5.5 C
Athens
Τετάρτη, 19 Ιανουαρίου, 2022

“Τα Σεπόλια αλλάζουν όψη”- Yπογειοποίηση του σιδηροδρόμου

✚ ΑΘΗΝΑ

Δήμος Αθηναίων: Η Αθήνα αποκτά νέα, σύγχρονα και ασφαλή πεζοδρόμια

Σε εξέλιξη βρίσκεται στην Αθήνα το μεγαλύτερο έργο ανακατασκευής πεζοδρομίων από την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων. Δεκαοχτώ χρόνια μετά, ο Δήμος Αθηναίων επαναφέρει τα μεγάλα...

Δήμος Αθηναίων: Τέλος στην αντικοινωνική στάθμευση με 830 «έξυπνους» αισθητήρες σε ράμπες και διαβάσεις

Τέλος στην παράνομη και αντικοινωνική στάθμευση των οχημάτων μέσα στην πόλη, επιδιώκει να βάλει ο Δήμος Αθηναίων αξιοποιώντας την τεχνολογία, μέσω της εγκατάστασης «έξυπνων»...

Αναβαθμίζεται το «myathenspass» – Τι αλλάζει στην ελεγχόμενη στάθμευση

Τη δυνατότητα σε κάθε οδηγό που παρκάρει στην Αθήνα να προγραμματίζει, μέσω της εφαρμογής «myAthenspass», την έναρξη της στάθμευσής του, ακόμη και εκτός ωραρίου...

Δήμος Αθηναίων: Εντυπωσιακές τοιχογραφίες σε σχολεία και γειτονιές της Αθήνας

«Ο νεαρός τυμπανιστής του Μεσολογγίου» αγναντεύει την Ακρόπολη από το 13ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών στο Μετς, ενώ το «Πάνθεον» των Αγωνιστών του ‘21 συντροφεύει...

Το INNOVATHENS εγκαινιάζει το 2022 με μία νέα ενότητα Podcast

Το INNOVATHENS, ο Κόμβος Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων, υποδέχεται το 2022 με μία ολοκαίνουργια ενότητα Podcasts αλλά και ένα συναρπαστικό εκπαιδευτικό...

 Μεγάλες αλλαγές θα συντελεστούν στα Σεπόλια και την ευρύτερη περιοχή με την υπογειοποίηση του σιδηροδρόμου. Ένα από τα πλέον πολυσυζητημένα σιδηροδρομικά έργα προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε 4,5 χρόνια με την προοπτική να αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Η παρουσίαση του έργου «Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) – Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων» έγινε από τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, παρουσία του γενικού γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών Θάνου Βούρδα.

Ο πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Δουκάκης , ογενικός γραμματέας του Υπ. Υποδομών & Μεταφορών, Θάνος Βούρδας και ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Διονέλης

“Διασφαλίσαμε τα χρήματα από το CEF (το εργαλείο Συνδέοντας την Ευρώπη), την περασμένη εβδομάδα υπογράφηκε η σύμβαση και τα έργα ξεκινούν. Τώρα μπορούμε να πούμε ότι τα Σεπόλια αλλάζουν όψη, γίνονται μία πόλη ανοιχτή, προσβάσιμη και ότι οι τοίχοι θα σταματήσουν να υπάρχουν. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής θα βρισκόμαστε σε συνεχή διαβούλευση με τους κατοίκους γιατί θα έχουμε οχλήσεις. Σημείωσε ωστόσο πως πρόκειται για ένα δύσκολο τεχνικά έργο καθώς βρίσκεται μέσα στον αστικό ιστό, με τη γραμμή να παραμένει σε λειτουργία, ενώ περνά από τη σήραγγα του Μετρό στο τμήμα Σεπόλια-Αττική και τον κεντρικό αγωγό της ΕΥΔΑΠ αλλά παρόλα αυτά θα γίνει πραγματικότητα.

Ο κ. Βούρδας προανήγγειλε επίσης τη δημοπράτηση της Β` φάσης του Σταθμού της Αθήνας που θα ολοκληρώσει τα έργα στην περιοχή ενώ υπογράμμισε και τη σημασία που έχει ο σιδηρόδρομος λέγοντας πως είναι στην πρώτη γραμμή των προτεραιοτήτων της κυβέρνησης για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

«Αλλάζουμε το τοπίο στο σιδηρόδρομο»

Από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Διονέλης, σημείωσε πως το έργο της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Σεπολίων θα αλλάξει ριζικά την περιοχή που σήμερα χαρακτηρίζεται ως υποβαθμισμένη και πρόσθεσε πως θα αναβαθμίσει και τη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας αφού ο τετραπλός πια διάδρομος θα δώσει την αναγκαία χωρητικότητα, ώστε να πυκνώσουν τα δρομολόγια, εάν και για τουλάχιστον δύο χρόνια εξαιτίας των εργασιών το υφιστάμενο δίκτυο θα μονοδρομηθεί.

Λόγω της υπογειοποίησης, πάγιο αίτημα των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, θα επέλθουν οικιστικές παρεμβάσεις, αφού οι σημερινές γραμμές, οι επικίνδυνες ισόπεδες διαβάσεις θα μετατραπούν σε χώρους πρασίνου και αναψυχής, (δημιουργία ενός γραμμικού πάρκου 30 στρεμμάτων που θα περιλαμβάνει πεζόδρομο 1,8 μέτρων, πράσινο και χώρους αναψυχής) ενώ εκατέρωθεν θα λειτουργούν κανονικά οι υφιστάμενοι δρόμοι. Επίσης, θα ελαχιστοποιηθεί και η ηχητική ρύπανση από τα διερχόμενα τρένα.

Φωτορεαλιστική απόδοση – 3D animation της ΕΡΓΟΣΕ του σιδηροδρομικού έργου “Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) – Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων”

 

Το έργο είναι ιδιαίτερα απαιτητικό τεχνικά, καθώς το μέγιστο βάθος της σήραγγας θα είναι στα 19 μέτρα κάτω από το έδαφος, η σήραγγα θα ξεκινά από την οδό Σεπολίων και θα καταλήγει στην οδό Σιώκου με ενδιάμεση την οδό Αγίου Μελετίου. Έχει προβλεφθεί ειδική αντιστήριξη στο τμήμα που συναντά τη γραμμή 2 του Μετρό στο τμήμα Σεπόλια – Αττική. Οι διαφραγματικοί τοίχοι θα έχουν πάχος 5,7 εκατοστά.

Η σήραγγα θα περιλαμβάνει 4 γραμμές και κατά τη διάρκεια της κατασκευής, η υφιστάμενη διπλή γραμμή θα περιοριστεί σε μονή, προκειμένου να κατασκευαστεί το ανατολικό μέρος της σήραγγας, το οποίο θα παραδοθεί σε κυκλοφορία σε περίπου 2 χρόνια από σήμερα. Η επίγεια γραμμή θα καταργηθεί και θα ξεκινήσει η κατασκευή του δυτικού τμήματος της σήραγγας, το οποίο θα αποδοθεί σε εμπορική λειτουργία στο πρώτο τρίμηνο του 2023.

Σε ότι αφορά τη διαδικασία του διαγωνισμού, η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ επεσήμανε πως πρόκειται για έναν ηλεκτρονικό διαγωνισμό που ολοκληρώθηκε σε κάτι περισσότερο από 10 μήνες καθώς η δημοπράτηση πραγματοποιήθηκε στις 28 Δεκεμβρίου 2017 και η σύμβαση υπεγράφη στις 15 Νοεμβρίου 2018. Το αρχικό κόστος ήταν 122 εκατ.ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ) και η ανάδοχος κοινοπραξία ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ, έδωσε έκπτωση 45,6%.

Τα χαρακτηριστικά του έργου

Το αντικείμενο του έργου αφορά στην κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου, μήκους 2,36 χλμ, εκ των οποίων τα 1,91 χλμ. υποβαθμισμένου / υπογειοποιημένου, ο οποίος ξεκινά από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσσαλονίκη (ΧΘ 10+821) και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες (ΧΘ 13+181), στην περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων, όπου συναντά τον πρόσφατα κατασκευασμένο και σε λειτουργία νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο.

Ο νέος σιδηροδρομικός διάδρομος θα είναι διπλής διατομής. Ο ανατολικός ημιδιάδρομος θα εξυπηρετεί την κίνηση των προαστιακών συρμών, ενώ ο δυτικός την κίνηση των υπεραστικών συρμών.

Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή κατασκευάζεται επί της υφιστάμενης ζώνης κυκλοφορίας σταδιακά – πρώτα ο Δυτικός διάδρομος και κατόπιν ο Ανατολικός.

Συνοπτικά στο αντικείμενο του έργου συμπεριλαμβάνονται:

-Το τεχνικό υπογειοποίησης – τεχνικό Cover & Cut (top-down) αποτελούμενο από 47 επιμέρους τεχνικά που κατασκευάζονται σε δύο (2) φάσεις (Δυτικός – Ανατολικός Διάδρομος).

-Tα προσωρινά υδραυλικά έργα.

-Τα μόνιμα υδραυλικά έργα (αποχέτευσης-αποστράγγισης σήραγγας, υπερχειλιστές παντοροϊκού δικτύου & δίκτυα ομβρίων και ακαθάρτων).

-Οι μηχανολογικές εγκαταστάσεις του υπόγειου τεχνικού και των αντλιοστασίων ακαθάρτων για την αποχέτευση -αποστράγγιση ομβρίων της σήραγγας.

-Τα κτίρια εξυπηρέτησης (Η/Μ εγκαταστάσεις).

-Η κατασκευή δύο νέων άνω διαβάσεων πεζών.

-Η κατασκευή της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής.

-Η αποκατάσταση του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου.

-Τα έργα πρασίνου και η αποκατάσταση τοπίου.

Το έργο θα συμβάλλει την αισθητική αναβάθμιση της περιοχής, κυρίως λόγω:

-Της ουσιαστικής ενοποίησης του συνόλου της έκτασης της οδού, που μέχρι σήμερα είναι διαχωρισμένη από το «φράγμα» του σιδηροδρόμου.

-Της απόδοσης μιας κεντρικής πράσινης νησίδας στην γειτονιά.

-Της ελαχιστοποίησης της όχλησης του θορύβου.

-Της βελτίωσης της ποιότητας της ατμόσφαιρας.

 

 

Ο Παναθηναϊκός κέρδισε 3-2 σετ τον Ολυμπιακό στο βόλεϊ γυναικών

Σε έναν αγώνα που ήταν διαφήμιση για το γυναικείο βόλεϊ, ο Παναθηναϊκός κατάφερε στο μεγάλο ντέρμπι με τον Ολυμπιακό να πάρει την πρόκριση για...

Η Λευκορωσία απέκρυψε πληροφορίες από τον ΟΗΕ για την εκτροπή του αεροσκάφους της Ryanair

Το πόρισμα των Ηνωμένων Εθνών για την αναγκαστική εκτροπή ενός επιβατικού αεροσκάφους της Ryanair πέρυσι διαπίστωσε ότι η απειλή για βόμβα που ανάγκασε το...

ΠΑΟΚ: Πρόταση από τις ΗΠΑ εξετάζει ο Σφιντέρσκι

Στην πόρτα της εξόδου από τον ΠΑΟΚ βρίσκεται ο Κάρολ Σφιντέρσκι, που εξετάζει πρόταση από τις ΗΠΑ.Ο Πολωνός αγωνίστηκε πιθανότατα για τελευταία φορά με...

Κύπελλο Ελλάδας: Ισόπαλοι 0-0 αναδείχθηκαν ΠΑΟΚ και ΑΕΚ στην Τούμπα

ΠΑΟΚ και ΑΕΚ έμειναν στο 0-0 σε ένα μέτριο παιχνίδι, με τις δύο ομάδες να έχουν τις ευκαιρίες τους αλλά να μην τις μετουσιώνουν...

Υπόθεση βιασμού 24χρονης: Εισαγγελική παρέμβαση μετά από καταγγελία της για επίθεση από δικηγόρο

Νέα εισαγγελική έρευνα διατάχθηκε για την υπόθεση βιασμού που κατήγγειλε η 24χρονη στη Θεσσαλονίκη. Η έρευνα στρέφεται εναντίον του δικηγόρου Θεόφιλου Αλεξόπουλου που συνόδευσε τον...

Δελτίο Ειδήσεων στις 21:00

Την παράταση των μέτρων ενάντια στην πανδημία για ακόμη μία εβδομάδα ανακοίνωσε το υπουργείο Υγείας, υιοθετώντας την εισήγηση της Επιτροπής των Εμπειρογνωμόνων.Τα μέτρα αναμένεται...

Αύξηση του τζίρου μέσα στην πανδημία για τις επιχειρήσεις που εκμεταλλεύτηκαν το διαδίκτυο

Η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών συνέβαλε στην ανθεκτικότητα των επιχειρήσεων κατά την πανδημία. Αυτό είναι ένα από τα συμπεράσματα της μελέτης με θέμα "Οι...

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Παρέμβαση του Ρουβίκωνα στα γραφεία της ΔΕΗ στη Χαλκοκονδύλη

Μέλη του Ρουβίκωνα περίπου δέκα άτομα ανάρτησαν πανό και πέταξαν φυλλάδια στην είσοδο των γραφείων της διοίκησης της ΔΕΗ στην οδό Χαλκοκονδύλη στο κέντρο...

«100 Χρόνια Μπιθικώτσης 1922-2022»: Μουσικό αφιέρωμα στο Δημοτικό Θέατρο Ολύμπια

Ο Δήμος Αθηναίων, με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη γέννηση του μεγάλου Έλληνα ερμηνευτή και συνθέτη Γρήγορη Μπιθικώτση (1922- 2022) και ανήμερα...

Περ. Αττικής: Μεγάλη συμμετοχή στις εκπαιδευτικές δράσεις, στο Πάρκο Τρίτση 

Ιδιαίτερα θετική χαρακτηρίζει η Περιφέρεια Αττικής την ανταπόκριση εκπαιδευτικών, σχολείων αλλά και πολιτών στα εκπαιδευτικά προγράμματα για μικρούς και μεγάλους που οργάνωσαν, επιμελήθηκαν και...

Έκθεση με φωτογραφίες από την ανολοκλήρωτη ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου στο Πολιτιστικό Κέντρο “Μελίνα”

Δήμος Αθηναίων: Δέκα χρόνια χωρίς τον Θόδωρο Αγγελόπουλο Έκθεση με αδημοσίευτες φωτογραφίες μάς μεταφέρει στο «πλατό» της τελευταίας ανολοκλήρωτης ταινίας του Από τις 29 Ιανουαρίου έως...

Δήμος Αθηναίων: Η Αθήνα αποκτά νέα, σύγχρονα και ασφαλή πεζοδρόμια

Σε εξέλιξη βρίσκεται στην Αθήνα το μεγαλύτερο έργο ανακατασκευής πεζοδρομίων από την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων. Δεκαοχτώ χρόνια μετά, ο Δήμος Αθηναίων επαναφέρει τα μεγάλα...