασφαλιστεί η απαραίτητη χρηματοδότηση.

Ισίδωρος Ρούσσος

Λουτσέσκου: «Σημαντικό ματς. Προσοχή στην Μποέμιαν»

Ο ΠΑΟΚ θα αντιμετωπίσει την Μποέμιαν την Τρίτη για τον τρίτο προκριματικό γύρο του Europa Conference League και στη συνέντευξη Τύπου ο προπονητής του...

Τόκιο 2020: Το πρόγραμμα των Ελλήνων αθλητών την Τρίτη

Με ελληνικές συμμετοχές κυρίως στο στίβο, συνεχίζεται το πρόγραμμα της Τρίτης στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο. Ξεχωρίζει η συμμετοχή του Εμμανουήλ Καραλή στον τελικό του...

“Συγχαρητήρια στο Βέλγιο” από τον Επίτροπο Εσωτερικής Αγοράς για τον εμβολιασμό του 70% των ενηλίκων

Ο Επίτροπος αρμόδιος για θέματα Εσωτερικής Αγοράς, Τιερί Μπρετόν, με ανάρτησή του στο Twitter, συγχαίρει το Βέλγιο και τον πρωθυπουργό της χώρας, Αλεξάντερ ντε...

Εξαφανίστηκε μυστηριωδώς ο επικεφαλής μιας οργάνωσης που βοηθά Λευκορώσους αυτοεξόριστους στην Ουκρανία

Ο επικεφαλής μιας μη κερδοσκοπικής οργάνωση που εδρεύει στο Κίεβο και βοηθά διωκόμενους Λευκορώσους εξαφανίστηκε αφού δεν επέστρεψε στο σπίτι του σήμερα, μετά το...

Κρήτη: Συλλήψεις 29 ατόμων για πλαστογραφία ταξιδιωτικών εγγράφων και ναρκωτικά

Συνελήφθησαν 29 αλλοδαποί, 18 άνδρες και 11 γυναίκες, για πλαστογραφία πιστοποιητικών στους αερολιμένες Ηρακλείου και Χανίων, όταν επιχείρησαν να ταξιδέψουν με πλαστά ταξιδιωτικά έγγραφα...

Δελτίο Ειδήσεων στις 22:00

Μάχη με τις φλόγες εξακολουθούν να δίνουν ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις από τη Στερεά Ελλάδα και τη Θεσσαλία στην κορυφογραμμή του όρους Όρθρυς, κοντά στο...

Ασκήθηκε ποινική δίωξη σε βάρος 18χρονου που παρενοχλούσε σεξουαλικά γυναίκες

Σε βάρος του 18χρονου που φέρεται να παρενόχλησε 3 γυναίκες και να επέδειξε τα γεννητικά του όργανα σε μια τέταρτη ασκήθηκε από τον αρμόδιο...

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Σχέδιο για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής ετοιμάζει ο δήμος Αθηναίων

Σχέδιο για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής ετοιμάζεται να παρουσιάσει ο δήμος Αθηναίων. Την ανακοίνωση έκανε στο Δημοτικό Συμβούλιο ο δήμαρχος της πρωτεύουσας Κώστας...

Ο Αθήνα 9.84 στηρίζει τους Ολυμπιακούς Αγώνες

Την καινοτομία του «Αθήνα 984» να αφιερώνει καθημερινά ραδιοφωνικό χρόνο στην διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων που γίνονται στο Τόκιο ανακοίνωσε στο Δημοτικό Συμβούλιο η...

Δήμος Αθηναίων: Κλιματιζόμενες αίθουσες για την προστασία των πολιτών από τις υψηλές θερμοκρασίες

Λόγω των υψηλών θερμοκρασιών, ο Δήμος Αθηναίων διαθέτει από την Τρίτη 27 Ιουλίου, και μέχρι την λήξη του φαινομένου τρεις (3) κλιματιζόμενες αίθουσες για...

Αρχίζουν απόψε οι εργασίες συντήρησης του οδοστρώματος στην οδό Αμαλίας

Ξεκινούν απόψε, μετά τις 23:00, οι εργασίες ασφαλτόστρωσης και συντήρησης του οδοστρώματος, στην καρδιά της πρωτεύουσας, επί της οδού Αμαλίας, στο πλαίσιο του έργου...

Η έκθεση «Marginalia» σε επιμέλεια Άννας Καφέτση στον Κήπο του Μεγάρου

Για τέταρτη χρονιά το annexM υπό τη διεύθυνση της Άννας Καφέτση, συνεχίζοντας την επιμελητική του πολιτική των site specific εκθέσεων και έργων, διοργανώνει για...