back to top
23.1 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

23.1 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Ο κορονοϊός “σαρώνει” το λιανεμπόριο

Διαβάστε επίσης

Ένα νέο τοπίο στο ελληνικό εμπόριο δημιουργεί η επέλαση του κορονοϊού στην χώρα μας με αύξηση της κίνησης στα σούπερ μάρκετ, πτώση στην εστίαση και ανατιμήσεις και δημοφιλή προϊόντα κατά του… κορονοϊού.

Σύμφωνα με παράγοντες του λιανεμπορίου αύξηση 30-40% καταγράφει η κίνηση στα σούπερ μάρκετ καθώς αρκετοί καταναλωτές που ανησύχησαν μετά την ανακοίνωση των πρώτων κρουσμάτων έσπευσαν στα σούπερ μάρκετ και αγόρασαν σε μεγαλύτερες ποσότητες, μακαρόνια, αλεύρι, όσπρια, ρύζι και γενικότερα τρόφιμα μακράς διάρκειας, όπως επίσης και κατεψυγμένα προϊόντα. Εκτός από τα τρόφιμα, αύξηση παρατηρήθηκε όλη την εβδομάδα και στις πωλήσεις σε αντισηπτικά, γάντια, χαρτιά υγείας, απολυμαντικά και απορρυπαντικά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, αρκετές κάποιες αλυσίδες έχουν επιστρατεύσει εξωτερικούς συμβούλους, προκειμένου να εκπονήσουν συγκεκριμένη στρατηγική για την περίπτωση που εντοπισθεί κάποιο κρούσμα σε κατάστημα ή στα κεντρικά γραφεία τους, όπου απασχολούνται εκατοντάδες εργαζόμενοι αλλά και για τον τρόπο που θα αντιδράσουν σε πιθανή κλιμάκωση των έκτακτων μέτρων από την πλευρά της Πολιτεία για τον περιορισμό της επιδημίας. Στα σενάρια που έχουν εξετασθεί είναι και μια νέα μαζική προσέλευση πελατών αλλά και η διαχείριση ακραίων καταστάσεων, τα οποία θα δοκιμάσουν τις αντοχές και την ικανότητά τους να εξυπηρετήσουν απρόσκοπτα το καταναλωτικό κοινό.

Την ίδια ώρα φορείς της αγοράς συνέστησαν ψυχραιμία τονίζοντας ότι υπάρχει επάρκεια προϊόντων. Από την πλευρά τους οι μεγάλες αλυσίδες φάνηκε πως ήταν προετοιμασμένες και είχαν ήδη προχωρήσει εγκαίρως σε αύξηση των παραγγελιών και των αποθεμάτων.

Μεγάλη ζήτηση καταγράφουν τα αντισηπτικά τύπου Dettol που εξαφανίζονται άμεσα από τα ράφια των σούπερ μάρκετ. Είναι ενδεικτική η δήλωση του γενικού Διευθυντή της RB Ελλάδος Νίκου Τσακαλάκη ότι « Τις τελευταίες ημέρες, αναλόγως το προϊόν, παρατηρούμε μια αύξηση στην ζήτηση από 300% έως 400% και είναι λογικό, όσο και να είχαμε φροντίσει να έχουμε αποθέματα, να παρατηρούνται ελλείψεις σε κάποια από τα προϊόντα μας».

Φαινόμενα αισχροκέρδειας, αν και μεμονωμένα μέχρι στιγμής, δεν εντοπίζονται μόνο στις κατηγορίες που αφορούν κυρίως υλικά υγειονομικού χαρακτήρα. Π.χ. σε ορισμένες περιπτώσεις οι μάσκες προστασίας αναπνοής από σωματίδια- σταγονίδια, με βαλβίδα εκπνοής, που 19 Φεβρουαρίου, πριν εντοπιστεί το πρώτο κρούσμα κορονοϊού στην Ελλάδα, πωλούνταν προς 3 ευρώ (σ.σ. η συσκευασία των 12 τεμαχίων), άγγιξε τα 70 ευρώ την επόμενη ημέρα γνωστοποίησης της ύπαρξης κρούσματος και στην Ελλάδα, ενώ την 1η Μαρτίου η τιμή εκτοξεύθηκε στα 240 ευρώ (+7.900%) και σήμερα σε κάποια σημεία πωλείται από 120-132 ευρώ. Δηλαδή ποσοστιαία αύξηση της τάξεως 3.900-4.300%.

Επίσης αντισηπτικό διάλυμα 236 ml πωλείται σε κάποιες περιπτώσεις σημείων πώλησης έχει εντοπιστεί να διατίθεται προς 25 ευρώ από 19 ευρώ που αποτιμούταν στις 28 Φεβρουαρίου και 14 ευρώ πριν γίνει γνωστό ότι υπάρχει επιβεβαιωμένο κρούσμα κορονοϊού στην Ελλάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμη και ο γίγαντας της Amazon εντόπισε φαινόμενα αυξήσεων και για να προστατεύσει τη φήμη της αφαίρεσε από την πλατφόρμα της 530.000 και ανέστειλε περισσότερους από 2.500 λογαριασμούς προμηθευτών. Επιπλέον λίγες μέρες νωρίτερα η Amazon προχώρησε στην απαγόρευση της πώλησης περισσότερων από 1 εκατ. προϊόντων που υποστήριζαν πως προστατεύουν από τον νέο κορονοϊό ή ακόμη και ότι τον θεραπεύουν.

Ραγδαία αύξηση των e-συναλλαγών

Την ανασφάλεια έναντι των διαδικτυακών συναλλαγών που νιώθουν αρκετοί Έλληνες καταναλωτές νίκησε ο φόβος για τον κορονοϊό με αποτέλεσμα τις τελευταίες δύο εβδομάδες παρατηρείται κατακόρυφη αύξηση των παραγγελιών από ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, αύξηση που σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπέρασε το 400%. Με άλλα λόγια, υπό τον φόβο να βρεθούν στον ίδιο χώρο με πολλούς άλλους ανθρώπους και να αγγίξουν επιφάνειες και αντικείμενα με τα οποία θα έχουν έρθει σε επαφή πολλά άλλα άτομα, δεν ήταν λίγοι εκείνοι οι καταναλωτές που προτίμησαν να κάνουν τις αγορές τους από ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ.

«Έκοψαν» τις ταβέρνες

Μειωμένη κίνηση, από την άλλη πλευρά, άρχισε τις τελευταίες ημέρες να καταγράφεται στο κλάδο της εστίασης καθώς οι καταναλωτές φαίνεται ότι περιορίζουν πλέον τις εξόδους τους σε ταβέρνες και εστιατόρια.

Ενδεικτικό είναι, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων, Γιώργο Καββαθά το πρόβλημα άρχισε να είναι ορατό περισσότερο σε εστιατόρια και ταβέρνες και λιγότερο στα καφέ και τα μπαρ. Στην Αττική, σε περιοχές που υπάρχουν μεγάλα ξενοδοχεία, όπως και στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας καταγράφεται σημαντική μείωση στην κίνηση των τουριστών στους χώρους εστίασης αλλά και περιορισμός στις εξόδους των Ελλήνων που φθάνει και το 40%.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα