back to top
18.2 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

18.2 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Αλεξάνδρα Σδούκου στον Αθήνα 9.84:”Είναι φιλόδοξος και ρεαλιστικός ο στόχος ένα στα τρία οχήματα στην Ελλάδα του 2030 να είναι ηλεκτροκίνητο”

Διαβάστε επίσης

“Είναι φιλόδοξος και απόλυτα ρεαλιστικός ο στόχος ένα στα τρία οχήματα στην Ελλάδα του 2030 να είναι ηλεκτροκίνητο” τόνισε η Αλεξάνδρα Σδούκου, Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας ,μιλώντας στον Αθήνα 9.84 και τη Δομίνα Διαμαντοπούλου ,με αφορμή τα κίνητρα για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης που παρουσίασε ο πρωθυπουργός ,ανήμερα της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ :

ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ

“Είναι φιλόδοξος και απόλυτα ρεαλιστικός ο στόχος ένα στα τρία οχήματα στην Ελλάδα του 2030 να είναι ηλεκτροκίνητο.Τα επόμενα χρόνια όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες σταδιακά θα παρέχουν πληθώρα μοντέλων  και το κόστος των ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα μειώνεται ,προκειμένου να γίνει πιο προσιτό στον πολίτη. Η ηλεκτροκίνηση έχει μια απίστευτη δυναμική μέσα στην επόμενη δεκαετία. Έχουμε βάλει ποσοτικοποιημένους στόχους και κάθε χρόνο θα τους παρακολουθούμε .Για την ώρα επικεντρωθήκαμε στους στόχους του 2020 και 2021 .Πιστεύουμε ότι με αυτά τα μέτρα που ανακοινώσαμε σήμερα ,όχι μόνο θα εκπληρώσουμε τους στόχους μας, αλλά θα τους ξεπεράσουμε.

ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

“Σήμερα ανακοινώσαμε την επιδότηση 100 εκατομμυρίων ,τα οποία θα δοθούν ,από το Ταμείο Ρύπων ,που έχουμε στο υπουργείο. Κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου ( ΙΧ και ταξί) ,δικύκλου και ηλεκτρικού ποδηλάτου. Όσοι επιλέξουν την ηλεκτροκίνηση θα έχουν οικολογικό μπόνους που θα φτάνει μέχρι τις 5500 ευρώ για την αγορά αυτοκινήτου, καθώς και μπόνους 1000 ευρώ με την απόσυρση παλαιού αυτοκινήτου. Εάν κάποιος θέλει να εγκαταστήσει έναν έξυπνο φορτιστή σπίτι του ,επιδοτείται επιπλέον με 500 ευρώ” υπογράμμισε η κ. Σδούκου.

Και πρόσθεσε :”Μας ενδιαφέρουν πάρα πολύ τα δίκυκλα και τα ποδήλατα. Μας ενδιαφέρουν οι κατηγορίες και των στόλων που χρησιμοποιούνται για επαγγελματικούς σκοπούς. Σε αυτή την περίπτωση η ενίσχυση σε αυτά θα φτάσει στο 20% της λιανικής του τιμής, προ φόρων. Το πλαφόν θα είναι 800 ευρώ. Αντίστοιχα στα ηλεκτρικά ποδήλατα επιθυμούμε να είναι πιο μεγάλη η ενίσχυση ,γιατί θέλουμε να σηματοδοτήσουμε το άνοιγμα στους ποδηλάτες και τους ποδηλατοδρόμους. Επίσης θα δοθεί γενναία επιδότηση, της τάξης των 10500 ευρώ στα ταξί ,τα οποία αποτελούν σημαντικό ρυπογόνο πόλο στα μεγάλα αστικά κέντρα”.

Ερωτηθείσα γιατί να επιλέξει κάποιος ηλεκτρικό αυτοκίνητο η κ. Σδούκου είπε : ” Στη χώρα μας έχουμε έναν αρκετά ρυπογόνο και πεπαλαιωμένο στόλο οχημάτων. Τα ηλεκτρικά οχήματα αυτή τη στιγμή παραμένουν ακριβά και μη προσιτά στον πολίτη. Θεωρούνται πολυτέλεια . Εμείς αυτό θέλουμε να το αλλάξουμε. Αυτό που φαντάζει προνόμιο για λίγους θέλουμε να γίνει για πολλούς” .

“Υπάρχει σημαντική εξοικονόμηση χρημάτων, αν κάποιος χρησιμοποιεί ηλεκτρικό όχημα αντί συμβατικό, π.χ αν χρειάζεται 50 ευρώ βενζίνη ,με ένα συμβατικό όχημα θα διανύσει 400 χλμ ,ενώ με ένα ηλεκτρικό θα μπορούσε να διανύσει περίπου 2500 χλμ. Επίσης το κόστος συντήρησης ενός ηλεκτρικού οχήματος ,από τα στοιχεία που έχουμε συγκεντρώσει ,είναι σαφώς πολύ μικρότερο. Υπάρχει και ένα νέο προνόμιο , η δωρεάν στάθμευση σε ελεγχόμενες θέσεις που έχουν υποχρέωση οι δήμοι να εφαρμόσουν” .

“Τη φιλοσοφία της ηλεκτροκίνησης δεν πρέπει να τη βλέπουμε μόνο στη διάσταση της επιδότησης. Είναι μια συνολικότερη αλλαγή στον τρόπο ζωής μας ,καλύτερες συνθήκες ζωής. Ήρθε η ώρα να αλλάξει και στη χώρα μας η φιλοσοφία στον τρόπο που μετακινούμαστε και αυτό θα κάνουμε πράξη” ¨’κατέληξε η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα