back to top
18.4 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

18.4 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Γ. Γιαννής: Με τον «Μεγάλο Περίπατο» αλλάζουμε συνήθειες προς το καλύτερο

Διαβάστε επίσης

Από τις πρώτες προτεραιότητες της νέας δημοτικής αρχής ήταν ο «Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας» όπως υπογράμμισε μιλώντας στον Αθήνα 9.84 και την Μαργαρίτα Μυτιληναίου, ο Γιώργος Γιαννής, καθηγητής στη Διαχείριση και Ασφάλεια της Κυκλοφορίας στον Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και επικεφαλής της ομάδας Συγκοινωνιολόγων που συστάθηκε στο ΕΜΠ για το συγκεκριμένο έργο.

«Ήδη από τέλη Νοεμβρίου δουλεύουμε εντατικά κι είχαμε στόχο να τελειώσουμε τώρα, αυτή την περίοδο προς τον Μάιο, έτσι ώστε να γίνουν σταδιακά όλες οι εγκρίσεις κι από τον Σεπτέμβριο, να ξεκινήσει η κανονική κατασκευή. Τα πράγματα όμως, ήρθαν να επιταχυνθούν λόγω του κορονοϊού και ξαφνικά αυτά που μελετούσαμε να γίνουν το φθινόπωρο, πρέπει να τα εφαρμόσουμε άμεσα, πριν το καλοκαίρι» διευκρίνισε ο κ. Γιαννής, σημειώνοντας ότι λόγω της κλίμακας της επέμβασης, τουλάχιστον στο τοπικό επίπεδο του κέντρου της Αθήνας, θα αλλάξουμε συνήθειες.

«Αυτή η αλλαγή των συνηθειών, στη συντριπτική πλειοψηφία, θα είναι προς το καλύτερο, είτε το καταλάβουμε από την πρώτη στιγμή, είτε το καταλάβουμε τη δεύτερη στιγμή» ανέφερε σημειώνοντας ότι πάντα, στις συγκοινωνιακές επεμβάσεις, όταν υπάρχουν αλλαγές, υπάρχει η δύναμη της αδράνειας. «”Γιατί πρέπει να αλλάξουμε συνήθειες;”. Συχνά, όμως, έχουμε παρατηρήσει ότι αυτοί που στην αρχή γκρινιάζουν λίγο ή λένε ότι “δε μας αρέσει”, μετά από λίγο καιρό είναι οι καλύτεροι υποστηρικτές. Εδώ πρέπει να εμπιστευτούμε τους Συγκοινωνιολόγους που δουλεύουν με την διεθνή εμπειρία και με προσωπικά κριτήρια και ξέρουμε ότι το σύστημα θα λειτουργήσει πολύ καλά για τη συντριπτική πλειοψηφία όχι μόνο των κατοίκων, όχι μόνο των επισκεπτών, αλλά και των επαγγελματιών και όλων των κατηγοριών. Και για τα ταξί και για τις μοτοσικλέτες και για τα ξενοδοχεία, προβλέπονται λύσεις και εν δυνάμει, αυτοί μπορεί να ωφεληθούν πολύ περισσότερο» τόνισε.

Το ζητούμενο με τις συγκεκριμένες παρεμβάσεις είναι – σύμφωνα με τον κ. Γιαννή- να βρεθεί το κατάλληλο μείγμα, δηλ. καλύτερη ροή στην κυκλοφορία αλλά παράλληλα και περισσότερος δημόσιος χώρος. Κάτι τέτοιο μπορεί να επιτευχθεί, στενεύοντας τους δρόμους έτσι ώστε να μην υπάρχουν περιθώρια παράνομης στάσης και στάθμευσης. «Η επιρροή στην κυκλοφορία δε θα είναι τόσο μεγάλη, γιατί αυτό που καταργούμε δεν είναι χώρος από τη ροή της κυκλοφορίας, αλλά από την παράνομη και αυθαίρετη στάθμευση. Στην πλατεία Συντάγματος σχεδόν το μισό μέρος της κάτω πλευράς της πλατείας θα αποδοθεί στους πεζούς και θα μεγαλώσει πολύ η πλατεία, όπως θα συμβεί και στην Πανεπιστημίου, αλλά θα υπάρχει κι η ροή των οχημάτων κι οπωσδήποτε η προτεραιότητα- πάντα στη δεξιά λωρίδα- στα λεωφορεία και στα τρόλεϊ».

Όσον αφορά τα παράπονα των οδηγών για συμφόρηση, ο κ. Γιαννής επεσήμανε ότι η μόνη συμφόρηση είναι τα ΙΧ. «Δεν είναι μαθηματικά και φυσικά δυνατόν να ικανοποιήσεις την κυκλοφορία όλων των ΙΧ. Ο μόνος τρόπος για να επιβιώσει μία πόλη και να λειτουργήσει σωστά είναι να επικεντρώσουμε στην εξυπηρέτηση των ανθρώπων και της κινητικότητας κι όχι των οχημάτων. Αυτό σημαίνει ότι θα δώσουμε έμφαση στο να κινούνται με τα Μέσα Μεταφοράς μαζικά, με το ποδήλατο και πεζή που πιάνουν λιγότερο χώρο σε σχέση με το ΙΧ και αναγκαστικά θα αφήσουμε λίγο πίσω τα ΙΧ. Κι αν θέλετε, στα ΙΧ πάλι η κυκλοφορία δε θα έχει τόσο μεγάλο πρόβλημα. Αυτό το οποίο κάνουμε και είναι η μεγάλη αλλαγή και δίνουμε το χώρο στους πεζούς και στους ποδηλάτες, είναι η παράνομη στάθμευση, η οποία καταλαμβάνει πολύ χώρο και κάνει ζημιά για πολύ μικρό αντίκρισμα» τόνισε και πρόσιεσε χαρακτηριστικά ότι βάσει της διεθνούς εμπειρίας αλλά των και των μετρήσεων στην συγκεκριμένη περιοχή μέσα σε έξι μήνες, η κυκλοφορία όχι μόνο να θα ισορροπήσει, αλλά είναι στο “πράσινο” και θα λειτουργεί καλύτερα από σήμερα.

Όσον αφορά την τουριστική λεωφορειακή γραμμή, ο κ. Γιαννής τόνισε ότι θα εξακολουθήσει κανονικά, ενώ τα μικρά βανάκια που εξυπηρετούν τα ξενοδοχεία, θα έχουν τη δυνατότητα να μπαίνουν στους δρόμους που βρίσκονται αυτά και να εξυπηρετούν τους πελάτες τους.

Όσον αφορά τα πούλμαν,σημείωσε ότι το πρόβλημα πράγματι υπάρχει κι είναι στην περιοχή της Ακρόπολης και του Σταδίου. «Αυτό είναι ένα ζήτημα, που στην παρούσα φάση, δυστυχώς, δεν είναι κρίσιμο, διότι δεν έχουμε τουρισμό. Υπάρχει, όμως, μία ολοκληρωμένη μελέτη για να κάνουμε καλύτερη διαχείριση και του κύκλου που κάνουν τα τουριστικά λεωφορεία και να βρούμε με πρωτοτυπία κάποιους χώρους της μισής ή μίας ώρας στάσης που κάνουν, να είναι σε περιοχές που να μην ενοχλούν. Αυτό είναι προς αντιμετώπιση, δεν είναι όμως άμεσο, αυτή τη στιγμή» ανέφερε.

Τέλος για τους ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης, διευκρίνισε ότι σε όλη την περιοχή Εμπορικό Τρίγωνο- Πλάκα, κάτοικοι και τουρίστες θα έχουν κανονικά πρόσβαση με ένα σύστημα πολύ όμοιο με εκείνο της σημερινής ελεγχόμενης στάθμευσης, οπότε δεν υπάρχει καμία ανησυχία. «Το μόνο είναι ότι στα γκαράζ αυτά δε θα μπορείς να πηγαίνεις από τη μία άκρη στην άλλη, θα πρέπει να μπαίνεις από την κοντινή περιοχή που βρίσκεται το γκαράζ» είπε χαρακτηριστικά.

Newsroom Αθήνα 9.84

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα