12.3 C
Athens
Πέμπτη, 26 Νοεμβρίου, 2020

Οι ταινίες που διεκδικούν το βραβείο του Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας

✚ ΑΘΗΝΑ

Δήμος Αθηναίων: Γραμμές ψυχολογικής – κοινωνικής υποστήριξης, πρώτης ιατρικής βοήθειας, εργασιακών θεμάτων

Ο Δήμος Αθηναίων συνεχίζει την προσπάθεια να ανταποκρίνεται πολύπλευρα στις ανάγκες των πολιτών που έχουν γίνει μεγαλύτερες εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού και των...

Δήμος Αθηναίων: Κοινωνικό Ιατρείο και συνταγογραφήσεις για άστεγους και άπορους

Ανοίγει τις πόρτες του για να υποδεχθεί και να βοηθήσει άστεγους και άπορους συνανθρώπους μας, το Κοινωνικό Ιατρείο του Κέντρου Υποδοχής και Αλληλεγγύης του...

Ποιες υπηρεσίες του δήμου Αθηναίων παρέχονται ηλεκτρονικά στους πολίτες

Οι πολίτες και οι επιχειρήσεις κάνοντας χρήση των κωδικών taxisnet που διαθέτουν μπορούν να εξυπηρετηθούν ηλεκτρονικά για 37 υπηρεσίες μέσω της πλατφόρμας ψηφιακών υπηρεσιών...

Digital Marketing 4 Day Course, 9 – 12/11, στο INNOVATHENS 

Digital Marketing 4 Day Course, από 9 - 12 Νοεμβρίου 2020, διοργανώνεται στο INNOVATHENS powered by Samsung, της Τεχνόπολης. Πρόκειται για έναν εντατικό κύκλο μαθημάτων...

Η Δημοτική Αγορά Κυψέλης κλείνει τα 2 και το γιορτάζει

Η Δημοτική Αγορά Κυψέλης κλείνει, φέτος, 2 χρόνια και το Impact Hub Athens προσκαλεί τους Αθηναίους σε μια γιορτή με πλούσια ατζέντα δράσεων, με...
Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας, ο αγαπημένος θεσμός της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, συνεχίζει με μεγάλη επιτυχία τις διαδικτυακές προβολές του.

Έως και τη Δευτέρα 26 Οκτωβρίου όσοι εγγραφούν στην πλατφόρμα online.tainiothiki.gr θα μπορούν να επιλέξουν από 151 ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους, ενώ μέσω της ιστοσελίδας του φεστιβάλ θα μπορούν να συμμετάσχουν στις ενδιαφέρουσες διαδικτυακές συζητήσεις του 11ου ΦΠΚΑ).

Το βραβείο του Διεθνούς Διαγωνιστικού Προγράμματος θα απονεμηθεί την Κυριακή, στην τελετή λήξης του11ου ΦΠΚΑ που θα ξεκινήσει στις 20:00 και θα μεταδοθεί ζωντανά από τη σελίδα του Φεστιβάλ στο Facebook.

Το όνομα του νικητή θα ανακοινώσει η τριμελής κριτική επιτροπή που αποτελείται από τους έλληνες σκηνοθέτες Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη και Θανάση Νεοφώτιστο και την κινέζα (εγκατεστημένη στην Μ.Βρετανία) συγγραφέα και σκηνοθέτη Σιαολού Γκουό, παρουσία της προέδρου της Ταινιοθήκης και καλλιτεχνικής διευθύντριας του Φεστιβάλ Μαρίας Κομνηνού.

Ο νικητής θα κερδίσει 10.000 ευρώ σε post production services για την επόμενη ταινία του από την Authorwave.

Μέχρι την Δευτέρα που συνεχίζονται οι προβολές, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει σε πανελλαδική πρώτη προβολή τις ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού Προγράμματος (μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ από Αργεντινή, Αυστρία, Γαλλία, Ισπανία, Ισραήλ, Κίνα, Καναδά, Φιλιππίνες και Χονγκ Κονγκ) που διεκδικούν το βραβείο της διοργάνωσης -με την εξαίρεση της ταινίας Το σύννεφο στο δωμάτιό της της Ζενγκ Λου που ολοκλήρωσε με μεγάλη επιτυχία τον κύκλο προβολών της.

Πρόκειται για τις εξής ταινίες:

· Στο Μεξικάνικο Μπρέτσελ Μου η ισπανίδα Νούρια Χιμένεθ χειρίζεται με μαεστρία ερασιτεχνικό κινηματογραφικό υλικό των παππούδων της από τη δεκαετία του 1950 και επινοεί τη ζωή της Βίβιαν Μπάρετ. Στα ημερολόγιά της, η Βίβιαν παραθέτει αποσπάσματα του φανταστικού συγγραφέα-γκουρού Παρβάντιν Κάνβαρ Καρτζαπάλι: “Τα ψέματα είναι ένας άλλος τρόπος να πεις την αλήθεια. Η επιθυμία να πιστέψεις είναι σαν το χέρι του άνδρα που κρέμεται από έναν βράχο και προσκολλάται στη μόνη πέτρα που φαίνεται να τον σώζει. Αλλά καταλήγει πάντα να πέφτει, επειδή η πέτρα είναι αντικατοπτρισμός, όπως και ο γκρεμός.”

· Το βραβευμένο στο Σάντανς ντοκιμαντέρ Epicentro του Χούμπερτ Ζάουπερ (Aυστρία-Γαλλία), είναι ένα συναρπαστικό πορτρέτο της μετα-αποικιακής “ουτοπικής” Κούβας όπου η έκρηξη του Θωρηκτού Μέιν το 1898 εξακολουθεί να αντηχεί. Αυτό το, κατά κάποιον τρόπο, Mπιγκ Mπανγκ τελείωσε την ισπανική αποικιακή κυριαρχία στην Αμερική και εγκαινίασε την εποχή της αμερικανικής αυτοκρατορίας. Εκεί και τότε, γεννήθηκε κι ένα ισχυρό εργαλείο κατάκτησης: ο κινηματογράφος ως προπαγάνδα. Στο ντοκιμαντέρ “Επίκεντρο”, ο Ζάουπερ εξερευνά έναν αιώνα παρεμβατισμού και κατασκευής αφηγημάτων, μαζί με τους εξαιρετικούς ανθρώπους της Αβάνας -ιδιαίτερα τα παιδιά της. Στο ντοκιμαντέρ εμφανίζεται η εγγονή του Τσάρλι Τσάπλιν Oona Castilla Chaplin.

· Στο ντοκιμαντέρ Ο Θάλαμος Προβολής του Ραανάν Αλεξάντροβιτς (Ισραήλ-ΗΠΑ),σε ένα χώρο που μοιάζει με εργαστήριο, η Μάια Λεβί, μια νεαρή Αμερικανίδα, παρακολουθεί βίντεο που απεικονίζουν τη ζωή στην πόλη Χεβρώνα της Δυτικής Όχθης. Ενώ υποστηρίζει θερμά το Ισραήλ, οι εικόνες στα βίντεο, οι οποίες διαδίδονται ως επί το πλείστον από τον οργανισμό ανθρώπινων δικαιωμάτων B’Tselem, έρχονται σε αντίθεση με ορισμένες από τις βαθύτερες πεποιθήσεις της Μάια. Ενσυναίσθηση, θυμός, αμηχανία, εγγενείς προκαταλήψεις και καλοπροαίρετη περιέργεια – όλα παίζουν μπροστά στα μάτια μας, καθώς την παρακολουθούμε να παρακολουθεί τις εικόνες που δημιουργούνται από το καθεστώς των κατεχόμενων παλαιστινιακών εδαφών.

· Μια Γυναίκα, Η Μητέρα Μου (Καναδάς) Ο σκηνοθέτης Κλοντ Ντεμέρ αφηγείται την ιστορία της αναζήτησής του για τη βιολογική του μητέρα και πώς τελικά συναντήθηκαν. Σε αυτήν την ταινία-δοκίμιο, συνοδεύει την αφήγησή του με εικόνες από τα εθνικά αρχεία του Καναδά. Τα προσεκτικά επιλεγμένα και με ροή μονταρισμένα ασπρόμαυρα αποσπάσματα, αναπτύσσονται σταδιακά, όπως ταιριάζουν τα κομμάτια σε ένα παζλ, και συνθέτουν μια εντύπωση για τη μητέρα του, όπως την είχε φανταστεί. Πώς εκείνη μεγάλωσε, εργάστηκε, τον αγάπησε και τον άφησε.

· Το γαλλικό ντοκιμαντέρ της Μπαμπα Χίλμαν, Κιτάμπ αλ-ισφάρ: Το Βιβλίο του Ταξιδιού είναι ένα συναρπαστικό κινηματογραφικό ποίημα ενός επταετούς νόστου, που υφαίνει ιστορίες επιθανάτιων και μυστικιστικών εμπειριών στην Ανδαλουσία. Σύμφωνα με τη σκηνοθέτη: “Όταν ήμουν 19, ξεκίνησα, ελπίζοντας ότι θα μπορούσα να μάθω το νόημα της ζωής ‘μαζεύοντας εμπειρίες από τα πάντα’. Αγόρασα ένα αυτοκίνητο για 20 μάρκα σε ένα καφέ στο Ουλμ. Το έβαψα κίτρινο και πράσινο με σπρέι και οδήγησα, από την Ολλανδία στη Ρουμανία και στην Ισπανία, ενώ κοιμόμουν στο πίσω κάθισμα με μια κόκκινη κουβέρτα. Κατεβαίνοντας προς τη Μάλαγα, στην κορυφή των βουνών, τα φρένα δεν έπιαναν. Καθώς το αυτοκίνητο γκρεμίστηκε, έχασα τις αισθήσεις μου, και για τρεις ημέρες και νύχτες έβλεπα οράματα. Τι είδα, τι κατάλαβα; Ταξιδεύοντας, συνειδητοποιεί κανείς ότι ο στόχος του ταξιδιού βρίσκεται στην καρδιά”.

· Από την Αργεντινή μας έρχεται η ταινία μυθπλασίας Αν Ήμουν ο Χειμώνας της Τζασμίν Λόπεζ η οποία εκτός από σκηνοθέτρια είναι και καλλιτέχνις των οπτικών τεχνών. Τέσσερις φίλοι συναντιούνται σε ένα απομακρυσμένο κτήμα για να δημιουργήσουν μια κινηματογραφική αναπαράσταση τριών εμβληματικών έργων που έδωσαν υπόσταση στην κοινωνική και καλλιτεχνική επανάσταση, πριν από 50 χρόνια: “Η Κινέζα”(1967) του Ζαν Λυκ Γκοντάρ, “Άσβεστη Φωτιά” (1969) του Χαρούν Φαρόκι και η περφόρμανς “Χωρίς Τίτλο (Εμφυτεύσεις Γενιών)” (1972) της Άνα Μεντιέτα.

· Απεργείς Ή Πεθαίνεις (Γαλλία). Στην πατρίδα του, μια πρώην βιομηχανική περιοχή στη Λωρραίνη, ο Zόναθαν Ρεσινιό ακολουθεί μεμονωμένους ανθρώπους και δημιουργεί χαλαρές σχέσεις μεταξύ των ιστοριών τους. Ένας άντρας δωρίζει καπνογόνα και κράνη στο μουσείο εξόρυξης, αναμνηστικά από τις μέρες των απεργιών των ανθρακωρύχων στη δεκαετία του 1980 και του ’90 ενώ ένας άλλος είχε ένα ατύχημα στη δουλειά και δεν ξέρει τι να κάνει για τις ψευδείς δηλώσεις που έκανε το αφεντικό του στην ασφαλιστική έκθεση. Αρχειακό υλικό σε βίντεο που δείχνει τις κλιμακούμενες απεργίες των ανθρακωρύχων τη δεκαετία του ‘90 αντιπαραβάλλεται με σύγχρονο υλικό όπου παρακολουθούμε τη προπόνηση και τους αγώνες στην πυγμαχία νεαρών Γάλλων και Γαλλίδων αραβικής καταγωγής, μετανάστες δεύτερης γενιάς, οι οποίοι, αγωνίζονται, όπως και οι ανθρακωρύχοι, για μια καλύτερη ζωή. Σιγά-σιγά, αναπτύσσονται σχέσεις μεταξύ των ατομικών ιστοριών και αναδύονται ερωτήματα σχετικά με τους εργατικούς αγώνες, την αλληλεγγύη και για τα μεταβαλλόμενα νοήματα αυτών των όρων στη σημερινή εποχή.

· Το 11ο ΦΠΚΑ παρουσιάζει σε πανελλήνια πρώτη προβολή και τη νέα, μαυρόασπρη ταινία του Λαβ Ντίαζ, Γένος Παν που πριν μερικές εβδομάδες απέσπασε το βραβείο σκηνοθεσίας στο τμήμα «Ορίζοντες» στο Φεστιβάλ της Βενετίας. Ο σπουδαίος δημιουργός από τις Φιλιππίνες, εμβληματική μορφή του παγκόσμιου κινηματογράφου και γνωστός για την μεγάλη διάρκεια των ταινιών του, έχει αποσπάσει βραβεία στα μεγαλύτερα φεστιβάλ του κόσμου. Στην ταινία πρωταγωνιστούν τρεις παράνομοι ανθρακωρύχοι οι οποίοι ταξιδεύουν πίσω στο νησί τους μετά από μήνες μόχθου σε σκληρές συνθήκες. Με τα χρήματα που κέρδισαν με τη επίπονη δουλειά τους, διέσχισαν τη θάλασσα, τα βουνά και το δάσος μέχρι που έφτασαν στον προορισμό τους. Ή μήπως δεν έφτασαν πραγματικά στο καταραμένο νησί τους;

· Τέλος Το σύννεφο στο δωμάτιό της της Ζενγκ Λου, που προβλήθηκε τις προηγούμενες μέρες, μας ήρθε από την Κίνα και το Χονγκ Κονγκ, έχοντας στις αποσκευές του το μεγάλο βραβείο στο τελευταίο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Ρότερνταμ. Η Μούζι, 22 ετών, έρχεται σπίτι για την Κινέζικη Πρωτοχρονιά, όπου καλείται να παίξει τους ρόλους της κόρης, της ετεροθαλούς αδελφής και της συντρόφου. Μια μέρα, η Μούζι συνοδεύει τη μικρή της αδελφή στο σχολείο και συναντά τον ιδιοκτήτη ενός τοπικού μπαρ, πατέρα ενός άλλου μαθητή. Ο παράξενος αυτός άντρας θυμίζει στη Μούζι έναν παλιό της φίλο και τις ξυπνά αναμνήσεις της σχέσης τους που ξαφνικά χάθηκε.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Η συγκεκριμένη ταινία δεν προβάλλεται πλέον online.

Η «μάχη » των γιατρών να σώσουν τη ζωή του Μαραντόνα

Ο θάνατος του Ντιέγκο Μαραντόνα έχει συγκλονίσει όλο τον πλανήτη. Ο 60χρονος σούπερ σταρ υπέστη ανακοπή καρδιάς και έχασε τη μάχη για τη ζωή,...

Ο Τραμπ απένειμε χάρη στον Μάικλ Φλιν

Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ απένειμε χάρη στον πρώην Σύμβουλο Εθνικής Ασφάλειας των ΗΠΑ Μάικλ Φλιν, ο οποίος είχε ομολογήσει την ενοχή του για...

Ισπανία: Εννέα μετανάστες έχασαν τη ζωή τους σε ναυάγιο

Σε εννέα ανέρχεται ο αριθμός των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους, αφού το πλοιάριο στο οποίο επέβαιναν μετανάστες από την περιοχή του Μαγκρέμπ...

ΗΠΑ: Μελέτες αντισωμάτων υποεκτιμούν τις λοιμώξεις από κορονοϊό

Οι μελέτες που βασίζονται στην ανίχνευση αντισωμάτων στο αίμα για να υπολογίσουν το ποσοστό ενός πληθυσμού που μολύνθηκε από τον κορονοϊό δείχνουν αναμφίβολα στοιχεία...

Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών

Ψηφίστηκε, κατά πλειοψηφία, το νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων "Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές ρυθμίσεις και διατάξεις για...

Δελτίο Ειδήσεων στις 23:00

Παγκόσμιος θρήνος για τον θάνατο, στα 60 του χρόνια, του θρύλου του ποδοσφαίρου, Ντιέγκο Αρμάντο Μαραντόνα, την ίδια μέρα, μάλιστα, που, όπως σημειώνεται, πέθανε...

Τζο Μπάιντεν: Οι Αμερικανοί «δεν θα αποδεχτούν» να μην γίνουν σεβαστά τα αποτελέσματα των εκλογών

Ο εκλεγμένος πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε σήμερα ότι οι Αμερικανοί δεν θα επιτρέψουν να μην γίνουν σεβαστά τα αποτελέσματα...

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Συνεδρίαση ΔΣΑ: Δεν έχει τεθεί μέχρι στιγμής θέμα παραίτησης του Δ. Βερβεσού

Στη σημερινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, συζητήθηκε το εγγραμμένο στην ημερήσια διάταξη ζήτημα της εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε με αφορμή τα...

Φωταγώγηση της Βουλής στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών

Η Βουλή συμμετέχει στη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών, ενισχύοντας τις δράσεις ευαισθητοποίησης της κοινωνίας και της πολιτείας...

Ταλαιπωρία αύριο για το επιβατικό κοινό – Πως θα κινηθούν τα ΜΜΜ

Ακινητοποιημένοι θα είναι αύριο, Πέμπτη 26 Νοεμβρίου, οι συρμοί του Μετρό (γραμμές 1,2,3 ) λόγω της συμμετοχής εργαζομένων στην 24ωρη απεργία, που έχει προκηρύξει...

Ο Δήμος Αθηναίων στηρίζει τις γυναίκες – θύματα οικογενειακής βίας

Η 25η Νοεμβρίου έχει καθιερωθεί από το 1999 από τον ΟΗΕ, ως Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών, με σκοπό...

Η Περιφέρεια Αττικής στηρίζει το 33ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Ξεκινά, σήμερα, Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2020, το 33ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το οποίο θα διεξαχθεί διαδικτυακά λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που προκάλεσε η πανδημία...

Bottom Fullwidth