back to top
17.9 C
Athens
Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024

17.9 C
Athens
Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024

Πανδημία και Ένδυση

Διαβάστε επίσης

Με «άλλο μάτι» ενδέχεται ν’ αρχίσουν να βλέπουν τις ελληνικές επιχειρήσεις ένδυσης οι μεγάλες αλυσίδες ρούχων του εξωτερικού, που είχαν μετακινήσει μέρος της παραγωγής τους σε χώρες της Ασίας.

Η αναταραχή που προκλήθηκε σε χώρες όπως η Κίνα και το Μπαγκλαντές, λόγω της πανδημίας, πιθανώς να οδηγήσει αυτές τις μεγάλες επιχειρήσεις στο να αναζητήσουν πιο κοντινές αγορές για το ράψιμο ενδυμάτων ιδιωτικής ετικέτας σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), Θεόφιλο Ασλανίδη.

Πρόσθεσε όμως ότι οι αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας του κορωνοϊου έπληξαν τις εξαγωγές συνολικά το πρώτο τετράμηνο του 2020, καθώς η αξία τους έφτασε τα 251 εκατ. €, καταγράφοντας μείωση κατά 21% έναντι του 2019 που ήταν 318 εκατ. €.

Παρόμοια με την πορεία των εξαγωγών είναι η κατάσταση στην εγχώρια αγορά καθώς, το πρώτο τετράμηνο, η μείωση στις πωλήσεις χονδρικής κυμαίνεται σε ποσοστό 24%, ενώ οι λιανικές πωλήσεις είναι μειωμένες κατά 30%.

Πάντως, αρκετές ήταν και οι επιχειρήσεις που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές πωλήσεις την περίοδο του lockdown. «Από επικοινωνία που είχαμε με αρκετές επιχειρήσεις-μέλη μας προκύπτει ότι στο διάστημα Μαρτίου-Μαΐου, που ήταν κλειστά τα φυσικά καταστήματα, οι διαδικτυακές πωλήσεις τους αυξήθηκαν από τουλάχιστον 60% έως και 80%» σημειώνει.

Κατά τον κ. Ασλανίδη, στο επόμενο χρονικό διάστημα ενδέχεται να δούμε επιχειρήσεις να επενδύουν στην τεχνολογία, αντί σε νέα φυσικά καταστήματα, καθώς πολλοί καταναλωτές που δεν είχαν ξαναχρησιμοποιήσει το Διαδίκτυο για τις αγορές τους και εξοικειώθηκαν με αυτό στη διάρκεια του lockdown, ενδέχεται να διατηρήσουν τη συνήθεια των ηλεκτρονικών αγορών.

Κώστας Παπανελόπουλος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα