back to top
23.4 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

23.4 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Η συνεργασία του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ Αττικής

Διαβάστε επίσης

Διακόσια αστικά λεωφορεία των ΚΤΕΛ αναλαμβάνουν εξήντα λεωφορειακές γραμμές στην περιφέρεια της Αττικής τονίζει σε ανακοίνωσή του ο ΟΑΣΑ, με αφορμή τα προβλήματα που ενέσκηψαν την τρέχουσα εβδομάδα στη συνεργασία των δύο φορέων. Από την άλλη το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαβεβαιώνει σε ανακοίνωσή ότι οι γραμμές αυτές θα δοθούν σταδιακά μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, για χρονική διάρκεια δύο ετών.

Η συνεργασία του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ Αττικής, όπως αναφέρει ο Οργανισμός, εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό για την άμεση ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού που περιλαμβάνει επίσης την προμήθεια 300 λεωφορείων ηλικίας έως 10 ετών μέσω leasing και τη διενέργεια προσλήψεων οδηγών, μηχανοδηγών και τεχνιτών σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ. «Η συνεργασία ΟΑΣΑ-ΚΤΕΛ Αττικής εντάσσεται στο πλαίσιο αντιμετώπισης από την κυβέρνηση των έκτακτων μέτρων λόγω της πανδημίας COVID-19» αναφέρει ο ΟΑΣΑ και χαρακτηρίζει επιτακτική την ανάγκη «αύξησης της συχνότητας των δρομολογίων λεωφορείων και τρόλεϊ, για την αποφυγή φαινομένων συνωστισμού».

Όπως τονίζει και το υπουργείο Μεταφορών επιπλέον λεωφορεία θα ενταχθούν με τη μέθοδο του leasing, ενώ συνολικά για αυτό το σκοπό θα ενταχθούν στο στόλο του ΟΑΣΑ 200 αστικά λεωφορεία εκ των οποίων 164 κανονικά (12 μέτρων), 30 αρθρωτά (18 μέτρων) και 6 μικρολεωφορεία (8 μέτρων). Το ετήσιο κόστος ανάθεσης συγκοινωνιακού έργου στην ΚΤΕΛ Ν. Αττικής Α.Ε. το οποίο θα καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό ανέρχεται σε 24.131.018 ευρώ. Το κόστος αυτό έχει υπολογιστεί με προσφερόμενη τιμή 1,41 ευρώ ανά οχηματοχιλιόμετρο.

Για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου 60 προαστιακών (περιφερειακών και ειδικών τοπικών) γραμμών, η ΚΤΕΛ Ν. Αττικής Α.Ε. υποχρεούται στην κυκλοφορία 200 αστικού τύπου λεωφορείων, εκ των οποίων 164 κανονικά (12 μέτρων), 30 αρθρωτά (18 μέτρων) και 6 μικρολεωφορεία (8 μέτρων). Με την ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου, 550 επιπλέον οδηγοί εντάσσονται σε ημερήσια βάση στο σύστημα των αστικών συγκοινωνιών αρμοδιότητας ΟΑΣΑ.

Οι τιμές των εισιτηρίων στις λεωφορειακές γραμμές που θα εξυπηρετούνται από την ΚΤΕΛ Ν. Αττικής Α.Ε., παραμένουν ίδιες με τις ισχύουσες στο συγκοινωνιακό δίκτυο του ΟΑΣΑ. Οι εισπράξεις απ’ τα κόμιστρα του συγκεκριμένου συγκοινωνιακού έργου αποτελούν έσοδα του ΟΑΣΑ. Στην αρμοδιότητα του Οργανισμού εμπίπτει εξάλλου και ο έλεγχος για την εκπλήρωση των προϋποθέσεων με στόχο την αξιόπιστη και ποιοτική εκτέλεση του καθοριζόμενου συγκοινωνιακού έργου.

Η έκτατη φύση της ανάθεσης, με τις οδικές συγκοινωνίες του Λεκανοπεδίου να ασφυκτιούν, είχε ως συνέπεια τα πρώτα οχήματα των ΚΤΕΛ να έχουν βγει στους δρόμους χωρίς εξοπλισμού ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που θα εγκαθίσταται σταδιακά. Στην τελική φάση, τα ΚΤΕΛ θα εγκαταστήσουν σύστημα για τη λειτουργία ηλεκτρονικού εισιτηρίου, συμβατό με το Αυτόνομο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) που έχει εγκαταστήσει και λειτουργεί ο ΟΑΣΑ, καθώς και κατάλληλο σύστημα τηλεματικής.

Οι γραμμές που θα ανατεθούν σταδιακά στα ΚΤΕΛ Ν. Αττικής είναι οι εξής:

Γραμμές περιοχής Βόρειας Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν γραμμές που συνδέουν την περιοχή της Κηφισιάς με περιοχές όπως η Ροδόπολη, το Κρυονέρι, ο Άγιος Στέφανος, ο Διόνυσος, οι Θρακομακεδόνες.

Γραμμές περιοχής Δυτικής Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν γραμμές οι οποίες συνδέουν την περιοχή της Ελευσίνας με περιοχές όπως ο Ασπρόπυργος, η Μάνδρα, η Μαγούλα.

Γραμμές περιοχής Ανατολικής Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν γραμμές που συνδέουν τους σταθμούς μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας και Νομισματοκοπείο με περιοχές όπως η Ανθούσα, η Αρτέμιδα, το Κορωπί, η Παλλήνη, η Ραφήνα.

Γραμμές περιοχής Νότιας Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν οι γραμμές οι οποίες συνδέουν το σταθμό του μετρό «Ελληνικό» με περιοχές όπως η Σαρωνίδα, η Βάρκιζα, η Γλυφάδα.

Ισίδωρος Ρούσσος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα