back to top
19 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

19 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Στην αγορά του φυσικού αερίου μπαίνει η ΔΕΗ από τον Απρίλιο

Διαβάστε επίσης

Στην αγορά του φυσικού αερίου μπαίνει στις αρχές Απριλίου η ΔΕΗ, οπότε και θα βγει στο αέρα διαφημιστική καμπάνια για την προβολή συνδυαστικών πακέτων πώλησης ρεύματος και φυσικού αερίου τόσο σε οικιακούς καταναλωτές όσο και σε επιχειρήσεις.

Η δραστηριοποίηση της ΔΕΗ στην αγορά φυσικού αερίου είναι μια στρατηγική επιλογή με στόχο να αντισταθμίσει την πίεση που θα υποστεί λόγω της υποχρεωτικής απώλειας μεριδίου από την λιανική αγορά ρεύματος.

Η σχετική απόφαση έχει ληφθεί από τη διοίκηση της ΔΕΗ εδώ και περίπου ενάμιση χρόνο, ενώ τον Μάρτιο του 2018 έλαβε άδεια προμήθειας φυσικού αερίου από τη ΡΑΕ διάρκειας 20 ετών.

Το επιχειρηματικό σχέδιο της ΔΕΗ περιλαμβάνει τη διείσδυση τόσο στη λιανική αγορά με την πώληση συνδυασμού ενεργειακών προϊόντων (ηλεκτρική ενέργεια και φυσικό αέριο) όπως κάνουν ήδη εναλλακτικοί προμηθευτές ενέργειας, όπως και την προμήθεια αερίου σε συμπιεσμένη ή υγροποιημένη μορφή σε περιοχές που δεν βρίσκονται κοντά σε δίκτυα και νησιά.

Μάλιστα έχει υπάρξει μια κατ’ αρχήν σχετική συμφωνία με τη ΔΕΠΑ, η οποία όμως δεν έχει προχωρήσει.

Και αυτό κυρίως λόγω του ρευστού τοπίου στην αγορά του φυσικού αερίου εν όψει της αναδιάρθρωσης της ίδιας της ΔΕΠΑ και της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ Εμπορίας.

Αν και το τοπίο στην αγορά φυσικού αερίου παραμένει ρευστό και η ίδια η ΔΕΗ έχει ανοιχτό το μείζον ζήτημα της πώλησης των λιγνιτικών μονάδων, η διοίκηση της επιχείρησης εκτιμά ότι δεν πρέπει να χαθεί άλλος χρόνος και πρέπει να προχωρήσει σε κινήσεις που θα ανοίξουν νέα πεδία δράσης για τη ΔΕΗ.

Στην διοίκηση της εταιρείας επικρατεί αισιοδοξία για το νέο βήμα της Δημόσιας Επιχείρησης κυρίως λόγω της ευρωπαϊκής εμπειρίας που δείχνει ότι οι μεγάλοι παίχτες του ηλεκτρισμού κατακτούν μερίδια περί το 30% όταν μπαίνουν στο αέριο.

Το γεγονός είναι εξηγήσιμο, δεδομένης της ευρείας πελατειακής βάσης που διαθέτουν οι μεγάλες εταιρείες του ρεύματος που στην περίπτωση της ΔΕΗ ξεπερνά τα 7 εκατομμύρια καταναλωτές.

Έτσι, προσφέροντας συνδυαστικά τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, θα μπορούσε να αντισταθμίσει από την άποψη του τζίρου, τη δρομολογούμενη μείωση του πελατολογίου της στη λιανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, στο πλαίσιο των μνημονιακών στόχων που έχουν τεθεί.

Χριστιάννα Κούσιου

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα