back to top
19.5 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

19.5 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Εικόνες συνωστισμού στα μέσα μαζικής μεταφοράς – Ανακλήθηκαν άδειες προσωπικού – Αυξάνονται τα δρομολόγια

Διαβάστε επίσης

Εικόνες συνωστισμού εξακολουθούν να κυριαρχούν στα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα γεγονός που προβληματίζει την κυβέρνηση και τους λοιμωξιολόγους. Στους συρμούς και στα οχήματα δεν τηρείται το ανώτατο όριο πληρότητας του 65% και η εικόνα χειροτέρεψε ακόμη περισσότερο καθώς πλέον ισχύουν και τα θερινά προγράμματα μειωμένων δρομολογίων τόσο στα οδικά μέσα όσο και σε αυτά της σταθερής τροχιάς.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής μετά από συνεργασία με τις διοικήσεις των αρμόδιων φορέων και αφού ζήτησε να εξαντλήσουν κάθε δυνατότητα για να συντομεύσουν κατά πολύ οι χρονοαποστάσεις, προχώρησε στη λήψη των εξής μέτρων:

– Από το βράδυ της Πέμπτης ξεκίνησε ήδη ανάκληση αδειών του προσωπικού. Οι άδειες σε ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ θα περιοριστούν στο 20% κατά τη διάρκεια του μηνός Αυγούστου.

– Οι φορείς θα εκτελούν από το Σάββατο ειδικό προσαρμοσμένο πρόγραμμα ώστε να αυξηθούν οι συχνότητες στους συρμούς, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ και να διευκολυνθεί στο μέγιστο δυνατό η μετακίνηση του επιβατικού κοινού.

Σημειώνεται πάντως ότι παρά τις δυσκολίες, οι θερινές άδειες κινούνται ήδη στο μισό της περσινής περιόδου και οι συχνότητες πέραν των όποιων μεμονωμένων περιστατικών είναι καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους σταθερά βελτιωμένες σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

“Ευχαριστούμε τους εργαζόμενους για την προσπάθεια που καθημερινά καταβάλουν και το επιβατικό κοινό για την υπομονή που δείχνει. Ζητούμε την κατανόηση όλων για την ταλαιπωρία. Σε κάθε περίπτωση, υπενθυμίζουμε ότι πρέπει πάντα να τηρούνται τα μέτρα προφύλαξης – ιδίως η χρήση μάσκας – και οι οδηγίες των ειδικών. Σε αυτή την προσπάθεια είμαστε όλοι μαζί και όλοι πρέπει να δίνουμε τον καλύτερό μας εαυτό”, αναφέρει ο κ. Κ. Καραμανλής.

Άμεση ήταν η προαναγγελθείσα αντίδραση του ΟΑΣΑ, μετά την ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών.

Έτσι δημοσιοποίησε το μεσημέρι της Παρασκευής την εφαρμογή ειδικού προγράμματος δρομολογίων στα συγκοινωνιακά μέσα του Οργανισμού για το μήνα Αύγουστο.

Η ανακοίνωση του ΟΑΣΑ

“Στο πλαίσιο των μέτρων που λαμβάνονται για τον περιορισμό της εξάπλωσης του Covid-19 και με γνώμονα την ασφάλεια των επιβατών, ενισχύεται από το Σάββατο η συχνότητα των δρομολογίων στις γραμμές των θυγατρικών εταιρειών του Οργανισμού (ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ).

Ειδικότερα, κατά τις ώρες αιχμής οι χρονοαποστάσεις στις γραμμές 2 και 3 του μετρό θα διαμορφωθούν στα 6 λεπτά και στη γραμμή 1 (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος) στα 7 λεπτά.

Αντίστοιχα, στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, βάσει του νέου προγραμματισμού, θα αυξηθεί κατά τις ώρες αιχμής ο αριθμός των δρομολογημένων οχημάτων. Εφόσον, χρειαστεί, θα υπάρξουν πρόσθετες παρεμβάσεις, ανάλογα με τη διαμόρφωση των αναγκών.

Για την απρόσκοπτη εφαρμογή του έκτακτου προγράμματος των δρομολογίων, το ποσοστό του συνολικού αριθμού οδηγών του Οργανισμού που θα κάνουν χρήση της θερινήςάδειας τον Αύγουστο, δεν θα υπερβεί το 20%.

Το επιβατικό κοινό καλείται να τηρεί τις αναγκαίες αποστάσεις, ώστε να μην παρουσιάζονται φαινόμενου συνωστισμού.

Σύμφωνα με τις οδηγίες της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, η χρήση μάσκας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι υποχρεωτική.

Στις περιπτώσεις που το επιβατικό κοινό εξυπηρετείται σε αυτόματα μηχανήματα ή εκδοτήρια, συνιστάται η χρήση χρεωστικών / πιστωτικών καρτών.

Η χρήση των ανελκυστήρων απαγορεύεται, με εξαίρεση τα άτομα με σοβαρά κινητικά προβλήματα.

Τέλος, σε λεωφορεία και τρόλεϊ έχει παραταθεί το μέτρο της απαγόρευσης εισόδου από την μπροστινή θύρα”.

Ωστόσο, και μέχρι την εφαρμογή των μέτρων, στο εσωτερικό των λεωφορείων των τρόλεϊ και των βαγονιών του μετρό επικρατεί το αδιαχώρητο λόγω της αραίωσης των δρομολογίων, ενώ έπειτα από ένα μεγάλο διάλειμμα χαλαρότητας, οι επιβάτες φορούν και πάλι τις μάσκες τους, ύστερα και από την εντατικοποίηση των ελέγχων και των προστίμων από την Τετάρτη.

Εύκολα προκύπτει το ερώτημα για ποιο λόγο ίσχυσε φέτος, δεδομένης της πανδημίας και των ειδικών συνθηκών, το πρόγραμμα των θερινών δρομολογίων. Όμως χωρίς αυτό δεν θα ήταν εφικτό να πάρουν καλοκαιρινή άδεια οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες. Είναι δεδομένο άλλωστε ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας λειτουργούν με μηδενικές εφεδρείες τόσο σε οχήματα και συρμούς όσο και σε ανθρώπινο δυναμικό, και με καταλυτικές ελλείψεις σε αναλώσιμα και ανταλλακτικά

Στο μετρό δε, η προσθήκη των τριών νέων σταθμών στη γραμμή 3 έχει διογκώσει το πρόβλημα δεδομένου ότι η χρονοαπόσταση και κατά συνέπεια η αναμονή στις αποβάθρες για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού είναι σχεδόν η διπλάσια σε σχέση με τους υπόλοιπους σταθμούς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρειπας Σταθερές Συγκοινωνίες, η συχνότητα δρομολογίων στη γραμμή 1, δηλαδή στον πρώην ηλεκτρικό σιδηρόδρομο είναι 10 με 15 λεπτά.. Δηλαδή περίπου στα ίδια με πέρυσι επίπεδα Ωστόσο στις γραμμές 2 και 3 του μετρό η χρονοαπόσταση είναι ήδη στα 7 λεπτά από τις 6.30 το πρωί έως τις 22:00 και 10 λεπτά τις υπόλοιπες ώρες τις καθημερινές και ακόμα πιο μειωμένη τα Σαββατοκύριακα, όταν πέρυσι το καλοκαίρι ήταν 5-7 λεπτά. Στο τραμ η εικόνα είναι καλύτερη καθώς λειτουργεί μόνο μία γραμμή και οι χρονοαποστάσεις κυμαίνονται από 8 έως 10 λεπτά ανάλογα με την ώρα.

Ισίδωρος Ρούσσος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα