28.6 C
Athens
Τρίτη, 7 Ιουλίου, 2020

Ai Weiwei: Νo dream to report

✚ ΑΘΗΝΑ

Και με ψηφιακή βιτρίνα η Δημοτική Αγορά Κυψέλης 

Η Δημοτική Αγορά Κυψέλης online Μια online Αγορά η Κypsel-e ετοιμάζεται να μπει στο cloud δίνοντας την ευκαιρία σε μικρούς επιχειρηματίες της Κυψέλης και άλλων...

Το 1ο καλοκαιρινό φεστιβάλ του περιοδικού δρόμου «Σχεδία» είναι γεγονός

Αυτό το καλοκαίρι συναντιόμαστε στο κέντρο της πόλης, στην οδό Κολοκοτρώνη, στο νούμερο 56 και στον πεζόδρομο της Νικίου για τη μεγάλη γιορτή πολιτισμού...

Δήμος Αθηναίων: Ανανεωμένο ξεκινάει φέτος το πρόγραμμα «υιοθέτησης» νεοφυτευμένων δέντρων

Ανανεωμένο και ενταγμένο στο σύνολο δράσεων με τίτλο «Υιοθέτησε την Πόλη σου» ξεκινάει φέτος του πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων «Adopt-A-Tree / Υιοθέτησε νεοφυτεμένα δέντρα», μετά...

Χρυσό βραβείο για το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» 

Μεγάλη διάκριση έλαβε το καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», αποσπώντας το χρυσό βραβείο στην κατηγορία «Εκπαιδευτικές...

Όλο και περισσότεροι πεζοί και ποδηλάτες στις προσωρινές παρεμβάσεις του Μεγάλου Περιπάτου

Όσο περνούν οι ημέρες, οι κάτοικοι της Αθήνας αλλά και οι επισκέπτες της, εξοικειώνονται με τη δοκιμαστική περίοδο του Μεγάλου Περιπάτου στην Βασιλίσσης Όλγας,...

Σήκωσε τη συσκευή του κινητού και τράβηξε φωτογραφία τους δημοσιογράφους. Αυτή ήταν η πρώτη, αιφνιδιαστική κίνηση του Κινέζου καλλιτέχνη Ai Weiwei με την είσοδο του στο χώρο. Κίνηση που υποδηλώνει ότι είναι άνθρωπος που καταγράφει και όχι που καταγράφεται. Απροσδόκητος. Έβαλε στην ίδια πρόταση τις λέξεις ξενοδοχείο, ύπνος, φυλακή, διακόπτης και όνειρο. Ο ‪‎Aiweiwei‬ εκθέτει στην Αθήνα έργα που μπορεί να μην τα καταλαβαίνουμε. Ακόμα.

«I didn’t sleep, so no dream to report»

Αινιγματική φυσιογνωμία, σχεδόν αδύνατον να καταλάβεις τι σκέπτεται. Άυπνος όπως παραδέχτηκε στη συνέχεια. «Δεν μπορούσα να βρω το διακόπτη του φωτός στο ξενοδοχείο μου» αποκαλύπτει απαντώντας στην ερώτηση «ποιο είναι το ονειρο σας;». «I didn’t sleep, so no dream to report» τονίζει αλλά είναι φανερό ότι δεν μιλάει μόνο για το προηγούμενο βράδυ.

Το καλλιτεχνικό του έργο, τους τελευταίους πέντε μηνες είναι αποκλειστικά αφιερωμένο στην προσφυγική κρίση. «Τι νιώθετε ότι προεσφέρετε στους πρόσφυγες με την τέχνη σας;»ερωτήθηκε. «Μάλλον τίποτα. Προσπαθώ απλά να καταλάβω, να μάθω» απαντα χωρίς ιδιαιτερη σκέψη θέτοντας έτσι απλά το πρόβλημα και την λύση μαζί. Εχοντας εγκαταστήσει μόνιμα πλέον εργαστήριο στην Λέσβο καταγράφει μαζί με τους συνεργάτες τους την καθημερινότητα των προσφύγων και όχι μόνο. Εχει ήδη στην διαθεση του 600 ώρες κινηματογραφικού υλικού με συνεντεύξεις προσφύγων, γιατρών, εθελοντών, ιερέων ακόμη και διακινητών για το ντοκιμαντέρ που ετοιμάζει για τη Λέσβο.

Το ξύλο και το μάρμαρο

Η έκθεση Ai Weiwei atCycladic που εγκαινιάζεται την Παρασκευή 20 Μαίου στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης εστιάζει στην επαναλαμβανόμενη χρήση από τον καλλιτέχνη υλικών όπως το ξύλο και το μάρμαρο, τα οποία βρίσκουμε και στην ελληνική Τέχνη. Μεταξύ των πολλών δημοφιλών έργων του που φιλοξενούνται και εκτίθενται σε διαλογική σχέση με τα μόνιμα εκθέματα του Μουσείου , είναι τα Divina Proportione (2012), Mask(2011), Cao (2014) και Grapes (2011).

Ένα από τα νέα έργα που δημιουργήθηκαν ειδικά για την έκθεση είναι το Standing Figure (2016), ένα γλυπτό σε φυσικό μέγεθος, εξ ολοκλήρου από μάρμα­ρο, το οποίο παραπέμπει άμεσα στα ειδώλια τύπου Σπεδού που κυριαρχούσαν κατά την Πρωτοκυκλαδική Περίοδο (2800-2300 π.Χ). Σε μια προσωπική ερμηνεία της Κυκλαδικής Τέχνης, ο Ai Weiwei έχει μεταβάλει την κλίμακα, μετατρέποντας το μικρό κυκλαδικό ειδώλιο σε μια πανύψηλη θεότητα.

Με σαφή αναφορά στο προκλητικό φωτογραφικό τρίπτυχο Dropping a Han Dynasty Urn(1995) του ίδιου του Ai, το γλυπτό εμφανίζεται με χέρια εκτεταμένα και ένα αγγείο μετέωρο από κάτω, ως ένας υπαινιγμός σχετικά με την καταστροφή αρχαίων έργων τέχνης κατά την Πολιτιστική Επανάσταση στην Κίνα (1966–1976). Τα έργα αυτά, εκτεθειμένα μέσα στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, δηλώνουν εμφατικά τον τρόπο με τον οποίο η σύγχρονη τέχνη μπορεί να αναπτύσσει διάλογο με αντικείμενα από το παρελθόν.

Iphone Wallpaper -12.030 εικόνες

Το Tear Bottle/Tear Gas Canister (προσωρινός τίτλος) (2016) είναι μια ακόμη πολιτική τοποθέτηση: Εδώ φυσίγγια από δακρυγόνα που χρησιμοποίησε η αστυνομία της ΠΓΔΜ κατά των προσφύγων εκτίθενται δίπλα σε αρχαία δακρυδόχα, λεπτεπίλεπτα αγγεία στα οποία συνέλεγαν τα δάκρυα των πενθούντων για τον χαμό των αγαπημένων τους. Επίσης, το Iphone Wallpaper (2016) είναι ένα κολάζ με πάνω από 12.030 εικόνες που τράβηξε ο καλλιτέχνης με το κινητό του μεταξύ Ιανουαρίου 2016 και Απριλίου 2016 κατά την παραμονή του στη Λέσβο.

Iphone Wallpaper

Παράλληλα, ο Ai Weiwei, σε συνεργασία με τη Φωτογραφική Εταιρεία Μυτιλήνης, παρουσιάζει μια σειρά φωτο­γραφιών σχετικών με την προσφυγική κρίση, από έξι Έλληνες ερασιτέχνες φωτογράφους. Τέλος, στο μπαλκόνι του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης θα φιλοξενηθεί μία ακόμη εικαστική παρέμβαση που εμπνεύστηκε ο Ai ειδικά για την έκθεση: Καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης τα Flag (Greece), Flag (Europe) καιFlag (Shadow) θα έχουν αναρτηθεί πάνω από την είσοδο του Μουσείου.

 

Δεν μπορούμε να εμπιστευόμαστε τους πολιτικούς

Τα πιο πολλά έργα που εκθέτει στην Αθήνα έχουν σχέση με την προσφυγική κρίση και αμφισβητούν ευθέως την έννοια των συνόρων και του ανήκειν σε μια υπηκοότητα. «Νιώθω σεβασμό για την Ελλάδα που άνοιξε την αγκαλιά της στους πρόσφυγες και δεν τους πέταξε στην θάλασσα όπως κάνουν άλλες χώρες μέλη της ΕΕ» δήλωσε. «’Οσοι πολίτες κατανοούν πρέπει να αναλάβουν δράση. Δεν μπορούμε να εμπιστεύομαστε τους πολιτικούς. Αν δεν δώουμε εμείς αυτόν το αγώνα θα τον δώσουν σίγουρα τα παιδιά μας.»

Είναι ένας καλλιτέχνης αμφιλεγόμενος, που τα έργα του πολλές φορές διχάζουν την κοινή γνώμη και τους ειδικούς. Πολλές φορές προκαλούν. Μεγάλωσε και έζησε σε μια χώρα που οι περισσότεροι άνθρωποι σιωπούν και αυτό που αναζητά εν τέλει μέσα από την τέχνη του είναι να βρεί μια γλώσσα να επικοινωνήσει με τους ανθρώπους. Εντελώς προσωπική και εντελώς αληθινή. Μπορεί πολλές φορές να αμφισβητείται και να μην τα καταφέρνει. Ή μπορεί απλά ο κόσμος να μη είναι έτοιμος να τον ακούσει.

Ai Weiwei at Cycladic

Ημερομηνίες: 20 Μαΐου – 30 Οκτωβρίου 2016
Τόπος διεξαγωγής: Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης (ΜΚΤ)
Νεοφύτου Δούκα 4, Βασιλίσσης Σοφίας και Ηροδότου 1, 106 74 Αθήνα
Είσοδος: 7 €
Ελεύθερη είσοδος για τους Φίλους του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης

Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο: 10.00-17.00, Πέμπτη: 10.00-20.00, Κυριακή: 11.00-17.00, Τρίτη: Κλειστό.
T: (+30) 210 7228321-3

Βάσια Μπακετέα

ESM: Ενέκρινε την εκταμίευση των 748 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα

Την επιστροφή κερδών από ελληνικά ομόλογα ύψους 644,42 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα, στο πλαίσιο του τρίτου πακέτου μέτρων ελάφρυνσης του χρέους της, ενέκρινε σήμερα...

Σύλληψη 44χρονου καθηγητή για σχέσεις με 15χρονη μαθήτρια

Συνελήφθη σαραντάχρονος καθηγητής γυμνασίου σε περιοχή των νοτίων προαστίων, ο οποίος φέρεται να είχε σχέσεις με 15χρονη μαθήτριά του. Προηγήθηκε καταγγελία της μητέρας της 15χρονης...

Στην Ελλάδα ο πρώτος επίγειος σταθμός της ESA για το «ευρυζωνικό δίκτυο του Διαστήματος»

Στην Ελλάδα θα κατασκευαστεί ο πρώτος επίγειος σταθμός του ευρωπαϊκού προγράμματος για την επόμενη γενιά τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών («fibre in the sky»), όπως ενημέρωσε ο...

Επιστολή της Greenpeace στον πρωθυπουργό για την ηλεκτροκίνηση

Την άμεση απόφαση για τον τερματισμό της πώλησης συμβατικών αυτοκινήτων ως το 2030 ζητά Greenpeace καθώς αυτή, όπως υποστηρίζει η οργάνωση  επιβάλλεται όχι μόνο...

Δελτίο ειδήσεων στις 12:00

Ελαφρώς βελτιωμένες για φέτος είναι οι ενδιάμεσες θερινές προβλέψεις της Κομισιόν για την ύφεση στην Ελλάδα, σε σχέση με τις -προ διμήνου- εαρινές προβλέψεις. Η...

Εισαγγελέας για Μάτι: «Δεν προέκυψαν νέα στοιχεία για κακούργημα»

Με το σκεπτικό ότι δεν στοιχειοθετείται το κακούργημα της θανατηφόρας έκθεσης σε βαθμό κακουργήματος, που απαιτεί δόλο η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών δεν το έκανε...

Ξήλωσαν τη σφραγίδα της Ελληνικής Δημοκρατίας από το μνημείο της Marfin

Στόχος βανδάλων έγινε το μνημείο της Μαρφίν καθώς άγνωστοι αφαίρεσαν τη σφραγίδα της Ελληνικής Δημοκρατίας που βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του, απέναντι από τη...

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Ξήλωσαν τη σφραγίδα της Ελληνικής Δημοκρατίας από το μνημείο της Marfin

Στόχος βανδάλων έγινε το μνημείο της Μαρφίν καθώς άγνωστοι αφαίρεσαν τη σφραγίδα της Ελληνικής Δημοκρατίας που βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του, απέναντι από τη...

Διαμαρτυρία των πρώην εργαζομένων της «Ελευθεροτυπίας»

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία της Alpha Bank, στη Σταδίου, πραγματοποιούν οι πρώην εργαζόμενοι της «Ελευθεροτυπίας» ζητώντας να αποσύρουν οι τράπεζες τις καταχρηστικές...

Και με ψηφιακή βιτρίνα η Δημοτική Αγορά Κυψέλης 

Η Δημοτική Αγορά Κυψέλης online Μια online Αγορά η Κypsel-e ετοιμάζεται να μπει στο cloud δίνοντας την ευκαιρία σε μικρούς επιχειρηματίες της Κυψέλης και άλλων...

Ουρές και σήμερα στον ΕΦΚΑ Καλλιθέας

Συνωστισμός, μη τήρηση των μέτρων ασφαλείας και δεύτερη μέρα ταλαιπωρίας για τους πολίτες που περιμένουν από νωρίς το πρωί να εξυπηρετηθούν έξω από τον...

Το 1ο καλοκαιρινό φεστιβάλ του περιοδικού δρόμου «Σχεδία» είναι γεγονός

Αυτό το καλοκαίρι συναντιόμαστε στο κέντρο της πόλης, στην οδό Κολοκοτρώνη, στο νούμερο 56 και στον πεζόδρομο της Νικίου για τη μεγάλη γιορτή πολιτισμού...