13.2 C
Athens
Σάββατο, 27 Φεβρουαρίου, 2021

Περ. Αττικής: Ξεκινά πιλοτικό πρόγραμμα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας σε δήμους της Αττικής

✚ ΑΘΗΝΑ

Έτοιμο ακόμη ένα «Pocket Park» 750 τ.μ. στο Παγκράτι

Είναι το τρίτο «Pocket Park» που ολοκληρώνεται στην Αθήνα και καθιερώνει πλέον μία νέα τακτική στην αξιοποίηση του δημόσιου χώρου. Σε έναν εγκαταλελειμμένο χώρο...

Δέκα χρόνια χωρίς τον Μιλτιάδη Έβερτ

Οι συνοδοιπόροι και όλοι όσοι τον είχαν συναντήσει αρκετές φορές σε κοινωνικό και δημοσιογραφικό πλαίσιο, μιλούν για έναν έντιμο, δυναμικό και ανοιχτόκαρδο άνθρωπο. Άλλοι θυμούνται...

Innovathens: Διαδικτυακή Συζήτηση για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων 

Διαδικτυακή Συζήτηση για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων (GDPR) και την Καινοτομία Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, η μη...

Έτοιμο το δεύτερο «πάρκο τσέπης» στην Αθήνα

Το δεύτερο «πάρκο τσέπης» παραδίδει ο Δήμος Αθηναίων στους κατοίκους της πόλης και συγκεκριμένα του Κολωνού. Μία μικρή όαση πρασίνου στην καρδιά της γειτονιάς,...

Ο λόφος του Στρέφη ξαναγίνεται τόπος περιπάτου και αναψυχής

Ακόμη μία εμβληματική περιοχή της Αθήνας, βγαίνει από τον λήθαργο και την εγκατάλειψη. Ο λόφος του Στρέφη που έχει συνδεθεί με τον περίπατο, την...

Σε εφαρμογή μπαίνει το σχέδιο της Περιφέρειας Αττικής για τη διερεύνηση των κυκλοφοριακών δεδομένων και το σχεδιασμό ενός πιλοτικού προγράμματος βελτίωσης της οδικής ασφάλειας σε δήμους της Αττικής. Η σχετική πρωτοβουλία της Περιφερειακής Αρχής έλαβε την έγκριση του Περιφερειακού Συμβουλίου, με ευρεία πλειοψηφία.

Σε πρώτη φάση πρόκειται να εξεταστεί η υφιστάμενη κατάσταση στους Δήμους Αγίας Παρασκευής, Βριλησσίων, Παπάγου – Χολαργού και Χαλανδρίου, οι οποίοι επηρεάζονται έντονα από τους κυκλοφοριακούς φόρτους βασικών οδικών αρτηριών (Μεσογείων – Κηφισίας – Κατεχάκη – Αναπαύσεως και Κλεισθένους). Ειδικότερα, η σχετική μελέτη, με συνολικό κόστος 24.800 ευρώ και χρόνο παράδοσης τριών μηνών, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει:

· τεχνική έκθεση διάγνωσης των συνθηκών οδικής ασφάλειας στις περιοχές εφαρμογής με εντοπισμό των κρίσιμων παραμέτρων κινδύνου,

· προδιαγραφές για τη σύνταξη τοπικού σχεδίου βελτίωσης της οδικής ασφάλειας και για τη δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας καταγραφής και επεξεργασίας δεδομένων,

· πρόγραμμα ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης μαθητών, ηλικιωμένων και εν γένει της τοπικής κοινωνίας σε θέματα οδικής ασφάλειας και πρόληψης κινδύνου.

«Η δημιουργία ενός ασφαλούς και λειτουργικού οδικού δικτύου, εκμηδενίζοντας τους κινδύνους που ελλοχεύουν για τη ζωή πεζών και οδηγών, αποτελεί ύψιστη προτεραιότητά μας» επισημαίνει ο Περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης. Στην προοπτική αυτή, προσθέτει, «υλοποιούμε σταδιακά ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, την οδική ασφάλεια και την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αττική. Με έργα και όχι λόγια, αναβαθμίζουμε συνεχώς και καθιστούμε ασφαλέστερο το οδικό δίκτυο αρμοδιότητας της Περιφέρειας. Χρηματοδοτούμε αναπλάσεις με περιβαλλοντικό πρόσημο στις γειτονιές μας και εκτεταμένα προγράμματα αποκατάστασης και ασφαλτόστρωσης πλήθους οδών των πόλεων της Αττικής. Ενισχύσαμε με σύγχρονο τεχνικό εξοπλισμό τα Κέντρα ελέγχου και διαχείρισης της κυκλοφορίας, προκειμένου να έχουν ουσιαστική συμβολή σε θέματα που άπτονται της ασφάλειας των συμπολιτών μας. Καταθέσαμε στην κεντρική κυβέρνηση δέσμη μέτρων για το αδιάβλητο των εξετάσεων οδήγησης και για την αναβάθμιση και επέκταση του υποχρεωτικού μαθήματος κυκλοφοριακής αγωγής σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Συνεπείς στις δεσμεύσεις μας παρεμβαίνουμε καθημερινά και σε όλα τα επίπεδα με απώτερο στόχο να αποτελέσει η Αττική πρότυπο ασφαλούς κυκλοφορίας».

Από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών, Βασίλης Γιαννακόπουλος, υπογραμμίζει ότι «για πρώτη φορά επιχειρούμε να αποτιμήσουμε το επίπεδο οδικής ασφάλειας στις πόλεις μας και να διαμορφώσουμε ένα ενιαίο πλαίσιο δράσεων και παρεμβάσεων βελτίωσης της οδικής ασφάλειας συνολικά στην Περιφέρεια Αττικής. Τα τελευταία χρόνια έχουν διαφοροποιηθεί σημαντικά οι κυκλοφοριακές συνθήκες από δήμο σε δήμο ακόμα και από γειτονιά σε γειτονιά. Η διέλευση βασικών οδικών αξόνων, η ύπαρξη σχολικών συγκροτημάτων, αθλητικών κέντρων, νοσοκομειακών μονάδων, εμπορικών κέντρων κ.ά, έχουν δημιουργήσει νέα «ευπαθή σημεία» που αυξάνουν τους κινδύνους για τη ζωή των συμπολιτών μας. Βούληση μας είναι η πρωτοβουλία αυτή να επεκταθεί άμεσα και σταδιακά και σε άλλους δήμους της Αττικής».

Αντικείμενο της μελέτης, σύμφωνα με την εισήγηση του Αντιπεριφερειάρχη Μεταφορών και Επικοινωνιών, είναι η συγκέντρωση δεδομένων και στατιστικών στοιχείων που σχετίζονται με τις κυκλοφοριακές συνθήκες και τα τροχαία ατυχήματα, ενώ πεδίο αξιολόγησης και διαμόρφωσης των προτάσεων για το σχεδιασμό του τοπικού προγράμματος οδικής ασφάλειας θα αποτελέσουν, μεταξύ άλλων:

1. Οι προβλέψεις των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) που χρηματοδοτούνται από το Πράσινο Ταμείο.

2. Η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας γύρω από σχολικά συγκροτήματα και από διαβάσεις πεζών με ειδική και ηχητική σήμανση για τη διευκόλυνση πεζών και ΑμεΑ.

3. Η τοποθέτηση νέων σηματοδοτών και η χρήση εξοπλισμού και υπηρεσιών νέας τεχνολογίας για πληροφόρηση, προειδοποίηση και καθοδήγηση οδηγών και πεζών.

4. Η τήρηση των αναγκαίων μέτρων προστασίας σε έργα που υλοποιούνται στο δημόσιο χώρο, σε οικοδομικές δραστηριότητες, στην παράνομη κατάληψη πεζοδρομίων, κ.α.

5. Η οργάνωση της τοπικής «τεχνικής αστυνόμευσης» ώστε να εντοπίζονται άμεσα φθορές σε οδικές υποδομές, πινακίδες κ.τ.λ. προκειμένου να αποκαθίστανται άμεσα.

6. Η ενίσχυση της δημοτικής συγκοινωνίας ως μέτρο για τη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου εντός των πόλεων και των οικισμών.

7. Η ενίσχυση των ζωνών κίνησης ποδηλάτων σε καθορισμένες και ασφαλείς λωρίδες με αυστηρότερα πρόστιμα για τους παραβάτες και όσους παρεμποδίζουν τη χρήση τους.

8. Ο σχεδιασμός πεζογεφυρών σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας ή σε πολυσύχναστα σημεία όπως σχολικά συγκροτήματα, μεγάλα νοσοκομεία, γήπεδα, σταθμούς μετρό κ.ά.

9. Η διαμόρφωση ειδικού προγράμματος ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης για τη χρήση του κινητού από οδηγούς και πεζούς καθώς αποτελεί τη σύγχρονη αιτία πρόκλησης ατυχημάτων.

Παναγιώτης Θεοδωρόπουλους

Covid 19-Βέλγιο: Δοκιμές κινεζικού εμβολίου σχεδιάζει το κέντρο έρευνας Anima

Το Κέντρο Έρευνας Anima στο 'Αλκεν, στην επαρχία Λίμπουργκ, σχεδιάζει να κάνει δοκιμές με κινεζικό εμβόλιο κατά του κορονοϊού σε 400 άτομα, σύμφωνα με...

Δελτίο Ειδήσεων στις 20:00

Ισχυρές πιέσεις συνεχίζει να δέχεται το Εθνικό Σύστημα Υγείας σε όλη τη χώρα και ιδιαίτερα στην Αττική. Σύμφωνα με τη σημερινή έκθεση του ΕΟΔΥ 1630...

Ανακαλύφθηκε ρωμαϊκό άρμα σχεδόν άθικτο κοντά στην Πομπηία

Η αρχαιολογική σκαπάνη έφερε στο φως ένα ρωμαϊκό άρμα από μια έπαυλη έξω από την Πομπηία, το οποίο ήταν σχεδόν άθικτο. Το σχεδόν τέλεια διατηρημένο...

Covid 19-Ιταλία: 18.916 νέα κρούσματα – 280 θάνατοι

Το τελευταίο εικοσιτετράωρο στην Ιταλία καταγράφηκαν 18.916 κρούσματα κορονοϊού και 280 άνθρωποι έχασαν την ζωή τους. Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν 323.047 διαγνωστικά τεστ, το 5,8% από...

Άμεση έγκριση του σχεδίου οικονομικής ανάπτυξης ζητά από τη Γερουσία ο Μπάιντεν

Ο Τζο Μπάιντεν χαιρέτισε σήμερα την έγκριση του σχεδίου ανάκαμψης ύψους 1.900 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την Βουλή των Αντιπροσώπων και κάλεσε την Γερουσία να...

Καταπέλτης το δικαστικό βούλευμα για τον Δημήτρη Λιγνάδη

Με βούλευμά του, το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών απέρριψε την ένσταση ακυρότητας της προδικασίας, περιγράφοντας τον Δημήτρη Λιγνάδη ως έναν άνθρωπο με μεθοδευμένη δράση για τουλάχιστον...

Δελτίο Ειδήσεων στις 19:00

Σημαντική αύξηση σε όλους τους κρίσιμους δείκτες της πανδημίας, καταγράφεται και στην σημερινή επιδημιολογική έκθεση του ΕΟΔΥ. 1630 είναι τα νέα κρούσματα, από αυτά...

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Επιχείρηση έρευνας και διάσωσης ατόμου στην Πάρνηθα

Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση έρευνας και διάσωσης ατόμου στο φαράγγι της Γκούρας στην Πάρνηθα. Στην επιχείρηση λαμβάνουν μέρος 9 πυροσβέστες με τρία οχήματα και την...

Συγκέντρωση υπέρ του Κουφοντίνα – Κλειστή η Αμαλίας

Συγκέντρωση πραγματοποιούν οργανώσεις της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς, αναρχικές συλλογικοτήτες, δικηγόροι και νεολαίες κομματων, υπέρ του απεργού πείνας φυλακισμένου, Δημήτρη Κουφοντίνα Κλειστή η Λεωφόρος Αμαλίας. Βίκτωρας Αντωνόπουλος

Μία εκπαιδευτική πλατφόρμα «αναζωογονεί» τα μαθήματα εξ αποστάσεως

Η πανδημία «δοκιμάζει» μεταξύ άλλων και την εκπαιδευτική διαδικασία, με τους εκπαιδευτικούς να «σηκώνουν το βάρος» της τηλε-εκπαίδευσης, αναζητώντας παράλληλα τρόπους να διευρύνουν τις...

Πρόγραμμα εθελοντισμού για αδέσποτα – Περισσότεροι από 500 οι εθελοντές

Σε λειτουργία βρίσκεται εδώ και περίπου δυο μήνες πρόγραμμα εθελοντισμού για τα αδέσποτα ζώα του Δήμου Αθηναίων. Είναι η πρώτη οργανωμένη προσπάθεια στο Δήμο να...

Υπαίθρια έκθεση στον Εθνικό Κήπο για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση

Μια ξεχωριστή έκθεση μνήμης και τιμής στους ήρωες του 1821 διοργανώνουν στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση το...

Bottom Fullwidth