back to top
21.6 C
Athens
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

21.6 C
Athens
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

Το πρωτόκολλο υγιεινής και ασφάλειας για τους αγώνες της Σούπερ Λιγκ

Διαβάστε επίσης

Η ΓΓΑ δημοσιοποίησε όλο το πρωτόκολλο υγιεινής και ασφάλειας που θα ισχύσει στη Σούπερ Λιγκ και περιλαμβάνει όσα πρέπει να ξέρουν όσοι προσεγγίζουν τα γήπεδα.

Από τον αριθμό των ατόμων στο γήπεδο μέχρι τα μέτρα πρόληψης και τα όσα θα γίνονται σε περίπτωση κρουσμάτων.

Την Πέμπτη η ΓΓΑ έδωσε στην δημοσιότητα ένα μακροσκελές κείμενο που περιλαμβάνει όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν όσοι ασχολούνται με την αγωνιστική δραστηριότητα.

Ειδικότερα:

1 ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ [Πρωτόκολλο Διεξαγωγής Αγώνων Super League_1]

Το Πρωτόκολλο Διεξαγωγής Αγώνων Super League καθορίζει τις απαραίτητες διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσουν όλες οι Π.Α.Ε. που συμμετέχουν στους αγώνες των Playoffs και Playouts του Πρωταθλήματος Super League 1 αγωνιστικής περιόδου 2019-2020 (εφεξής αγώνες). Επίσης, το εν λόγω πρωτόκολλο περιγράφει τους κανόνες, λειτουργίες και οδηγίες που πρέπει να ακολουθήσουν όσοι εμπλέκονται στη διοργάνωση των αγώνων, καθώς και τα απαραίτητα μέτρα που πρέπει να ληφθούν.

Το περιεχόμενο του Πρωτοκόλλου Διεξαγωγής Αγώνων Super League θα επικαιροποιείται ανάλογα με τις εξελίξεις, τη διεθνή εμπειρία και τα επιστημονικά δεδομένα. Ι. Βασικές Αρχές. 1.Καθ’ όλη τη διάρκεια των αγώνων, αναφορικά με τις προπονήσεις των ομάδων, ισχύουν τα ειδικά πρωτόκολλα ομαδικών προπονήσεων όπως αυτά ανακοινώνονται από την Ειδική Υγειονομική Επιτροπή και τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. 2.Πριν την έναρξη των αγώνων, όλοι οι ποδοσφαιριστές, οι αξιωματούχοι αγώνα, το προπονητικό προσωπικό και το προσωπικό της ομάδας, θα πρέπει να εξεταστούν εκ νέου για τον COVID – 19.

Προϋπόθεση για την έναρξη των αγώνων, είναι η διενέργεια των εξετάσεων και ειδικώς του μοριακού τεστ (real time RT-PCR). Ως μία καλή πρακτική, όπως αυτή εφαρμόζεται διεθνώς, συστήνεται η πραγματοποίηση του τεστ μία φορά την εβδομάδα. Ανάλογα με τα αποτελέσματα των εξετάσεων, σε περίπτωση θετικού κρούσματος ακολουθούνται οι οδηγίες των αρμόδιων φορέων για θέματα υγείας, ενώ σε περίπτωση αρνητικού κρούσματος θα μπορούν να λάβουν μέρος στους αγώνες.

Ο ιατρός κάθε Π.Α.Ε. θα πρέπει να έχει εξετάσει κλινικά όλους τους ποδοσφαιριστές και το προπονητικό προσωπικό και να πάρει λεπτομερές ιστορικό (συνημμένο), με έμφαση στα κλινικά σημεία και συμπτώματα που σχετίζονται με πρόσφατη λοίμωξη από COVID-19 (τόσο για τον ίδιο όσο και για το οικογενειακό και κοινωνικό του περιβάλλον). Σε περίπτωση βεβαιωμένης πρόσφατης λοίμωξης, ο αθλητής θα παραπέμπεται για εκτεταμένο παθολογικό και εργαστηριακό έλεγχο. Τα ιατρικά αρχεία των αθλητών θα φυλάσσονται από τον ιατρό της Π.Α.Ε., με τις προϋποθέσεις της ισχύουσας νομοθεσίας περί προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. 4.Ιατρικό ιστορικό σχετιζόμενο με τον COVID-19 θα πρέπει να συμπληρώσουν οι αξιωματούχοι αγώνα, το προσωπικό της εγκατάστασης, το προσωπικό της Π.Α.Ε., το προσωπικό όλων των φορέων που εμπλέκονται στην διοργάνωση των αγώνων και γενικά όσοι πρόκειται να εισέλθουν σε μια εγκατάσταση στην οποία διεξάγονται αγώνες για το Πρωτάθλημα της Super League, σύμφωνα και με τις οδηγίες των αρμόδιων φορέων. Συστήνεται η χρήση της απλής βεβαίωσης που έχει εκδώσει η ΓΓΑ (https://gga.gov.gr/images/Deltio_Katagrafis_V3.jpg).

Ειδικά για όσους κινούνται στους χώρους των αποδυτήριων και του αγωνιστικού χώρου, θα πρέπει να υπάρχει και η αντίστοιχη ιατρική βεβαίωση. 5.Πρόσβαση στην εγκατάσταση για τη διεξαγωγή των αγώνων έχουν υποχρεωτικά όσοι συμμετέχουν στους αγώνες (ποδοσφαιριστές, διαιτητές, αξιωματούχοι αγώνα και αξιωματούχοι ομάδων) καθώς και όσοι συμμετέχουν στη διοργάνωση του αγώνα (προσωπικό Π.Α.Ε., προσωπικό εγκατάστασης, δυνάμεις ασφαλείας κ.ο.κ.) σύμφωνα με όσα περιγράφονται στο παρόν πρωτόκολλο.

Τα προσωπικό όλων των εμπλεκομένων στη διοργάνωση των αγώνων φορέων θα πρέπει να περιοριστεί στο απολύτως απαραίτητο για την ομαλή διεξαγωγής τους.

Σε περίπτωση που οποιοδήποτε άτομο το οποίο πρόκειται να εισέλθει στην αθλητική εγκατάσταση παρουσιάσει – είτε ο ίδιος είτε ακόμα και άτομο του στενού του οικογενειακού περιβάλλοντος με το οποίο έρχεται σε επαφή – συμπτώματα πυρετού, βήχα, δύσπνοιας, μυαλγίας, διάρροιας, πονόλαιμου, ανοσμίας ή υπέρμετρης κόπωσης, δε θα προσέρχεται στην αθλητική εγκατάσταση και άμεσα θα ενημερώνει τηλεφωνικά τον γιατρό της ομάδας εάν πρόκειται για ποδοσφαιριστή, προπονητικό προσωπικό, προσωπικό της Π.Α.Ε. ή προσωπικό της εγκατάστασης, ή τον προσωπικό του ιατρό εάν πρόκειται για άλλο άτομο.

Για τους παραπάνω να ισχύουν τα αναφερόμενα στο Κεφάλαιο ΙΙΙ του παρόντος. Εάν πρόκειται για άλλο άτομο (πχ δημοσιογράφος, φωτογράφος) να ισχύει ότι προβλέπεται από τις οδηγίες του ΕΟΔΥ αναφορικά με τη διαχείριση πιθανού ή επιβεβαιωμένου κρούσματος. 7.Σε όλους τους αγώνες η γηπεδούχος Π.Α.Ε. είναι υπεύθυνη για την τήρηση καταλόγου για όσους εισέρχονται στην αθλητική εγκατάσταση για πιθανή ιχνηλάτηση από τον ΕΟΔΥ. 8.Κατά την είσοδο στην αθλητική εγκατάσταση θα καταγράφεται σε ειδικό κατάλογο εισερχομένων – εξερχομένων το ονοματεπώνυμο, τα στοιχεία επικοινωνίας, η ώρα εισόδου και εξόδου, η ύπαρξη τυχόν συμπτωμάτων και θα υπογράφεται από όλους τους εισερχόμενους στην αθλητική εγκατάσταση.

Δεν επιτρέπεται η είσοδος σε όσους δηλώνουν κάποιο από τα συμπτώματα που αναφέρεται στην παράγραφο 6, αλλά και στο έντυπο εισερχομένων – εξερχομένων. Ο κατάλογος θα αρχειοθετείται, καθημερινά, με μέριμνα του υπευθύνου της εγκατάστασης, προκειμένου να διευκολυνθεί πιθανή αναγκαία ιχνηλάτηση. Επίσης, με εξαίρεση την αποστολή των ομάδων (ποδοσφαιριστές, τεχνικό και προπονητικό επιτελείο κ.ο.κ.), στους οποίους θα έχει απαραίτητα πραγματοποιηθεί θερμομέτρηση πριν την αναχώρηση για το γήπεδο, σε όλους τους υπόλοιπους συντελεστές του αγώνα θα διενεργείται θερμομέτρηση πριν την είσοδο στην εγκατάσταση σε ειδικά προκαθορισμένο χώρο.

Όσοι μετρηθούν με θερμοκρασία μεγαλύτερη των 37ºC (τριάντα επτά βαθμών κελσίου) σε τρεις μετρήσεις, δε θα τους επιτρέπεται η είσοδος. 9.Πέραν των ποδοσφαιριστών και των διαιτητών κατά τη διάρκεια της προθέρμανσης και του αγώνα, όλοι οι υπόλοιποι θα πρέπει να φοράνε προστατευτικές μάσκες και γάντια καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής τους στην εγκατάσταση.

10.Γενικώς, για την αποφυγή μετάδοσης του κορονοϊού SARS-CoV-2, θα πρέπει να εφαρμόζονται τα κάτωθι: 10.1.Συχνό πλύσιμο των χεριών με σαπούνι και νερό για τουλάχιστον 30 δευτερόλεπτα ή καθαρισμός τους με αντισηπτικό διάλυμα με βάση το οινόπνευμα. 10.2.Δεν επιτρέπονται οι χειραψίες ή οι εναγκαλισμοί. 10.3.Αποφυγή αγγίγματος του προσώπου (μύτη, στόμα, οφθαλμοί) με άπλυτα χέρια, ιδίως αν προηγουμένως υπήρξε επαφή με αντικείμενα που έχουν αγγίξει πολλά άλλα άτομα (π.χ. πόμολα, διακόπτες κ.λ.π. σε κοινόχρηστους χώρους). 10.4.Κάλυψη της μύτης και του στόματος με χαρτομάντηλο σε περίπτωση βήχα ή φταρνίσματος και απόρριψη του άμεσα σε κάδο απορριμμάτων. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει χαρτομάντηλο, χρήση του εσωτερικού των αγκώνων.

10.5.Άμεσο πλύσιμο των χεριών και του προσώπου σε περίπτωση επαφής με άλλο πρόσωπο. 10.6.Αποφυγή συνθηκών συγχρωτισμού. 10.7.Τήρηση απόστασης 2 μέτρων από άλλα άτομα ή προστατευτική μάσκα σε κοινόχρηστους χώρους 10.8.Οι προσωπικές συνομιλίες ή ενημερώσεις θα πρέπει να πραγματοποιούνται με απόσταση 2 μέτρων.

4 ΙΙ. Ειδικά Πρωτόκολλα για τη διεξαγωγή των αγώνων. Τα ειδικά πρωτόκολλα για τη διεξαγωγή των αγώνων χωρίζονται σε τρεις κύριες κατηγορίες: A. Εγκατάσταση – Χώροι Προς Χρήση B. Ανθρώπινο Δυναμικό Γ. Διαδικασίες (πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη λήξη του αγώνα). Για κάθε κατηγορία αναγράφονται αναλυτικά πρωτόκολλα, τόσο ως προς τον μέγιστο αριθμό πρόσβασης του ανθρώπινου δυναμικού στους επιμέρους χώρους του γηπέδου ανάλογα με την ιδιότητά τους, όσο και ως προς τον τρόπο λειτουργίας της εγκατάστασης και των διαδικασιών που αφορούν τη διοργάνωση του αγώνα. Α. Εγκατάσταση – Χώροι Προς Χρήση 1.Πριν το άνοιγμα της αθλητικής εγκατάστασης / γηπέδου για τον κάθε αγώνα, όλοι οι χώροι θα πρέπει να έχουν απολυμανθεί με κατάλληλο διάλυμα, σύμφωνα με τις οδηγίες των αρμόδιων φορέων, μετά από τον καθαρισμό με κοινό απορρυπαντικό.

Τα προτεινόμενα από τον ΕΟΔΥ διαλύματα για απολύμανση είναι 0,1% υποχλωριώδους νατρίου (αραίωση 1:50, αν χρησιμοποιείται οικιακή χλωρίνη αρχικής συγκέντρωσης 5%).

Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί αιθανόλη συγκέντρωσης 70%. (οδηγίες ΕΟΔΥ εδώ: https://eody.gov.gr/wp-content/uploads/2020/05/covid19-apolimansi-14-05-…). Ιδιαίτερη έμφαση στον καθαρισμό θα πρέπει να δίνεται στις επιφάνειες που αγγίζονται συχνά με τα χέρια, όπως τα πόμολα, οι διακόπτες, οι κουπαστές των κλιμακοστασίων, οι νιπτήρες, τα διάφορα αθλητικά όργανα, τα καθίσματα, οι ιατρικές κλίνες, οι επιφάνειες των επίπλων κ.ο.κ..

Μετά την απολύμανση, οι κοινόχρηστοι χώροι της εγκατάστασης θα πρέπει να παραμένουν κλειστοί, έως και το άνοιγμά τους για τον αγώνα. Ομοίως, μετά το τέλος κάθε χρήσης, όλοι οι χώροι θα πρέπει να έχουν απολυμανθεί με κατάλληλο διάλυμα, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, μετά από τον καθαρισμό με κοινό απορρυπαντικό. Συστήνεται όπως η απολύμανση της εγκατάστασης πραγματοποιηθεί την ημέρα του αγώνα και να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τρεις (3) ώρες πριν την έναρξη του αγώνα.

2.Οι γηπεδούχες Π.Α.Ε. θα πρέπει να εξασφαλίσουν υγειονομικό υλικό (καλάθια απορριμμάτων, χαρτιά υγείας κ.ο.κ.) καθώς και υλικό προστασίας (μάσκες, γάντια, αντισηπτικά υγρά κλπ.) και οι εγκαταστάσεις και ο εξοπλισμός να έχουν καθαριστεί και απολυμανθεί σύμφωνα με τις οδηγίες των αρμόδιων φορέων. 3.Σε όλους τους χώρους του γηπέδου, σε εμφανή σημεία (π.χ. είσοδο γηπέδου, είσοδο αποδυτηρίων, φυσούνα, κυλικείο κ.ο.κ.), θα πρέπει να υπάρχει αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα (ή gel) 70%. Επιπλέον, στους νιπτήρες θα πρέπει να υπάρχει υγρό σαπούνι χεριών και χειροπετσέτες μιας χρήσης, ενώ στα αποχωρητήρια αναρτάται σύσταση για κλείσιμο της λεκάνης πριν το συνήθη καταιωνισμό νερού.

Επίσης εάν είναι εφικτό προτείνεται σύστημα αυτόματης απελευθέρωσης χλωρίου ταυτόχρονα με τον καταιωνισμό νερού. 4.Ο έλεγχος των εισερχομένων στην εγκατάσταση και η αντίστοιχη θερμομέτρηση θα πρέπει να αρχίζει από το πρωί της ημέρας διεξαγωγής του αγώνα ή το αργότερο μετά την ολοκλήρωση της απολύμανσης εφόσον αυτή πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αναφορικά με τους επιμέρους χώρους κάθε εγκατάστασης ισχύουν τα ακόλουθα:

5.1.Είσοδος Εγκατάστασης 5.1.1.Σε όλες τις εγκαταστάσεις/γήπεδα θα πρέπει να υπάρχει μόνο είσοδος/έξοδος στην οποία καταγράφονται οι εισερχόμενοι και εξερχόμενοι με τα στοιχεία επικοινωνίας τους, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα ιχνηλάτησης τυχόν κρούσματος COVID-19 από τον ΕΟΔΥ.

Στο χώρο αυτό γίνεται θερμομέτρηση πριν την είσοδο στην εγκατάσταση σε ειδικά προκαθορισμένο χώρο. Όσοι μετρηθούν με θερμοκρασία μεγαλύτερη των 37ºC σε τρεις μετρήσεις, δε θα τους επιτρέπεται η είσοδος. 5.1.2.Ειδικά κολωνάκια οριοθέτησης με ιμάντα θα πρέπει να καθοδηγούν τους εισερχόμενους στην πύλη εισόδου, έτσι ώστε η πρόσβαση να είναι ατομική (ένας – ένας) και να μπορεί να γίνεται η θερμομέτρηση. (Σημειώνεται ότι οι εισερχόμενοι θα πρέπει να τηρούν απόσταση 2μ. από τον προπορευόμενό τους). 5.1.3.Συστήνεται η δημιουργία πτυσσόμενου απομονωμένου χώρου (π.χ. σκηνή) για την προσωρινή απομόνωση ατόμων με ύποπτα συμπτώματα (π.χ. πυρετός) έως ότου επιληφθεί το ιατρικό προσωπικό όπου υπάρχει ο απαραίτητος εξοπλισμός (χειρουργικές μάσκες, γάντια, αλκοολούχο αντισηπτικό, χαρτομάντηλα/χειροπετσέτες, κλειστός ποδοκίνητος κάδος απορριμμάτων).

5.1.4.Οι ποδοσφαιριστές, οι αξιωματούχοι των ομάδων και οι αξιωματούχοι του αγώνα θα πρέπει να εισέρχονται στο χώρο των αποδυτηρίων από μία και μοναδική είσοδο η οποία θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τους συγκεκριμένους.

5.3.1.Πρόσβαση στο χώρο των αποδυτηρίων, στους διαδρόμους αυτών και στους λοιπούς εσωτερικούς χώρους (Γραφεία Προπονητών – Ιατρείο – Doping Control – Γραφείο Παρατηρητή), έχουν οι εξής:

-Έως σαράντα τέσσερις (44) ποδοσφαιριστές (20 ποδοσφαιριστές που αναγράφονται στο Φύλλο Αγώνα συν 2 ποδοσφαιριστές εκτός αποστολής ανά ομάδα). -Έως είκοσι έξι (26) αξιωματούχοι οι οποίοι αναγράφονται στο Φύλλο Αγώνα (13 ανά ομάδα). -Έως επτά (7) αξιωματούχοι αγώνα και συγκεκριμένα τέσσερις διαιτητές, δύο διαιτητές VARs (όπου είναι απαραίτητο) και ο παρατηρητής διαιτησίας. -Έως τρεις (3) διαπιστευμένα από τη Super League στελέχη της γηπεδούχου ομάδας. -Έως τρεις (3) διαπιστευμένα από τη Super League στελέχη της φιλοξενούμενης ομάδας. -Έως δύο (2) παρατηρητές αγώνα. -Ένας (1) συντονιστής εγκατάστασης. -Έως δύο (2) στελέχη της Super League Ελλάδα. -Ένας (1) ιατρός αγώνα. -Έως τρεις (3) εκπρόσωποι ΕΣΚΑΝ. -Αστυνομικοί, ανάλογα με το εκάστοτε σχέδιο ασφαλείας του αγώνα. -Έως ένας (1) εκπρόσωπος της στατιστικής υπηρεσίας για τη συμπλήρωση του Φ.Α.

-Κατ ́εξαίρεση, δίνεται το δικαίωμα να παρευρεθούν και να παραμείνουν για όσο χρειασθεί και λοιπές ιδιότητες όπως τραυματιοφορείς, πυροσβέστες, τεχνικοί κ.α. μόνο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και κατόπιν κλήσης τους από τα αρμόδια όργανα του αγώνα. 5.3.2.Σε όποια εγκατάσταση είναι εφικτό, δύναται η χρήση περισσότερων του ενός αποδυτηρίου ανά ομάδα, με σκοπό τον διαχωρισμό (π.χ. τακτικοί – αναπληρωματικοί, προπονητές, αποθήκευση υλικού κ.ο.κ.).

Το ίδιο ισχύει και για τους αξιωματούχους αγώνα. 5.3.3.Απαγορεύεται αυστηρά η είσοδος εντός του χώρου των αποδυτηρίων, των διαδρόμων αυτών και των υπόλοιπων εσωτερικών χώρων (ιατρεία, γραφεία παρατηρητών κ.ο.κ.) σε όσους δεν αναγράφονται στο Φύλλο Αγώνα και στους μη έχοντες εργασία. Εντός των εν λόγω χώρων θα πρέπει να παραμένουν μόνο όσοι έχουν κάποια εργασία και για το απαιτούμενο διάστημα που χρειάζεται για την ολοκλήρωση αυτής.

Μετά το τέλος της εργασίας τους θα αποχωρούν. Σε όσους αναφέρονται παραπάνω συνιστάται, στο μέτρο του δυνατού, η συνεχής παραμονή σε ανοικτούς χώρους όπως π.χ. αγωνιστικός χώρος, κερκίδες κ.ο.κ. 5.3.4.Όλες οι εργασίες προετοιμασίας των αποδυτηρίων και των εσωτερικών χώρων εν γένει θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί τρεις (3) ώρες πριν την έναρξη του αγώνα.

5.3.5.Στις εγκαταστάσεις όπου λειτουργούν διοικητικές υπηρεσίες των Π.Α.Ε., οι χώροι αυτοί θα πρέπει να είναι απομονωμένοι από τους χώρους των αποδυτηρίων, των διαδρόμων αυτών και των υπόλοιπων εσωτερικών χώρων. 5.3.6.Εντός των αποδυτηρίων των ομάδων, ανάμεσα στα καθίσματα των ποδοσφαιριστών, θα πρέπει να υπάρχει ένα τουλάχιστον κενό κάθισμα (όπου είναι εφικτό και δύο κενά καθίσματα).

5.3.7.Όπου είναι εφικτό, συνιστάται η ατομική χρήση των ντους. Εναλλακτικά, στις περιπτώσεις που τα ντους δεν είναι ατομικά, συστήνεται να παραμένει ένα ντους κενό ανά δύο σε χρήση. Οι χρήστες θα πρέπει να έχουν τα προσωπικά τους είδη (σαμπουάν κ.λ.π.), τα οποία δεν πρέπει να μοιράζονται, καθώς και να φορούν σαγιονάρες. 5.3.8.Όλος ο εξοπλισμός που χρησιμοποιήθηκε στην προθέρμανση και στον αγώνα, καθώς και ο εξοπλισμός για τη μεταφορά του, θα πρέπει να πλένεται και να καθαρίζεται σύμφωνα με τις οδηγίες των αρμόδιων αρχών. Ο υπεύθυνος του χώρου των αποδυτηρίων θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός αναφορικά με την τήρηση όλων των κανόνων υγιεινής και οδηγιών (π.χ. γάντια, μάσκες), διότι ο συγκεκριμένος χώρος αποτελεί υψηλού κινδύνου χώρος για τη μετάδοση του ιού.

5.3.9.Μετά το τέλος της χρήσης των αποδυτηρίων, στους διαδρόμους αυτών και των υπόλοιπων εσωτερικών χώρων της εγκατάστασης, όλοι οι χώροι θα πρέπει να απολυμαίνονται σύμφωνα με τις οδηγίες των αρμοδίων φορέων.

5.4.Αγωνιστικός χώρος – Περιβάλλον χώρος: 5.4.1.Πρόσβαση στον αγωνιστικό χώρο έχουν οι εξής: -Όλοι όσοι αναγράφονται στην παράγραφο 4.3.1. πλην του εκπροσώπου της στατιστικής υπηρεσίας -Δύο (2) τραυματιοφορείς. -Το προσωπικό του ασθενοφόρου και της ομάδας πρώτων βοηθειών. -Έως τρία (3) άτομα υπεύθυνα για την λειτουργία του VAR. -Έως έξι (6) ball boys/girls. -Έως δεκαπέντε (15) φωτογράφοι αγώνα. -Έως είκοσι πέντε (25) άτομα υπεύθυνα για την τηλεοπτική παραγωγή των αγώνων (δημοσιογράφοι, καμεραμαν, τεχνικοί κ.ο.κ.). -Security, ανάλογα με το εκάστοτε σχέδιο ασφαλείας του αγώνα.

-Αστυνομικοί, ανάλογα με το εκάστοτε σχέδιο ασφαλείας του αγώνα. -Προσωπικό της εγκατάστασης για την προετοιμασία και τη συντήρηση του αγωνιστικού χώρου, την τοποθέτηση πινακίδων κ.ο.κ. το οποίο δεν δύναται να υπερβαίνει τα δέκα (10) άτομα. -Κατ ́εξαίρεση, δίνεται το δικαίωμα να παρευρεθούν και να παραμείνουν για όσο χρειασθεί και λοιπές ιδιότητες όπως πυροσβέστες, τεχνικοί κ.α. μόνο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και κατόπιν κλήσης τους από τα αρμόδια όργανα του αγώνα. 5.4.2.Απαγορεύεται αυστηρά η είσοδος εντός του αγωνιστικού χώρου και στον περιβάλλοντα χώρο στους μη έχοντες εργασία.

Εντός των εν λόγω χώρων θα πρέπει να παραμένουν μόνο όσοι συμμετέχουν στον αγώνα καθώς και όσοι έχουν κάποια εργασία και για το απαιτούμενο διάστημα που χρειάζεται για την ολοκλήρωση αυτής. Μετά το τέλος της εργασίας τους θα αποχωρούν.

5.4.3.Σε κάθε περίπτωση, η παρουσία και παραμονή στην τεχνική περιοχή (πάγκοι ομάδων, πάγκος 4ου, επιπλέον πάγκοι) και στον αγωνιστικό χώρο επιτρέπεται μόνο στους ποδοσφαιριστές, τους αξιωματούχους των ομάδων και τους αξιωματούχους του αγώνα. 5.4.4.Όλες οι εργασίες προετοιμασίας στον αγωνιστικό χώρο και στον περιβάλλοντα χώρο εν γένει θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί δύο (2) ώρες πριν την έναρξη του αγώνα. 5.4.5.Οι αναγραφόμενοι στο Φ.Α. αναπληρωματικοί ποδοσφαιριστές και οι αξιωματούχοι των ομάδων θα πρέπει να κάθονται στους πάγκους ανά δύο τουλάχιστον καθίσματα (ένα κενό κάθισμα).

Για το λόγο αυτό, είναι δυνατή η επέκταση των πάγκων ή η χρήση επιπλέον καθισμάτων, στη συνέχεια των πάγκων. Το ίδιο ισχύει και για τον πάγκο του 4ου διαιτητή. 5.4.6.Όλοι οι παρευρισκόμενοι στον αγωνιστικό χώρο (πλην των ποδοσφαιριστών και των διαιτητών κατά τη διάρκεια της προθέρμανσης και του αγώνα) θα πρέπει να τηρούν την ελάχιστη απόσταση των 2μ. και να φορούν προστατευτικές μάσκες και γάντια.

5.5.Δημοσιογραφικά θεωρεία: 5.5.1.Στα δημοσιογραφικά θεωρεία έχουν πρόσβαση οι εξής: -Δημοσιογράφοι, μέλη των ΠΣΑΤ/ΕΣΗΕΑ συναφών αναγνωρισμένων δημοσιογραφικών Ενώσεων -Εκπρόσωποι των στατιστικών εταιρειών που συνεργάζονται με τη διοργανώτρια. 5.5.2.Στα δημοσιογραφικά θεωρεία, οι δημοσιογράφοι που καλύπτουν τον αγώνα θα πρέπει να κάθονται με κενό δύο τουλάχιστον θέσεων (ανάλογα με την εγκατάσταση) μεταξύ τους, τηρώντας την απόσταση των 2 μέτρων. Για το λόγο αυτό, δύναται να χρησιμοποιηθεί μέρος της εξέδρας που είναι στη συνέχεια των θεωρείων προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες. 5.5.3.Τυχόν εσωτερικοί χώροι (καμπίνες – booth) για τη δημοσιογραφική κάλυψη των αγώνων πρέπει να παραμείνουν κλειστοί. 5.5.4.Οι εκπρόσωποι των στατιστικών εταιρειών θα πρέπει να κάθονται με κενό δύο τουλάχιστον θέσεων (ανάλογα με την εγκατάσταση) μεταξύ τους, τηρώντας την απόσταση των 2 μέτρων. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει διαθέσιμος χώρος, τότε δύνανται να καθίσουν στις κερκίδες. 5.5.5.Η χρήση προστατευτικής μάσκας και γαντιών είναι υποχρεωτική.

5.6.Εξέδρες / Σουίτες / Booth Τηλεοπτικής Μετάδοσης / Υπόλοιπα Booth: 5.6.1.Στις εξέδρες / Σουίτες / Booth Τηλεοπτικής Μετάδοσης / Λοιπά Booth έχουν πρόσβαση οι εξής: -Μέλη Δ.Σ. και στελέχη των διαγωνιζόμενων Π.Α.Ε. που δεν δύναται να ξεπερνούν τα δέκα (10) άτομα ανά Π.Α.Ε. – Προσωπικό της γηπεδούχου Π.Α.Ε. και της εγκατάστασης -Χειριστές καμερών του τηλεοπτικού παρόχου -Τεχνικοί του τηλεοπτικού παρόχου -Χειριστές καμερών και αναλυτές των διαγωνιζόμενων ομάδων (έως δύο ανά ομάδα) Οι όροι που τηρούνται είναι έως 4 άτομα σε 20τ.μ. και σε μεγαλύτερο χώρο, ένα άτομο επιπλέον ανά 10τ.μ. και χρήση προστατευτικής μάσκας και γαντιών από τους παρευρισκομένους.

5.6.2.Στις εξέδρες, οι παρευρισκόμενοι θα πρέπει να κάθονται με κενό δύο τουλάχιστον θέσεων (ανάλογα με την εγκατάσταση) μεταξύ τους, τηρώντας την απόσταση των 2 μέτρων και φορώντας προστατευτικές μάσκες και γάντια. 5.6.3.Ανοικτές θα είναι οι καμπίνες των κεντρικών καμερών (με ελάχιστη απόσταση 2μ. από κάμερα σε κάμερα), καθώς και του δημοσιογράφου που είναι υπεύθυνος για τη μετάδοση του αγώνα. Ο χώρος πρέπει να αερίζεται διαρκώς με φυσικό τρόπο (ανοικτά παράθυρα). 5.6.4.Επίσης, για λόγους ασφαλείας, ανοικτό θα είναι το booth που βρίσκεται ο χώρος που βρίσκεται το σύστημα ανακοινώσεων της εγκατάστασης και το σύστημα χειρισμού του ηλεκτρονικού πίνακα. Το προσωπικό που είναι υπεύθυνο για το χώρο θα πρέπει να τηρήσει την ελάχιστη απόσταση 2μ. καθώς και τα μέτρα προστασίας. Ο χώρος πρέπει να αερίζεται διαρκώς με φυσικό τρόπο (ανοικτά παράθυρα).

5.6.5.Προτείνεται όπως η κινηματογράφηση των αγώνων (technical filming) από τις ομάδες για λόγους τακτικής, να γίνεται από τις κερκίδες του γηπέδου που βρίσκονται στο ύψος του κέντρου του αγωνιστικού χώρου. Εφόσον αυτό δεν είναι εφικτό, ανοικτές δύνανται να είναι και τυχόν επιπλέον καμπίνες για τους αναλυτές των ομάδων (μία καμπίνα για κάθε ομάδα), με ελάχιστη απόσταση 2μ. από κάμερα σε κάμερα. Ο χώρος πρέπει να αερίζεται διαρκώς με φυσικό τρόπο (ανοικτά παράθυρα). 5.6.6.Οι σουίτες και οι λοιπές καμπίνες – booth θα παραμένουν κλειστές. 5.6.7.Το κέντρο επιχειρήσεων της Αστυνομίας θα λειτουργεί με τήρηση του όρου «έως 4 άτομα σε 20τ.μ. και σε μεγαλύτερο χώρο, ένα άτομο επιπλέον ανά 10τ.μ.» και χρήση προστατευτικής μάσκας και γαντιών από τους παρευρισκομένους. 5.7.Καντίνες / Κυλικεία: 5.7.1.Οι καντίνες και τα κυλικεία θα παραμένουν κλειστά, πλην ενός κυλικείου/καντίνας το οποίο θα εξυπηρετεί σε μορφή “Self Service” και θα μπορεί να λειτουργεί με τήρηση του όρου «έως 4 άτομα σε 20τ.μ. και σε μεγαλύτερο χώρο, ένα άτομο επιπλέον ανά 10τ.μ.» και θα προμηθεύει μόνο συσκευασμένα προϊόντα καθώς και νερά, καφέ, τσάι και άλλα αφεψήματα σε ποτήρια μιας χρήσης. 5.8.Λοιποί χώροι: 5.8.1.Οι λοιποί χώροι της εγκατάστασης θα παραμένουν κλειστοί, πλην όσων χώρων – βοηθητικών κυρίως – είναι απαραίτητοι για την ομαλή διεξαγωγή του αγώνα (π.χ. αποθήκες, πλυντήρια, αίθουσες ελέγχου κ.ο.κ.) και στους οποίους θα παρευρίσκεται μόνο το απολύτως αναγκαίο προσωπικό (π.χ. φροντιστής, τεχνικοί, οδηγός κ.ο.κ.) 5.8.2.Θα πρέπει να οριστεί ένας υπεύθυνος για κάθε υποστηρικτικό χώρο ο οποίος θα είναι αρμόδιος για την τήρηση όλων των μέτρων προστασίας.

Δεν θα επιτρέπεται η πρόσβαση σε κανέναν άλλον εκτός από τον υπεύθυνο του χώρου και κάθε υλικό που επιστρέφεται ή εισέρχεται στους αποθηκευτικούς χώρους θα πρέπει να απολυμαίνεται. 5.8.3.Προτείνεται – εάν δεν είναι εφικτή η δημιουργία υπαίθριου χώρου απομόνωσης (βλ. παρ. Α.5.1.3) – να διαμορφωθεί αντίστοιχος χώρος / αίθουσα, που βρίσκεται κοντά στην εξωτερική περίμετρο του γηπέδου και ιδανικά έχει απευθείας πρόσβαση σε αυτή με τον απαραίτητο εξοπλισμό (χειρουργικές μάσκες, γάντια, αλκοολούχο αντισηπτικό, χαρτομάντηλα/ χειροπετσέτες, κλειστός ποδοκίνητος κάδος απορριμμάτων, παράθυρο).

12 Β. Ανθρώπινο Δυναμικό. 1.Σε κάθε αγώνα, θα πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες προσπάθειες ώστε το προσωπικό που θα απασχοληθεί, να περιοριστεί στο απολύτως αναγκαίο για την ομαλή διεξαγωγή του αγώνα. 2.Ο μέγιστος αριθμός όλων των παρευρισκόμενων, ανά πάσα στιγμή, σε μία εγκατάσταση δεν θα πρέπει να υπερβαίνει, σε καμία περίπτωση, τα τριακόσια (300) άτομα. 3.Ο κάθε παρευρισκόμενος στην αθλητική εγκατάσταση οφείλει να παραμένει στους χώρους αρμοδιότητάς του και να μην μετακινείται σε άλλους χώρους. 4.Ακολουθεί αναλυτικός πίνακας με το ανθρώπινο δυναμικό που εμπλέκεται στη διοργάνωση του αγώνα και την πρόσβασή του στους χώρους της εγκατάστασης, ανάλογα με την ιδιότητά του.

Ανδρέας Χανιάς

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα