back to top
19 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

19 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Διαδικτυακά και προεκλογικά

Διαβάστε επίσης

Η προεκλογική εκστρατεία μέσω των social media ήταν το αντικείμενο μίνι έρευνας στον Αθήνα 9.84 .

Η έρευνα, την οποία επιμελούνται η Ελευθερία Κουμάντου, η Τζίνα Μοσχολιού, η Αγγελική Πανταλέων και η Λουκία Σανιδά παρουσιάζεται στην εκπομπή «Αθήνα Σήμερα» με την Νόνη Καραγιάννη.

Δεν υπάρχει πλέον αρμόδιος να μιλήσει για τα Social Media από τους επικοινωνιολόγους, αφού για τους ίδιους πρόκειται για τα πλέον χρήσιμα εργαλεία δουλειάς.

Οι δημοσιογράφοι του Αθήνα 9.84 απευθύνθηκαν στον κ. Ευτύχη Βαρδουλάκη, ο οποίος έθεσε και τον χρυσό κανόνα χρήσης του Facebook και του Twitter: «Δεν διδάσκεις νέα κόλπα σε γέρικο σκυλί».
Σύμφωνα με τον ίδιο, κάθε υποψήφιος έχει τα δικά του χαρακτηριστικά. «Αν πρόκειται για έναν υποψήφιο, μεγάλης ηλικίας, με συγκεκριμένο προφίλ, το οποίο δεν είναι ιδιαίτερα φιλικό με τα social media, δε θα ρίξω το βάρος της εκστρατείας μου εκεί. Μπορεί να του προτείνουμε να δημιουργήσει μία σελίδα, που θα λειτουργεί κυρίως ενημερωτικά, παρά να πάρουμε το ρίσκο της εμπλοκής του στη χρήση ενός μέσου, το οποίο δε γνωρίζει και ενδεχομένως να τον οδηγήσει σε κάποιο λάθος», επισήμανε και πρόσθεσε ότι, «βασικό ρίσκο, που υπάρχει πάντα, με τα Social Media είναι ότι μπορεί να σε εμπλέξουν σε μία γκάφα, από την οποία θα έχεις μεγαλύτερο κόστος, απ’ ότι θα είχες με τη χρήση κάποιου πιο συμβατικού μέσου».

Για την προεκλογική εκστρατεία μέσω των social media, μίλησαν και στελέχη πολιτικών κομμάτων, που σχεδιάζουν την επικοινωνιακή στρατηγική, στο Facebook και το Twitter.

Ο γραμματέας Νέων Τεχνολογιών της ΝΔ Δημήτρης Πτωχός, εντάσσει την ενεργή παρουσία της ΝΔ στα social media στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού του κόμματος.
Όπως είπε: «Εδώ και 2 χρόνια έχει αρχίσει μια προσπάθεια εκσυγχρονισμού το κόμματος, στήσαμε καινούρια διαδραστικά εργαλεία, portals, πολλά sites και σιγά σιγά, μπήκαμε και στο χώρο των κοινωνικών δικτύων. Στο διαδίκτυο γίνεται μια μάχη καθημερινή, η ελευθερία που δίνει το διαδίκτυο έτσι, εξιτάρει τη φαντασία όλων για να κάνουν πολύ πολύ ωραία πράγματα, μπορούν να προωθήσουν τις προγραμματικές τους θέσεις με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, με έναν λόγο πολύ απτό, ώστε να γίνεται κατανοητός από τις ηλικίες στις οποίες απευθύνεται το διαδίκτυο».

Ο Ηλίας Χρονόπουλος από την ομάδα που διαχειρίζεται τους λογαριασμούς του ΣΥΡΙΖΑ στα social media, εξήγησε ότι στόχος τους είναι να απευθυνθούν στο νεανικό κοινό, αλλά δεν εγκαταλείπουν τους παραδοσιακούς τρόπους επικοινωνίας με τους ψηφοφόρους. «Είμαστε μια ομάδα ατόμων που διαχειρίζεται κάποιους λογαριασμούς του ΣΥΡΙΖΑ σε facebook, twitter κλπ, που επικοινωνούμε μεταξύ μας με συντρόφους και συναγωνιστές σε όλη την Ελλάδα και παίρνουμε ενημερώσεις για το τι γίνεται και το πως κινούνται τα πράγματα», είπε και πρόσθεσε ότι, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας απαντά ο ίδιος στα προσωπικά μηνύματα που δέχεται».

Στο ΠΑΣΟΚ ο Τάσος Φλάμπουρας, εκτός από υποψήφιος στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας του κινήματος είναι και στην ομάδα που συντονίζει την παρουσία του ΠΑΣΟΚ στα social media. Τα βασικά προβλήματα στην παρουσία του ΠΑΣΟΚ στο Facebook και το Twitter ήταν το μικρό χρονικό διάστημα, που είχε η ομάδα επικοινωνίας να καταρτίσει μία επικοινωνιακή στρατηγική, αλλά και η συντονισμένη, όπως κατήγγειλε ο ίδιος ο κ. Φλάμπουρας, επίθεση που δέχονται από συγκεκριμένα accounts.
«Πολύ σημαντικό για μας είναι να βγει το μήνυμα από την πολιτική καμπάνια, το οποίο ουσιαστικά είναι οι θέσεις του κόμματος και το μήνυμα για τους ψηφοφόρους, για τους πολίτες. Να μη διαστρεβλώνεται, να μην παραποιείται. Υπάρχει πολύ κακή χρήση των social media από κάποιους, που τα χρησιμοποιούν σα μέσο επίθεσης, οργανωμένης επίθεσης», λέει χαρακτηριστικά.

Η Έλενα Κουντουρά από τους Ανεξάρτητους Έλληνες ανέλυσε το πώς το συγκεκριμένο κόμμα δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου μέσα από τα social media.
«Περίπου 200 χιλιάδες Έλληνες μέσα από το διαδίκτυο, υπέγραψαν την ιδρυτική μας διακήρυξη και με μια δυναμική που έφτασε στις 6 Μαΐου περίπου τους 700 χιλιάδες Έλληνες να πάρουμε ένα κοντά στο 11% , περίπου 10,6%». Όπως είπε, και ο Πάνος Καμμένος χειρίζεται μόνος του facebook και το twitter.

Το γεγονός ότι το ΚΚΕ δεν έχει καλή σχέση με τα social media είναι γνωστό. Ωστόσο, σε πρόσφατη ανακοίνωσή του, το Κομμουνιστικό Κόμμα δημοσιοποίησε ότι προτίθεται να κινηθεί νομικά κατά του Facebook και του Twitter διότι επέτρεψαν τη λειτουργία πλαστών λογαριασμών που δεν έχουν σχέση με το ίδιο.
Κυρίως στο twitter εμφανίζονται κατά καιρούς λογαριασμοί που δηλώνουν πως είναι οι επίσημοι είτε του ΚΚΕ είτε της ΓΓ του κόμματος, της κυρίας Αλέκας Παπαρήγα, παρόλο που συστηματικά το κόμμα βεβαιώνει ότι δεν έχει οποιαδήποτε σχέση με αυτούς.
Το ΚΚΕ εγκαλεί τις εταιρείες πως ανέχθηκαν τη λειτουργία των λογαριασμών χωρίς να προβούν πρώτα σε διασταύρωση των στοιχείων και παρά τις διαμαρτυρίες του κόμματος.

Για τον Γιώργο Παλαμαρτζή από τη Δημοκρατική Αριστερά στόχος της επικοινωνιακής εκστρατείας στα social media είναι να διαδοθούν οι θέσεις του κόμματος αλλά και τα στελέχη να εκμεταλλευτούν τη δυνατότητα που εξασφαλίζει το Facebook και το Twitter για ένα ζωηρό διάλογο με τους πολίτες.
«Μέχρι πριν από δύο χρόνια το target group μπορούσαμε να πούμε ότι ήταν αποκλειστικά νέοι. Τώρα βλέπουμε ότι έχει μεταβληθεί και βλέπουμε και μέσες ηλικίες 35-45 και πάνω, οι οποίοι είναι ενεργοί πλέον, ειδικά στο facebook και παρακολουθούν και συμμετέχουν σε έναν ανοιχτό διάλογο», επισήμανε.

Για τα πλεονεκτήματα που προκύπτουν από τη χρήση του Facebook και του Twitter, αλλά και για τους κινδύνους που μπορεί να ενέχουν για τους υποψηφίους μίλησε σήμερα στον Αθήνα 984, στο πλαίσιο της έρευνας για τα social media, ο επικοινωνιολόγος Ευτύχης Βαρδουλάκης.

Ένας βασικός κίνδυνος, σύμφωνα με τον κ. Βαρδουλάκη, είναι η παραμόρφωση της πραγματικότητας.

«Είναι μεγάλη η δυναμική των Social Media κι έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα, πέρα απ’ το γεγονός ότι έχει χαμηλό κόστος, έχει και απεριόριστη δυναμική, υπό την έννοια ότι μετά από μεγάλο διάστημα, εάν γίνεται έξυπνη χρήση, μπορεί να έχουμε πολύ μεγάλο κοινό με το οποίο επικοινωνούμε. Και λόγω της διαδραστικότητας, η επικοινωνία γίνεται ακόμη πιο ισχυρή και αποτελεσματική. Από την άλλη έχει πάρα πολλούς κινδύνους. Για παράδειγμα, μπορείς να μπλέξεις με κάποιον που είναι μπελάς, μπορεί να έχεις καθημερινή αντιπαράθεση γι’ αυτά που λες, μπορεί να δεχτείς επιθέσεις, ακόμη και ανοίκειες και να σε εμπλέξουν σε συζητήσεις, που δεν θέλεις να εμπλακείς».

Ο κ. Βαρδουλάκης μας μίλησε και για τις καμπάνιες που χαρακτηρίζονται rival καμπάνιες και κατά την κρίση του πρόκειται να κυριαρχήσουν, ως αποτελεσματικότερες.

«Όσο διευρύνεται η χρήση του διαδικτύου και όσο τα νέα μέσα μπαίνουν περισσότερο στη ζωή μας, μεγάλο μέρος της προεκλογικής εκστρατείας θα γίνεται μέσα από τα Social Media. Είναι μία αναπόφευκτη εξέλιξη και θα γίνεται εντονότερο όσο περνά ο χρόνος. Πιστεύω πολύ σύντομα αυτό το είδος των εκστρατειών μπορεί να είναι πιο αποτελεσματικό από τα ορθόδοξα διαφημιστικά μηνύματα, τα οποία επειδή είναι υπογρεγραμμένα κι έχουν τη σφραγίδα ενός κόμματος, αντιμετωπίζονται με ένα σχετικό σκεπτικισμό. Ενώ κάτι που διακινείται rival μέσα διαδικτύου μπορεί να έχει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα».

Ο επικοινωνιολόγος Δημήτρης Παπαγγελόπουλος εξήγησε στον Αθήνα 9.84 ποια θεωρείται καλή παρουσία ενός υποψηφίου στα Social Media. Γιατί σύμφωνα με τον κ. Παπαγγελόπουλο δεν έχει καμία σημασία, εάν κάποιος έχει 5000 φίλους στο Facebook ή δεκάδες χιλιάδες followers στο Twitter. Άλλα είναι τα χαρακτηριστικά της καλής παρουσίας στα social media.

«Ένας υποψήφιος που εμφανίζεται στα social media με την ανακήρυξη της προεκλογικής περιόδου κι εξαφανίζεται μετά τη μέρα της κάλπης είναι πολύ κακό παράδειγμα, γιατί θα δυσαρεστήσει πολύ κόσμο που τον
ακολούθησε, τον παρακολούθησε και μετά τον είδε να εξαφανίζεται, οπότε κατάλαβε ότι το έκανε ευκαιριακά. Άλλο κακό παράδειγμα είναι ένας υποψήφιος που έχει το προφίλ του πολύ φιλικού, ομιλητικού και ανθρώπου που δεν μασάει τα λόγια του, αλλά στα social media να λειτουργεί ως γραφείο τύπου και να ανεβάζει μόνο
δελτία τύπου».

Ο κ. Παπαγγελόπουλος απάντησε και στο εάν οι επιθέσεις που δέχονται οι πολιτικοί στα social media είναι πιθανό να πλήξουν το κύρος τους και να επιφέρουν αποτέλεσμα, αντίθετο από το επιδιωκόμενο.

«Αν κάποιος μπεί στη διαδικασία να απαντήσει μπορεί να κερδίσει από τον τρόπο που απαντά. Γιατί ο χρήστης μπορεί να διαγνώσει πότε κάποιος επιτίθεται σε κάποιον πολιτικό χωρίς να έχει δίκιο ή μπορεί να διαγνώσει πότε ένας πολιτικός πρέπει να εγκαταλείψει τη συζήτηση και να σταματήσει να απαντά επειδή η επίθεση ξεπερνά κάποια όρια. Βέβαια δεν είναι εύκολο να απαντηθεί που βρίσκεται η χρυσή τομή».
Η διαφημιστική εταιρεία Advocate Burson-Marsteller, διεξήγαγε μια έρευνα που μέτρησε την επιδραστικότητα των σχολιαστών, δημοσιογράφων και πολιτικών στο twitter, μελετώντας τα πιο δημοφιλή tweets σε θέματα πολιτικής επικαιρότητας.

Οι δέκα πρώτοι έλληνες χρήστες είναι…

ο Νίκος Ανδρίτσος, δημοσιογράφος του ΣΚΑΙ

η Πόπη Τσαπανίδου, δημοσιογράφος του ΣΚΑΙ

ο Νίκος Χατζηνικολάου, δημοσιογράφος, διευθυντής της εφημερίδας Real και του Real fm

ο Κωνσταντίνος Αλεξάκος, αρχιτέκτονας, αντιπρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Αθηναίων, υποψήφιος βουλευτής Α’Αθηνών με τη Δράση κι απο τους πρώτους έλληνες blogger

ο Στέφανος Μάνος, πρόεδρος της Δράσης

το Ελληνάκι, blogger

o Γρηγόρης Φαρμάκης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας στατιστικής έρευνας και πληροφορικής Αgilis, υποψήφιος βουλευτής Α’Αθηνών στις εκλογές της 6ης Μαίου με τη Δημοκρατική Συμμαχία

ο Βασίλης Σωτηρόπουλος, δικηγόρος με ειδίκευση σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσωπικών δεδομένων, γνωστός και λόγω του blog του, elawyer.blogspot.com

ο Γιάννης Τριανταφύλλου, σύμβουλος μαρκετίνγκ και επιχειρηματικής ανάπτυξης, blogger

η Βίβιαν Ευθυμιοπούλου, σύμβουλος επικοινωνίας, blogger
Για την έρευνα, τη μεθοδολογία της και τα συμπεράσματα της, μίλησε στον Αθήνα 9.84 η διευθύνουσα σύμβουλο της Advocate Burson Marsteller, Μαρία Λαζαρίμου.

«Είναι μια διεθνής έρευνα η οποία έγινε από το δίκτυο της Burson Marsteller και μέτρησε τους κορυφαίους επηρεαστές στο twitter στις χώρες της G20 και το δείγμα περιλαμβάνει πολιτικούς, πολιτικούς αναλυτές, δημοσιογράφους, υπεύθυνους πολιτικών εκστρατειών και μετρούσε το βαθμό επιρροής τους με το εργαλείο του Klout. Οι παραγοντες οι οποίοι παίζουν είναι ο βαθμός διαδραστικότητας – δεν έχει σημασία τόσο πόσους followers έχει κανείς αλλά σε τι βαθμό υπάρχει διαδραστικότητα ανάμεσα στο χρήστη του twitter και τους followers του – πόσο συχνά τουιταρει και πόση απήχηση έχουν αυτά που τουιταρει. Δηλαδή, αν γίνονται retweeted από άλλους ή όχι ή αν κάποιοι άλλοι αναφέρουν τον χρήστη του twitter σε δικά τους tweets».

Αυτή είναι η μαγεία των social media. Στα social media σε επιβραβεύουν ή σου δίνουν πίσω αυτό που δίνεις εσύ.

Ελευθερία Κουμάντου,Τζίνα Μοσχολιού, Αγγελική Πανταλέων,Λουκία Σανιδά

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα