16.4 C
Athens
Κυριακή, 11 Απριλίου, 2021

“Τα Σεπόλια αλλάζουν όψη”- Yπογειοποίηση του σιδηροδρόμου

✚ ΑΘΗΝΑ

Διαδικτυακά εργαστήρια κόμικς και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για παιδιά

Δύο διαδικτυακά εργαστήρια για παιδιά διοργανώνουν το περιοδικό δρόμου «σχεδία» και η «Οργάνωση Γη» στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δράσεων του Sport For Athens. Εργαστήρι...

Τα εκπαιδευτικά εργαστήρια του INNOVATHENS για τον Απρίλιο

Ένα πλούσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με workshops που εστιάζουν στη σύγχρονη επιχειρηματικότητα και στις τελευταίες εξελίξεις σε τομείς όπως το digital marketing, το branding και...

Η ενεργειακή κοινότητα της Αθήνας, που συμπεριλαμβάνει πρόσφυγες και μετανάστες 

Η δημιουργία μιας πρότυπης Ενεργειακής Κοινότητας συλλογικής ιδιο-κατανάλωσης, βασισμένης σε καθαρές μορφές ενέργειας, στην Αθήνα είναι ο στόχος της δράσης Athens Niroo Community. Η...

Ο Δήμος Αθηναίων υιοθετεί τη «Χάρτα Δικαιωμάτων Αστέγων- FEANTSA» – Διευρύνεται η προστασία

Η Δημοτική Αρχή από την πρώτη στιγμή ασχολήθηκε με το θέμα των αστέγων και τα αποτελέσματα είναι ορατά. Σήμερα, στο κέντρο της πόλης υπάρχει...

Έτοιμο ακόμη ένα «Pocket Park» 750 τ.μ. στο Παγκράτι

Είναι το τρίτο «Pocket Park» που ολοκληρώνεται στην Αθήνα και καθιερώνει πλέον μία νέα τακτική στην αξιοποίηση του δημόσιου χώρου. Σε έναν εγκαταλελειμμένο χώρο...

 Μεγάλες αλλαγές θα συντελεστούν στα Σεπόλια και την ευρύτερη περιοχή με την υπογειοποίηση του σιδηροδρόμου. Ένα από τα πλέον πολυσυζητημένα σιδηροδρομικά έργα προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε 4,5 χρόνια με την προοπτική να αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Η παρουσίαση του έργου «Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) – Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων» έγινε από τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, παρουσία του γενικού γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών Θάνου Βούρδα.

Ο πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Δουκάκης , ογενικός γραμματέας του Υπ. Υποδομών & Μεταφορών, Θάνος Βούρδας και ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Διονέλης

“Διασφαλίσαμε τα χρήματα από το CEF (το εργαλείο Συνδέοντας την Ευρώπη), την περασμένη εβδομάδα υπογράφηκε η σύμβαση και τα έργα ξεκινούν. Τώρα μπορούμε να πούμε ότι τα Σεπόλια αλλάζουν όψη, γίνονται μία πόλη ανοιχτή, προσβάσιμη και ότι οι τοίχοι θα σταματήσουν να υπάρχουν. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής θα βρισκόμαστε σε συνεχή διαβούλευση με τους κατοίκους γιατί θα έχουμε οχλήσεις. Σημείωσε ωστόσο πως πρόκειται για ένα δύσκολο τεχνικά έργο καθώς βρίσκεται μέσα στον αστικό ιστό, με τη γραμμή να παραμένει σε λειτουργία, ενώ περνά από τη σήραγγα του Μετρό στο τμήμα Σεπόλια-Αττική και τον κεντρικό αγωγό της ΕΥΔΑΠ αλλά παρόλα αυτά θα γίνει πραγματικότητα.

Ο κ. Βούρδας προανήγγειλε επίσης τη δημοπράτηση της Β` φάσης του Σταθμού της Αθήνας που θα ολοκληρώσει τα έργα στην περιοχή ενώ υπογράμμισε και τη σημασία που έχει ο σιδηρόδρομος λέγοντας πως είναι στην πρώτη γραμμή των προτεραιοτήτων της κυβέρνησης για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

«Αλλάζουμε το τοπίο στο σιδηρόδρομο»

Από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Διονέλης, σημείωσε πως το έργο της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Σεπολίων θα αλλάξει ριζικά την περιοχή που σήμερα χαρακτηρίζεται ως υποβαθμισμένη και πρόσθεσε πως θα αναβαθμίσει και τη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας αφού ο τετραπλός πια διάδρομος θα δώσει την αναγκαία χωρητικότητα, ώστε να πυκνώσουν τα δρομολόγια, εάν και για τουλάχιστον δύο χρόνια εξαιτίας των εργασιών το υφιστάμενο δίκτυο θα μονοδρομηθεί.

Λόγω της υπογειοποίησης, πάγιο αίτημα των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, θα επέλθουν οικιστικές παρεμβάσεις, αφού οι σημερινές γραμμές, οι επικίνδυνες ισόπεδες διαβάσεις θα μετατραπούν σε χώρους πρασίνου και αναψυχής, (δημιουργία ενός γραμμικού πάρκου 30 στρεμμάτων που θα περιλαμβάνει πεζόδρομο 1,8 μέτρων, πράσινο και χώρους αναψυχής) ενώ εκατέρωθεν θα λειτουργούν κανονικά οι υφιστάμενοι δρόμοι. Επίσης, θα ελαχιστοποιηθεί και η ηχητική ρύπανση από τα διερχόμενα τρένα.

Φωτορεαλιστική απόδοση – 3D animation της ΕΡΓΟΣΕ του σιδηροδρομικού έργου “Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) – Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων”

 

Το έργο είναι ιδιαίτερα απαιτητικό τεχνικά, καθώς το μέγιστο βάθος της σήραγγας θα είναι στα 19 μέτρα κάτω από το έδαφος, η σήραγγα θα ξεκινά από την οδό Σεπολίων και θα καταλήγει στην οδό Σιώκου με ενδιάμεση την οδό Αγίου Μελετίου. Έχει προβλεφθεί ειδική αντιστήριξη στο τμήμα που συναντά τη γραμμή 2 του Μετρό στο τμήμα Σεπόλια – Αττική. Οι διαφραγματικοί τοίχοι θα έχουν πάχος 5,7 εκατοστά.

Η σήραγγα θα περιλαμβάνει 4 γραμμές και κατά τη διάρκεια της κατασκευής, η υφιστάμενη διπλή γραμμή θα περιοριστεί σε μονή, προκειμένου να κατασκευαστεί το ανατολικό μέρος της σήραγγας, το οποίο θα παραδοθεί σε κυκλοφορία σε περίπου 2 χρόνια από σήμερα. Η επίγεια γραμμή θα καταργηθεί και θα ξεκινήσει η κατασκευή του δυτικού τμήματος της σήραγγας, το οποίο θα αποδοθεί σε εμπορική λειτουργία στο πρώτο τρίμηνο του 2023.

Σε ότι αφορά τη διαδικασία του διαγωνισμού, η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ επεσήμανε πως πρόκειται για έναν ηλεκτρονικό διαγωνισμό που ολοκληρώθηκε σε κάτι περισσότερο από 10 μήνες καθώς η δημοπράτηση πραγματοποιήθηκε στις 28 Δεκεμβρίου 2017 και η σύμβαση υπεγράφη στις 15 Νοεμβρίου 2018. Το αρχικό κόστος ήταν 122 εκατ.ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ) και η ανάδοχος κοινοπραξία ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ, έδωσε έκπτωση 45,6%.

Τα χαρακτηριστικά του έργου

Το αντικείμενο του έργου αφορά στην κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου, μήκους 2,36 χλμ, εκ των οποίων τα 1,91 χλμ. υποβαθμισμένου / υπογειοποιημένου, ο οποίος ξεκινά από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσσαλονίκη (ΧΘ 10+821) και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες (ΧΘ 13+181), στην περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων, όπου συναντά τον πρόσφατα κατασκευασμένο και σε λειτουργία νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο.

Ο νέος σιδηροδρομικός διάδρομος θα είναι διπλής διατομής. Ο ανατολικός ημιδιάδρομος θα εξυπηρετεί την κίνηση των προαστιακών συρμών, ενώ ο δυτικός την κίνηση των υπεραστικών συρμών.

Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή κατασκευάζεται επί της υφιστάμενης ζώνης κυκλοφορίας σταδιακά – πρώτα ο Δυτικός διάδρομος και κατόπιν ο Ανατολικός.

Συνοπτικά στο αντικείμενο του έργου συμπεριλαμβάνονται:

-Το τεχνικό υπογειοποίησης – τεχνικό Cover & Cut (top-down) αποτελούμενο από 47 επιμέρους τεχνικά που κατασκευάζονται σε δύο (2) φάσεις (Δυτικός – Ανατολικός Διάδρομος).

-Tα προσωρινά υδραυλικά έργα.

-Τα μόνιμα υδραυλικά έργα (αποχέτευσης-αποστράγγισης σήραγγας, υπερχειλιστές παντοροϊκού δικτύου & δίκτυα ομβρίων και ακαθάρτων).

-Οι μηχανολογικές εγκαταστάσεις του υπόγειου τεχνικού και των αντλιοστασίων ακαθάρτων για την αποχέτευση -αποστράγγιση ομβρίων της σήραγγας.

-Τα κτίρια εξυπηρέτησης (Η/Μ εγκαταστάσεις).

-Η κατασκευή δύο νέων άνω διαβάσεων πεζών.

-Η κατασκευή της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής.

-Η αποκατάσταση του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου.

-Τα έργα πρασίνου και η αποκατάσταση τοπίου.

Το έργο θα συμβάλλει την αισθητική αναβάθμιση της περιοχής, κυρίως λόγω:

-Της ουσιαστικής ενοποίησης του συνόλου της έκτασης της οδού, που μέχρι σήμερα είναι διαχωρισμένη από το «φράγμα» του σιδηροδρόμου.

-Της απόδοσης μιας κεντρικής πράσινης νησίδας στην γειτονιά.

-Της ελαχιστοποίησης της όχλησης του θορύβου.

-Της βελτίωσης της ποιότητας της ατμόσφαιρας.

 

 

Κορονοϊός: 477.000 ευρώ πρόστιμα και 17 συλλήψεις για παραβίαση των μέτρων

Οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες (ΕΛ.ΑΣ., Λιμενικό Σώμα, ΔΙ.Μ.Ε.Α., Ε.Α.Δ., Σ.ΕΠ.Ε, Δημοτική Αστυνομία, Περιφέρειες) διενήργησαν το Σάββατο, 10.04.2021 συνολικά 82.411 ελέγχους και κατέγραψαν 1.478 περιπτώσεις...

Μικτή χρήση εμβολίων κατά της COVID-19 εξετάζει το Πεκίνο

Ο υπεύθυνος για τον έλεγχο μετάδοσης των ασθενειών στην Κίνα, δήλωσε ότι η χώρα του, εξετάζει επίσημα το ενδεχόμενο μικτής χρήσης εμβολίων κατά της...

Κορονοϊός: 1.718 νέα κρούσματα, 52 θάνατοι και 780 διασωληνωμένοι

Τα τελευταία στοιχεία για την πορεία της πανδημίας του κορονοϊού στη χώρα μας, ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ το απόγευμα της Κυριακής. Ειδικότερα, τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα...

Δελτίο Ειδήσεων στις 17:00

Κοσμοπλημμύρα παρατηρείται αυτή την ώρα στις παραλίες της Αττικής όπου η ελεύθερη διαδημοτική μετακίνηση σε συνδυασμό με τον καλό καιρό έχουν δημιουργήσει το αδιαχώρητο....

Covid 19-Ολλανδία: 8.218 νέα κρούσματα το τελευταίο 24ωρο

Η Ολλανδία ανέφερε 8.218 νέα κρούσματα μόλυνσης από την COVID-19 κατά το τελευταίο 24ωρο. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ημερήσια αριθμητική αύξηση κρουσμάτων για χρονική περίοδο...

Προειδοποιήσεις ΗΠΑ σε Πεκίνο για τις «κλιμακούμενα προκλητικές ενέργειες» κατά της Ταϊβάν

Ο Αμερικανός υπουργός των Εξωτερικών Άντονι Μπλίνκεν δήλωσε σήμερα πως οι ΗΠΑ ανησυχούν σχετικά με τις επιθετικές ενέργειες της Κίνας κατά της Ταϊβάν και...

Σε επαναλειτουργία από αύριο η ελεγχόμενη στάθμευση στην Αθήνα

Επιστρέφει από αύριο η ελεγχόμενη στάθμευση στην Αθήνα. Στην επαναφορά του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, από αύριο Δευτέρα 12 Απριλίου στην Αθήνα μετά από σχεδόν ένα...

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Δήμος Αθηναίων: Μεγάλη δράση καθαριότητας-απολύμανσης σε σχολεία, δρόμους και πλατείες στον Άγιο Παύλο

Στην περιοχή του Αγίου Παύλου στην 1η Δημοτική Κοινότητα βρέθηκαν σήμερα οι εργαζόμενοι του Δήμου Αθηναίων, συνεχίζοντας τις μεγάλες επιχειρήσεις καθαριότητας απολύμανσης για μια...

Εθελοντική Αιμοδοσία στη μνήμη της Τιτίκας Μανδαλάκη στο νοσοκομείο «Λαϊκό»

Εθελοντική αιμοδοσία διοργανώνεται σήμερα από το Κέντρο Αιμοδοσίας Αιμορροφιλικών του Λαϊκού Νοσοκομείου Αθηνών στη μνήμη της καθηγήτριας αιματολόγου Τιτίκας Μανδαλάκη που έφυγε πριν ένα...

Σε καραντίνα έως τις 19 Απριλίου ο καταυλισμός Ρομά στο Χαλάνδρι

Την εφαρμογή πρόσθετων περιοριστικών μέτρων στον οικισμό Ρομά Νομισματοκοπείου του Δήμου Χαλανδρίου Αττικής αποφάσισε η Πολιτική Προστασία μετά από έκτακτη σύσκεψη λαμβάνοντας υπόψη τα...

Κ. Μπακογιάννης: Χρειάζεται θεσμοθέτηση ρύθμισης 120 δόσεων για χρέη στους δήμους

Την ανάγκη θεσμοθέτησης ενός μέτρου αποπληρωμής χρεών προς τους δήμους σε 120 δόσεις υπογράμμισε μιλώντας στο MEGA ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης. «Ελπίζουμε σύντομα να...

Ο δημόσιος χώρος της Αθήνας την εποχή της πανδημίας σε μια έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση

ΟΛΗ ΜΕΡΑ ΟΛΗ ΝΥΧΤΑ- Μία έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση στο πλαίσιο της έρευνας του Onassis AiR «Λένε πως η πόλη ποτέ δεν κοιμάται, αλλά το...