30.7 C
Athens
Κυριακή, 12 Ιουλίου, 2020

Έρευνα: Οι καταναλωτές της επόμενης δεκαετίας

✚ ΑΘΗΝΑ

Το 1ο καλοκαιρινό φεστιβάλ του περιοδικού δρόμου «Σχεδία» είναι γεγονός

Αυτό το καλοκαίρι συναντιόμαστε στο κέντρο της πόλης, στην οδό Κολοκοτρώνη, στο νούμερο 56 και στον πεζόδρομο της Νικίου για τη μεγάλη γιορτή πολιτισμού...

Δήμος Αθηναίων: Στήριξη σε 140 οικογένειες με ανήλικα παιδιά που έπληξε η πανδημία

Το Κέντρο Υποδοχής και Αλληλεγγύης του Δήμου Αθηναίων (Κ.Υ.Α.Δ.Α.), στην πρώτη γραμμή της στήριξης των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων της πόλης, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο...

Και με ψηφιακή βιτρίνα η Δημοτική Αγορά Κυψέλης 

Η Δημοτική Αγορά Κυψέλης online Μια online Αγορά η Κypsel-e ετοιμάζεται να μπει στο cloud δίνοντας την ευκαιρία σε μικρούς επιχειρηματίες της Κυψέλης και άλλων...

Δήμος Αθηναίων: Ανανεωμένο ξεκινάει φέτος το πρόγραμμα «υιοθέτησης» νεοφυτευμένων δέντρων

Ανανεωμένο και ενταγμένο στο σύνολο δράσεων με τίτλο «Υιοθέτησε την Πόλη σου» ξεκινάει φέτος του πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων «Adopt-A-Tree / Υιοθέτησε νεοφυτεμένα δέντρα», μετά...

Χρυσό βραβείο για το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» 

Μεγάλη διάκριση έλαβε το καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», αποσπώντας το χρυσό βραβείο στην κατηγορία «Εκπαιδευτικές...

Το καταναλωτικό προφίλ της γενιάς των καταναλωτών της επόμενης δεκαετίας (millennials ή generation Y) σκιαγραφεί νέα έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Σημειώνεται ότι πρόκειται για τους γεννηθέντες από το 1976 έως το 1996 οι οποία κατατάσσονται σε δύο υπο-γενιές, τους millennials οι οποίοι έχουν γεννηθεί από το 1988 έως το 1996 (δηλαδή σημερινοί 20άρηδες) και τους Xennials (βρίσκονται ανάμεσα στις γενιές των Millennials και της generation X) οι οποίοι έχουν γεννηθεί από το 1978 έως το 1988 (δηλαδή σημερινοί 30άρηδες).

Σύμφωνα με την έρευνα, οι συγκεκριμένες γενιές, millennials και xennials έχουν πληγεί σε μεγαλύτερο βαθμό από τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης και από το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα. Αυτό καταγράφεται στη μέση εβδομαδιαία δαπάνη η οποία είναι κατά 12% χαμηλότερη για τους xennials και 28% για τους millennials σε σχέση με τον μέσο όρο.
Εκτός του μειωμένου εισοδήματος, άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν τη συγκεκριμένη εξέλιξη είναι ο μειωμένος αριθμός των μελών ανά νοικοκυριό στις ηλικίες αυτές, καθώς και ειδικά για τη γενιά των millennials ότι σε ένα μεγάλο βαθμό τα νοικοκυριά, είτε αποτελούνται από ένα μόνο άτομο (π.χ. φοιτητές), είτε οι ερωτηθέντες δεν αποτελούν ακόμα τον βασικό αγοραστή του νοικοκυριού καθώς φιλοξενούνται ακόμα από τους γονείς τους.

Σημαντικές διαφοροποιήσεις καταγράφονται και στον τρόπο με τον οποίο επιλέγουν προϊόντα και καταστήματα. Χαρακτηριστικό είναι ότι αν και για την πλειοψηφία των καταναλωτών σε ποσοστό 63% επί του συνόλου οι προσφορές και οι εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν κατάστημα σουπερμάρκετ, μόλις για το 44% των xennials ισχύει το ίδιο και μόλις για 36% των millennials. Ενώ στο σύνολο η πλειοψηφία προτιμάει σε ποσοστό 57% περισσότερες προσφορές παρά χαμηλές τιμές στους millennials και στους xennials μόνο μία μειοψηφία 31% και 29% αντίστοιχα επιθυμεί το ίδιο.

Αντίστοιχη είναι και η τάση για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με το ποσοστό των καταναλωτών που επιλέγει κατάστημα σουπερμάρκετ βάση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να είναι 43% και τα ποσοστά στους millennials και στους xennials να πέφτουν στο 17% και 25% αντίστοιχα.

Αυτές οι αντιλήψεις αντικατοπτρίζονται και στα συναισθήματα τους γύρω από την αγοραστική εμπειρία. Συγκεκριμένα, τόσο οι millennials όσο και οι xennials απολαμβάνουν λιγότερο τις αγορές στο σουπερμάρκετ σε σχέση με το μέσο όρο. Αυτό το εύρημα σχετίζεται με την διαφορετική κατανομή του χρόνου που έχει αυτό το αγοραστικό κοινό, καθώς δίνει προτεραιότητα σε άλλες δραστηριότητες παρά στις αγορές τροφίμων.

Εκτός των παραπάνω, μία βασική διαφοροποίηση της γενιάς των Millennials, η οποία καταδεικνύει και το διαφορετικό και ψηφιακό περιβάλλον στο οποίο έχει ενηλικιωθεί είναι ότι όλο και περισσότερο απομακρύνεται από την τηλεοπτική διαφήμιση, επιλέγοντας εναλλακτικά μέσα, όπως η επικοινωνία μέσω texting σε ποσοστό 49% και μέσω social media σε ποσοστό 43%. Την ίδια στιγμή, όμως, η έρευνα καταγράφει τη διατήρηση της επιρροής που έχει το φυλλάδιο προσφορών του σούπερ μάρκετ, το οποίο εξακολουθεί να είναι προτιμητέο μέσο της σχετικής ενημέρωσης από το 59% του κοινού. Φαίνεται ότι στο άμεσο μέλλον ένα μείγμα παραδοσιακών και νέων ψηφιακών μέσων θα αποτελέσει τον ιδανικό τρόπο προσέγγισης των αγοραστών από τις επιχειρήσεις.

Η επίδραση που έχουν οι νέες τεχνολογίες στην αγοραστική συμπεριφορά αυτών των ηλικιών αποτυπώνεται και στην επίδραση που έχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στις διατροφικές συνήθειες.

Αθροιστικά bloggers, youtubers και social media αποτελούν τη δεύτερη πηγή με την μεγαλύτερη εμπιστοσύνη μετά τους γονείς με ποσοστά 29% για τους millennials και 22% για τους Xennials. Η εξέλιξη αυτή έχει σημαντικές προεκτάσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η στροφή των γενιών αυτών από την ελληνική-μεσογειακή διατροφή πιο παγκοσμιοποιημένες επιλογές και διαφορετικές κουζίνες. Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ το 65% του συνόλου των καταναλωτών δηλώνει ότι προτιμάει την ελληνική-μεσογειακή διατροφή, το ποσοστό αυτό πέφτει στο 40% για τους xennials και μόλις στο 31% για τους millennials, ενώ αντίστοιχα αυξάνονται τα ποσοστά που προτιμούν διεθνοποιημένες επιλογές.

Συνολικά προκύπτει το συμπέρασμα ότι οι νέοι καταναλωτές θα χρειαστούν μία νέα προσέγγιση από τις επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται στον κλάδο των σουπερμάρκετ και των τροφίμων, προκειμένου να καλύψουν τις νέες ανάγκες αυτών των αγοραστών.

Χριστιάννα Κούσιου

Δελτίο Ειδήσεων στις 21.00

Αύξηση ρεκόρ των νέων κρουσμάτων Covid-19 ανακοίνωσε σήμερα ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας με 230.370 νέες μολύνσεις παγκοσμίως, σε ένα μόλις 24ωρο. Την ίδια ώρα...

Ο Παναθηναϊκός 3-1 τον Ολυμπιακό, πρωταθλητής μετά από 14 χρόνια!

Ο Παναθηναϊκός ανέβηκε στο πρώτο σκαλί της Volley League μετά από 14 χρόνια και στο κλειστό του Αγίου Θωμά που πανηγύρισε το Λιγκ Καπ...

Τηλεφωνική επικοινωνία Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου με τον Οικουμενικό Πατριάρχη

Με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο επικοινώνησε το μεσημέρι ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος για να του εκφράσει την αμέριστη συμπαράστασή του και...

Ευρεία σύσκεψη για τον κορονοϊό στο Μαξίμου

Τα νέα δεδομένα για την εξέλιξη της πανδημίας θα βρεθούν στο επίκεντρο ευρείας σύσκεψης που θα έχει στο μέγαρο Μαξίμου αύριο ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος...

Ισπανία-Covid-19: Οι κάτοικοι περιοχής της Καταλονίας εκ νέου σε καραντίνα στα σπίτια τους

Οι αρχές της περιφέρειας της Καταλονίας, στη βορειοανατολική Ισπανία, διέταξαν σήμερα τους κατοίκους μιας περιοχής που βρίσκεται περιμετρικά της πόλης Λέριδα να μπουν εκ...

Καβάλα: Η οικογένεια του 10χρονου Σέρβου που διαγνώστηκε θετικός στον κορονοϊό επέστρεψε εσπευσμένα στη Σερβία μετά τη θετική διάγνωση και του πατέρα στον ιό

Μετά τον 10χρονο από τη Σερβία, που βρέθηκε θετικός στον κορονοϊό στο τεστ που του έγινε στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας λίγο πριν υποβληθεί σε...

Δελτίο Ειδήσεων στις 20.00

31 νέα κρούσματα κορωνοίου ανακοίνωσε σήμερα ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας. Από αυτά τα τέσσερα  εντοπίστηκαν κατά τη διάρκεια των συνοριακών ελέγχων, ενώ ακόμη...

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Κυριακάτικη δράση καθαριότητας του Δήμου Αθηναίων στα Σεπόλια 

  «Το σημαντικό δεν είναι να μιλάμε εμείς για την προσπάθειά μας να καθαρίσει η Αθήνα. Αντιθέτως, σημαντικό είναι ότι οι κάτοικοι της πόλης και...

Κυριακάτικη δράση καθαριότητας του Δήμου Αθηναίων στα Σεπόλια

Στα Σεπόλια συνεχίστηκαν σήμερα οι συντονισμένες προσπάθειες καθαριότητας του Δήμου Αθηναίων. «Κάθε Κυριακή σε κάθε γειτονιά της Αθήνας, καθαρίζουμε σε βάθος δρόμους, πεζοδρόμια και δημόσιους...

Συνεχίζει να «επιμηκύνεται» ο «Μεγάλος Περίπατος» της Αθήνας

Συνεχίζει να «επιμηκύνεται» ο «Μεγάλος Περίπατος» της Αθήνας. Απόψε θα ξεκινήσουν οι ήπιες παρεμβάσεις στο κάτω τμήμα της οδού Ερμού (από Αιόλου έως Αγίων Ασωμάτων)...

Είκοσι καλοκαιρινές ιστορίες από τον Αθήνα 9.84 και τον Γιώργο Νανούρη – Τη Δευτέρα 13 Ιουλίου: Διαβάζει η Αμαλία Μουτούση «Όνειρο στο κύμα» απόσπασμα...

Τη Δευτέρα 13 Ιουλίου: Διαβάζει η Αμαλία Μουτούση «Όνειρο στο κύμα» απόσπασμα από το διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη Ο Δήμος της Αθήνας και ο Αθήνα...

Κώστας Μπακογιάννης : “θα εισηγηθώ στο Δ.Σ ψήφισμα για την Αγία Σοφία”

Με ανάρτηση στην προσωπική του σελίδα στο facebook ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης κάνει αναφορά στο μνημείο της Αγίας Σοφίας επισημαίνοντας ότι θα εισηγηθεί...