ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
>
Search

Laboratory of Dilemmas: η ελληνική συμμετοχή στη Μπιενάλε της Βενετίας

Ο καλλιτέχνης Γιώργος Δρίβας εκπροσωπεί την Ελλάδα στην 57η Διεθνή Έκθεση Τέχνης – La Biennale di Venezia μέχρι τις 26 Νοεμβρίου, 2017)με την βίντεοεγκατάσταση με τίτλο Εργαστήριο Διλημμάτων, σε επιμέλεια του Ορέστη Ανδρεαδάκη. Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) είναι Επίτροπος της εθνικής συμμετοχής. 

 

Η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λυδία Κονιόρδου εγκαινίασε την Παρασκευή το περίπτερο της εθνικής εκπροσώπησης. Στους χώρους του παρουσιάζεται η εγκατάσταση του εικαστικού Γιώργου Δρίβα, βασισμένη στην τραγωδία του Αισχύλου «Ικέτιδες»  με τίτλο «Εργαστήριο Διλημμάτων».

Η ελληνική πρόταση που συνδέει καίρια  το παρελθόν με το παρόν με άξονα το δίλημμα απέναντι στο αλλότριο χαρακτηρίστηκε ως μία από τις σημαντικότερες  της φετινής διοργάνωσης. Το Εργαστήριο Διλημμάτων είναι μια αφηγηματική εγκατάσταση βασισμένη στην τραγωδία του Αισχύλου «Ικέτιδες», η οποία θέτει ένα δίλημμα μεταξύ της σωτηρίας του Ξένου και της διατήρησης της όποιας ασφάλειας του Εγχώριου. Πραγματεύεται τα τρέχοντα παγκόσμια κοινωνικοπολιτικά ζητήματα, και ασχολείται με την αγωνία, την αμηχανία και τη σύγχυση ατόμων και κοινωνικών ομάδων όταν καλούνται να διαχειριστούν παρόμοια διλήμματα.


Οι «Ικέτιδες», το μοναδικό σωζόμενο μέρος της χαμένης τετραλογίας του Αισχύλου «Δαναΐδες», είναι το πρώτο λογοτεχνικό κείμενο της ιστορίας που θέτει το ζήτημα της δίωξης μιας ομάδας ατόμων που αιτούνται άσυλο. Οι Ικέτιδες φεύγουν από την Αίγυπτο για να αποφύγουν το γάμο με τα πρώτα ξαδέλφια τους και φτάνουν στο Άργος, ζητώντας άσυλο από τον Βασιλιά της Πόλης. Ο Βασιλιάς αντιμετωπίζει τότε ένα δίλημμα. Αν βοηθήσει τις ξένες γυναίκες, κινδυνεύει να προκαλέσει στον λαό του αναταραχή και να οδηγηθεί σε πόλεμο με τους Αιγύπτιους, που θέλουν να πάρουν πίσω τις Ικέτιδες. Αν, όμως δεν τις βοηθήσει παραβαίνει τους θεοφύλακτους νόμους της φιλοξενίας και τις αρχές του Δικαίου και του Ανθρωπισμού, αφήνοντας τις Ικέτιδες στο έλεος των διωκτών τους.

Το Εργαστήριο Διλημμάτων επικεντρώνεται στο δίλημμα της τραγωδίας μέσα από τα αποσπάσματα ενός ημιτελούς ντοκιμαντέρ ενός επιστημονικού πειράματος.

Αυτό το πείραμα δεν ολοκληρώθηκε ποτέ για άγνωστους λόγους, ωστόσο τα αποσπάσματα του ημιτελούς ντοκιμαντέρ που βρέθηκαν, αποκαλύπτουν σήμερα, μετά από τόσα χρόνια, λεπτομέρειες του πειράματος καθώς και τις ελπίδες του καθηγητή που το οραματίστηκε, καθώς και τις διαφωνίες με τους συνεργάτες του.

Laboratory of Dilemmas

Η ιστορία παρουσιάζεται αποσπασματικά μέσα από πολλαπλές πηγές βίντεο και ήχου μέσα σε ένα λαβύρινθο.

Η καταξιωμένη ηθοποιός Charlotte Rampling έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στα βίντεο του Εργαστηρίου Διλημμάτων, μαζί με άλλους γνωστούς Έλληνες ηθοποιούς όπως τους Γιώργο Κοτανίδη, Λάζαρο Γεωργακόπουλο, Κόρα Καρβούνη, Πολύδωρο Βογιατζή, Ρένα Κυπριώτη, Πάνη Καλοφωλιά.

Την Υπουργό Πολιτισμού ξενάγησε στην εγκατάσταση ο Γιώργος Δρίβας.  Η Λυδία Κονιόρδου, παρουσία του επιμελητή της έκθεσης Ορέστης Ανδρεαδάκης και της διευθύντριας του Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ), Κατερίνας Κοσκινά το οποίο τελεί τα χρέη επίτροπου, εγκαινίασε το ελληνικό περίπτερο τονίζοντας μεταξύ άλλων: «Η φετινή ελληνική συμμετοχή στη κορυφαία εικαστική διοργάνωση, τη Μπιενάλε της Βενετίας, θέτει προς συζήτηση υπό το πρίσμα της εικαστικής τέχνης ένα δίλλημα που δεν είναι καινούργιο. Αλλά όσο ποτέ άλλοτε επίκαιρο: Ποια είναι η στάση μας ως κοινωνία, παγκόσμια, χωρίς εθνικά και κάθε είδους πρόσημα απέναντι στον διωκόμενο; Σε αυτόν που βίαια και βιαστικά εγκαταλείπει την εστία του αναζητώντας γη και ειρήνη, σαν ένας σύγχρονος ικέτης. Ο Αισχύλος, έθεσε αυτό το ζήτημα με την τραγωδία του “Ικέτιδες” , μεταφέροντας στην αρχαία ορχήστρα το δίλλημα του βασιλιά του Άργους Πελασγού όταν πενήντα γυναίκες από την Αίγυπτο ζήτησαν άσυλο στην πόλη του. Αυτό το δίλλημα τέθηκε 2500 χρόνια πριν αλλά μας αφορά ατομικά και συλλογικά. Και ο εικαστικός και σκηνοθέτης Γιώργος Δρίβας το υπενθυμίζει με το έργο του».
Το έργο του εικαστικού Γιώργου Σαπουντζή με τίτλο «Sculptures cannot Eat» επισκέφτηκε το προηγούμενο Σάββατο στον χώρο του Αρσενάλε η Υπουργός Πολιτισμού. Ο Έλληνας καλλιτέχνης συμμετέχει  στην κεντρική έκθεση της 57ης Μπιενάλε υπό τον γενικό τίτλο “Viva Arte Viva” που  επιμελήθηκε η διευθύντρια της διοργάνωσης Κριστίν Μασέλ. Η εγκατάσταση που παρουσιάζει αποτελείται από βίντεο, γλυπτά, πολύχρωμα πανιά. Στην έκθεση παίρνουν μέρος 120 καλλιτέχνες.
Στην έκθεση του Βέλγου Εικαστικού Γιάν Φαμπρ που παρουσιάζεται στο Μοναστήρι του Αγίου Γρηγορίου και συνεπιμελείται το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης,  το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Μπέργκαμο (GAMeC) και το Τμήμα Σύγχρονης Τέχνης του Μουσείου Ερμιτάζ ξεναγήθηκε η Υπουργός Πολιτισμού από την διευθύντρια του ΕΜΣΤ Κατερίνα Κοσκινά. Η θεματική έκθεση με τίτλο «Glass and bone sculptures 1977-2017» (Γυαλί και Κόκκαλα) εντάσσεται στο παράλληλο Πρόγραμμα της 57ης Μπιενάλε. 
Η Λυδία Κονιόρδου βρέθηκε το Σάββατο το Ινστιτούτου Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών της Βενετίας, το Μουσείο την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου και την έδρα της ελληνικής κοινότητας Βενετίας.
Η Υπουργός Πολιτισμού συζήτησε τη δυνατότητα το Ινστιτούτο πέρα από το ερευνητικό του έργο  να εμπλουτίσει τις συνεργασίες του με διάθεση εξωστρέφειας. Να αναδείξει ένα σημείο επαφής με τη νέα γενιά έτσι ώστε να μεταγγίσει το σπουδαίο κομμάτι του ελληνικού πολιτισμού που εκπροσωπεί.

Print Friendly



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αν είσαι φίλος... * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

κατασκευή ιστοσελίδων