27.8 C
Athens
Παρασκευή, 10 Ιουλίου, 2020

Κώστας Α. Καραμανλής για την Ολυμπία Οδό η Πατρών-Πύργου: Εργοτάξια μέσα στο 2020 – Εξασφαλισμένη η κοινοτική χρηματοδότηση

✚ ΑΘΗΝΑ

Το 1ο καλοκαιρινό φεστιβάλ του περιοδικού δρόμου «Σχεδία» είναι γεγονός

Αυτό το καλοκαίρι συναντιόμαστε στο κέντρο της πόλης, στην οδό Κολοκοτρώνη, στο νούμερο 56 και στον πεζόδρομο της Νικίου για τη μεγάλη γιορτή πολιτισμού...

Δήμος Αθηναίων: Στήριξη σε 140 οικογένειες με ανήλικα παιδιά που έπληξε η πανδημία

Το Κέντρο Υποδοχής και Αλληλεγγύης του Δήμου Αθηναίων (Κ.Υ.Α.Δ.Α.), στην πρώτη γραμμή της στήριξης των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων της πόλης, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο...

Και με ψηφιακή βιτρίνα η Δημοτική Αγορά Κυψέλης 

Η Δημοτική Αγορά Κυψέλης online Μια online Αγορά η Κypsel-e ετοιμάζεται να μπει στο cloud δίνοντας την ευκαιρία σε μικρούς επιχειρηματίες της Κυψέλης και άλλων...

Δήμος Αθηναίων: Ανανεωμένο ξεκινάει φέτος το πρόγραμμα «υιοθέτησης» νεοφυτευμένων δέντρων

Ανανεωμένο και ενταγμένο στο σύνολο δράσεων με τίτλο «Υιοθέτησε την Πόλη σου» ξεκινάει φέτος του πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων «Adopt-A-Tree / Υιοθέτησε νεοφυτεμένα δέντρα», μετά...

Χρυσό βραβείο για το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» 

Μεγάλη διάκριση έλαβε το καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», αποσπώντας το χρυσό βραβείο στην κατηγορία «Εκπαιδευτικές...

Τερματίζεται η κατάτμηση της Πατρών-Πύργου και το πολύπαθο οδικό έργο επιστρέφει στην Ολυμπία Οδό, η οποία αναλαμβάνει να το εκτελέσει με Σύμβαση Παραχώρησης χωρίς επιπλέον κόστος για το Ελληνικό Δημόσιο από ότι θα κόστιζε με τις 8 εργολαβίες.

Την συμφωνία του υπουργείου Υποδομών με την Ολυμπία Οδό ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Κώστας Καραμανλής, στις δυο διαδοχικές συναντήσεις που είχε στο υπουργείο με τους βουλευτές της ΝΔ στην Αχαία και την Ηλεία και τον περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριο Φαρμάκη και την Επιτροπή Παρακολούθησης του έργου.

Μάλιστα, ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε πως αν όλα πάνε καλά, τα εργοτάξια θα εγκατασταθούν μέσα στο 2020 και αν δεν υπάρξουν εξωγενείς καθυστερήσεις το έργο θα είναι έτοιμο το 2023.

Ο υπουργός ξεκαθάρισε επίσης, πως «ακόμα κι αν παρ’ ελπίδα αναγκαστούμε να πάμε πέραν του 2023, πλέον με την μη κατάτμηση έχουμε διασφαλίσει ότι δεν θα χαθεί η κοινοτική χρηματοδότηση. Κι αυτό είναι άλλο ένα σπουδαίο νέο!».

Ο κ Καραμανλής ανέφερε επίσης, πως «εξυπακούεται ότι οι εργολάβοι των 5 σημερινών εργολαβιών θα αποζημιωθούν κανονικά, όπως ο νόμος ορίζει και τους ευχαριστούμε για τις υπηρεσίες και την κατανόησή τους».

Ειδικότερα, ο υπουργός δήλωσε τα εξής:

Οι συζητήσεις μας ήταν πραγματικά εποικοδομητικές, αφού κι εμείς από την πλευρά μας είχαμε σημαντικά νέα, και εστιάστηκαν σε ένα έργο: Πάτρα-Πύργος. Ένα έργο το οποίο δεν έχει υλοποιηθεί εδώ και πολλά χρόνια και αυτό έχει τεράστιο κόστος. Κόστος οικονομικό, κόστος κοινωνικό και το χειρότερο, κόστος σε ανθρώπινες ζωές. Σήμερα μάλιστα πολίτες διαμαρτυρήθηκαν για αυτό. Και είχαν δίκιο. Χωρίς να θέλω να φανεί αντιφατικό, είμαστε δίπλα τους. Έχουμε την ίδια αγωνία.

Αυτό το έργο σήμερα που μιλάμε μπορούσε και έπρεπε να είχε ήδη ολοκληρωθεί. Ήταν έτοιμο προς δημοπράτηση, από την προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ακύρωσε τον διαγωνισμό, το έσπασε σε 8 κομμάτια, έχασε πολύτιμο χρόνο, το έβαλε σε κίνδυνο, για δικούς της πολύ συγκεκριμένους λόγους. Όμως αυτά τα έχουμε πει πολλές φορές. Το θέμα είναι τι γίνεται τώρα.

Στην κατάσταση που παραλάβαμε, στις δύο εργολαβίες ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος και σε άλλη μία υπάρχουν δικαστικές εμπλοκές στο ΣτΕ. Στις άλλες πέντε υπήρχαν τρείς διαφορετικοί ανάδοχοι. Θα είμαι ειλικρινής, δεν ενέπνεαν όλοι την ίδια εμπιστοσύνη ότι μπορούν να ολοκληρώσουν εγκαίρως τα κομμάτια του έργου τους. Στα λόγια μπορούμε να λέμε ότι θα ολοκληρωθεί ένα έργο μέσα σε μια νύχτα, αλλά τα αδιάψευστα γεγονότα άλλα δείχνουν…

Ήδη υπήρχαν καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα και ήδη εργολάβοι είχαν αρχίσει να έχουν πρόσθετες οικονομικές απαιτήσεις.. Κι ακόμα και αν κατάφερναν να ολοκληρωθούν κάποτε αυτά τα έργα, θα παίρναμε πέντε έργα αποσπασματικά, τα οποία δεν θα συνέδεαν καμία περιοχή της Ηλείας με την Πάτρα και την Αθήνα, ούτε θα δημιουργούσαν πρόσβαση από και προς την Κυλλήνη, την Αμαλιάδα και τον Πύργο. Και επιπλέον θα είχαμε και τον κίνδυνο, αν όχι τη βεβαιότητα, να χαθούν οι κοινοτικές χρηματοδοτήσεις.

Το πραγματικό δίλημμα

Με άλλα λόγια, το πραγματικό δίλημμα φτάσαμε να είναι αν το έργο θα γίνει τελικά ή όχι.

Εμείς, απ’ όταν ακόμα ήμασταν στην αντιπολίτευση είχαμε διαφωνήσει πλήρως με την κατάτμηση. Τώρα, είχαμε δύο επιλογές: η μία, η εύκολη, ήταν να προχωρήσουμε κι εμείς σε αυτόν τον λάθος δρόμο των προηγούμενων. Δήθεν για να μην χαθεί άλλος χρόνος. Ποιος θα μπορούσε να μας κατηγορήσει; Αυτοί που τώρα λένε ότι δήθεν εμείς καθυστερούμε; Και όταν το έργο όχι απλώς καθυστερούσε αλλά ναυαγούσε οριστικά, όπως ήταν μαθηματικώς βέβαιο, θα λέγαμε «δεν φταίμε εμείς, οι προηγούμενοι φταίνε»… Πολιτικά και κομματικά, εμείς θα είχαμε καθαρίσει. Όμως η δουλειά μας είναι να κοιτάμε το συμφέρον του τόπου, όχι το συμφέρον το προσωπικό μας και το κομματικό.

Η άλλη επιλογή, η δύσκολη, ήταν να βρούμε λύση για να γίνει το έργο. Και βρήκαμε. Σήμερα μπορώ να σας ανακοινώσω ότι συμφωνήσαμε με την Ολυμπία Οδό να υλοποιήσει το έργο, το οποίο θα ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης. Η υλοποίηση συμφωνήσαμε να μην κοστίσει στο ελληνικό δημόσιο ούτε ευρώ παραπάνω από όσο προβλεπόταν στις 8 εργολαβίες -όμως τώρα εξασφαλίζεται η ολοκλήρωσή του. Επιπλέον, με τη λύση αυτή η επίβλεψη του έργου γίνεται από ανεξάρτητο μηχανικό, εξασφαλίζεται η εγγύηση της κατασκευής και απαλλάσσεται το Δημόσιο από το κόστος λειτουργίας και συντήρησης έως το 2040. Και βέβαια, αν δεν υπάρχουν εξωγενείς καθυστερήσεις το έργο θα είναι έτοιμο το 2023. Ακόμα, όμως, κι αν παρ’ ελπίδα αναγκαστούμε να πάμε πέραν του 2023, πλέον με την μη κατάτμηση έχουμε διασφαλίσει ότι δεν θα χαθεί η κοινοτική χρηματοδότηση. Κι αυτό είναι άλλο ένα σπουδαίο νέο!

Εξυπακούεται ότι οι εργολάβοι των πέντε σημερινών εργολαβιών θα αποζημιωθούν κανονικά, όπως ο νόμος ορίζει και τους ευχαριστούμε για τις υπηρεσίες και την κατανόησή τους.

Έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Θέλω όμως πάντα να είμαι ειλικρινής, γι’ αυτό και ξεκαθαρίζω ότι ασφαλώς και δεν έχουμε τελειώσει ακόμα. Έχουμε μπροστά μας το κρίσιμο στάδιο της έγκρισης όλων των παραπάνω από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Όπως είναι γνωστό, έχουμε ήδη κάνει προκαταρκτικές συζητήσεις μαζί της, πλέον το αίτημα είναι και επίσημο και περιμένουμε στους επόμενους μήνες, το οριστικό ΟΚ. Πιστεύω ότι θα το λάβουμε. Αν όχι, θα αναγκαστούμε να πάμε σε νέο διαγωνισμό. Πάλι θα γίνει το έργο. Αλλά θα πάρει παραπάνω χρόνο η διαδικασία. Πιστεύω βάσιμα όμως ότι αυτό δεν θα χρειαστεί.

Αν όλα πάνε καλά, μπορούμε να έχουμε εργοτάξια μέσα στο 2020. Μία περίπτωση υπάρχει μόνο να καθυστερήσει το να ξεκινήσει το έργο. Ένας κίνδυνος: να υπάρξουν δικαστικές προσφυγές για λόγους επιχειρηματικών συμφερόντων, από κάποιον από τους τρείς σημερινούς εργολάβους. Ελπίζω ότι κανείς δεν θα βάλει τελικά το προσωπικό γινάτι και το στενό οικονομικό και επιχειρηματικό του συμφέρον πάνω από το καλό των πολιτών και του τόπου. Το έργο πλέον κανείς δεν μπορεί να το εμποδίσει. Θα μπορούσε μόνο εκδικητικά να το καθυστερήσει. Θέλω να πιστεύω ότι δεν θα το κάνει. Σε κάθε περίπτωση όμως, είναι δέσμευση της κυβέρνησης, δέσμευση δική μου, πάνω απ’ όλα δέσμευση του ίδιου του πρωθυπουργού: ο σύγχρονος, γρήγορος, ασφαλής αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος θα γίνει πραγματικότητα. Το είπαμε, δεσμευτήκαμε, το προσπαθήσαμε και από σήμερα μπαίνουμε στην τελική ευθεία για να το κάνουμε πράξη.

Στις συναντήσεις συμμετείχαν οι βουλευτές της ΝΔ Αχαίας, Χριστίνα Αλεξοπούλου, Ανδρέας Κατσανιώτης, Άγγελοs Τσιγκρήs, Ιάσων Φωτήλαs και Ηλείας, Διονυσία Αυγερινοπούλου, Ανδρέας Νικολακόπουλος και Κωνσταντίνος Τζαβάραs.

Στην δεύτερη συνάντηση συμμετείχαν ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης με την Επιτροπή Παρακολούθησης του Έργου, όπως ορίστηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο, τους επικεφαλής των παρατάξεων, τους εκπροσώπους της ΠΕΔ και του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πανελλαδικές 2020:Αναρτήθηκαν οι βαθμολογίες

Αγωνία τέλος για τους χιλιάδες υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων. Ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Παιδείας οι βαθμολογίες των Πανελληνίων 2020. Οι καταστάσεις στα Λύκεια περιέχουν μόνο...

CAS: Επιστρέφει τους επτά βαθμούς στον ΠΑΟΚ και την υπόθεση στην ΕΠΟ

Το CAS αποφάσισε την επιστροφή των επτά βαθμών στον ΠΑΟΚ και στέλνει εκ νέου την υπόθεση στην Επιτροπή Εφέσεων της ΕΠΟ για να δικάσει...

Παναθηναϊκός: Κάλεσμα για νέα μέλη από τον Ερασιτέχνη

Με ανακοίνωση του ο Ερασιτέχνης Παναθηναϊκός κάλεσε τους φίλους της ομάδας να γίνουν μέλη και να ενισχύσουν την προσπάθεια που γίνεται. Η ανακοίνωση του Παναθηναϊκού...

Eυρεία σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό – Ανησυχία για εισαγόμενα και εγχώρια κρουσμάτα Covid-19

Η πορεία υλοποίησης του Επιχειρησιακού Σχεδίου ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας, συζητείται σε τηλεδιάσκεψη υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και με τη συμμετοχή όλων...

Formula 1: Μουτζέλο και Σότσι μπήκαν στο καλεντάρι των αγώνων

Δύο ακόμα Γκραν Πρι προστέθηκαν στο φετινό καλεντάρι της Formula 1. Ρωσία και Ιταλία θα τα φιλοξενήσουν, όπως έγινε γνωστό την Παρασκευή από την...

Οδός Ζαν Μωρεάς 10-07-2020

Στο Κουκάκι, κάτω από τον λόφο Φιλοπάππου, από μια πράσινη γωνιά με ψηλά δέντρα στην οδό Ζαχαρίτσα, ξεκινά η Ζαν Μωρεάς, η οποία οδηγεί...

PASSPORT 10-07-2020

Οι εντάσεις ανάμεσα στην Ινδία και την Κίνα, που κορυφώθηκαν με το συνοριακό επεισόδιο του περασμένου μήνα, είχαν ένα αναπάντεχο θύμα: τη δημοφιλή εφαρμογή...

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Είκοσι καλοκαιρινές ιστορίες από τον Αθήνα 9.84 και τον Γιώργο Νανούρη – Σήμερα o Πυγμαλίων Δαδακαρίδης διαβάζει το «Σαν τους κόκκους του αλατιού»

Απόσπασμα από το διήγημα του Νίκου Χρυσού που δημοσιεύτηκε στο site www.fractalart.gr, διαβάζει σήμερα στο σταθμό της πόλης ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης. Ο Δήμος της Αθήνας...

Πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς σήμερα στην Αττική – Σε συναγερμό η Πολιτική Προστασία

Σε κατάσταση συναγερμού έχει τεθεί η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας λόγω του πολύ υψηλού κινδύνου εκδήλωσης πυρκαγιάς (κατηγορία κινδύνου 4) για σήμερα Παρασκευή στην...

Το 1ο καλοκαιρινό φεστιβάλ του περιοδικού δρόμου «Σχεδία» είναι γεγονός

Αυτό το καλοκαίρι συναντιόμαστε στο κέντρο της πόλης, στην οδό Κολοκοτρώνη, στο νούμερο 56 και στον πεζόδρομο της Νικίου για τη μεγάλη γιορτή πολιτισμού...

Δήμος Αθηναίων: Συνεχίζονται μέρα και νύχτα οι ασφαλτοστρώσεις σε δρόμους της πόλης

Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζεται, μέρα και νύχτα, στην καρδιά του καλοκαιριού το πρόγραμμα ασφαλτοστρώσεων δρόμων του Δήμου Αθηναίων. Ένα μεγάλο πρόγραμμα που ξεκίνησε τον περασμένο...

«Λίφτινγκ» στην Πηγάδα του Πειραιά

Εργασίες ανανέωσης του πρασίνου και εξωραϊσμού στην πλατεία Πηγάδας στην Α΄ Δημοτική Κοινότητα Πειραιά πραγματοποίησαν συνεργεία της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Πρασίνου του Δήμου. Οι εργασίες...