back to top
20.5 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

20.5 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Η πολυτάλαντη και βραβευμένη Γωγώ Μπρέμπου ανοίγει την καρδιά της στον Αθήνα 984vsCOVID

Διαβάστε επίσης

«Η Ζωή μας μια Βόλτα» ήταν η τηλεοπτική σειρά, που εκείνη την εποχή από το πρώτο επεισόδιο, έμπαινε στα σπίτια μας. Ταυτιζόμασταν και περιμέναμε πώς και πώς την εξέλιξη του σεναρίου κάθε φορά. Βλέπεις ήταν τόσο ανθρώπινη, που άγγιζε, κάθε παρέες και οικογένειες. Το πρώτο επεισόδιο της σειράς προβλήθηκε στις 4 Οκτωβρίου του 1999 ενώ το τελευταίο στις 24 Απριλίου 2000. Η σειρά αποτέλεσε την πρώτη συγγραφική απόπειρα του  Χριστόφορου Παπακαλιάτη στην τηλεόραση, που ήταν θεαματική και κορυφαία. Στη σειρά της καρδιάς μας πρωταγωνιστούσαν : η Φιλαρέτη Κομνηνού, Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης, η Γωγώ Μπρέμπου, ο Χάρης Ασημακόπουλος και ο  Δημοσθένης Παπαδόπουλος. Ενώ την σκηνοθεσία της σειράς είχε αναλάβει η Ρέινα Εσκενάζυ. Ξαφνικά η δική μας Γωγώ, μας έλειψε από την τηλεόραση. Αφιερώθηκε στο Θέατρο. Σε διάφορες συνεντεύξεις που έδωσε κατά καιρούς έχει ένα μότο ακλόνητο στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων: «Ένα ρήμα μου έρχεται μόνο στο μυαλό: Επιμένω». Είναι υπέροχη η στιγμή που δέχεται ένας άνθρωπος με την δική σας πορεία,να καταθέσει, τις εμπειρίες του, μα πάνω από όλα, να είναι έτοιμος για μια κατάθεση ψυχής στον Αθήνα 984 και τους αναγνώστες μας. Ας ξεκινήσουμε την κουβέντα μας,

Συνέντευξη: στην Ελένη Σούρδη

.

Α Μέρος: Φονική Πανδημία

Ε.Σ: Η ζωή με τους όρους της, άξαφνα φέρνει τα πάνω κάτω. Όλοι έχουμε περάσει κατά καιρούς, πόνους και πολύ δύσκολες στιγμές. Λένε ότι αν τα ξεπεράσουμε γινόμαστε πιο δυνατοί, άλλοι περισσότερο, άλλοι λιγότερο. Όλες αυτές οι εμπειρίες σήμερα, στο τρίτο κύμα του φονικού ιού, τι επίδραση έχουν στην καθημερινοτητά σας;

Γ.ΜΠΡ: Αυτή η πανδημία μας βρήκε όλους απροετοίμαστους. Σίγουρα ήταν κάτι που αν ακούγαμε πριν από κάποια χρόνια, θα το θεωρούσαμε θεωρία συνωμοσίας. Και όμως συνέβη. Με φρικτά αποτελέσματα όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά για όλο τον κόσμο. Η επιστήμη δίνει τις απαντήσεις και τα μέσα για να αντιμετωπιστεί κάτι τόσο καταστροφικό και πρωτόγνωρο. Και η επιστήμη είναι κάτι που λίγοι γνωρίζουν σε βάθος. Δεν είμαστε όλοι γιατροί. Σε αυτές τις κρίσεις είναι φυσιολογικό οι άνθρωποι να νοιώθουν αδύναμοι και βαλλόμενοι από έναν εχθρό που φαίνεται πως δεν μπορούν να ελέγξουν. Οι επιβαλλόμενοι περιορισμοί -κυρίως οι κοινωνικοί- έχουν πολύ βαρύ ψυχικό αντίκτυπο. Όλοι νοιώθουμε απομονωμένοι, ασφυκτικά κλεισμένοι σε σπίτια ή πολύ στενούς κύκλους ανθρώπων. Αυτοί οι περιορισμοί είναι εντελώς αντίθετοι με την ανθρώπινη φύση που οφείλει να είναι κοινωνική και εξωστρεφής όμως δυστυχώς χρειάστηκαν και χρειάζονται για να προστατευτεί η υγεία και η ζωή όλων μας. Μερικές φορές δύναμη είναι να γνωρίζεις τα όριά σου. Τα ανθρώπινα.   

Ε.Σ: Επίσης, ως απλός άνθρωπος που βιώνετε όλη αυτή την πένθιμη κατάσταση , γύρω μας όπως όλος ο κόσμος, είναι πολύ θετικό που βρέθηκαν τα εμβόλια και μπορούμε, όταν έρθει η σειρά μας να θωρακιστούμε . Πιστεύετε όμως, ότι υπάρχει «αντίδοτο» η «εμβόλιο» για την ψυχολογική πανδημία, που μαστίζει τον άνθρωπο ανά τους  αιώνες, με ματαιοδοξία, φιλοδοξία, τάση εξουσίας, μέσα από τα υλικά αγαθά ,τον πλούτο κ.α.;

Γ.ΜΠΡ: Ανέκαθεν υπήρχε αυτό που διαπιστώνετε στην ερώτησή σας. Πριν περάσει κάποιος στη συλλογικότητα, κατά τη γνώμη μου, θα πρέπει να τα έχει βάλει προσωπικά με όλους τούς δαίμονες που αναφέρετε πιο πάνω. Και εννοώ να έχει καταλάβει, ώστε να μπορέσει να υποστηρίξει τις δικές του αξίες, πόσο η φιλοδοξία, η ματαιοδοξία, η δίψα για εξουσία έχει κατακτήσει χώρο μέσα του.   

Ε.Σ: Ποια είναι η μαγική συνταγή, που θα προτείνατε, στα ακραία φαινόμενα που μεσολαβούν με εντάσεις ανάμεσα στα ζευγάρια ή τις οικογένειες, σήμερα στην περίοδο της Πανδημίας;

Γ. ΜΠΡ.:Σίγουρα ήταν και παραμένει μια δοκιμασία η εργασία από το σπίτι, η εικοσιτετράωρη συναναστροφή, ο περιορισμός των εσόδων είτε αυτό αφορά ζευγάρια είτε οικογένειες. Και ως συνήθως οι γυναίκες επωμίστηκαν τα περισσότερα βάρη. Είναι λοιπόν αναγκαίο να βρεθεί μια καινούργια φόρμα ύπαρξης μέσα στο ζευγάρι ή την οικογένεια. Και βέβαια να καταγγέλονται, αλλά κυρίως να εισακούονται, περιστατικά βίας. Αυτό είναι πολύ δύσκολο μια και ότι και να λέμε η κοινωνική κατακραυγή εξακολουθεί να στιγματίζει τα θύματα.

Β Μέρος: Ηθοποιός σημαίνει Φως = ποιεί ήθος

Σε δεύτερο σκέλος της συνέντευξης, παραθέτουμε απόσπασμα από το της Βιογραφικό της, διότι θα αποτελέσει την αφορμή, για τις επόμενες ερωτήσεις, για την χαρισματική εξέλιξη της μέχρι το 2021.

Επάγγελμα: Ηθοποιός. Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Βεάκη. Παρακολούθησε σεμινάρια αρχαίου δράματος διοργανωμένα από το ΣΕΗ με τους Ζ. Νικολούδη, Ε. Νικολαΐδη, Γ. Αρμένη, Ο. Τουρνάκη, Δ. Καγκελάρη, Α. Μουζενίδου και σεμινάρια κίνησης με την Ε. Πηττά.

 Έπαιξε στις παραστάσεις: Γερτρούδη Σ. Σόντερμπεργκ, Σκθ.Γ.Εμιρζάς,  Ελένη του Ευριπίδη, Σκθ. Γ.Χουβαρδάς, Η Κυριακή των παπουτσιών Λ. Λαζόπουλου, Σκθ. Λ. Λαζόπουλου [Άσπα], Λουλού Φ. Βέντεκιντ, Σκθ. Γ. Μιχαηλίδης στο Ανοιχτό θέατρο [Λουλού],Προμηθέας Δεσμώτης Αισχύλου, Σκθ. Ν. Τσακίρογλου [χορός], Φοίνισσες του Ευριπίδη Σκθ. Γ. Χουρμουζιάδης Κ.Θ.Β.Ε. [Χορός],  Σκλαβί – Ξ. Καλογεροπούλου, Σκθ. Θ. Μοσχόπουλος Μικρή Πόρτα [πριγκίπισσα], Ματωμένος Γάμος του Φ. ΓΚ. Λόρκα, Σκθ. Θ. Γκόνης Δηπεθε Αγρινίου [Νύφη], Δον Ζουάν του Μολιέρου, Σκθ. Θ. Μουμουλίδης Δηπεθε Πάτρας [Ελβίρα], Σκοτώνουμε τη Μαμά – Σ.Κίτλεϊ, Σκθ. Μ. Κάλμπαρη θέατρο Αργώ [Τζάκι] ,Ο τελευταίος πειρασμός – Ν.Καζαντζάκη, Σκθ. Σ. Χατζάκη στο Εθνικό θέατρο [Μαγδαληνή], Δωδεκάτη – Νύχτα Σαίξπηρ, Σκθ. Θ. Μουμουλίδη, πέμπτη εποχή [Ολίβια], Tape – Σ. Μέλμπερ, Σκθ. Λ. Γιουργού στα Ιλίσια Βολανάκης [Έιμη], Οι τρεις αδελφές – Α.Τσέχωφ, Σκθ. Μ. Κάλμπαρη στο θέατρο Τέχνης [Μάσα], Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα – Φ. Λόρκα, Σκθ. Σ. Λιβαθηνός, Οθέλλος – Σαίξπηρ, Σκθ. Γ. Κιμούλης [Αιμιλία], Θα σε δω ξανά του χρόνου – Μπ.Σλέηντ, Σκθ. Θ. Αθερίδης [Ντόρις], Έγκλημα στα παρασκήνια – Γ.Μαρης, Σκθ. Κατ. Μπερδέκα, [Ρόζα Βαργή], Η Καύση – Σ. Τζίτζη, [Μαριάννα], Όλα για τη Μητέρα μου – Αλμοδοβάρ, Σκθ Πέτρος Ζούλιας [Ρόσσα], Είναι και η Θάλασσα, Ποιος θα την Εξαντλήσει.. Σκθ Χ. Πολυμενάκος, Νίκη-Θέατρον – Κέντρο πολιτισμού «Ελληνικός κόσμος» – Κοινωνικό- Δραματοποιημένη Λογοτεχνία 2017, Σκηνοθέτης: Σταμάτης Φασουλής κ.α. πολλά μέχρι σήμερα.

Επίσης: σκηνοθέτησε την παράσταση «Σήμερα το Πρωί Διάβασα την Ιφιγένεια» στο Βρυσάκι Πλάκα.

Κινηματογράφος: Ένα τραγούδι δεν φτάνει της Ε. Χρονοπούλου (Ειρήνη) και  Η Καύση του Σ. Τζίτζη (Μαριάννα)

Τηλεόραση: Η ζωή μας μια βόλτα του Χ. Παπακαλιάτη, Περί ανέμων και υδάτων του Κ. Ιγερινού, Μείνε δίπλα μου του Μ. Ζαφειροπούλου, Ίχνη, των Κ. Βαζάκα του Δ. Κόλια. ΣΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΦΕΓΓΑΡΙΟΥ του Κ. Ιγερινού, διακρίθηκε με το βραβείο Α’ γυναικείου ρόλου στα πρόσωπα 2005 των τηλεοπτικών σειρών.

 

Ε.Σ: Συνεχίζοντας, στον ρόλο σας ως την Θρυλική Γκάμπι, ύστερα ήρθε η «Νίκη» τού Χ. Α. Χωμενίδη σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή, οι Δέκα Μικροί Νέγροι της Αγκάθα Κρίστι.- Σε λίγες μέρες θα απολαύσουμε την  «Άννα» η οποία είναι η ηρωίδα της παράστασης «Μετά τον Βυσσινόκηπο», ένας  μονόλογος, σε σκηνοθεσία και κείμενο που Βασίλη Μυριανθόπουλου. Που θα στηρίξετε ερμηνευτικά, ενόψει της streaming παράστασης; Ποιες είναι οι ημερομηνίες που θα μπορέσουμε να απολαύσουμε, τον Μονόλογο σας, συναισθηματικά, τι μήνυμα θα μας διαπεράσει; Ήταν μοναδική εμπειρία για εσάς;

Γ.ΜΠΡ: Ναι, ήταν μοναδική εμπειρία. Από την άποψη ότι δεν έχω ξανακάνει ποτέ κάτι τέτοιο. Να μην είναι ζωντανή η επαφή με το κοινό στην αίθουσα. Από την άλλη, συζητήσαμε τόσο με τον σκηνοθέτη Βασίλη Μυριανθόπουλο όσο και με τον κινηματογραφιστή Δημήτρη Ζωγραφάκη την περίπτωση της πιο κινηματογραφικής αφήγησης. Και αυτό κάναμε. Δηλαδή η παράστασή μας είναι σαν ταινία σε φυσικούς χώρους και όχι η πραγματοποίηση του μονολόγου σε σκηνική ροή. Η Άννα, η ηρωίδα που υποδύομαι, τελειώνοντας την παράστασή της, τον «Βυσσινόκηπο» του Τσέχωφ, όπου ερμηνεύει τη Λιουμπόβ Αντρέγιεβνα, αναπολεί και μας αφηγείται την ιστορία της δικής της γιαγιάς, που κάποτε αναγκάστηκε κι εκείνη να ξεριζωθεί από τον δικό της ιδανικό κήπο. Τη δική της πατρίδα. Μιλάμε για τη σημασία τού να έχει κάποιος ρίζες για να μπορεί να αναπτυχθεί. Για τη σημασία τού παρελθόντος στην ψυχοσύνθεση του καθένα. Για τη δύναμη της ζωής.  

 Ε.Σ: Στο αμφιθέατρο «Μίκης Θεοδωράκης» του δημαρχείου Παπάγου-Χολαργού. Απονεμήθηκαν βραβεία σε προσωπικότητες που ζουν ή δραστηριοποιούνται στον Δήμο και έχουν διακριθεί σε διάφορους χώρους. Εκεί πήρατε ακόμα ένα μεγάλο βραβείο. Θα θέλατε να μας περιγράψετε το συναίσθημα σας και ποια δραστηριότητα σας ήταν η αφορμή, μιας τόσο και πάλι σημαντική διάκριση;

Γ.ΜΠΡ:  Χάρηκα πάρα πολύ. Το να σε τιμάει ο τόπος που γεννήθηκες, οι άνθρωποι που σε γνωρίζουν πολύ καλά, σε κάνει ιδιαίτερα υπερήφανο.

Ε.Σ: Έχετε συνεργαστεί με κορυφαίους Ηθοποιούς, Σκηνοθέτες σε έργα δύσκολα Μεγάλων Δημιουργών. Όμως θα ήθελα να σας ονομάσω ένα σπουδαίο ηθοποιό και άνθρωπο: Θανάσης Βέγγος. Θα τον χαρακτηρίζατε και ως μεγάλο Δάσκαλο; Ποια είναι το πρωταρχικό  δυνατό συναίσθημα  σας στο άκουσμα του;

Γ. ΜΠΡ.: Ο Θανάσης Βέγγος ήταν μια τεράστια προσωπικότητα και αυτό που ξέρουμε όλοι: ο «καλός μας άνθρωπος». Πάντα ήσυχος, με χιούμορ, απολύτως αφοσιωμένος στη δουλειά του, δεν έκρινε κανέναν αλλά ήξερες ότι η γνώμη του για το οτιδήποτε ήταν διαμορφωμένη και αμετακίνητη. Δεν την έλεγε ποτέ για να μη φέρει σε δύσκολη θέση τους άλλους, αν ήταν αρνητική. Και στα θετικά έκανε κομπλιμέντα και ήταν ευγενέστατος. Ναι, ήταν δάσκαλος με το παράδειγμά του.

Ε.Σ: Σε τηλεοπτικές σειρές έχουμε να σας απολαύσουμε χρόνια. Τι θα μπορούσε να σας επαναφέρει, κάποια στιγμή σε ένα σήριαλ;

Γ. ΜΠΡ. : Ότι πάντοτε. Ένα καλό σενάριο, ένας καλός σκηνοθέτης και μία ωραία διανομή.

 

Γ Μέρος: Ψυχογράφημα στη Γωγώ Μπρέμπου

Ε.Σ: Από όλες τις θεατρικές παραστάσεις που έχετε ανεβάσει και έχοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο, ποια θα μπορούσατε να είσαστε στην πραγματικότητα και όχι η Γωγώ;

Γ.ΜΠΡ.: Καμία δεν θα μπορούσα να είμαι στην πραγματικότητα. Μου αρέσει να ερμηνεύω και όχι να είμαι. Όποιους ρόλους και να έπαιξα, με σχεδόν καμία εξαίρεση, τούς αγάπησα όπως αγαπάς έναν μυθιστορηματικό ήρωα. Στην πραγματικότητα, αγαπάω τούς ανθρώπους που είναι κοντά μου.

Ε.Σ: Κανείς μας δεν είναι τέλειος. Θα μπορούσα να σας ρωτήσω το δυνατό προτέρημα σας και το αδύναμο σημείο σας;

Γ.ΜΠΡ: Όπως όλοι: προτερήματα πολλά και ελαττώματα πάρα πολλά. Κάθε εποχή και άλλα. Όμως η επιμονή συνήθως με βοηθάει κι ας χαρακτηρίζεται από κάποιους ως ελάττωμα.    

Ε.Σ: Ποιος είναι ο αγαπημένος σας ποιητής; Θα μας δωρίσετε ένα η δυο τετράστιχα, που θα μας χαρίσουν το νόημα της ζωής;

Γ. ΜΠΡ.: Μου αρέσουν πολλοί ποιητές και κατά καιρούς μου έρχονται στο μυαλό διάφοροι στίχοι, ανάλογα με τις συγκυρίες. Πάντοτε ωστόσο επιστρέφω για να πάρω δύναμη, η ψυχή μου να πετάξει, στον ακριβότερο προφήτη μας, τον γενάρχη της νέας μας γλώσσας. Τον Διονύσιο Σολωμό.

«Τρέμει η ψυχή και ξαστοχά γλυκά τον εαυτό της».

Όπως και ο Σεφέρης «είτε βραδιάζει είτε φέγγει, μένει λευκό το γιασεμί».

Ε.Σ: Για το κλείσιμο της μαγικής κουβέντας μας, θα θέλατε να μας περιγράψτε  με μερικές λέξεις τι δεν είναι Αγάπη και σταματάει τον κόσμο μας να πάει μπροστά. Και τις λέξεις που χτίζουν και θέλουν προσπάθεια την λέξη Αγάπη. Το μονοπάτι που θα οδηγήσει σε έναν καλύτερο κόσμο.

Γ. ΜΠΡ.: Το αντίθετο της αγάπης δεν είναι το μίσος. Είναι η αδιαφορία. Η αγάπη δεν χτίζεται με λέξεις. Είναι πράξεις. Σημασία έχει τι κάνουμε. Ούτε τι σκεφτόμαστε ούτε τι δηλώνουμε. Οπότε όταν αγαπάς  τον εαυτό σου, αγαπάς συγχωρείς, επιμένεις, φροντίζεις και είσαι πάντα εκεί και για τους άλλους.

Ε.Σ: Ήταν μεγάλη χαρά να σας έχουμε μαζί μας στον Αθήνα 984 και μεγάλη εμπειρία να σας γνωρίσω. Η δύναμη της ψυχής σας έγινε και δική μας. Καλή αντάμωση και στους 98.3 στα ερτζιανά, χωρίς διπλές μάσκες. Σας ευχαριστούμε πολύ.

Γ.ΜΠΡ: Ελένη μου, σε ευχαριστώ πολύ για τις ωραίες ερωτήσεις σου, τον χρόνο σου και το ενδιαφέρον σου. Εύχομαι όλα καλά, να πάνε στο μέλλον για όλους μας.  

Υ.Γ: Γωγώ Μπρέμπου «Μετά τον βυσσινόκηπο»

Πρώτα ανέβηκε στο θέατρο  Γκλόρια Μικρό στις 4 Σεπτεμβρίου του 2019 και  στις  8 Δεκεμβρίου  στο  θέατρο Αμαλία. Τώρα σε Online Streaming από τις 16 Απριλίου έως και τις 16 Μαΐου του 2021,μας συγκλονίζει ξανά με την ερμηνεία της,   

Όλες οι φωτογραφίες της παράστασης ανήκουν στον  Γιώργο Καλφαμανώλη.

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα