back to top
17.4 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

17.4 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Έρευνα: Ο ρόλος των CFOs την επόμενη μέρα της πανδημίας

Διαβάστε επίσης

Κρίσιμο ρόλο στον επαναπροσδιορισμό του μέλλοντος των επιχειρήσεων, στη μετα-COVID εποχή αναμένεται να διαδραματίσει ο οικονομικός διευθυντής (CFO), σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της EY, DNA of the CFO 2020, η οποία κατέγραψε τις απόψεις περισσοτέρων από 800 CFOs και ανώτερων χρηματοοικονομικών στελεχών παγκοσμίως.

Περιγράφοντας τις μελλοντικές τους προτεραιότητες, το 86% των ερωτηθέντων αναμένουν ότι θα κληθούν να προστατεύσουν την επιχείρησή τους σήμερα, θέτοντας, παράλληλα, τα θεμέλια για τη μελλοντική ανάπτυξή της. Ταυτόχρονα, το 84% των ερωτηθέντων συμφωνούν ότι η επίτευξη ισορροπίας μεταξύ βραχυπρόθεσμων αποτελεσμάτων και δημιουργίας μακροπρόθεσμης αξίας, θα καταστεί προτεραιότητα. Η επίτευξη αυτής της ισορροπίας περιλαμβάνει τις παραδοσιακές αρμοδιότητες ενός οικονομικού διευθυντή, όπως οι εταιρικές αναφορές, καθώς και νέες, όπως η επίβλεψη του ψηφιακού μετασχηματισμού.

Καθώς ανταποκρίνονται σε αυτές τις προτεραιότητες, οι CFOs θα πρέπει, επίσης, να ενισχύσουν τις σχέσεις τους με τα υπόλοιπα διευθυντικά στελέχη. Η έρευνα, ωστόσο, διαπίστωσε ότι το 52% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι έχουν περιορισμένη ή μηδενική συνεργασία με τον διευθυντή του ανθρώπινου δυναμικού (CHRO), ενώ το 44% αναφέρουν το ίδιο αναφορικά με τη σχέση τους με τον διευθυντή μάρκετινγκ (CMO).

Σε μια αλλαγή που αντικατοπτρίζει τις τάσεις της αγοράς το 2020, οι CFOs αναγνωρίζουν τη σημασία μιας στρατηγικής που τροφοδοτείται από έναν ξεκάθαρο εταιρικό σκοπό, με το 82% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι τα βασικά ενδιαφερόμενα μέρη, τους θεωρούν ολοένα και περισσότερο ως κύριους υπεύθυνους για τη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας.

Επιπλέον, το 79% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι οι επενδυτές απαιτούν αυξημένη πληροφόρηση σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο ο οργανισμός τους δημιουργεί μακροπρόθεσμη αξία για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, ενώ το 81% πιστεύουν ότι υπάρχει σημαντική αξία που δημιουργεί ο οργανισμός τους, η οποία δεν μπορεί να μετρηθεί ή να γνωστοποιηθεί μέσω των βασικών δεικτών χρηματοοικονομικών επιδόσεων (financial KPIs).

Νέες εικονικές αγορές και ψηφιακές πλατφόρμες

Σύμφωνα με την έρευνα της EY, η απόδοση των αγορών αλλάζει ριζικά. Νέες εικονικές αγορές αναδύονται, καθώς οι οργανισμοί-γίγαντες που βασίζονται σε ψηφιακές πλατφόρμες, συνδέουν απρόσκοπτα αγοραστές και πωλητές, ενώ η τεχνολογική σύγκλιση μειώνει την αναποτελεσματικότητα και εξαλείφει τις τριβές.

Ένα περισσότερο ευέλικτο λειτουργικό μοντέλο, που εκτείνεται πέραν των αυστηρών φυσικών ορίων της επιχείρησης, πιθανότατα θα επιτρέψει στην οικονομική διεύθυνση να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στις διασυνδεδεμένες αγορές του μέλλοντος. Πολλοί οικονομικοί διευθυντές εκτιμούν ότι αυτό το ευέλικτο μέλλον για τις χρηματοοικονομικές λειτουργίες, θα γίνει πραγματικότητα μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Πάνω από τα τρία τέταρτα (77%) των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι, έως το 2025, τα χρηματοοικονομικά πληροφοριακά συστήματα θα φιλοξενούνται στο υπολογιστικό νέφος (cloud), και όχι στις εγκαταστάσεις της επιχείρησης, ενώ το 74% πιστεύουν ότι οι χρηματοοικονομικές λειτουργίες θα είναι μέρος ενός οικοσυστήματος που θα βασίζεται στο blockchain.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +

spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα