ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
>
Search

Nίκη Κεραμέως:“Η ΝΔ καταδικάζει απερίφραστα το περιστατικό της αντιγραφής στο Παν/μιο Πατρών”

Η ΝΔ καταδικάζει απερίφραστα το περιστατικό της αντιγραφής στο Παν/μιο Πατρών” δήλωσε η τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στον Αθήνα 9.84 και στον Ηλία Καννέλη και πρόσθεσε ότι τέτοιες λογικές βρίσκονται μακριά από τις αξίες του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης

Για το θέμα των παιδιών καθηγητών του Παν/μίου Μακεδονίας που επιλέγονται προνομιακά στα μεταπτυχιακά του ιδρύματος, η κα Κεραμέως απέφυγε να απαντήσει ξεκάθαρα, λέγοντας ωστόσο ότι τα εισοδηματικά και ακαδημαϊκά κριτήρια θα κρίνουν την δωρεάν συμμετοχή φοιτητών σε μεταπτυχιακά.

Αναφορικά με τη δήλωση Καμμένου ότι θα πρέπει να γίνεται μεγάλη διακίνηση στο ΠΑΜΑΚ ειδικά στο τμήμα στο οποίο γίνονται οι πολιτικές δημοσκοπήσεις,διαφορετικά δεν εξηγούνται τα αποτελέσματα, η βουλευτής Επικρατείας της ΝΔ δήλωσε ότι “το ζήτημα των ναρκωτικών είναι πολύ σοβαρό και δεν μπορεί κανείς να κάνει αστεία με αυτό το θέμα. Το λιγότερο που θα έπρεπε να κάνει η πολιτεία είναι να επέμβει στα πανεπιστήμια για θέματα των ναρκωτικών και όχι να κάνει αστεία.”

Αναλυτικά:

*ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΖΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΠΑΝ/ΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ

Ν.Κεραμέως: «Είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα που θίγει θέματα αξιοκρατίας, ηθικής τάξης, με πολλές πτυχές και το καταδικάζουμε απερίφραστα στη ΝΔ. Ο Πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ και η ΔΑΠ Παν/μίων καταδίκασαν το συμβάν. Μακρυά από τη ΝΔ τέτοιες λογικές. Πρεσβεύουμε το αυτονόητο.Τον απόλυτο σεβασμό σε κανόνες και αξίες. Χωρίς καμμία εξαίρεση, χωρίς ημετέρους, θέλω να είμαι απολύτως ξεκάθαρη και αυστηρή, ως πρός αυτό που συνέβη. Το καταδικάζουμε σε όλους τους τόνους.»

Το ελληνικό δημόσιο Παν/μιο είναι πραγματικά αξιοθαύμαστο ως πρός τις δομές και το ανθρώπινο δυναμικό και για τον πρόσθετο λόγο ότι λειτουργούν υπό αντίξοες συνθήκες. Εάν τα ΑΕΙ μας κρατιούνται όρθια, σε μεγάλο βαθμό, οφείλεται στην αυτοθυσία και την αφοσίωση των πανεπιστημιακών μας, των διοικητκών υπαλλήλων και όλων αυτών που καθημερινά συμβάλλουν προκειμένου τα Παν/μιά μας να κατορθώνουν να διαπρέπουν σε διεθνείς κατατάξεις, δεν είναι αυτονόητα πράγματα αυτά. Πρέπει η πολιτεία, πέρα και πάνω από κόμματα, να δώσει μια σημαντική ώθηση στην αναβάθμιση του δημόσιου Πανεπιστημίου. Πρέπει επίσης, να δώσει μεγαλύτερη αυτονομία στα Πανεπιστήμια, ώστε να αποφασίζουν τα του οίκου τους και να μην παρεμβαίνει η πολιτεία με αυτό τον τρόπο, όπως θέλησε να παρέμβει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ με το τελευταίο νομοσχέδιο που πήγε την τριτοβάθμια εκπαίδευση δεκαετίες πίσω και ψηφίστηκε εν μέσω θέρους προκειμένου -προφανώς- να μειωθούν οι αντιδράσεις.”

*ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΜΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ.

Δημοσιογράφος: Προσπαθώντας να διαβάσω το νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση είμαι ολίγον μπερδεμένος.Εσείς έχετε καταλάβει;

Ν.Κεραμέως: “Πρώτον,εισάγει ένα υπέρμετρα ρυθμιστικό πλαίσιο για τα μεταπτυχιακά. Καθορίζει με κάθε λεπτομέρεια πώς πρέπει να λειτουργούν, πώς πρέπει να αμείβονται οι καθηγητές, σε πόσα μεταπτυχικά μπορούν να διδάσκουν κλπ, πράγμα που αναπόφευκτα θα οδηγήσει σε μαρασμό μεταπτυχιακά προγράμματα, άν όχι σε κλείσιμο. Δεύτερον, επαναφέρει την έννοια του ακαδημαικού ασύλου, όπως έχει μετουσιωθεί στην ελληνική πραγματικότητα, διότι στην πραγματικότητα σημαίνει άσυλο ιδεών, όπως και απόλυτη ελευθερία διδασκαλίας και έρευνας. Αλλο αυτό και άλλο το να μετατρέπεται σε άσυλο εγκληματιών, στο οποίο να μην μπορούν να επεμβαίνουν οι αρχές για αξιόποινες πράξεις, που τελούνται εντός των Πανεπιστημίων μας.

Είναι σαν να λέει ελάτε και κάνετε ό,τι θέλετε στα Πανεπιστήμια, δεν θα υπάρχει καμμία επέμβαση από τις αρχές. Καταλαβαίνετε τι μήνυμα στέλνει στη νεολαία μας. Οτι στο Παν/μιο μπορεί να κάνει κανείς ό,τι θέλει. Ενδεικτικό είναι αυτό που συνέβη πριν από μόλις λίγες ημέρες, στη Θεσ/νίκη. Το ΑΠΘ αποφάσισει ομόφωνα να κάνει διάβημα στην Εισαγγελία ώστε να προστατευθούν ο χώρος και οι φοιτητές από τη διακίνηση ναρκωτικών και ο αρμόδιος υπουργός καταδίκασε αυτή την απόφαση, ως επικοινωνιακό τέχνασμα εν όψει της ανόδου του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ.”

Δημοσιογράφος: Ο κ Καμμένος χρησιμοποίησε ένα κακόγουστο αστείο για τον κ. Μαραντζίδη, θέλοντας να σχολιάσει τις δημοσκοπήσεις τις οποίες διενεργεί ο εν λόγω καθηγητής. Είπε ότι πίνουν πολλά ναρκωτικά και για αυτό βγάζουν αυτά τα αποτελέσματα.

Ν.Κεραμέως: «Το θέμα των ναρκωτικών είναι πού σοβαρό και δεν θα έπρεπε κανείς πολιτικός να κάνει αστεία με αυτό. Κινδυνεύουν οι ζωές των παιδιών μας όταν κυκλοφορούν βαποράκια στα Πανεπιστήμια και δεν μπορούν να επέμβουν οι αρχές. Το λιγότερο που θα έπρεπε να κάνει η πολιτεία είναι να κάνει ό,τι περνά από το χέρι της ώστε να υπάρχει επέμβαση των αρχών και όχι αστεία επί του θέματος.»

Δημοσιογράφος: Ο κ.Μητοτάκης είπε ξεκάθαρα χθές στο ΜΜΑ, ότι στις πολιτικές προτεραιότητες της ΝΔ είναι η λειτουργία ακόμα και ιδιωτικών Πανεπιστημίων στη χώρα.

Ν.Κεραμέως: « Προτεραιότητα της ΝΔ στο χώρο της Παιδείας είναι πρωτίστως η αναβάθμιση του υπάρχοντος, δημόσιου Πανεπιστημίου. Παράλληλα με αυτό, ύψιστος στόχος είναι και η δημιουργία μη κρατικών Παν/μίων. Οι λόγοι είναι ότι η ίδρυσή τους θα εισάγει έναν υγιή ανταγωνισμό με τα δημόσια Παν/μια και θα βοηθήσει να καταστεί η χώρα περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης. Το έχουν κάνει η Τουρκία, η Βουλγαρία, η Κύπρος και έχει συμβάλλει σχεδόν κατά 10% στο ΑΕΠ τους. Μάλιστα στην Κύπρο πρώτη το έκανε η βόρεια κύπρος και ακολούθησε η Λευκωσία. Ολοι το έκαναν λάθος και μόνον εμείς σωστά; Ξέρετε η ίδυση πανεπιστημίων θα δώσει ώθηση και στις τοπικές κοινωνίες. Γιατί να μην ιδρύουμε ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα που θα προσελκύουν ξένους φοιτητές; Να θυμίσω κάτι που έγινε πριν από λίγους μήνες…Το Παν/μιο Αθηνών αποφάσισε ομόφωνα την ίδρυση ενός ξενόγλωσσου, προπτυχιακού προγράμματος, με σημαντικά δίδακτρα για να διδάξει ελληνική φιλοσοφία και πολιτισμό, μετά από σημαντική εκδήλωση ενδιαφέροντος από ξένους φοιτητές, κυρίως Κινέζους, οι οποίοι θέλουν να έρθουν στη χώρα μας και να μάθουν στην κοιτίδα της δημοκρατίας για την ελληνική ιστορία, τη φιλοσοφία και τον πολιτισμό μας.Το αίτημα πήγε στο γραφείο του υπουργού Παιδείας ο οποίος το απέρριψε.Εχουμε ένα φοβερό πλούτο που δεν αξιοποιούμε.”

Δημοσιογράφος: Θα ήθελα την τοποθέτησή σας για το ζήτημα των παιδιών καθηγητών του Παν/μίου Μακεδονίας, που επιλέγονται προνομιακά στα μεταπτυχιακά του ιδρύματος.

Ν.Κεραμέως: “Πολλά μεταπτυχιακά προγράμματα έχουν δίδακτρα και άλλα όχι. Κατά τη γνώμη μας θα πρέπει σαφώς να υπάρχουν πολιτικές για φοιτητές που πληρούν κάποια κριτήρια κατ αρχήν εισοδηματικά δηλαδή ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, αλλά και ακαδημαικά κριτήρια όπως το να είναι καλοί φοιτητές και να αξίζουν μια υποτροφία.

Η κυβέρνηση στο τελευταίο νομοσχέδιο είπε δωρεάν μεταπτυχιακά με αυστηρά εισοδηματικά κριτήρια και δεν είπε από θα βρεί αυτά τα χρήματα.”

Δημοσιογράφος: Επιμένω στην ερώτηση, διότι υπεκφύγατε .Το ζήτημα είναι για τα δωρεάν μεταπτυχιακά παιδιών καθηγητών του ΠΑ.ΜΑΚ.

Ν.Κεραμέως:Σας απάντησα. Πρέπει να υπάρχουν γενικοί κανόνες χωρίς εξαιρέσεις,ώστε να πληρούνται οι προυποθέσεις που προανέφερα.

Δημοσιογράφος: Δηλαδή καταδικάζετε την επιλογή του Πανεπιστημίου

Ν.Κεραμέως: “Δεν καταδικάζουμε με ποιά έννοια…Θεωρούμε ότι το κάθε Πανεπιστήμιο πρέπει να είναι ελεύθερο να αποφασίζει μόνο του για τα του οίκου του. Το Πανεπιστήμιο έχει το αυτοδιοίκητο και δεν μπορούμε από τη μιά πλευρά να το αποδεχόμαστε και από την άλλη να παρεμβαίνουμε στις αποφάσεις του. Στο βαθμό που αφορά την κεντρική πολιτική σκηνή, σας λέω τις θέσεις μας “

Δημοσιογράφος: Θα μπορούσατε να σχολιάσετε…Υπάρχουν καθηγητές που ζητούν την παρέμβαση εισαγγελέα και καταγγέλλουν την απόφαση αυτή ως επιδεικνύουσα ατομικισμό και ιδιοτέλεια.

Ν.Κεραμέως “Σας ξαναλέω. Το Παν/μιο έχει το αυτοδιοίκητο και δεν μπορούμε από τη μιά πλευρά να το αποδεχόμαστε και από την άλλη να παρεμβαίνουμε στις αποφάσεις του.Σε φοιτητές που πληρούν ακαδημαικά και οικονομικά κριτήρια.Είμαι σαφής.”

*ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ

Ν. Κεραμέως: “Το Λύκειο έχει χάσει -σε μεγάλο βαθμό- τον αυτόνομο εκπαιδευτικό του χαρακτήρα.Ως προς το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει και θετικά και αρνητικά στοιχεία. Στα θετικά του συνυπολογίζονται ότι είναι αδιάβλητο και σε γενικές γραμμές αξιόπιστο και εννοώ ότι ο γενικά επιμελής μαθητής, δηλαδή αυτός που θα διαβάσει και θα μελετήσει καλά, σε γενικές γραμμές θα επιτύχει το στόχο του. Ωστόσο, είναι ένα σύστημα που προμοδοτεί την αποτύπωση μιας στιγμής,εκείνη της εξέτασης και παιδαγωγικά ωθεί ως έχει σήμερα και ως ένα βαθμό, την παπαγαλία.Με το πρωτόλειο σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που είδε τη δημοσιότητα, η Γ Λυκείου, εν τοις πράγμασι ακυρώνεται. Υπάρχουν πλέον δύο πανελλαδικές εξεταστικές μέσα στην ίδια χρονιά και το μόνο που θα ενδιαφέρει τους μαθητές θα είναι το πώς θα πετύχουν σε αυτές. ”

                               «ΑΘΗΝΑ 9.84» – ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ- 

Print Friendly



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αν είσαι φίλος... * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

κατασκευή ιστοσελίδων