16 C
Athens
Παρασκευή, 26 Φεβρουαρίου, 2021

“Τα Σεπόλια αλλάζουν όψη”- Yπογειοποίηση του σιδηροδρόμου

✚ ΑΘΗΝΑ

Έτοιμο ακόμη ένα «Pocket Park» 750 τ.μ. στο Παγκράτι

Είναι το τρίτο «Pocket Park» που ολοκληρώνεται στην Αθήνα και καθιερώνει πλέον μία νέα τακτική στην αξιοποίηση του δημόσιου χώρου. Σε έναν εγκαταλελειμμένο χώρο...

Δέκα χρόνια χωρίς τον Μιλτιάδη Έβερτ

Οι συνοδοιπόροι και όλοι όσοι τον είχαν συναντήσει αρκετές φορές σε κοινωνικό και δημοσιογραφικό πλαίσιο, μιλούν για έναν έντιμο, δυναμικό και ανοιχτόκαρδο άνθρωπο. Άλλοι θυμούνται...

Innovathens: Διαδικτυακή Συζήτηση για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων 

Διαδικτυακή Συζήτηση για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων (GDPR) και την Καινοτομία Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, η μη...

Έτοιμο το δεύτερο «πάρκο τσέπης» στην Αθήνα

Το δεύτερο «πάρκο τσέπης» παραδίδει ο Δήμος Αθηναίων στους κατοίκους της πόλης και συγκεκριμένα του Κολωνού. Μία μικρή όαση πρασίνου στην καρδιά της γειτονιάς,...

Ο λόφος του Στρέφη ξαναγίνεται τόπος περιπάτου και αναψυχής

Ακόμη μία εμβληματική περιοχή της Αθήνας, βγαίνει από τον λήθαργο και την εγκατάλειψη. Ο λόφος του Στρέφη που έχει συνδεθεί με τον περίπατο, την...

 Μεγάλες αλλαγές θα συντελεστούν στα Σεπόλια και την ευρύτερη περιοχή με την υπογειοποίηση του σιδηροδρόμου. Ένα από τα πλέον πολυσυζητημένα σιδηροδρομικά έργα προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε 4,5 χρόνια με την προοπτική να αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Η παρουσίαση του έργου «Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) – Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων» έγινε από τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, παρουσία του γενικού γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών Θάνου Βούρδα.

Ο πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Δουκάκης , ογενικός γραμματέας του Υπ. Υποδομών & Μεταφορών, Θάνος Βούρδας και ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Διονέλης

“Διασφαλίσαμε τα χρήματα από το CEF (το εργαλείο Συνδέοντας την Ευρώπη), την περασμένη εβδομάδα υπογράφηκε η σύμβαση και τα έργα ξεκινούν. Τώρα μπορούμε να πούμε ότι τα Σεπόλια αλλάζουν όψη, γίνονται μία πόλη ανοιχτή, προσβάσιμη και ότι οι τοίχοι θα σταματήσουν να υπάρχουν. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής θα βρισκόμαστε σε συνεχή διαβούλευση με τους κατοίκους γιατί θα έχουμε οχλήσεις. Σημείωσε ωστόσο πως πρόκειται για ένα δύσκολο τεχνικά έργο καθώς βρίσκεται μέσα στον αστικό ιστό, με τη γραμμή να παραμένει σε λειτουργία, ενώ περνά από τη σήραγγα του Μετρό στο τμήμα Σεπόλια-Αττική και τον κεντρικό αγωγό της ΕΥΔΑΠ αλλά παρόλα αυτά θα γίνει πραγματικότητα.

Ο κ. Βούρδας προανήγγειλε επίσης τη δημοπράτηση της Β` φάσης του Σταθμού της Αθήνας που θα ολοκληρώσει τα έργα στην περιοχή ενώ υπογράμμισε και τη σημασία που έχει ο σιδηρόδρομος λέγοντας πως είναι στην πρώτη γραμμή των προτεραιοτήτων της κυβέρνησης για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

«Αλλάζουμε το τοπίο στο σιδηρόδρομο»

Από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Διονέλης, σημείωσε πως το έργο της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Σεπολίων θα αλλάξει ριζικά την περιοχή που σήμερα χαρακτηρίζεται ως υποβαθμισμένη και πρόσθεσε πως θα αναβαθμίσει και τη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας αφού ο τετραπλός πια διάδρομος θα δώσει την αναγκαία χωρητικότητα, ώστε να πυκνώσουν τα δρομολόγια, εάν και για τουλάχιστον δύο χρόνια εξαιτίας των εργασιών το υφιστάμενο δίκτυο θα μονοδρομηθεί.

Λόγω της υπογειοποίησης, πάγιο αίτημα των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, θα επέλθουν οικιστικές παρεμβάσεις, αφού οι σημερινές γραμμές, οι επικίνδυνες ισόπεδες διαβάσεις θα μετατραπούν σε χώρους πρασίνου και αναψυχής, (δημιουργία ενός γραμμικού πάρκου 30 στρεμμάτων που θα περιλαμβάνει πεζόδρομο 1,8 μέτρων, πράσινο και χώρους αναψυχής) ενώ εκατέρωθεν θα λειτουργούν κανονικά οι υφιστάμενοι δρόμοι. Επίσης, θα ελαχιστοποιηθεί και η ηχητική ρύπανση από τα διερχόμενα τρένα.

Φωτορεαλιστική απόδοση – 3D animation της ΕΡΓΟΣΕ του σιδηροδρομικού έργου “Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) – Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων”

 

Το έργο είναι ιδιαίτερα απαιτητικό τεχνικά, καθώς το μέγιστο βάθος της σήραγγας θα είναι στα 19 μέτρα κάτω από το έδαφος, η σήραγγα θα ξεκινά από την οδό Σεπολίων και θα καταλήγει στην οδό Σιώκου με ενδιάμεση την οδό Αγίου Μελετίου. Έχει προβλεφθεί ειδική αντιστήριξη στο τμήμα που συναντά τη γραμμή 2 του Μετρό στο τμήμα Σεπόλια – Αττική. Οι διαφραγματικοί τοίχοι θα έχουν πάχος 5,7 εκατοστά.

Η σήραγγα θα περιλαμβάνει 4 γραμμές και κατά τη διάρκεια της κατασκευής, η υφιστάμενη διπλή γραμμή θα περιοριστεί σε μονή, προκειμένου να κατασκευαστεί το ανατολικό μέρος της σήραγγας, το οποίο θα παραδοθεί σε κυκλοφορία σε περίπου 2 χρόνια από σήμερα. Η επίγεια γραμμή θα καταργηθεί και θα ξεκινήσει η κατασκευή του δυτικού τμήματος της σήραγγας, το οποίο θα αποδοθεί σε εμπορική λειτουργία στο πρώτο τρίμηνο του 2023.

Σε ότι αφορά τη διαδικασία του διαγωνισμού, η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ επεσήμανε πως πρόκειται για έναν ηλεκτρονικό διαγωνισμό που ολοκληρώθηκε σε κάτι περισσότερο από 10 μήνες καθώς η δημοπράτηση πραγματοποιήθηκε στις 28 Δεκεμβρίου 2017 και η σύμβαση υπεγράφη στις 15 Νοεμβρίου 2018. Το αρχικό κόστος ήταν 122 εκατ.ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ) και η ανάδοχος κοινοπραξία ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ, έδωσε έκπτωση 45,6%.

Τα χαρακτηριστικά του έργου

Το αντικείμενο του έργου αφορά στην κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου, μήκους 2,36 χλμ, εκ των οποίων τα 1,91 χλμ. υποβαθμισμένου / υπογειοποιημένου, ο οποίος ξεκινά από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσσαλονίκη (ΧΘ 10+821) και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες (ΧΘ 13+181), στην περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων, όπου συναντά τον πρόσφατα κατασκευασμένο και σε λειτουργία νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο.

Ο νέος σιδηροδρομικός διάδρομος θα είναι διπλής διατομής. Ο ανατολικός ημιδιάδρομος θα εξυπηρετεί την κίνηση των προαστιακών συρμών, ενώ ο δυτικός την κίνηση των υπεραστικών συρμών.

Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή κατασκευάζεται επί της υφιστάμενης ζώνης κυκλοφορίας σταδιακά – πρώτα ο Δυτικός διάδρομος και κατόπιν ο Ανατολικός.

Συνοπτικά στο αντικείμενο του έργου συμπεριλαμβάνονται:

-Το τεχνικό υπογειοποίησης – τεχνικό Cover & Cut (top-down) αποτελούμενο από 47 επιμέρους τεχνικά που κατασκευάζονται σε δύο (2) φάσεις (Δυτικός – Ανατολικός Διάδρομος).

-Tα προσωρινά υδραυλικά έργα.

-Τα μόνιμα υδραυλικά έργα (αποχέτευσης-αποστράγγισης σήραγγας, υπερχειλιστές παντοροϊκού δικτύου & δίκτυα ομβρίων και ακαθάρτων).

-Οι μηχανολογικές εγκαταστάσεις του υπόγειου τεχνικού και των αντλιοστασίων ακαθάρτων για την αποχέτευση -αποστράγγιση ομβρίων της σήραγγας.

-Τα κτίρια εξυπηρέτησης (Η/Μ εγκαταστάσεις).

-Η κατασκευή δύο νέων άνω διαβάσεων πεζών.

-Η κατασκευή της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής.

-Η αποκατάσταση του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου.

-Τα έργα πρασίνου και η αποκατάσταση τοπίου.

Το έργο θα συμβάλλει την αισθητική αναβάθμιση της περιοχής, κυρίως λόγω:

-Της ουσιαστικής ενοποίησης του συνόλου της έκτασης της οδού, που μέχρι σήμερα είναι διαχωρισμένη από το «φράγμα» του σιδηροδρόμου.

-Της απόδοσης μιας κεντρικής πράσινης νησίδας στην γειτονιά.

-Της ελαχιστοποίησης της όχλησης του θορύβου.

-Της βελτίωσης της ποιότητας της ατμόσφαιρας.

 

 

Δελτίο Ειδήσεων στις 12:00

Στις φυλακές της Τρίπολης θα μεταφερθεί εντός της ημέρας ο Δημήτρης Λιγνάδης ο οποίος κρίθηκε προφυλακιστέος με ομόφωνη απόφαση ανακρίτριας και εισαγγελέα. Η συγκεκριμένη φυλακή...

Κλείνει στις 16:30 ο σταθμός του Μετρό «Πανεπιστήμιο»

Με εντολή της Ελληνικής Αστυνομίας σήμερα στις 16:30 θα κλείσει ο σταθμός του Μετρό "Πανεπιστήμιο". Οι συρμοί θα διέρχονται χωρίς ωστόσο να πραγματοποιούνται στάσεις.

Άδ. Γεωργιάδης: Θα νομοθετήσουμε για την αναμόρφωση των λαϊκών αγορών

Σχέδιο νόμου για την αναμόρφωση των λαϊκών αγορών δεν υπάρχει προς το παρόν. Η Γενική Γραμματεία, σε επίπεδο υπηρεσιών, επεξεργάζεται διάφορες προτάσεις αλλά ακόμα...

Γ. Κορμάς: Τα παιδιά είναι ευάλωτα σε κάποιον ψυχικά διαταραγμένο που μπορεί ακόμα και να τα εκβιάσει

Στους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα παιδιά που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο χωρίς κάποια επίβλεψη αλλά και στο πως καταφέρνουν να τα προσεγγίσουν οι κακόβουλοι χρήστες...

Γ.Στόλτενμπεργκ: Το ΝΑΤΟ επδίωξε η υγειονομική κρίση να μην γίνει κρίση της ασφάλειας

Tη σημασία της νέας αμερικανικής διοίκησης υπό τον Τζο Μπάιντεν τόνισε ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Γενς Στόλτενμπεργκ στις κοινές δηλώσεις που έκανε με...

Εξαρθρώθηκε σπείρα πορτοφολάδων που δρούσε σε χώρους νοσοκομείων

Συμμορία πορτοφολάδων που δρούσε συστηματικά σε χώρους νοσοκομείων εξάρθρωσε η Αστυνομία με τη σύλληψη 7 ατόμων μετά από αστυνομική επιχείρηση στο Καματερό και στο...

Παράταση προθεσμίας για υποβολή των δηλώσεων φόρου κληρονομιών, δωρεών και γονικών παροχών

Με απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών κ. Απόστολου Βεσυρόπουλου, παρατείνεται έως τις 30 Ιουνίου 2021, η προθεσμία για την υποβολή των δηλώσεων φόρου κληρονομιών, δωρεών...

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Κλείνει στις 16:30 ο σταθμός του Μετρό «Πανεπιστήμιο»

Με εντολή της Ελληνικής Αστυνομίας σήμερα στις 16:30 θα κλείσει ο σταθμός του Μετρό "Πανεπιστήμιο". Οι συρμοί θα διέρχονται χωρίς ωστόσο να πραγματοποιούνται στάσεις.

Βόλτα στην λαϊκή αγορά Παγκρατίου

Αυξημένη είναι από το πρωί η κίνηση στην λαϊκή αγορά Παγκρατίου, σε μια από τις μεγαλύτερες λαϊκές αγορές της Αθήνας, που γίνεται κάθε Παρασκευή...

Υπαίθρια έκθεση στον Εθνικό Κήπο για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση

Μια ξεχωριστή έκθεση μνήμης και τιμής στους ήρωες του 1821 διοργανώνουν στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση το...

Ουρές στις Τράπεζες για ΕΝΦΙΑ και τέλη κυκλοφορίας

Μεγάλες ουρές σχηματίζονται από νωρίς το πρωί σε τράπεζες καθώς σήμερα είναι η τελευταία μέρα πληρωμής της δόσης του ΕΝΦΙΑ και των τελών κυκλοφορίας. Σε...

Πρόγραμμα εθελοντισμού για αδέσποτα – Περισσότεροι από 500 οι εθελοντές

Σε λειτουργία βρίσκεται εδώ και περίπου δυο μήνες πρόγραμμα εθελοντισμού για τα αδέσποτα ζώα του Δήμου Αθηναίων. Είναι η πρώτη οργανωμένη προσπάθεια στο Δήμο να...

Bottom Fullwidth