back to top
23 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

23 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Για 8 αδικήματα ζητά η ΝΔ την παραπομπή Παπαγγελόπουλου

Διαβάστε επίσης

Παραπεμπτικό, όπως άλλωστε αναμενόταν, είναι για τον Δημήτρη Παπαγγελόπουλο, το πόρισμα της πλειοψηφίας της Προανακριτικής Επιτροπής της Βουλής, η οποία επί 9 μήνες διερεύνησε τυχόν αξιόποινες πράξεις του τέως αναπληρωτή υπουργού Δικαιοσύνης.

Πιο αναλυτικά η ΝΔ προτείνει:

“Να ασκηθεί ποινική δίωξη σε βάρος του ελεγχομένου αναπληρωτή Υπουργού κ. Παπαγγελόπουλου, καθώς υπάρχουν αποχρώσες ενδείξεις ενοχής του, όπως αναλυτικά εκτίθενται στα οικεία κεφάλαια για τα ακόλουθα αδικήματα:

1. Ηθική Αυτουργία σε Κακουργηματική Κατάχρηση Εξουσίας αρ. 46 παρ. 1 σε συνδυασμό με αρ. 239 ΠΚ συνιστάμενη στην αντικειμενική και υποκειμενική υπόσταση όπως εκτενώς αναλύεται στο οικείο κεφάλαιο Β και συγκεκριμένα ότι στην Αθήνα και από την ανάληψη των καθηκόντων του έως και τη λήξη της θητείας της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ με δόλο έπεισε, όπως αναλυτικά περιγράφεται ανωτέρω και δη στο Γ ΙΙΙ κεφάλαιο, την Εισαγγελέα Διαφθοράς και τους επίκουρους εισαγγελείς που χειρίζονταν την υπόθεση Novartis με περισσότερες από μια πράξεις να τελέσουν περισσότερα εγκλήματα που τιμωρούνται με πρόσκαιρες στερητικές της ελευθερίας ποινές και συγκεκριμένα ενώ ήταν υπάλληλοι που στα καθήκοντά τους ανάγονταν η δίωξη ή η ανάκριση αξιόποινων πράξεων, εν γνώσει τους εξέθεσαν σε δίωξη ή τιμωρία κάποιον αθώο και συγκεκριμένα τα δέκα πολιτικά πρόσωπα που διαβίβασαν το φάκελο της δικογραφίας στη Βουλή των Ελλήνων και εν συνεχεία συνέχισαν να τους ελέγχουν και συνεχίζουν μέρος αυτών να ελέγχουν έχοντας μάλιστα ασκήσει και δίωξη σε βάρος του κ. Λοβέρδου, χωρίς να έχουν αρμοδιότητα και παράλληλα παρέλειψαν να διώξουν κάποιον ύποπτο και δη τους υπουργούς του ΣΥΡΙΖΑ που δεν εξέδωσαν δελτίο τιμών κατά το έτος 2015, καθώς διαβίβασαν το φάκελο στη Βουλή κατά άρθρο 86 αφού είχε επέλθει η αποσβεστική προθεσμία στις 05.02.18, ενώ τον κατείχαν τουλάχιστον από τον Απρίλιο του 2017. Η αντικειμενική και υποκειμενική υπόσταση του αδικήματος περιγράφεται αναλυτικώς με τις πράξεις και παραλείψεις του υπό στοιχείου Γ iii κεφαλαίου.

2. Ηθική Αυτουργία σε Πλημμεληματική Κατάχρηση εξουσίας αρ. 46 παρ. 1 σε συνδυασμό με αρ. 239 ΠΚ συνιστάμενη στην αντικειμενική και υποκειμενική υπόσταση όπως εκτενώς αναλύεται στο οικείο κεφάλαιο Β και συγκεκριμένα ότι στην Αθήνα και από την ανάληψη των καθηκόντων του έως και τη λήξη της θητείας της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ με δόλο έπεισε, όπως αναλυτικά περιγράφεται ανωτέρω και δη στο Γ ΙΙΙ κεφάλαιο, την Εισαγγελέα Διαφθοράς και τους επίκουρους εισαγγελείς που χειρίζονταν την υπόθεση Novartis με περισσότερες από μια πράξεις να τελέσουν περισσότερα εγκλήματα που τιμωρούνται με πρόσκαιρες στερητικές της ελευθερίας ποινές και συγκεκριμένα ενώ ήταν υπάλληλοι που στα καθήκοντά τους ανάγονταν η δίωξη ή η ανάκριση αξιόποινων πράξεων, μεταχειρίστηκαν παρανόμως εκβιαστικά μέσα για να πετύχουν οποιαδήποτε έγγραφη ή προφορική κατάθεση κατηγορουμένου, μάρτυρα στις περιπτώσεις τουλάχιστον των κκ. Φρουζή, Μανία, Μανιαδάκη, Βουλκίδη αλλά και των άλλων προστατευομένων μαρτύρων με την παράνομη υπαγωγή τους σε καθεστώς προστασίας όπως αναλύεται εκτενώς ανωτέρω και τη χειραγώγηση των καταθέσεων τους.

3. Ηθική Αυτουργία σε Παράβαση Καθήκοντος (αρ. 46 παρ. 1 σε συνδυασμό με ΠΚ 259 )συνιστάμενη στην αντικειμενική και υποκειμενική υπόσταση όπως εκτενώς αναλύεται στο οικείο κεφάλαιο Β και συγκεκριμένα στην Αθήνα και από την ανάληψη των καθηκόντων του έως και τη λήξη της θητείας της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ με δόλο έπεισε, όπως αναλυτικά περιγράφεται ανωτέρω και δη στο Γ ΙΙΙ κεφάλαιο, την Εισαγγελέα Διαφθοράς και τους επίκουρους εισαγγελείς που χειρίζονταν την υπόθεση Novartis όντας υπάλληλοι με πρόθεση να παραβούν τα καθήκοντα τους με σκοπό να βλάψουν κάποιον άλλον αναφορικώς με τις πράξεις και παραλείψεις τους που αναφέρονται εκτενώς στο κεφάλαιο Γ iii και συνοπτικά αφορά στην υπαγωγή των μαρτύρων σε καθεστώς προστασίας, στον τρόπο εξέτασης αυτών, στις επιλεκτικές καταγραφές καταθέσεων τους, στη χρήση συσκευών USB με προδιατυπωμένες καταθέσεις, στη μη άρση του καθεστώτος προστασίας των προστατευομένων μαρτύρων, στη μη αποστολή του φακέλου στη Βουλή των Ελλήνων χωρίς χρονοτριβή, στην απόκρυψη από τη Βουλή των Ελλήνων κατά την αποστολή του φακέλου κρισίμων εγγράφων της δικογραφίας και δη των εγγράφων στις ΗΠΑ, την αλληλογραφία με το FBI ή της αρχειοθετημένης διάταξης για το H1N1 κλπ και για όλες τις πράξεις και παραλείψεις που αναλυτικά περιγράφονται ανωτέρω στο οικείο κεφάλαιο.

4. Παράβαση Καθήκοντος κατά εξακολούθηση (ΠΚ 259 αυτοτελώς) συνιστάμενη στην αντικειμενική και υποκειμενική υπόσταση όπως εκτενώς αναλύεται στο οικείο κεφάλαιο Β και συγκεκριμένα α) ότι στην Αθήνα και από την ανάληψη των καθηκόντων του έως και τη λήξη της θητείας της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ όντας υπάλληλος και δη Αναπληρωτής Υπουργός Δικαιοσύνης με αρμοδιότητα τη διαφθορά με πρόθεση παρέβη τα καθήκοντα του παρεμβαίνοντας στο έργο της Εισαγγελέως Διαφθοράς κας Τουλουπάκη, όπως επακριβώς αναλύεται ανωτέρω β) ότι στην Αθήνα τουλάχιστον το πρώτο τρίμηνο του 2017 όντας υπάλληλος και δη Αναπληρωτής Υπουργός Δικαιοσύνης με αρμοδιότητα τη διαφθορά με πρόθεση παρέβη τα καθήκοντα του παρεμβαίνοντας στο έργο της Εισαγγελέως Διαφθοράς κας Ράικου, όπου με απειλές εναντίον της προσπάθησε να της ασκήσει πίεση προκειμένου χωρίς στοιχεία να στείλει το φάκελο στη Βουλή κατά πολιτικών προσώπων και να φτιάξει στοιχεία σε βάρος των πολιτικών προσώπων και όταν αυτή αρνήθηκε να υπακούσει ενορχήστρωσε τη στοχοποίησή της όπως περιγράφεται ανωτέρω γ) ότι στην Αθήνα τα έτη 2015 έως τουλάχιστον και το έτος 2017 όντας υπάλληλος και δη Αναπληρωτής Υπουργός Δικαιοσύνης με αρμοδιότητα τη διαφθορά με πρόθεση παρέβη τα καθήκοντα του παρεμβαίνοντας στο έργο του Οικονομικού Εισαγγελέα κ. Αθανασίου για να βλάψει τρίτους σε σειρά υποθέσεων, όπως αναλυτικά περιγράφεται ανωτέρω και δ) ότι στην Αθήνα τα έτη 2015 έως τουλάχιστον το έτος 2017 όντας υπάλληλος και δη Αναπληρωτής Υπουργός Δικαιοσύνης με αρμοδιότητα τη διαφθορά με πρόθεση παρέβη τα καθήκοντα του παρεμβαίνοντας στο έργο της Εισαγγελέως κας Τσατάνη για να βλάψει τρίτο, όπως αναλυτικά περιγράφεται ανωτέρω και μόλις αυτή αρνήθηκε να ενδώσει στις απειλές ενορχήστρωσε την στοχοποίηση της.

5. Απόπειρα Εκβίασης (αρ. 385 παρ. 1 περ. Γ παλαιού ΠΚ του άρθρου 385 παρ. 1 και 3 Π.Κ. ως ισχύει μετά τη θέση σε ισχύ του Ν. 4619/2019): συνιστάμενη στην αντικειμενική και υποκειμενική υπόσταση όπως εκτενώς αναλύεται στο οικείο κεφάλαιο Β και συγκεκριμένα ότι στην Αθήνα και από την ανάληψη των καθηκόντων του έως και τη λήξη της θητείας της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ κατ ? επάγγελμα με σκοπό να αποκομίσει ο ίδιος και ο εκδότης κ. Ιωάννης Φιλιππάκης παράνομο περιουσιακό όφελος, που προσδιορίστηκε στα 350.000 ευρώ, με πρόθεση αποπειράθηκε να εξαναγκάσει με απειλές άλλον και δη τον επιχειρηματία κ.Σάμπυ Μιωνή σε πράξη και δη στην παροχή του ποσού των 350.000 ευρώ, που δεν όφειλε να καταβάλει, από την οποία θα επερχόταν ζημία στην περιουσία του. Οι απειλές συνίσταντο στο ότι θα συνεχίσει αυτός (ο κ. Σάμπυ Μιωνής) και οι συνεργάτες του να υφίστανται παράνομες διώξεις, όπως αναλυτικά περιγράφονται στο κεφάλαιο ΣΤ, τις οποίες ο ίδιος είχε οργανώσει, βάσει της δύναμης και του ελέγχου που ασκούσε σε συγκεκριμένους εισαγγελικούς λειτουργούς ο πρώην Αναπληρωτής Υπουργός Δικαιοσύνης και με τη συνδρομή των δημοσιογράφων κκ Φιλιππάκη, Τάρκα και Παπαδάκου. Η δε πράξη αυτή δεν ολοκληρώθηκε λόγω εξωτερικών αιτίων και δη της άρνησης του επιχειρηματία Σάμπυ Μιωνί να ενδώσει στην εκβίαση.

6. Δωροληψία πολιτικού αξιωματούχου (αρ. 159 παρ. 1 παλαιού και νέου ΠΚ) συνιστάμενη στην αντικειμενική και υποκειμενική υπόσταση όπως εκτενώς αναλύεται στο οικείο κεφάλαιο Β και συγκεκριμένα ότι στην Αθήνα και από την ανάληψη των καθηκόντων του έως και τη λήξη της θητείας της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ ως μέλος της Κυβέρνησης και δη Αναπληρωτής Υπουργός Δικαιοσύνης με αρμοδιότητα τα θέματα της διαφθοράς με πρόθεση ζήτησε για τον εαυτόν του και άλλον και δη τον εκδότη κ. Ιωάννη Φιλιππάκη το ποσό που προσδιορίστηκε στα 350.000 ευρώ ως αντάλλαγμα που δεν δικαιούνταν για πράξεις και παραλήψεις που ανάγεται στα καθήκοντα του ως Αναπληρωτή Υπουργού Δικαιοσύνης, αλλά και αντίκεινται σε αυτά, καθώς με αυτό το αντάλλαγμα θα διασφάλιζε να μη συνεχίσουν ο κ. Σάμπυ Μυωνής και οι συνεργάτες του να υφίστανται παράνομες διώξεις, που ο ίδιος είχε προκαλέσει, όπως αναλυτικά περιγράφονται στο κεφάλαιο ΣΤ, βάσει της δύναμης και του ελέγχου που ασκούσε σε συγκεκριμένους εισαγγελικούς λειτουργούς ο πρώην Αναπληρωτής Υπουργός Δικαιοσύνης και με τη συνδρομή των δημοσιογράφων κκ Φιλιππάκη, Τάρκα και Παπαδάκου, ενώ εάν δεν έδινε το αντάλλαγμα θα συνεχίζονταν αυτές οι διώξεις.

7. Δωροληψία Υπαλλήλου. (αρ. 235 ΠΚ): συνιστάμενη στην αντικειμενική και υποκειμενική υπόσταση όπως εκτενώς αναλύεται στο οικείο κεφάλαιο Β και συγκεκριμένα ότι στην Αθήνα και από την ανάληψη των καθηκόντων του έως και τη λήξη της θητείας της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ ως Υπάλληλος και δη Αναπληρωτής Υπουργός Δικαιοσύνης με αρμοδιότητα τα θέματα της διαφθοράς με πρόθεση ζήτησε για τον εαυτόν του και άλλον και δη τον εκδότη κ. Ιωάννη Φιλιππάκη το ποσό που προσδιορίστηκε στα 350.000 ευρώ ως αντάλλαγμα που δεν δικαιούνταν για πράξεις και παραλείψεις που ανάγονται στα καθήκοντα του ως Αναπληρωτή Υπουργού Δικαιοσύνης, αλλά αντίκεινται σε αυτά, καθώς με αυτό το αντάλλαγμα θα διασφάλιζε να μη συνεχίσουν ο κ. Σάμπυ Μιωνής και οι συνεργάτες του να υφίστανται παράνομες διώξεις, τις οποίες ο ίδιος προκάλεσε, όπως αναλυτικά περιγράφονται στο κεφάλαιο ΣΤ, βάσει της δύναμης και του ελέγχου που ασκούσε σε συγκεκριμένους εισαγγελικούς λειτουργούς ο πρώην Αναπληρωτής Υπουργός Δικαιοσύνης και με τη συνδρομή των δημοσιογράφων κκ Φιλιππάκη, Τάρκα και Παπαδάκου, ενώ εάν δεν έδινε το αντάλλαγμα θα συνεχίζονταν αυτές οι διώξεις. Τυχόν απορρόφηση του συγκεκριμένου αδικήματος από το αμέσως προηγούμενο και δη τη

Δωροληψία πολιτικού αξιωματούχου (αρ. 159 παρ. 1 παλαιού και νέου ΠΚ) είναι θέμα εξέτασης κατά το στάδιο της ανάκρισης.

8. Εγκληματική οργάνωση (Συμμορία) – αρ. 187 παρ. 5 παλαίου ΠΚ και παρ. 3 νέου ΠΚ) συνιστάμενη στην αντικειμενική και υποκειμενική υπόσταση όπως εκτενώς αναλύεται στο οικείο κεφάλαιο Β και συγκεκριμένα ότι στην Αθήνα και από την ανάληψη των καθηκόντων του έως και τη λήξη της θητείας της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ όντας Αναπληρωτής Υπουργός Δικαιοσύνης με πρόθεση οργανώθηκε με άλλους και δη τους δημοσιογράφους που αναφέρονται εκτενώς στα οικεία κεφάλαια και με εισαγγελικούς λειτουργούς προκειμένου να διαπράξουν τα κακουργήματα της Κατάχρησης Εξουσίας, Εκβίασης, Δωροληψίας Πολιτικού Αξιωματούχου και Δωροληψίας Υπαλλήλου, όπως αναλύονται ανωτέρω, καθώς και τα πλημμελήματα της Κατάχρησης Εξουσίας, ηθικής αυτουργίας σε Παράβαση Καθήκοντος και Παράβαση Καθήκοντος, όπως αναλυτικά εκτίθεται στα ανωτέρω κεφάλαια. Η οργάνωση αυτή, που ηγούταν ο κ. Παπαγγελόπουλος, δεν συνιστά απλή σύμπτωση των βουλήσεων, αλλά σύσταση οργάνωσης, με στοιχειώδη δομή και ύπαρξη συμφωνίας για την από κοινού τέλεση των αξιόποινων πράξεων. Στη συγκεκριμένη συμμορία συμμετείχαν κατ’ ελάχιστον μαζί με τον πρώην Αναπληρωτή Υπουργό κ. Παπαγγελόπουλο και οι δημοσιογράφοι κκ. Φιλιππάκης, Τάρκας και Παπαδάκου, όπως αναλύεται εκτενώς ο ρόλος τους στο κεφάλαιο ΣΤ και πρέπει κατά την ανάκριση να διερευνηθεί ο ρόλος λοιπών φυσικών προσώπων και ιδίως του δημοσιογράφου κ. Βαξεβάνη”.

Παράλληλα, οι βουλευτές της ΝΔ – μέλη της προανακριτικής επισημαίνουν ότι δεν προέκυψαν επαρκείς ενδείξεις ενοχής για τα αδικήματα “1. της ηθικής αυτουργίας σε ψευδή κατάθεση (αρ. 46 παρ. 1 ΠΚ σε συνδυασμό με αρ. 224 ΠΚ), διότι καίτοι τα όσα ανέφεραν οι προστατευόμενοι μάρτυρες σε βάρος των πολιτικών προσώπων απεδείχθησαν ψευδή, υπάρχουν απλές αλλά όχι επαρκείς ενδείξεις για άσκηση δίωξης ότι ο πρώην Αναπληρωτής Υπουργός Δικαιοσύνης κ. Παπαγγελόπουλος ήλθε με οποιονδήποτε τρόπο σε επαφή μαζί τους, όπως αναλυτικά εκθέτουμε στο οικείο κεφάλαιο Γ. 2. για το αδίκημα της Πρόκλησης και προσφοράς για την τέλεση κακουργήματος (αρ. 186), καθώς με την ΑΚΡΩΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΚ πλέον απαιτείται αμοιβή που νοείται κάθε σοβαρή ενέργεια – πρόταση σαφής οιασδήποτε φύσης αμοιβής, άμεση και ευθεία που δημιουργεί σε άλλον, τον δράστη, την απόφαση και τον κατευθύνει σε διάπραξη εγκλήματος (Ερμηνεία Π.Κ. Φράγκος σελ. 849). Από το αποδεικτικό υλικό προέκυψε ότι οι πιέσεις του κ. Παπαγγελόπουλου στην κα Ράικου, την κα Τσατάνη και τον κ. Αθανασίου ήταν σε επίπεδο απειλών και όχι υπόσχεση αμοιβής. Προφανώς με την αλλαγή του ΠΚ η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ φρόντισε να τακτοποιήσει αυτήν την αλλαγή προς όφελος του κ. Παπαγγελόπουλου, όπως αναλυτικά εκθέτουμε στα οικεία κεφάλαια».

Ειδικό κεφάλαιο για πράξεις ή παραλείψεις για έξι μη πολιτικά πρόσωπα

Σε ειδικό κεφάλαιο του πορίσματος της κυβερνητικής πλειοψηφίας, περιγράφονται σαφώς πράξεις ή παραλείψεις για έξι μη πολιτικά πρόσωπα και συγκεκριμένα για τους εισαγγελείς Ελένη Τουλουπάκη, Χρήστο Ντζούρα και Στέλιο Μανώλη, καθώς και για τον εκδότη Γιάννη Φιλιππάκη και τους δημοσιογράφους Αλέξανδρο Τάρκα και Γιάννα Παπαδάκου.
Να σημειωθεί ότι με βάση το νόμο περί ευθύνης υπουργών, στην περίπτωση που η Ολομέλεια της Βουλής αποφασίσει την άσκηση δίωξης για τον κ. Παπαγγελόπουλο, τότε συμπαραπέμπονται μαζί του και οι λεγόμενοι συμμέτοχοι.

Παπαγγελόπουλος: «Παράνομη και κατάπτυστη πολιτική δίωξη σε βάρος ενός αθώου»

«Για πρωτοφανή, παράνομη και κατάπτυστη πολιτική δίωξη σε βάρος ενός αθώου», κάνει λόγο, σε δήλωσή του, ο Δημήτρης Παπαγγελόπουλος. Συγκεκριμένα, αναφέρει:

«Η πλειοψηφία της προκαταρκτικής επιτροπής ολοκλήρωσε τον ευτελισμό του Συντάγματος, κάθε έννοιας νομιμότητας και της αποστολής της ως κορυφαίας κοινοβουλευτικής διαδικασίας.Αγνόησε για να αποκρύψει τα πορίσματα των Αντεισαγγελέων του Αρείου Πάγου. Προφανώς τρέμει την ανεπάρκεια του πορίσματος Ζαχαρή, σε σύγκριση με το πόρισμα Σοφουλάκη. Κατά πάσα πιθανότητα τα πορίσματα επιβεβαιώνουν τον εκβιασμό, που είχε προαναγγείλει φιλοκυβερνητική εφημερίδα και υπέστη ο κ. Ζαχαρής.

Δεν αποκλείεται να αποκαλύπτουν και τον εκβιαστή του κ. Ζαχαρή. Ίσως δεν είναι τυχαίο ότι η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών αρνήθηκε να μου χορηγήσει αντίγραφα των πορισμάτων των κ.κ. Ζαχαρή και Σοφουλάκη χωρίς μέχρις στιγμής να μου αιτιολογήσει την άρνησή της. Τα τεράστια οικονομικά σκάνδαλα του παλαιού πολιτικού συστήματος, η φοβική μάλλον ανύπαρκτη αντίδραση της σημερινής κυβέρνησης στις τουρκικές προκλήσεις, με αποκορύφωμα τη μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί, η επερχόμενη οικονομική καταστροφή και η διαφαινόμενη παραχώρηση κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδος δεν πρόκειται να συγκαλυφθούν από την πρωτοφανή, παράνομη και κατάπτυστη πολιτική δίωξη σε βάρος ενός αθώου».

ΣΥΡΙΖΑ: Αόριστη πρόταση παραπομπής

Για πρόδηλα αόριστη πρόταση παραπομπής του κ. Παπαγγελόπουλου, που μπορεί να επιφέρει ακόμη και την απόλυτη ακυρότητα της προδικασίας, κάνει λόγο στην πορισματική του έκθεση, ο ΣΥΡΙΖΑ.

Πηγές του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην Επιτροπή, σχολίαζαν ότι «η Προανακριτική Επιτροπή της Βουλής,ξεκίνησε ως παρωδία και κατέληξε σε φάρσα, μετατρέποντας μια επιτροπή του Κοινοβουλίου σε κομματικό όργανο της ΝΔ και του ΚΙΝΑΛ».

Συγκεκριμένα, οι ίδιοι κύκλοι, ανέφεραν ότι:«Με κατασκευασμένο κατηγορητήριο και προειλημμένες αποφάσεις η πλειοψηφία της Επιτροπής κατέθεσε το πόρισμα παραπομπής του πρώην υπουργού Δημήτρη Παπαγγελόπουλου, αγνοώντας ή αποκρύπτοντας βασικά στοιχεία και μαρτυρίες που θα φώτιζαν την υπόθεση.

1) Παίρνουν απόφαση χωρίς να είναι στη διάθεση της Επιτροπής τα πορίσματα των δύο αντιεισαγγελέων του Αρείου Πάγου κ. κ. Σοφουλάκη και Ζαχαρή, οι οποίοι για μήνες πραγματοποίησαν έρευνα για τους χειρισμούς στο σκάνδαλο Novartis.

2) Δεν συνεδρίασε η Επιτροπή για να συζητήσει την απόφαση βόμβα του αμερικανικού δικαστηρίου για τη Novartis Hellas, όπου αποκαλύπτεται πλήρως το κύκλωμα διαφθοράς και ο επηρεασμός κυβερνητικών αξιωματούχων, κατά την περίοδο διακυβέρνησης Σαμαρά, για την διαμόρφωση των τιμών των φαρμάκων. Θυμίζουμε ότι στελέχη του τότε κυβερνητικού σχηματισμού, όπως οι κ. Λυτζέρης, Ευαγγελάτος και Αντωνίου, κατέθεσαν ότι η τιμολόγηση ήταν πολιτική απόφαση, με υπογραφή υπουργού.

3) Το κατηγορητήριο στηρίχθηκε σε μάρτυρες που αποδείχτηκε ότι οι καταθέσεις τους ήταν ψευδείς. Πανηγύριζαν μέσω διαρροών, μετά την κατάθεση Φρουζή ότι καταρρέει η σκευωρία. Επτά φορές κατέθεσε ο συγκεκριμένος ότι το πρόγραμμα exactly δεν ήταν πρόγραμμα δωροδοκίας. Το πρόγραμμα αυτό αναφέρεται τέσσερις φορές στον εξωδικαστικό συμβιβασμό με τους Αμερικανούς ως πρόγραμμα διαφθοράς, γεγονός που επέσυρε τεράστια πρόστιμα ύψους 310 εκατ. Ευρώ.

Η βασική μάρτυρας της πλειοψηφίας, Ελένη Ράικου αποδείχτηκε ότι οι ισχυρισμοί της ήταν ψευδείς ως προς τα πολιτικά πρόσωπα. Την διέψευσαν έγγραφα των Αμερικανών που απεστάλησαν στις ελληνικές αρχές. Επίσης αποκαλύφθηκε στην πορεία της διαδικασίας ότι ο σύζυγός της είχε δοσοληψίες με τη Νovartis, καθώς βρέθηκαν καταθέσεις από την εταιρεία στον κοινό τους λογαριασμό.

Ο άλλος βασικός μάρτυρας κατηγορίας, ο αντιεισαγγελέας Αγγελής, αποδείχτηκε ότι αρνήθηκε να παραλάβει στοιχεία από τις αμερικανικές αρχές, παρά το γεγονός ότι ακόμη και τα έγγραφα τα οποία είχε προσκομίσει ο ίδιος στην Επιτροπή της Βουλής έδειχναν ότι υπήρχαν πολιτικά πρόσωπα εμπλεκόμενα στο σκάνδαλο, με βάση τα έγγραφα των αμερικανικών αρχών.

Μπροστά στο αδιέξοδο που βρέθηκαν στην υπόθεση της Novartis, ΝΔ και ΚΙΝΑΛ προχώρησαν στη διεύρυνση του κατηγορητηρίου, ανακαλύπτοντας ανάμειξη του πρώην υπουργού Δημήτρη Παπαγγελόπουλου σε διένεξη ιδιωτών επιχειρηματιών. Έφεραν στο προσκήνιο τη διεύρυνση του κατηγορητηρίου με όχημα τις καταθέσεις Μιωνή. Και εκεί όμως το έδαφος αποδείχθηκε σαθρό, αφού έφτασαν λόγω της διεύρυνσης όλες οι σχετικές δικογραφίες που εξέθεσαν τόσο τον μάρτυρα όσο και την πλειοψηφία της Επιτροπής.

Ακόμη και στη νέα διαδικασία, η πλειοψηφία ΝΔ-ΚΙΝΑΛ αρνήθηκε να ικανοποιήσει το αίτημα του κατηγορούμενου για την κλήση μαρτύρων, κλείνοντας άρον–άρον την υπόθεση».

Δήλωση του πρόεδρου της Προανακριτικής Ιωάννη Μπούγα

Ο πρόεδρος της Προανακριτικής Ιωάννης Μπούγας, με δήλωσή του, σημειώνει ότι τα μέλη της Επιτροπής επιτέλεσαν με θεσμική προσήλωση το καθήκον τους, ενώ τονίζει ότι οι υποθέσεις που διερευνήθηκαν είναι ιδιαιτέρως σοβαρές,καθώς «δεν πρόκειται μόνο για τέλεση αδικημάτων τα οποία διώκονται και τιμωρούνται κατά το κοινό Ποινικό Δίκαιο,αλλά για έκνομες πράξεις που πλήττουν αυτή καθαυτή τη λειτουργία του Δημοκρατικού Πολιτεύματος».

Αναλυτικά, η δήλωση του κ. Μπούγα, έχει ως εξής:

«Η Ειδική Κοινοβουλευτική Επιτροπή ολοκλήρωσε σήμερα τις εργασίες της μετά από εννέα μήνες εργώδους προσπάθειας. Το Πόρισμα της Επιτροπής εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία και παραδόθηκε στον Πρόεδρο της Βουλής μαζί με το σύνολο του αποδεικτικού υλικού. Με αυτό προτείνεται αιτιολογημένα η απαλλαγή του κ. Παπαγγελόπουλου για δύο αδικήματα και η άσκηση ποινικής δίωξης για οκτώ, εκ των οποίων τέσσερα φέρουν κακουργηματικό χαρακτήρα.

Επιτελέσαμε με θεσμική προσήλωση ένα ιδιαίτερο καθήκον: της άσκησης από Επιτροπή της Βουλής εισαγγελικών αρμοδιοτήτων, όπως προβλέπεται στο άρθρο 86 του Συντάγματος.

Οι υποθέσεις που διερευνήθηκαν είναι ιδιαιτέρως σοβαρές.

Δεν πρόκειται μόνο για τέλεση εγκλημάτων, τα οποία διώκονται και τιμωρούνται κατά το κοινό ποινικό δίκαιο, αλλά για έκνομες πράξεις, που πλήττουν αυτή καθαυτή τη λειτουργία του Δημοκρατικού μας Πολιτεύματος. Αγγίζουν την Συνταγματική Οργάνωση και Σύνταξη της Ελληνικής Πολιτείας, βασικό στοιχείο της οποίας είναι η διάκριση των εξουσιών.

Με την πρόταση προς την Βουλή των Ελλήνων για ύπαρξη επαρκών ενδείξεων προς άσκηση ποινικής δίωξης, απαντούμε καταφατικά και στο μείζον ερώτημα, εάν υπήρξε αθέμιτη παρέμβαση από τον πρώην αναπληρωτή Υπουργό στην δικαστική εξουσία.

Στο εξής, η Ολομέλεια του Σώματος και ενδεχομένως η Δικαιοσύνη θα αναλάβει να εξιχνιάσει και να κρίνει στο σύνολό τους τις υποθέσεις, τις οποίες σε επίπεδο προκαταρκτικής εξέτασης ερευνήσαμε.

Χρέος του πολιτικού κόσμου είναι να αναλάβει τις απαραίτητες πρωτοβουλίες για τη περαιτέρω θωράκιση της Δημοκρατίας μας, ώστε να αποτραπούν στο μέλλον παρόμοιες εκτροπές και να μην μπορεί κανείς να αμφισβητήσει την ισχύ της».

Η θέση του Κινήματος Αλλαγής

Στο συμπέρασμα ότι το έργο της Προανακριτικής, «δεν άφησε καμία αμφιβολία για την σκευωρία που έστησε το παραδικαστικό κύκλωμα, με επικεφαλής τον Δημήτρη Παπαγγελόπουλο», κατέληξε το Κίνημα Αλλαγής.

Οι βουλευτές του,Βασίλης Κεγκέρογλου,Ευαγγελία Λιακούλη και Δημήτρης Μπιάγκης που μετείχαν στην Επιτροπή, στην πορισματική έκθεση που υπέβαλαν στον πρόεδρο της Προανκριτικής, προτείνουν:

1. Την άσκηση ποινικής δίωξης κατά του πρώην Αναπληρωτή Υπουργού Δικαιοσύνης Δημήτρη Παπαγγελόπουλου για τα αδικήματα

α) της ηθικής αυτουργίας σε κακουργηματική κατάχρηση εξουσίας κατά φυσική αυτουργία δικαστικών λειτουργών

β) της ηθικής αυτουργίας σε πλημμεληματικήκατάχρηση εξουσίας κατά φυσική αυτουργία δικαστικών λειτουργών

γ) της ηθικής αυτουργίας σε παράβαση καθήκοντος

δ) της παράβασης καθήκοντος

ε) της κακουργηματικής εκβίασης

στ) της δωροληψίας πολιτικού αξιωματούχου

ζ) της δωροληψίας υπαλλήλου

η) της οργάνωσης και συμμετοχής σε εγκληματική οργάνωση, περίπτωση συμμορίας

2. Να ανακοινωθούν ( άρθρο 38 ΚΠΔ) στους αρμόδιους Εισαγγελείς το παρόν Πόρισμα, καθώς και όλες οι πληροφορίες και τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν κατά τις εργασίες της Ειδικής Επιτροπής Ποινικής Προκαταρκτικής Εξέτασης της Βουλής, για την άσκηση ποινικής δίωξης για ενδεχόμενη τέλεση σειράς κακουργημάτων και πλημμελημάτων, κατά της Εισαγγελέως Διαφθοράς Ελένης Τουλουπάκη και των Επικούρων Εισαγγελέων Χρήστου Ντζούρα και Στυλιανού Μανώλη.

3. Να ανακοινωθούν (άρθρο 38 ΚΠΔ)στους αρμόδιους Εισαγγελείς το παρόν Πόρισμα, καθώς και όλες οι πληροφορίες και τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν κατά τις εργασίες της Ειδικής Επιτροπής Ποινικής Προκαταρκτικής Εξέτασης της Βουλής, για την άσκηση ποινικής δίωξης για την ενδεχόμενη τέλεση σειράς εγκλημάτων κατά των δημοσιογράφων Ιωάννη Φιλιππάκη, Αλέξανδρου Τάρκα και Γιάννας Παπαδάκου.

4. Να ανακοινωθούν (άρθρο 38 ΚΠΔ) στους αρμόδιους Εισαγγελείς το παρόν Πόρισμα, καθώς και όλες οι πληροφορίες και τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν κατά τις εργασίες της Ειδικής Επιτροπής Ποινικής Προκαταρκτικής Εξέτασης της Βουλής, προκειμένου να διερευνηθεί εάν ο δημοσιογράφος Κώστας Βαξεβάνηςενέχεται με οποιοδήποτε τρόπο στην ενδεχόμενη τέλεση αδικημάτων».

Δημήτρης Ράντος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα