ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
>

Ένας Έλληνας γεωλόγος στην Ανταρκτική – Αποστολή της NASA για αναζήτηση μετεωριτών

Ένας καθηγητής Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών μετέχει σε αποστολή της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA) για τον εντοπισμό μετεωριτών στην παγωμένη Ανταρκτική.

Ο επίκουρος καθηγητής κ. Γιάννης Μπαζιώτης βρίσκεται ήδη στο πρόγραμμα εκπαίδευσης η οποία επι του παρόντος περιλαμβάνει την εκμάθηση οδήγησης των «σκούτερ» χιονιού (snowmobiles) σε δύσκολες συνθήκες όπως η ανάβαση και η κατάβαση απότομων λόφων, καθώς και την εκμάθηση τεχνικών ανακάλυψης μετεωριτών στην ύπαιθρο. Όπως αναφέρει το ΑΠΕ -ΜΠΕ , ο κ. Μπαζιώτης «ανεβάζει» στο λογαριασμό του στο Facebook μικρά κείμενα και φωτογραφίες από την εκπαίδευσή του και τις εντυπώσεις του όταν σκαρφαλώνει στους παγωμένους λόφους και θαυμάζει τα ηφαιστειακά πετρώματα και την υπέροχη θέα.

Όπως έκανε γνωστό, ο Γ.Μπαζιώτης μοιράζεται τη σκηνή του με τον John Scutt, τον έναν από τους δύο ορειβάτες της αποστολής και ίσως τον άνθρωπο με την μεγαλύτερη εμπειρία πάνω στον πλανήτη στην ύπαιθρο της Ανταρκτικής, καθώς επί 37 συνεχόμενα χρόνια είναι μέλος της αποστολής.

Όπως λέει, η Ανταρκτική είναι «ένα μέρος θεαματικής ομορφιάς, στο οποίο μπορείς να ακούσεις την ησυχία και ως εκ τούτου, να παραμείνεις ήρεμος…αποτελεί ξεχωριστή εμπειρία για κάποιον που προέρχεται από τη Μεσόγειο, πόσο μάλλον για έναν Έλληνα όπως εγώ, να ζήσω το όνειρο της συμμετοχής στην αποστολή ANSMET».

«Σε ένα μέρος σαν την βάση McMurdo, σε μόλις λίγες ώρες καταφέρνεις να δεις όλες τις πτυχές για το τι μπορεί να κάνει ο άνθρωπος. Η προετοιμασία του εξοπλισμού, τo πρωινό γεύμα σε ένα τραπέζι με ανθρώπους τουλάχιστον πέντε διαφορετικών εθνικοτήτων, η ποδηλασία στους παγωμένους και λασπωμένους «δρόμους» γύρω από το McMurdo, η επίσκεψη στο Hutpoint και το να βλέπεις τις φώκιες τα γλιστρούν σαν αυστραλιανοί σέρφερ στο κύμα, είναι μόλις μερικές από τις εμπειρίες που έζησα τις πρώτες μέρες της αποστολής», έγραψε στο λογαριασμό του στο Facebook.

Μετά την παραμονή στη βάση McMurdo, ο Μπαζιώτης και η υπόλοιπη ερευνητική ομάδα επρόκειτο να μετακινηθεί στον καταυλισμό Σάκλετον, βαθύτερα στην ενδοχώρα της Ανταρκτικής.

Η αποστολή του Έλληνα γεωλόγου στην Ανταρκτική θα διαρκέσει έως τον Ιανουάριο του 2018. Μαζί με τα υπόλοιπα επτά μέλη από άλλες χώρες, ο Γ.Μπαζιώτης αποτελεί την 41η αποστολή Antarctic Search for Meteorites (ANSMET), την οποία η NASA έχει καθιερώσει από το 1976. Οι αποστολές αυτές, που χρηματοδοτεί η NASA από κοινού με το Εθνικό Ίδρυμα Επιστημών της Αμερικής, έχουν ανακαλύψει έως τώρα περίπου 22.000 μετεωρίτες, σε ένα σύνολο 56.000 που έχουν βρεθεί σε όλη τη Γη.

Η αναζήτηση μετεωριτών θα γίνει είτε πεζοπόρα είτε με χρήση χιονο-οχημάτων. Η σάρωση των περιοχών μελέτης θα γίνεται σε οριζόντιες γραμμές, όπου το κάθε μέλος θα απέχει περίπου 50 μέτρα σε οριζόντια απόσταση από τον διπλανό του.

Ο Γ. Μπαζιώτης είναι ο πρώτος Έλληνας που συμμετέχει σε τέτοια αποστολή και, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, όχι μόνο ελπίζει να ανακαλύψει κάποιον μετεωρίτη, αλλά επίσης να προβάλει όσο καλύτερα μπορεί την Ελλάδα μέσα από τη συμμετοχή του στην αποστολή. Όραμά του είναι να προωθηθεί η επιστημονική έρευνα για τους μετεωρίτες στην Ελλάδα.

Μόνο ένας μετεωρίτης από τους περίπου 67.000 που έχουν καταγραφεί συνολικά σε παγκόσμιο επίπεδο, προέρχεται από την Ελλάδα και είναι ο μετεωρίτης Seres, ένας χονδρίτης που έπεσε στην περιοχή των Σερρών το 1818.

Ο Γ. Μπαζιώτης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1980, αποφοίτησε από το Τμήμα Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών το 2002, πήρε το διδακτορικό του από τη Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων και Μεταλλουργών του ΕΜΠ το 2008 και από το 2014 διδάσκει στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Newsroom Αθήνα 9.84 – πηγή ΑΠΕ – ΜΠE

Print Friendly, PDF & Email

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αν είσαι φίλος... * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

κατασκευή ιστοσελίδων