ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
>
Search

Στα είδη ένδυσης επενδύουν οι Έλληνες καταναλωτές

Μπορεί οι Έλληνες να έχουν περιορίσει δραστικά τις δαπάνες τους για είδη ένδυσης, έχοντας μειώσει το ετήσιο κονδύλι που κατευθύνουν για την αγορά ρούχων στην οκταετία 2008-2016 κατά 53,7%, ωστόσο συνεχίζουν να δαπανούν περισσότερα από άλλες χώρες της Ευρώπης όπως η Γερμανία, Γαλλία και η Αγγλία.

Αυτό δείχνουν τα στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής – Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ) σύμφωνα με τα οποία το ποσοστό των χρημάτων από τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς των ελληνικών νοικοκυριών που κατευθύνονται σε προϊόντα ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας είναι της τάξης του 5,8% ενώ σε περισσότερο ανεπτυγμένες χώρες της ΕΕ  το αντίστοιχο ποσοστό κυμαίνεται μεταξύ του 4% και 5,1%. Ωστόσο αν και οι έλληνες δείχνουν να αντιστέκονται και να επιδιώκουν να ανανεώνουν την γκαρνταρόμπα τους σε κάθε ευκαιρία η οικονομική κρίση ανάγκασε τα ελληνικά νοικοκυριά να αλλάξουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες καθώς η έλλειψη χρημάτων οδήγησε  το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών των νοικοκυριών το 2016 , ποσοστό 20,7% στην αγορά ειδών διατροφής με τις δαπάνες για στέγαση να ακολουθούν με ποσοστό 13,8 του οικογενειακού προϋπολογισμού και ένδυση να καταλαμβάνει την έκτη θέση πίσω από την υγεία. Η κρίση κάνει τους έλληνες να ανανεώνουν σημαντικά λιγότερο από το παρελθόν τα ρούχα τους . Η μέση ετήσια δαπάνη για ένδυση και υπόδηση έφτασε το 2016 τα 968,52 ευρώ με τη συνολική κατανάλωση να εκτιμάται στα 3,98 δισεκατομμύρια ευρώ όταν το 2008 ήταν σχεδόν διπλάσια.

Σωσίβιο οι εξαγωγές

Για τις επιχειρήσεις του κλάδου αυτό αποτελεί πλήγμα που όμως φαίνεται να αντισταθμίζεται ,σε κάποιο ποσοστό, από την αύξηση κατά 13,5% στις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας το 2017. Συγκεκριμένα η αξία των ελληνικών εξαγωγών διαμορφώθηκαν στα 683 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του  2017 έναντι 602 εκατ. το αντίστοιχο εξάμηνο του 2016. Ειδικότερα στην ένδυση οι εξαγωγές κατέγραψαν αύξηση 10,5% και ανήλθαν σε αξία σε 303 εκατ. έναντι 274 εκατ. το 2016. Οι εξαγωγές πλεκτών ενδυμάτων σημείωσαν αύξηση 12% ενώ οι εξαγωγές υφαντών ενδυμάτων αυξήθηκαν κατά 9,7%. Το 87% των εξαγωγών ενδυμάτων κατευθύνεται στις χώρες της Ε.Ε. Μάλιστα σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΠΕΕ ο Ιούνιος αποδείχθηκε εξαιρετικά καλός μήνας για τις εξαγωγές πλεκτών ενδυμάτων,(αύξηση 25%).Η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφηκε στις εξαγωγές ενδυμάτων προς το Βέλγιο με ποσοστό 43%, ακολουθούν η Ιταλία με 36%, η Κύπρος με 12% και η Γερμανία με 6%. Αντίθετα μείωση καταγράφηκε στις εξαγωγές προς την Μ. Βρετανία -12% και την Γαλλία -9%. Αντίστοιχα οι εξαγωγές της κλωστοϋφαντουργίας κατέγραψαν αύξηση 5,7% και ανήλθαν σε 201 εκατ. ευρώ, ενώ μεγάλη αύξηση κατά 30% σημείωσαν οι εξαγωγές ελληνικού βαμβακιού οι οποίες ανήλθαν σε 180 εκατ. ευρώ. Η μεγάλη αύξηση της αξίας των εξαγωγών βαμβακιού οφείλεται στην αύξηση της μέσης τιμής σε ποσοστό σχεδόν 16%. Σε όγκο η αύξηση ανήλθε σε 14,9%.

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αν είσαι φίλος... * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

κατασκευή ιστοσελίδων