back to top
17.1 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

17.1 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Νομοσχέδιο για μικρά ηλεκτρικά οχήματα

Διαβάστε επίσης

Την κυκλοφορία των μικρών ηλεκτροκίνητων οχημάτων, όπως πατίνια, skate boards και rollers, ρυθμίζει το υπουργείο με το υπό κατάθεση σχέδιο νόμου για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα και τη Μικροκινητικότητα, το οποίο βρίσκεται στο τελικό στάδιο νομοτεχνικής διαδικασίας προτού εισέλθει σε διαβούλευση.

Στο ίδιο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται ρυθμίσεις και κανόνες που θα πρέπει να ακολουθεί η Τοπική Αυτοδιοίκηση για την υλοποίηση έργων που σχετίζονται με τις μεταφορές και την οδική ασφάλεια.

Όπως προβλέπεται στο σχέδιο νόμου, ενσωματώνονται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) με σχετικές τροποποιήσεις άρθρων, τα ελαφρά προσωπικά ηλεκτροκίνητα οχήματα (ΕΠΗΟ). Πρόκειται για τα Πατίνια (e-scooters), τροχοπέδιλα (rollers) και τροχοσανίδες (skate boards), αυτοεξισορροπούμενα οχήματα (όπως Segway) και τα ΕΠΗΟ που δεν υπάγονται σε κάποια εκ των ανωτέρω κατηγορία. Δημιουργούνται κανόνες για την κυκλοφορία και τις προδιαγραφές οχημάτων που έχουν κατακλύσει τους δρόμους, αλλά έως σήμερα, δεν περιγράφονταν με σαφήνεια ως τύποι οχημάτων στη νομοθεσία.

Ενδεικτικά:
– σε οδούς και χώρους που εφαρμόζεται ο ΚΟΚ τα οχήματα αυτά που αναπτύσσουν μικρή ταχύτητα (έως 6 χλμ./ώρα) παραπλήσια δηλαδή με την ταχύτητα του πεζού, επιτρέπεται να κυκλοφορούν όπου και όπως κυκλοφορούν οι πεζοί. Τα ΕΠΗΟ που αναπτύσσουν ταχύτητα έως 25 χλμ./ώρα λογίζονται ως ποδήλατα και κυκλοφορούν όπου επιτρέπονται τα ποδήλατα,
– απαγορεύεται για λόγους οδικής ασφάλειας η κυκλοφορία των οχημάτων αυτών σε οδούς όπου αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες (άνω των 50 χλμ./ώρα),
– καθορίζεται στο ήμισυ το επιβαλλόμενο πρόστιμο για παράνομη στάθμευση των ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών,
– δίδεται η δυνατότητα στους δήμους να λαμβάνουν μέτρα ρύθμισης ή περιορισμού της κυκλοφορίας των ΕΠΗΟ και να καθορίζουν χώρους για την οργανωμένη στάθμευση των οχημάτων αυτών,
– ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στον εξοπλισμό των ΕΠΗΟ κατ΄ αντιστοιχία με τα ποδήλατα (φρένα, φώτα, ηχητική προειδοποίηση) καθώς και τα στοιχεία ταυτοπροσωπίας που πρέπει να φέρει ο χρήστης για την επιβολή διοικητικού προστίμου,
– ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στην κατασκευή, διάθεση στην αγορά και παροχή προς κοινόχρηστη χρήση των ΕΠΗΟ, την εποπτεία της αγοράς και τις υποχρεώσεις των παρόχων προς χρήση των οχημάτων αυτών.

Το σχέδιο νόμου επιδιώκει επίσης να αντιμετωπίσει προβλήματα που αναδείχθηκαν από την εφαρμογή του άρθρου 22 του ν.4599/19 (Α’ 40) και προς τούτο καταργείται το σχετικό άρθρο και αντικαθίσταται από δεκατέσσερα διακριτά άρθρα. Ειδικότερα, θεσπίζονται απλοί και ενιαίοι κανόνες τους οποίους πρέπει να ακολουθεί η Τοπική Αυτοδιοίκηση για την υλοποίηση έργων σε δημόσιες μεταφορές, μη-μηχανοκίνητα μέσα (πεζή μετακίνηση, ποδήλατο), συνδυασμένες μεταφορές, οδική ασφάλεια, διαχείριση κυκλοφορίας και στάθμευσης, αστική εφοδιαστική αλυσίδα, διαχείριση κινητικότητας και ευφυή συστήματα μεταφορών.

Ισίδωρος Ρούσσος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα