back to top
14.4 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

14.4 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Κάγκελα εμποδίζουν διαβάσεις πεζών στην Πειραιώς

Διαβάστε επίσης

Σαν να μην έφταναν οι κακοτεχνίες στους αθηναϊκούς δρόμους και η κατάληψη των πεζοδρομίων από τροχοφόρα και τραπεζοκαθίσματα, οι πεζοί έχουν να αντιμετωπίσουν και άλλων ειδών δυσκολίες στις μετακινήσεις τους.

Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελούν δύο διαβάσεις μεταξύ Ομόνοιας και Κεραμεικού: η πρώτη, στη συμβολή Πειραιώς και Δεληγιώργη, όπου το μεγαλύτερο μέρος της διάβασης καλύπτεται από κάγκελο, αφήνοντας ελεύθερη μια μικρή ράμπα, ενώ η δεύτερη βρίσκεται στο ίδιο σημείο, καθώς «ενώνει» τα δύο αντικριστά πεζοδρόμια της Πειραιώς στο ύψος του ΚΥΑΔΑ. Αμφότερες οι διαβάσεις είναι σηματοδοτούμενες, ρυθμίζονται δηλαδή από φωτεινό σηματοδότη.

Ωστόσο, το καθεστώς αρμοδιότητας σε πολλούς δρόμους της πρωτεύουσας παραμένει ασαφές όσο τα πεζοδρόμια εμπίπτουν στη δικαιοδοσία του Δήμου Αθηναίων και πολλοί κεντρικοί δρόμοι σε αυτή της Περιφέρειας Αττικής, η οποία επιπλέον συχνά καλείται να ελέγξει τη συντήρηση και των διαβάσεων.

Όπως λέει στον Αθήνα 9,84 ο Παναγιώτης Καρυώτης, τμηματάρχης σηματοδότησης της Περιφέρειας, οι συνηθέστερες περιπτώσεις επέμβασης σχετίζονται με «σβησμένες» διαβάσεις, όπου έχουν φύγει τα ακρυλικά και το πρόβλημα οφείλεται συνήθως στη ρύπανση και την έλλειψη βροχής παρά στην ποιότητα του χρώματος.
Τι συμβαίνει, όμως, με τα κάγκελα που «κοσμούν» ουκ ολίγα πεζοδρόμια του κέντρου;

Ήδη από τη δεκαετία του 1930, το πρόβλημα ήταν υπαρκτό, καθώς επί δημαρχίας Σπύρου Μερκούρη είχαν τοποθετηθεί κιγκλιδώματα στη διασταύρωση Αιόλου και Σταδίου, προκειμένου να μην περνούν οι διαβάτες καταμεσής του δρόμου και να αποτραπούν τα δυστυχήματα με θύματα πεζούς. Το 1937, τα κάγκελα των Χαυτείων καταργήθηκαν, μετά από αντιδράσεις πολιτών.

Κάμποσα χρόνια αργότερα, ο Δημήτρης Αβραμόπουλος ως δήμαρχος επανέφερε τα κιγκλιδώματα στα πεζοδρόμια, υπερασπιζόμενος όχι μόνο το δικαίωμα των πεζών να τα χρησιμοποιούν, αλλά και τη διάσχιση των δρόμων εκτός διαβάσεων, μια κίνηση που επισύρει πρόστιμο 40 ευρώ σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. .

Η πρωτοβουλία οδήγησε σε μια μάλλον άκριτη τοποθέτηση, με αποτέλεσμα να παρατηρείται σήμερα η εικόνα της οδού Πειραιώς, με τους πεζούς να αναγκάζονται να παρακάμψουν το κάγκελο και να κατέβουν στο οδόστρωμα, προκειμένου να προσεγγίσουν τη διάβαση.

Εξάλλου, τα κάγκελα αυτά δεν ανήκουν πλέον (εδώ και μερικά χρόνια) σε καμία τεχνική προδιαγραφή και αρμόδια για την εγκατάσταση ή αφαίρεσή τους παραμένει η τεχνική υπηρεσία του Δήμου Αθηναίων. Από την πλευρά του, ο τμηματάρχης τεχνικών συνεργείων, Δημήτρης Αντωνιάδης, ανέφερε στον Αθήνα 9,84 ότι δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής καμία αυτοψία ή καταγγελία, προσθέτοντας ότι τα κάγκελα είχαν τοποθετηθεί κατόπιν μελέτης και πως δεν υπάρχει νόμος που προβλέπει την αφαίρεσή τους. Κατέληξε δε, στο συμπέρασμα ότι «κακώς μπήκαν».

Σε επικοινωνία του Αθήνα 9,84 με τη διευθύντρια της υπηρεσίας σηματοδότησης της Περιφέρειας, Βάσω Πανάγου, πληροφορηθήκαμε για τη διενέργεια τακτικών εποπτικών ελέγχων σε κάθε βασικό οδικό άξονα αρμοδιότητας της Περιφέρειας, για τον εντοπισμό λακκουβών, κακοτεχνιών, καθώς και αλλαγής του διαθέσιμου χρόνου διέλευσης των πεζών στα φανάρια.

Η κ. Πανάγου προανήγγειλε μάλιστα την αποστολή εγγράφου στην τεχνική υπηρεσία του Δήμου για την αφαίρεση των επίμαχων κιγκλιδωμάτων, εφόσον εκεί καταλήξει η αυτοψία που θα πραγματοποιήσει το αρμόδιο κλιμάκιο της Περιφέρειας την επόμενη εβδομάδα.

Γιώργος Κυριακίδης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα