ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
>
Search
sxedia_periodiko_dromou

Φορώντας το κόκκινο γιλέκο της «Σχεδίας»

«Έφτασα στη «Σχεδία» υποσιτισμένος σε εξαθλιωμένη κατάσταση. Πριν 4 μήνες ξεκίνησα να πουλώ το περιοδικό «Σχεδία». Σήμερα έχω πίσω την αξιοπρέπεια μου και νιώθω αισιόδοξος για το μέλλον. Πιστεύω ότι θα πάνε τα πράγματα καλύτερα».

Τον Νίκο Ρόκκο φωτογράφο στο επάγγελμα και αυτήν την περίοδο πωλητή του περιοδικού δρόμου «Σχεδία» τον συναντήσαμε στην Ερμού κατά την διάρκεια της δράσης «Πωλητής για μία ώρα» που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου. Τον αντικαθιστούσε για μία ώρα ο ηθοποιός Γιάννης Στάνκογλου.

Η δράση «Πωλητής για μία ώρα»

Το δικό τους μήνυμα ενάντια στη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό έστειλαν, ηθοποιοί, τραγουδιστές, συγγραφείς, επώνυμοι επαγγελματίες, αλλά και αναγνώστες του περιοδικού «Σχεδία». Το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου, φόρεσαν το κόκκινο γιλέκο και αντικατέστησαν για μία ώρα τους πωλητές του περιοδικού στους δρόμους της Αθήνας. Οι επώνυμοι εθελοντές δεν πτοήθηκαν από την μπόρα που ξέσπασε κατά την διάρκεια της δράσης και στάθηκαν δίπλα στους μαχητές της ζωής υποστηρίζοντάς τους συμβολικά και ουσιαστικά.

sxedia_periodiko_dromou

«Είμαι πολύ περήφανος και χαρούμενος» λέει στον Αθήνα 9.84 ο Γιάννης Στάνκογλου, «που μπορώ έστω και με αυτήν την μικρή κίνηση να βοηθώ αυτούς τους ανθρώπους. Είναι η δεύτερη φορά που συμμετέχω στη δράση. Όχι δεν είναι εύκολο να πουλάς στο δρόμο το περιοδικό ιδίως σε αυτό το πόστο της Ερμού. Ο κόσμος είναι σε διάθεση shopping και δεν έχει το νου του αλλού. Πέρσι που ήμουν σε άλλο πόστο ήταν καλύτερα».

sxedia_periodiko_dromou

«έχουμε συνηθίσει να μη μας δίνει σημασία ο κόσμος, να προσπερνάει»

Με θαυμασμό και συγκίνηση παρακολουθούσαν οι περαστικοί τον διευθυντή του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Ορέστη Ανδρεαδάκη να πουλά το περιοδικό στο Σύνταγμα κάτω από την βροχή ενώ η πωλήτρια που αντικαθιστούσε βρισκόταν προστατευμένη στην είσοδο του Μετρό.

Πόσο λυπάμαι που έπιασε η βροχή» λέει στον Αθήνα 9.84 η πωλήτρια «Είναι πολύ ευγενικός και θέλει να βοηθήσει, να πουλήσει, είναι και η αμηχανία που νιώθει κάποιος όταν δεν το έχει ξανακάνει. Εμείς έχουμε συνηθίσει να μη μας δίνει σημασία ο κόσμος, να προσπερνάει».

sxedia_periodiko_dromou

Στο Μοναστηράκι συναντήσαμε τον τραγουδιστή Λεωνίδα Μπαλάφα που αντικαθιστούσε τον Αλέξανδρο πωλητή της Σχεδίας επί 5 χρόνια.

«Η ζωή στο δρόμο δεν είναι εύκολη αλλά με υπομονή και επιμονή και την υγεία μας να έχουμε, όλα θα πάνε καλά» μας λέει ο Αλέξανδρος χαμογελώντας. Η δράση αυτή που γίνεται κάθε χρόνο τέτοια εποχή είναι αρκετά βοηθητική για μας. Προσπαθώ να βρω καλύτερη δουλειά Η ευχή όλων και των ανθρώπων του περιοδικού και των πωλητών είναι να βρούμε όλοι το δρόμο μας και ένα καλύτερο αύριο».

Δίπλα στον Αλέξανδρο στέκονταν χαμογελαστός και χαρούμενος ο Λεωνίδας Μπαλάφας προσπαθώντας να πουλήσει το περιοδικό αλλά δεν ήταν εύκολο.

«Δεν είναι καθόλου εύκολη δουλειά», μας λέει, «ο κόσμος περνάει και δεν σταματάει. Επίσης δύσκολο είναι και να μπαίνεις στην ψυχολογία ενός ανθρώπου που ζει στο δρόμο. Εγώ ωστόσο νιώθω ευλογημένος που στέκομαι δίπλα σε αυτούς τους ανθρώπους με αυτή τη μικρή και συμβολική κίνηση».

sxedia_periodiko_dromou

Στην οδό Αθηνάς στον σταθμό του Μετρό ακούγονταν η φωνή του σεφ Αλέξανδρου Παπανδρέου, να πουλά το περιοδικό.

«Είμαι αγοραστής του περιοδικού και σήμερα πωλητής του, ελπίζοντας να βοηθήσω και εγώ σε αυτή την προσπάθεια ενημέρωσης του κόσμου για το περιοδικό. Πρόκειται για ένα πολύ ωραίο και πολύ αξιόλογα άρθρα περιοδικό. Έχω πουλήσει ήδη μερικά όμως δεν είναι καθόλου εύκολο. Εγώ θα σταθώ εδώ μία ώρα αλλά φανταστείτε να είστε όρθιος, ιδίως με άσχημες καιρικές συνθήκες 7 ή 8 ώρες».

Η Διεθνής Εβδομάδα Πωλητών Περιοδικών Δρόμου

Η δράση «Πωλητής για μία ώρα» («Celebrity Selling») πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Διεθνούς Εβδομάδας Πωλητών Περιοδικών Δρόμου (International Vendors Week) στη χώρα μας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Κάθε χρόνο την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου με σύνθημα «112 εφημερίδες δρόμου, 41 χώρες, 5 ήπειροι, 14.000 άστεγοι πωλητές, 6.000.000 αναγνώστες, 1 φωνή ενωμένη ενάντια στη φτώχεια» η εκδήλωση αφιερώνεται στους ανά τον κόσμο πωλητές των περιοδικών δρόμου.

Φέτος, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για πρώτη φορά, σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας (5-11 Φεβρουαρίου) στις δράσεις συμμετείχαν ομαδικά και υπάλληλοι εταιρειών.

sxedia_periodiko

«Ζήσαμε υπέροχες, συγκλονιστικές, συγκινητικές, ανθρώπινες στιγμές.
Σας ευχαριστούμε όλες και όλους από τα βάθη της ψυχής μας. Για την αγάπη, την υποστήριξη, τα χαμόγελα» γράφουν οι άνθρωποι του περιοδικού στην ιστοσελίδα τους στο facebook.

Τι είναι η Σχεδία

Η «Σχεδία», όπως συμβαίνει με όλα τα περιοδικά δρόμου του κόσμου, δεν πωλείται στα συνήθη σημεία διάθεσης Τύπου, όπως περίπτερα, αλλά αποκλειστικά και μόνο στους δρόμους της πόλης από διαπιστευμένους πωλητές.

Οι πωλητές προέρχονται από ευάλωτες κοινωνικά πληθυσμιακές ομάδες: άστεγοι, άνεργοι και γενικώς άνθρωποι που αποδεδειγμένα ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας. Από την τιμή πώλησης του περιοδικού (3,00 ευρώ), το 50% (δηλαδή το 1,50 ευρώ) πηγαίνει απευθείας στον ίδιο τον πωλητή.

Αποτελεί μια ξεχωριστή ευκαιρία να εξασφαλίσουν ένα ελάχιστο, αξιοπρεπές εισόδημα, αλλά και μέσο απεγκλωβισμού από το φαύλο κύκλο της κοινωνικής απομόνωσης και του αποκλεισμού. Αποτελεί επίσης ένα επιπλέον κίνητρο να ξαναχτίσουν τις ζωές τους.

Καλλιόπη Ασλανίδου

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αν είσαι φίλος... * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

κατασκευή ιστοσελίδων