24.5 C
Athens
Παρασκευή, 5 Ιουνίου, 2020

Αλλάζει η εικόνα της σύνδεσης Αθήνας-Θεσσαλονίκης μετά την αποχώρηση της Ryanair

✚ ΑΘΗΝΑ

Δωρεάν μαστογραφίες από το Δήμο Αθηναίων και την Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία στις 10, 11 και 12 Ιουνίου

Η καλύτερη εξέταση για την έγκαιρη διάγνωση του καρκίνου του μαστού είναι η μαστογραφία. Ο Δήμος Αθηναίων και η Διεύθυνση Δημοτικών Ιατρείων και Δημόσιας...

Ορθοπεταλιές για την Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου στην πλατεία Κοτζιά

Εκδήλωση γιά την χρήση του ποδηλάτου πραγματοποιήθηκε έξω από το δημαρχιακό Μέγαρο της πλατείας Κοτζιά, παρουσία του υπουργού Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη, του προέδρου της...

Ο «Μεγάλος Περίπατος» κλείνει το Ιστορικό Τρίγωνο της Αθήνας -Πού θα απαγορεύονται τα ΙΧ

Στο προσωρινό περιορισμό (3 μήνες + 3 μήνες παράταση) της κυκλοφορίας οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας προβλέπει ΚΥΑ που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδας της κυβερνήσεως...

«Elephant»: Το 3ο πανελλήνιο βραβείο εικονικής επιχείρησης στα ΓΕΛ Φιλοθέης και Τραγαίας Νάξου

Η εικονική μαθητική επιχείρηση «Elephant», που δημιούργησαν μαθητές του Γενικού Λυκείου Φιλοθέης και του Γενικού Λυκείου Τραγαίας Νάξου, στο πλαίσιο του μαθήματος «Εικονική Επιχείρηση»...

Νέο κεφάλαιο για την πλατεία Ομονοίας

Ένα νέο κεφάλαιο ξεκίνησε για την πλατεία Ομονοίας που εγκαινιάστηκε το βράδυ της Πέμπτης από τον Δήμαρχο Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη και παραδόθηκε στο κοινό....

Νέο «παίχτη» στην αγορά της μεταφορικής σύνδεσης Αθήνας-Θεσσαλονίκης βάζει η απόφαση της Ryanair να διακόψει το συγκεκριμένο αεροπορικό δρομολόγιο από τον Απρίλιο.

Η Goldair Group ετοιμάζεται να επεκτείνει τις σιδηροδρομικές της δραστηριότητες και στον τομέα της μετακίνησης επιβατών, προσθέτοντας δρομολόγιο που θα συνδέει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη, «αναγκάζοντας» τρόπον τινά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να επαναφέρει τη γνωστή γραμμή «Intercity».

Η απόφαση της ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους να σταματήσει από την 1η Απριλίου 2019 την παρουσία της στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, αλλάζει τα δεδομένα και δίνει την ευκαιρία σε νέους παίκτες να δραστηριοποιηθούν σε ένα από τα πιο δημοφιλή και κερδοφόρα δρομολόγια της χώρας.

Πάνω από 5 εκατ. οι μετακινήσεις

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ετησίως στο εν λόγω δρομολόγιο πραγματοποιούνται πάνω από 5 εκατομμύρια μετακινήσεις, το 30% των οποίων (περίπου 1,5 εκατομ.) αφορά αεροπορικές μετακινήσεις. Με δεδομένο ότι το μέσο κόστος κάθε ταξιδιού αγγίζει τα 50 ευρώ, προκύπτει ένας τζίρος σχεδόν 250 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο, κάτι το οποίο καθιστά τη συγκεκριμένη επιβατική αγορά μία από τις πιο σημαντικές στην Ελλάδα.

Οι αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη δεν είναι δυνατόν να διαθέσουν μεγάλο αριθμό εισιτηριών στις τιμές που προσέφερε η Ryanair, με αποτέλεσμα το επιβατικό κοινό μοιραία να στρέφεται στους άλλους τρόπους μετακίνησης (σιδηρόδρομος και αυτοκινητόδρομος). Με τα διόδια να ξεπερνούν τα 60 ευρώ (με επιστροφή) και με τη σιδηροδρομική σύνδεση, που αυτή την στιγμή μονοπωλείται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να είναι υποβαθμισμένη, με κάκιστη υποδομή, απουσία στοιχειωδών σύχρονων υπηρεσιών (όπως π.χ. wi-fi), καθυστερήσεις και πολύωρα ταξίδια, οι επιλογές για τον επιβάτη είναι απελπιστικά λίγες και με τεράστια μειονεκτήματα.

«Κλειδί» η ηλεκτροκίνηση

Αυτό το κενό έρχεται να καλύψει η Goldair Group. H Rail Cargo Logistics Goldair είναι μια από τις μεγαλύτερες και πιο εξειδικευμένες εταιρείες σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα μας. Αποτέλεσμα της ένωσης του ευρωπαϊκού κολοσσού των κρατικών αυστριακών σιδηροδρόμων και της Goldair, ενός από τους μεγαλύτερους ελληνικούς ομίλους μεταφορών, εκτείνεται σε 16 χώρες της Ευρώπης και διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στις σιδηροδρομικές μεταφορές.

Η διοίκηση της εταιρείας ετοιμάζεται να υποβάλει αίτηση αδειοδότησης στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για τη διενέργεια επιβατικών μεταφορών, μετά τις εμπορευματικές που ήδη διεκπεραιώνει. Στόχος της Goldair είναι να πραγματοποιήσει το πρώτο της επιβατικό δρομολόγιο στις αρχές του 2020. Απαραίτητη προϋπόθεση η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και η ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης και στις δύο γραμμές σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας – Θεσσαλονίκης.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απαντά με την Intercity

Τα σχέδια της Rail Cargo έχουν θορυβήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία ετοιμάζεται να επαναφέρει τη γνωστή υπερταχεία (Intercity), ούτως ώστε να μειωθεί ο χρόνος μετάβασης στη Θεσσαλονίκη από τις 6 στις 4 ώρες. Αυτός ο ανταγωνισμός σίγουρα θα λειτουργήσει υπέρ του επιβατικού κοινού ενώ εκτιμάται ότι ο σιδηρόδρομος θα καταφέρει να κερδίσει σημαντικό μερίδιο στην αγορά, με δεδομένο ότι τα αεροπορικά ναύλα δεν θα μπορούν να κυμανθούν σε παρόμοια επίπεδα τιμών. Σημειώνεται ότι σήμερα, το μερίδιο του σιδηροδρόμου στην αγορά της διαδρομής Αθήνας – Θεσσαλονίκης ξεπερνά μετά βίας το 20% και καλύπτει λιγότερες από 4.000 μετακινήσεις ημερησίως.

«Στο παιχνίδι» κι η ΣΤΑΣΥ

Σύμφωνα με πληροφορίες η Goldair, πέρα από το δρομολόγιο Αθήνας – Θεσσαλονίκης, σκοπέυει να επεκταθεί στις λεγόμενες «άγονες γραμμές» (τις οποίες έχει αναλάβει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έως το 2020, με επιδότηση 50 εκατ. ευρώ το χρόνο), αλλά και στον Προαστιακό της Αθήνας, ιδίως αν αυτός επεκταθεί μέχρι την Πάτρα, για τον οποίον πάντως ενδιαφέρεται και η ΣΤΑΣΥ. Υπενθυμίζεται ότι η δημόσια εταιρεία ΣΤΑΣΥ σήμερα διεξάγει μόνο το δρομολόγιο του Προαστιακού Δουκ. Πλακεντίας – Αεροδρόμιο, ωστόσο συζητά και τη διενέργεια του δρομολογίου Σταθμός Λαρίσης – Κιάτο.

Ισίδωρος Ρούσσος

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΟΧΕ κατά Αυγενάκη για την επιχορήγηση

Ανοιχτή επιστολή προς τον Λευτέρη Αυγενάκη έστειλε ο Ομοσπονδία Χειροσφαίρισης Ελλάδος εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά της για το ύψος της επιχορήγησης που έλαβε φέτος. Στην επιστολή...

Πρόστιμα και κυρώσεις για τις παραβάσεις των υγειονιμικών μέτρων στην άθληση

Τα πρόστιμα και τις κυρώσεις που προβλέπονται σε περίπτωση παραβίασης των κανόνων υγειονομικά ασφαλούς άθλησης έκανε γνωστά το Υφυπουργείο Αθλητισμού. Μεταξύ άλλων αναφέρει στην ανακοίνωσή...

Συγκέντρωση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στο Υπουργείο Παιδείας

Με τη φράση "αδιοριστία και ανεργία, αποκλεισμοί και ποινές, περικοπές δαπανών και προσοντολόγιο, αυτά φέρνει το πολυνομοσχέδιο Κεραμέως για τους αναπληρωτές" οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί...

Ο Φοίβος Δεληβοριάς στον Αθήνα 9, 84!!

    Την Κυριακή 7 Ιουνίου, 6 με 8 το απόγευμα, ο Φοίβος Δεληβοριάς θα βρεθεί στο στούντιο του Αθήνα 9,84, καλεσμένος του Οδυσσέα Ιωάννου. Θα...

Δήμος Αθηναίων: Επαναλειτουργούν από 9 Ιουνίου για το κοινό τα Κλειστά Κολυμβητήρια -Δωρεάν η χρήση για όλο τον μήνα

Από τον Δήμο Αθηναίων ανακοινώνεται ότι ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ), προχωρά από την Τρίτη 9 Ιουνίου στην επαναλειτουργία...

Το πρόγραμμα της 2ης και 3ης αγωνιστικής στη Σουπερλίγκα

Πραγματοποιήθηκε σήμερα το ΔΣ της Σουπερλίγκας στο οποίο, μεταξύ άλλων, πάρθηκε ομόφωνα η απόφαση της διαμόρφωσης του προγράμματος της 2ης και 3ης αγωνιστικής των...

Η Φωτεινή Λεομπίλλα στον Αθήνα 9.84: «Δεν μπορείς να προσφέρεις στέγαση σε τοξικοεξαρτημένους, χωρίς πρόσβαση σε υποκατάστατο»

Για τον πρώτο δημοτικό ξενώνα που φιλοξενεί άστεγους χρήστες και λειτούργησε εν μέσω κορονοιού, στο ξενοδοχείο ΙΟΝΙΣ στη Χαλκοκονδύλη 41, μίλησε στον Αθήνα 9.84...

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Συγκέντρωση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στο Υπουργείο Παιδείας

Με τη φράση "αδιοριστία και ανεργία, αποκλεισμοί και ποινές, περικοπές δαπανών και προσοντολόγιο, αυτά φέρνει το πολυνομοσχέδιο Κεραμέως για τους αναπληρωτές" οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί...

Δήμος Αθηναίων: Επαναλειτουργούν από 9 Ιουνίου για το κοινό τα Κλειστά Κολυμβητήρια -Δωρεάν η χρήση για όλο τον μήνα

Από τον Δήμο Αθηναίων ανακοινώνεται ότι ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ), προχωρά από την Τρίτη 9 Ιουνίου στην επαναλειτουργία...

Η Greenpeace για την ηλεκτροκίνηση

Θετικά χαρακτηρίζει τα μέτρα προώθησης της ηλεκτροκίνησης, που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, η Greenpeace ζητώντας παράλληλα δικαιότερη αξιοποίηση των πόρων για την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών...

Αιωνόβιες ελιές στην Ιερά οδό για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος από τον Δήμο Αθηναίων

Συμμετέχοντας με έμπρακτο τρόπο στο εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος ο Δήμος Αθηναίων φυτεύει από σήμερα στα παρτέρια της Ιεράς Οδού δεκάδες ελιές που...

Καλύτερη εικόνα στα καφέ και εστιατόρια με σύμμαχο τον καιρό

Με «σύμμαχο» τον καλό καιρό, η κίνηση σε καφέ και καταστήματα εστίασης παρουσιάζεται σήμερα ιδιαίτερα ικανοποιητική στο κέντρο της Αθήνας, σε αντίθεση με την...