back to top
18.1 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

18.1 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Κωνσταντίνος Σερράος στον Αθήνα 9.84 για τον Μεγάλο Περίπατο:” Πρέπει να υπάρξουν περισσότεροι προσβάσιμοι χώροι στους πεζούς”

Διαβάστε επίσης

Την ανάγκη να υπάρξουν περισσότεροι προσβάσιμοι χώροι στους πεζούς τονίζουν αρκετοί φορείς και επιστήμονες,στο πλαίσιο του διαλόγου για το μέλλον και την εξέλιξη των πόλεων.

Στη μητροπολιτική Αθήνα με την επέκταση του μετρό έως την Νίκαια και τον Πειραιά, ο χάρτης των συγκοινωνιών διαφοροποιείται σταδιακά, ενώ το κέντρο της πόλης είναι ιδιαίτερα προσβάσιμο με τα μέσα σταθερής τροχιάς, τόνισε -μεταξύ άλλων- ο Καθηγητής του ΕΜΠ Κωνσταντίνος Σερράος, μιλώντας στον “Αθήνα 9.84” και τον Γιώργο Αποστολίδη.

Ο Καθηγητής στην Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών μετέχει στη Διαπαραταξιακή Επιτροπή, που έχει συστήσει ο δήμος Αθηναίων, με τη συμμετοχή ειδικών επιστημόνων για τον Μεγάλο Περίπατο.

*ΓΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΕΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΟ ΠΕΡΙΠΑΤΟ

Όπως είπε: “Ήδη έχουν γίνει αρκετά πράγματα που έχουν ανατρέψει τις συνθήκες κυκλοφορίας και ζωής στο κέντρο , βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής και νομίζω ότι είναι τώρα η στιγμή να προχωρήσει κανείς ένα βήμα παραπέρα. Οι πόλεις αλλάζουν και πρέπει κανείς να μπορεί να τις σχεδιάζει πάντα κοιτώντας τις τρέχουσες ανάγκες της πόλης και ανταποκρινόμενος σε αυτές”.

“Οι ανάγκες των πόλεων είναι, περισσότερος χώρος σε πεζούς, καλύτερη δυνατότητα μετακίνησης (όχι με το ΙΧ αυτοκίνητο, γιατί αυτό καταλαμβάνει πάρα πολύ χώρο), καλύτερες συνθήκες ποιότητας του αέρα και του περιβάλλοντος .Προς αυτή την κατεύθυνση είναι και οι παρεμβάσεις που αφορούν στον περιορισμό του ΙΧ στις κεντρικές περιοχές και με περισσότερο χώρο για πράσινο. Ειδικά για το κέντρο της Αθήνας, νομίζω η χρονική στιγμή για μία τέτοια παρέμβαση σίγουρα έχει έρθει . Πιστεύω ότι πρέπει να γίνει και πρέπει να πετύχει. Θα είναι επωφελής για την πόλη και πιστεύω ότι πρέπει να βοηθήσουμε όλοι ώστε να υλοποιηθεί και όχι να “καεί” να δυναμιτιστεί” ανέφερε ο κ. Σερράος.

Αναφορικά με τις ήδη υπάρχουσες δράσεις στο κέντρο της Αθήνας ο κ. Σερράος σημείωσε ότι “βρισκόμαστε σε μία δοκιμαστική παρέμβαση , σε μία πρόγευση αν και ο κόσμος δεν είναι πολύ μαθημένος σε αυτό”. “Είναι ένα εγχείρημα το οποίο λέει : “πως θα ήταν η πόλη αν περιορίζαμε πρώτα από όλα το ΙΧ αυτοκίνητο. Αν δίναμε περισσότερο χώρο σε πεζούς και ποδήλατα, αν αναβαθμίζαμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει κανείς τα ΜΜΜ. Αυτό σημαίνει ανακατανομή του δημόσιου χώρου” υπογράμμισε ο Καθηγητής του ΕΜΠ και πρόσθεσε:

“Πως θα ήταν αν επιχειρούσαμε να ανακατανείμουμε τη χρήση πάνω σε αυτό το χώρο; Αυτό είναι αυτή τη στιγμή το μήνυμα Δοκιμάζεται, ακούγονται απόψεις και έχει γίνει ένας τεράστιος διάλογος. Είναι ευκαιρία να δει ο απλός πολίτης, όχι ο ειδικός , πως θα ήταν αν… γινόντουσαν όλα αυτά, αλλά και να πει την άποψή του. Είναι ένα εγχείρημα σωστό, θα ακουστούν και καλές απόψεις και κακές απόψεις. Ο στόχος είναι πριν πάμε στην υλοποίηση, πριν η δημοτική αρχή πάρει την απόφαση για την οριστική υλοποίηση , να έχει κάνει όσες διορθώσεις απαιτούνται, να έχει αφουγκραστεί την κοινή γνώμη ώστε αυτό να έχει αποδοχή” κατέληξε ο κ. Σερράος.

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα