ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
>
Search

Οι καταγγελίες περί νοθείας στις εκλογές της Βενεζουέλας βασικό θέμα του διεθνούς Τύπου

Η εισαγγελική έρευνα στη Βενεζουέλα για τις καταγγελίες περί νοθείας στις πρόσφατες εκλογές καθώς και η αποφυγή για παραπομπή σε δίκη του προέδρου της Βραζιλίας είναι μερικά από τα βασικά θέματα του διεθνούς Τύπου.

Για Ελλάδα: “Καταδικάζοντας έναν έντιμο στατιστικολόγο, η Ελλάδα καταδικάζει τον εαυτό της” αναφέρει το Politico που αφήνει αιχμές για τη λειτουργία της Δικαιοσύνης στην Ελλάδα, με αφορμή την προχθεσινή καταδίκη του πρώην επικεφαλής της ΕΛΣΤΑΤ. Η καταδίκη του κ. Γεωργίου εγείρει σοβαρά ερωτήματα για την ακεραιότητα των Θεσμών στην Ελλάδα και υποδηλώνει την πιθανότητα πολιτικών παρεμβάσεων στη Δικαιοσύνη, αναφέρει το σχετικό δημοσίευμα. Χαρακτηρίζει μάλιστα την απόφαση “μία παρωδία που ξεπερνά την άδικη μεταχείριση ενός στατιστικολόγου και εγείρει ερωτήματα για την πρόοδο της οικονομικής ανάκαμψης της Ελλάδας και τη βιωσιμότητα της ευρωζώνης”.

Αξιωματούχοι της Ευρωζώνης προειδοποιούν για “μια δίκη παρωδία” για τον Γεωργίου” αναφέρουν οι F.T για τη χθεσινή νέα παρέμβαση της Κομισιόν σχετικά με την καταδίκη του πρώην επικεφαλής της ΕΛΣΤΑΤ. Ανώτατοι αξιωματούχοι της Ευρωζώνης προειδοποίησαν χθες πως η συνέχιση της δίωξης του πρώην επικεφαλής της ΕΛΣΤΑΤ απειλεί να οδηγήσει σε νέο ρήγμα τις σχέσεις Αθήνας – πιστωτών της, λίγες μόνο εβδομάδες μετά τη συμφωνία που επετεύχθη για τα επόμενα βήματα του προγράμματος ύψους 86 δισ. ευρώ. Μιλώντας στους FT ο κ. Ντομπρόβσκις είπε πως η ανεξαρτησία των εθνικών στατιστικών υπηρεσιών είναι “ο βασικός πυλώνας της σωστής λειτουργίας” της Ευρωζώνης και “ένα από τα βασικά στοιχεία ανάπτυξης της εμπιστοσύνης μεταξύ μελών της Ε.Ε”. “Γι αυτό προστατεύεται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Γι’ αυτό και δεν πρέπει να αμφισβητείται”. Σε ανεπίσημη ενημέρωση για την υπόθεση Γεωργίου προς Ευρωπαίους αξιωματούχους, στέλεχος της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας δήλωσε πως η υπόθεση είναι μια στημένη φάρσα – που επιδιώκει τον εκφοβισμό. Οι FT που έχουν στην κατοχή τους το “επίμαχο mail” αναφέρουν ότι σε αυτό εκφράζονται έντονες ανησυχίες των Ευρωπαϊκών θεσμών για την υπόθεση. “Ήταν ξεκάθαρο ότι κανείς δεν έλαβε υπόψη τις απόψεις μας” έλεγε για τη δίκη ενώ περιέγραφε την κατάσταση ως “εξαιρετικά εχθρική” στη διάρκεια της επειδή υπήρχε κόσμος που ούρλιαζε όταν άκουγε την κατάθεση του Ευρωπαίου εμπειρογνώμονα. “Δεν μπορούσα να πιστέψω ότι τέτοιες δίκες μπορούν να διεξαχθούν σε μια δημοκρατική, ευρωπαϊκή χώρα”.

Για Βενεζουέλα: Eισαγγελέας του Ανώτατου Δικαστηρίου ξεκινά έρευνα για εκλογική νοθεία στη Βενεζουέλα” αναφέρει η DW.Λουίζα Ορτέγκα, η γενική εισαγγελέας της χώρας και δεινή επικριτής του προέδρου Μαδούρο δεσμεύθηκε να εξετάσει καταγγελίες ότι υπήρξε εκτεταμένη νοθεία στις εκλογές της Κυριακής. Μιλώντας στο CNN η κ. Ορτέγκα είπε ότι “έχω διορίσει δύο εισαγγελείς να διεξάγουν έρευνες για τέσσερις διευθυντές του εθνικού εκλογικού συμβουλίου για αυτή τη σκανδαλώδη πράξη”Είχαν προηγηθεί δηλώσεις του Αντόνιο Μουγκίκα προέδρου της Smartmatic η οποία παρείχε τεχνολογία για ηλεκτρονική ψηφοφορία ότι υπήρξε “πέραν πέραν πάσης αμφιβολίας, παρέμβαση στη συμμετοχή στις πρόσφατες εκλογές” δήλωσε στο Λονδίνο. Πρόσθεσε ότι η συμμετοχή που ανακοίνωσαν οι Αρχές της Βενεζουέλας ήταν μεγαλύτερη από αυτή που κατέγραψε το αυτόματο σύστημα ηλεκτρονικής ψηφοφορίας. Υπολογίζουμε ότι η διαφορά μεταξύ της πραγματικής συμμετοχής και εκείνης που ανακοίνωσαν οι Αρχές είναι τουλάχιστον ένα εκατομμύριο ψήφοι” τόνισε. Απέφυγε πάντως να απαντήσει ευθέως αν πιστεύει ότι η αλλαγή του αριθμού των ψηφισάντων επηρέασε και το αποτέλεσμα των εκλογών, στις οποίες σύμφωνα με την κυβέρνηση έλαβαν μέρος 8,1 εκατ. Βενεζουελανοί. Η χαμηλή συμμετοχή θα ήταν μεγάλο πλήγμα για την κυβέρνηση του Νικολάς Μαδούρο, καθώς η αντιπολίτευση τον περασμένο μήνα είχε πραγματοποιήσει τη δική της ανεπίσημη ψηφοφορία, στην οποία είχαν λάβει μέρος 7,5 εκατ. Πολίτες. Αυτές οι επίσημες καταγγελίες έρχονται να υποστηρίξουν τις καταγγελίες για νοθεία, τις οποίες είχε κάνει η αντιπολίτευση της χώρας την επομένη των εκλογών. Χθες, ο επικεφαλής του Κογκρέσου της Βενεζουέλας ζήτησε να διεξαχθεί έρευνα για τις κατηγορίες περί παραποιημένων στοιχείων σχετικά με τη συμμετοχή στις εκλογές για τη Συντακτική Συνέλευση, που διενεργήθηκαν την περασμένη Κυριακή. Είναι γνωστό ότι οι Αρχές άσκησαν πιέσεις στους δημοσίους υπαλλήλους να προσέλθουν στις κάλπες, τους απείλησαν ακόμα και με απόλυση αν δεν ψήφιζαν. Σύμφωνα με καταγγελίες, αρκετοί από αυτούς δέχθηκαν τηλεφωνήματα από ανωτέρους ή συναδέλφους τους το απόγευμα της Κυριακής, που τους πίεζαν να πάνε να ψηφίσουν.

Στο μεταξύ, η αντιπολίτευση στη Βενεζουέλα αποφάσισε να αναβάλει για σήμερα τη διαδήλωση που σκόπευε να οργανώσει χθες, ώστε να συμπέσει με την ανάληψη των καθηκόντων της νέας Συντακτικής Συνέλευσης. Ταυτόχρονα, η διεθνής κοινότητα εκφράζει έντονα την ανησυχία της για τη δημοκρατία στη Βενεζουέλα μετά τη σύλληψη δύο ηγετικών προσωπικοτήτων της αντιπολίτευσης. “Προσοχή: η πορεία εναντίον της Συντακτικής Απάτης θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη, ημέρα που η δικτατορία έχει την πρόθεση να «εγκαινιάσει» την απάτη” ανακοίνωσε το βράδυ μέσω του twitter ο βουλευτής της αντιπολίτευσης και αντιπρόεδρος του Κοινοβουλίου Φρέντι Γκεβάρα. Έπειτα από έκκληση αντιτσαβιστών ηγετών, οι αντιπολιτευόμενοι επρόκειτο να διαδηλώσουν στο Καράκας για να καταγγείλουν τον “αθέμιτο”, σύμφωνα με τους ίδιους, χαρακτήρα αυτής της “υπερεξουσίας” που θα χαράσσει επ’ αόριστον την πορεία της Βενεζουέλας. Η ακριβής ημερομηνία της έναρξης των εργασιών αυτής της συνέλευσης, η έδρα της οποίας θα είναι το Κοινοβούλιο, δεν έχει επιβεβαιωθεί από την κυβέρνηση, η οποία δεν σχολίασε τη σύλληψη των δύο ηγετών της αντιπολίτευσης. Ο Λεοπόλντο Λόπες, 46 ετών, ιδρυτής του κεντρώου κόμματος Λαϊκή Βούληση, και ο δήμαρχος του Καράκας Αντόνιο Λεντέσμα, 62 ετών, επικεφαλής της κεντροαριστερής Ατρόμητης Λαϊκής Συμμαχίας, συνελήφθησαν τη νύχτα της Τρίτης στα σπίτια τους, όπως φαίνεται σε βίντεο που αναρτήθηκαν στο Ιντερνετ. Αμφότεροι είχαν ήδη φυλακιστεί και είχαν πρόσφατα τεθεί σε κατ’ οίκον κράτηση.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με τους FT “η Ε.Ε αρνείται να αναγνωρίσει το αποτέλεσμα των εκλογών της Κυριακής, αλλά δεν επιβάλλει κυρώσεις εναντίον της Βενεζουέλας”.

Στη Βραζιλία: «Γλίτωσε την παραπομπή σε δίκη παραμένει πρόεδρος ο Τέμερ στη Βραζιλία» αναφέρει το BBC και η DW. Επιβίωσε για ακόμα μια φορά ο πρόεδρος της Βραζιλίας, Μισέλ Τέμερ, καθώς στη Βουλή δεν συγκεντρώθηκαν οι απαραίτητες ψήφοι για την παραπομπή του σε δίκη. Σε σύνολο 513, οι 227 βουλευτές ψήφισαν την παραπομπή του, έναντι 263 που είπαν «όχι». Για να καθίσει στο εδώλιο του κατηγορουμένου χρειάζονταν τα 2/3 του Σώματος. Ο Τέμερ κατηγορήθηκε για δωροδοκία ύψος 12 εκατ. δολαρίων. Δεν είναι ασφαλώς ο μόνος πολιτικός στη Βραζιλία που κατηγορείται ή έχει ανοικτούς λογαριασμούς με τη Δικαιοσύνη: δεκάδες βουλευτές και πρώην υπουργοί ερευνώνται. Οι πλέον χαρακτηριστικές περιπτώσεις: του πρώην προέδρου της Βουλής, ο οποίος είναι ήδη στη φυλακή και του πρώην προέδρου της χώρας Ινάσιο Λούλα ντα Σίλβα, ο οποίος καταδικάστηκε σε κάθειρξη 9,5 ετών και αναμένει το αποτέλεσμα της έφεσης.

Στις ΗΠΑ: “Ο Τραμπ υπέγραψε τις κυρώσεις… αλλά επέκρινε την απόφαση του Κογκρέσου” αναφέρει η WSJ. Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ κύρωσε το νόμο που είχε περάσει το Κογκρέσο για επιβολή κυρώσεων στη Ρωσία, παρά τις μέχρι τώρα ανάμεικτες ενδείξεις που έδινε ο Λευκός Οίκος για τις προθέσεις του. Οι κυρώσεις είχαν ούτως ή άλλως αρκετή στήριξη στο Κογκρέσο ώστε να παρακαμφθεί και ενδεχόμενο βέτο Τραμπ, κάτι ωστόσο που θα ήταν νέο πλήγμα στον ίδιο -ενώ, πέραν της Ρωσίας, και η ΕΕ έχει εκφράσει δυσφορία για τις “έμμεσες επιπτώσεις” σε ευρωπαϊκές εταιρείες. Υπογράφοντας το νομοσχέδιο, ο Τραμπ έσπευσε να χαρακτηρίσει τις κυρώσεις “βαθιά προβληματικές”. Κατηγορεί, μάλιστα, το Κογκρέσο ότι υπερέβη την συνταγματική του εξουσία.

Για Ιταλία- Γαλλία: “Μετωπική σύγκρουση Μακρόν – Ρώμης” αναφέρει η WSJ. Σε μετωπική σύγκρουση με την Ιταλία κινδυνεύει να οδηγηθεί η Γαλλία καθώς ο πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν θέλει να προστατέψει πάση θυσία τις θέσεις εργασίας στη βιομηχανία της χώρας του μπλοκάροντας την εξαγορά των ναυπηγείων STX από τους Ιταλούς της Fincantieri. Ο Μακρόν είχε υποσχεθεί προεκλογικά ότι είναι αποφασισμένος να προστατέψει γαλλικές επιχειρήσεις από εξαγορές τόσο από ευρωπαϊκές εταιρείες αλλά και από κινεζικές που το τελευταίο διάστημα έχουν βάλει στο μάτι πολλές εταιρείες χωρών της ΕΕ. Τώρα ο πρόεδρος της Γαλλίας φαίνεται ότι τηρεί τις προεκλογικές του υποσχέσεις ανακοινώνοντας ότι ακυρώνει τη συμφωνία πώλησης των ναυπηγείων και ότι προχωρά σε προσωρινή κρατικοποίησή τους. Φαίνεται μάλιστα ότι απολαμβάνει την πλήρη υποστήριξη των πολιτών της χώρας, αφού δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι τον στηρίζει τουλάχιστον το 70% των Γάλλων. Ο προκάτοχός του Φρανσουά Ολάντ είχε αποφασίσει να πουλήσει πλειοψηφικό πακέτο (το 66%) της STX στην εταιρεία Fincantieri. Η τελευταία από το ιταλικό Δημόσιο. Τώρα όμως ο Μακρόν κάνει πίσω και ζητά επαναδιαπραγμάτευση με καλύτερους όρους. Σε μια προσπάθεια να μην έλθει σε πλήρη σύγκρουση με τη Ρώμη, ο πρόεδρος της Γαλλίας πρότεινε συνιδιοκτησία (50%-50%) ώστε να μην μπορούν να λαμβάνουν οι Ιταλοί αποφάσεις για τα γαλλικά ναυπηγεία χωρίς την έγκριση του Παρισιού. Πρότεινε επίσης στους Ιταλούς να διορίσουν πρόσωπο της δικής τους επιλογής ως πρόεδρο στα ναυπηγεία. Οι Ιταλοί όμως δεν φαίνονται προς το παρόν τουλάχιστον να κάνουν πίσω στις απαιτήσεις τους να έχουν πλειοψηφικό πακέτο στη STX η Fincantieri και ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός CR Trieste, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Bloomberg. Οι «Financial Times» επικαλέστηκαν δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης της Ιταλίας Κάρλο Καλέντα, ο οποίος ανέφερε ότι η προσφορά του Παρισιού δεν ήταν επαρκής για να υπάρξει συμφωνία. Οι δύο πλευρές έχουν δώσει πλέον νέο ραντεβού για να συζητήσουν ξανά το θέμα, με την προοπτική να έχει βρεθεί κοινά αποδεκτή λύση μέχρι τις 27 Σεπτεμβρίου ή κι ακόμη πιο πριν. Παράγοντες του κλάδου μάλιστα εξέφραζαν την πεποίθησή τους ότι σύντομα θα βρεθεί κοινό έδαφος για συμφωνία.

Στη Γερμανία: “Νέο λογισμικό για 5 εκ αυτοκίνητα” αναφέρει η DW. Σε συμφωνία για τη μείωση των εκπομπών ρύπων στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα με στόχο να σωθούν τα ντίζελ και να μην απαγορευτεί τουλάχιστον τα αμέσως επόμενα χρόνια η κυκλοφορία τους κατέληξαν χθες το Βερολίνο και οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας Αλεξάντερ Ντόμπριντ. Η Daimler που κατασκευάζει μεταξύ άλλων τα οχήματα Mercedes, η BMW και η Volkswagen συμφώνησαν να προχωρήσουν στην αναβάθμιση του λογισμικού των κινητήρων 5,3 εκατ. οχημάτων τους στη Γερμανία, προκειμένου να σταματήσει να βρίσκεται στο στόχαστρο η τεχνολογία των ντίζελ κινητήρων. Με την αναβάθμιση αυτή σκοπός είναι να μειωθούν οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου από 25% έως 30%. Επίσης οι εταιρείες θα δίνουν κίνητρα όπως εκπτώσεις για να ανταλλάξουν οι κάτοχοι παλιά οχήματα – άνω των 10 ετών – με καινούργια μοντέλα. Στόχος των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών είναι να καταφέρουν να αφήσουν πίσω τα σκάνδαλα που έχουν ξεσπάσει το τελευταίο διάστημα με τις αυξημένες εκπομπές ρύπων από πετρελαιοκίνητα οχήματα, που έχουν προκαλέσει αντιδράσεις από κυβερνήσεις και καταναλωτές. Από τον Σεπτέμβριο του 2015 όταν ξέσπασε το σκάνδαλο στις ΗΠΑ με τις εκπομπές ρύπων πετρελαιοκίνητων οχημάτων της Volkswagen, η κυβέρνηση της Ανγκελα Μέρκελ δέχεται συνεχή κριτική και κατηγορείται ότι δεν έχει κάνει αρκετά για να πιέσεις τις πανίσχυρες αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τους ρύπους, όπως σημειώνει το Reuters. Η κυβέρνηση Μέρκελ έχει δεχτεί επίσης κριτική ότι ενδιαφέρεται να εξυπηρετεί πρωτίστως τα συμφέροντα των εγχώριων αυτοκινητοβιομηχανιών.Η μείωση των εκπομπών ρύπων για τα 5,3 εκατ. οχήματα που κυκλοφορούν στη Γερμανία αναμένεται ότι θα επιτευχθεί με αναβαθμίσεις λογισμικού των κινητήρων τους και όχι με αλλαγή εξαρτημάτων των αυτοκινήτων αυτών. Πρόκειται για οχήματα με κινητήρες αντιρυπαντικής τεχνολογίας Euro 5 και Euro 6, ενώ το κόστος θα το αναλάβουν οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες.  Στον αριθμό των οχημάτων αυτών περιλαμβάνονται και οι ανακλήσεις που έχουν γίνει σε 2,5 εκατ. οχήματα της VW. «Οι αυτοκινητοβιομηχανίες γνωρίζουν ότι έχουν χάσει μεγάλο μέρος της εμπιστοσύνης. Πρέπει να εργαστούμε για να ανακτήσουμε ξανά την εμπιστοσύνη αυτή» σύμφωνα με την Ενωση Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών, τη VDA. Για να επιτευχθεί η συμφωνία χρειάστηκε να συγκληθεί χθες στο Βερολίνο έκτακτη συνάντηση των μελών της VDA και στελεχών της γερμανικής κυβέρνησης, με την ονομασία «σύνοδος Ντίζελ». Η θέση των αυτοκινητοβιομηχανιών και της γερμανικής κυβέρνησης είναι δύσκολη καθώς όλοι ανησυχούν ότι μπορεί να εκδηλωθούν μεγάλες αντιδράσεις από τους κατόχους που έχουν πληρώσει ακριβά τα οχήματά τους, τα οποία θα πρέπει τώρα να ανακληθούν. Πρόκειται για περίπου 15 εκατ. πετρελαιοκίνητα οχήματα. Σε περίπτωση που εκδηλωθεί κρίση στις αυτοκινητοβιομηχανίες στη Γερμανία μπορεί να κινδυνεύσουν άμεσα πολλές από τις 800.000 θέσεις εργασίας του κλάδου. Από τις αυτοκινητοβιομηχανίες προέρχονται επίσης οι περισσότερες εξαγωγές της χώρας σε όλο τον κόσμο.

Δεν το βάζει κάτω το SPD” αναφέρει επίσης η DW. Ο Χουμπέρτους Χάιλ έχει αυτόν τον καιρό ένα εξαιρετικά δύσκολο έργο. Ως Γενικός Γραμματέας του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος είναι ο άνθρωπος-κλειδί του προεκλογικού αγώνα. Φέρει την ευθύνη για την καμπάνια, συντονίζει, εμψυχώνει και παράλληλα δεν πρέπει να χάνει τη γενικότερη εποπτεία. Και φυσικά πρέπει να δικαιολογεί τους πάντες και τα πάντα. Αυτό το ζεστό μεσημέρι, πάνω στη στενή σκηνή στα κεντρικά γραφεία του κόμματος στο Βερολίνο, έχει να αντιμετωπίσει τους δημοσιογράφους. Τους παρουσιάζει τα πρώτα πέντε πλακάτ της προεκλογικής εκστρατείας με θέματα την οικογένεια, την εκπαίδευση, τις συντάξεις, την εργασία και την καινοτομία. Σύνθημα η εξίσωση των αποδοχών ανάμεσα σε άνδρες και γυναίκες, δωρεάν παιδεία και συντάξεις αξιοπρέπειας. Θέματα που δεν εκπλήσσουν, φαίνεται εξ άλλου και από τις αντιδράσεις. Πού είναι τα θέματα που απασχολούν αυτήν την εποχή τη Γερμανία, όπως το περιβάλλον και η κινητικότητα, ρώτησε κάποιος δημοσιογράφος τον Χάιλ. Γιατί το SPD περιορίζει την εκστρατεία σε «εύκολα» θέματα, που δεν προκαλούν και δεν μαρτυρούν διάθεση επίθεσης κατά του πολιτικού αντίπαλου; Και πού είναι ο Μάρτιν Σουλτς; Το πρόσωπό του δεν υπάρχει σε καμιά αφίσα.  Ο Χάιλ δεν χάνει τη ψυχραιμία του. «Το SPD δεν θέλει να προκαλέσει φόβο, γι αυτό δεν υπάρχουν πρόσωπα με θλιμμένα χαρακτηριστικά στις αφίσες», λέει. «Πρόκειται για τη δικαιοσύνη, ένα από τα κεντρικά θέματα στον προεκλογικό αγώνα των Σοσιαλδημοκρατών, θα ακολουθήσουν πλακάτ με θέματα το μέλλον και την Ευρώπη». Η αφισοκόλληση συμπίπτει με την έναρξη της περιοδείας «Σουλτς Live Tour», όπως η σειρά συναυλιών που δίνουν συγκροτήματα της ροκ. Σε 30 ημέρες θα εμφανιστεί σε 60 συγκεντρώσεις, μια περιοδεία πάνω από 20.000 χιλιόμετρα. Η προετοιμασία της έγινε με μεγάλη ακρίβεια, το κόστος κυμαίνεται στα 24 εκ. ευρώ, λίγο παραπάνω από το 2013. «Πρόσωπο, πρόγραμμα και περφόρμανς θα πρέπει να εναρμονίζονται για μια καλή εκστρατεία, κι αυτό ακριβώς συμβαίνει», είπε ο Χάιλ εκπέμποντας αισιοδοξία.Τα προγνωστικά όμως δεν αφήνουν περιθώριο για αισιοδοξία. Σύμφωνα με σημερινή δημοσκόπηση που διεξήχθη για λογαριασμό του περιοδικού Stern, η κατρακύλα συνεχίζεται. Στην υποθετική περίπτωση που ο καγκελάριος εκλεγόταν απευθείας τον Μάρτιν Σουλτς θα ψήφιζε ένα ποσοστό της τάξης του 21%, που είναι το χαμηλότερο από αρχές Ιανουαρίου, από τότε που πήρε το χρίσμα της υποψηφιότητας. Την Άγκελα Μέρκελ θα ψήφιζε σταθερά ένα 52%. Στις κομματικές προτιμήσεις η κατάσταση παραμένει ως έχει. Το SPD ψηφίζει ένα 22%, τη Χριστιανική Ένωση 40%. Σύμφωνα με το ινστιτούτο infratest dimap ¾ των ερωτηθέντων δηλώνουν ικανοποιημένοι από τη δουλειά της κυβέρνησης, στην οποία συμμετέχει το SPD. Ακόμη και ψηφοφόροι των Πρασίνων και του κόμματος. Η Αριστερά καταλήγουν σε αυτό το συμπέρασμα. Ωστόσο, επωφελείται μόνο η Μέρκελ. Η πλειοψηφία των ψηφοφόρων του SPD θεωρεί ότι η καγκελάριος έχει κάνει καλή δουλειά. Θα έχουμε επανάληψη του μεγάλου συνασπισμού; «Σήμερα το κόμμα είναι πιο συσπειρωμένο στο πλευρό του Μάρτιν Σουλτς, μάχεται γι αυτόν και στο τέλος θα έχουμε επιτυχία», υποστηρίζει ο Χουμπέρτους Χάιλ. «Σημασία έχει το τελικό σπριντ, γι αυτό είμαστε καλά προετοιμασμένοι». Αγώνας μέχρις εσχάτων, από πόρτα σε πόρτα, με προσωπικές συναντήσεις με δυνητικούς ψηφοφόρους και με ενεργοποίηση όλων, ακόμη και των μελών του προεδρείου. 500 συναντήσεις έχουν προγραμματιστεί από τη μια πλευρά της χώρας ως την άλλη, σε πόλεις αλλά και σε χωριά και κωμοπόλεις. Προπάντων όχι απελπισία και εγκατάλειψη, αυτή είναι η πιο βασική αποστολή για τους Σοσιαλδημοκράτες.

Στην Ινδονησία: “Τα περιστέρια ευθύνονται για την αύξηση των διαζυγίων στην Ινδονησία!” αναφέρει το BBC. Υπάρχει αύξηση των αιτήσεων για διαζύγιο στην Ινδονησία τον Ιούλιο, αύξηση που οφείλεται στο κυνήγι περιστεριών… Σύμφωνα με την Jakarta Postαξιωματούχος του αρμόδιου δικαστηρίου στην Τζάβα ανέφερε ότι τον Ιούλιο κατατέθηκαν 90 αιτήσεις διαζυγίου, όταν τον Ιούνιο κατατέθηκαν μόλις 13. Γυναίκες είναι εκείνες που καταθέτουν τις αιτήσεις διαζυγίου για οικονομικούς λόγους επειδή οι σύζυγοι τους έχουν εθιστεί στους “αγώνες περιστεριών”. Το στοιχηματικό παιχνίδι με τα πιο γρήγορα περιστέρια είναι δημοφιλές στην Ινδονησία όπου οι διαγωνιζόμενοι παίρνουν αρκετά χρηματικά βραβεία. Αρκετές γυναίκες ενοχλούνται βαθύτατα από το γεγονός ότι οι σύζυγοί τους ασχολούνται αποκλειστικά με τον τζόγο αντί να προσπαθούν να βρουν δουλειά ή να ασχοληθούν με τις οικογένειες τους. Μια γυναίκα δήλωσε στην Jakarta Post πως ενώ ο άνδρας της συνήθως της δίνει κάποια χρήματα από όσα κερδίζει, της ζητάει όμως λεφτά για τα τσιγάρα του.

Στη Νέα Υόρκη: “Μυστικές συγκοινωνίες… προσπαθούν να επιλύσουν το πρόβλημα μετακίνησης στη μητρόπολη των ΗΠΑ” αναφέρει το BBC. Αρκετές είναι οι περιοχές στη Νέα Υόρκη όπου δεν υπάρχει πρόσβαση σε τρένα ή κανονικά λεωφορεία. Για τον λόγο αυτό οι κάτοικοι επιλέγουν ένα λιγότερο γνωστό μέσο μεταφοράς που είναι “παράνομο”. “Εαν βιάζεσαι να πας σε ένα ραντεβού με γιατρό ή στη δουλειά σου. Τι θα πρέπει να κάνεις αν δεν έρχεται το κανονικό λεωφορείο; Μα, να πάρεις το μινι-βαν του ενός δολαρίου” λέει στην κάμερα του BBC μια Νεοϋορκέζα. Πρόκειται για το “σκιώδες σύστημα μεταφοράς” της Νέας Υόρκης. Όλα ξεκίνησαν κάπου τη δεκαετία του ΄80 σε μια μεγάλη απεργία των δημόσιων μέσων μεταφοράς. Τα μίνι βαν του ενός δολαρίου εξυπηρετούν γειτονιές στο Μπρονξ, Κουίνς και Μπρούκλιν. Γειτονιές όπου το μετρό της Ν. Υόρκης δεν φτάνει…. Οι επιβάτες μαθαίνουν πως να τα αναγνωρίζουν με τρόπους που γίνονται γνωστοί από στόμα σε στόμα. Πάντως η αγορά των βαν του ενός δολαρίου αρχίζει να ανθίζει καθώς ολοένα και περισσότεροι οδηγοί αναζητούν την πιστοποίησή τους από τις αρμόδιες δημοτικές αρχές. Τουλάχιστον 344 λειτουργούν πλέον νόμιμα. Σύμφωνα με υπολογισμούς ο αριθμός αυτός ενδέχεται να αυξηθεί σε 740 το επόμενο διάστημα. Όμως αυτό ανοίγει τον δρόμο για μεγαλύτερα πρόστιμα για τα βαν που λειτουργούν χωρίς τη σχετική άδεια. Πάντως για κάθε… κενό στις μετακινήσεις στη Νέα Υόρκη υπάρχει ένα βαν που το καλύπτει!

Επιμέλεια: Αλεξάνδρα Βουδούρη

Print Friendly



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αν είσαι φίλος... * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

κατασκευή ιστοσελίδων