ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
>
Search

«Το εργαστήρι μας»: Σχολικές δράσεις με πυξίδα την αγάπη για την τέχνη

Το πρόγραμμα παιδικών καλλιτεχνικών δράσεων για το 2016 παρουσίασε «Το εργαστήρι μας», ένας καλλιτεχνικός χώρος έκφρασης, με εργαλεία την δημιουργικότητα, την φαντασία και την αγάπη για την τέχνη.

Μια ομάδα έμπειρων επαγγελματιών από το χώρο της εκπαίδευσης και της τέχνης, οργανώνει θεματικές δράσεις που καλλιεργούν τη φαντασία, την αυθόρμητη έκφραση των παιδιών, την ομαδικότητα, τη συνεργασία, την ψυχαγωγία και το σεβασμό στο άτομο και το σύνολο.

Τα προγράμματα εκπονούνται στο χώρο του σχολείου ή με μία εκπαιδευτική εκδρομή στο χώρο του εργαστηρίου. Με μια βιωματική δράση, διάρκειας 90 λεπτών, τα παιδάκια συμμετέχουν σε θεατρικό αυτοσχεδιασμό, απολαμβάνουν τα παιχνίδια δημιουργικής γραφής, μουσικής σύνθεσης και δημιουργούν εικαστικά τον δικό τους θησαυρό.

Τα προγράμματα για το 2016 είναι:

Η ΦΥΣΗ ΜΑΣ ΕΜΠΝΕΕΙ!
… το δικό μας φυτολόγιο!
Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές των τριών πρώτων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου. Σκοπός του είναι η επαφή των παιδιών με τη φύση, τη συναισθηματική τους απελευθέρωση, τη βιωματική τους ένταξη στο φυσικό σύνολο, αλληλεπιδρώντας με το περιβάλλον. Οι τρόποι που θα χρησιμοποιηθούν είναι το θεατρικό παιχνίδι, ο αυτοσχεδιασμός, η εικαστική έκφραση αλλά και η έμπρακτη ενασχόληση με τη φύση.
Συγκεκριμένα, τα παιδιά αφού χωριστούν σε ομάδες, διαδοχικά θα ασχοληθούν με ασκήσεις εγρήγορσης και συναισθηματικής ανάπτυξης. Με σκυταλοδρομία λέξεων θα δημιουργήσουν μια «φυσική» δική τους ιστορία. Μέσα από ένα παιχνίδι με μύθους και αινίγματα γνωρίζουν τα φυτά του κήπου του εργαστηρίου, κι ανακαλύπτουν τον κρυμμένο θησαυρό της φύσης μας. Η εικαστική δράση συνδέεται άμεσα με τη βιωματική ενασχόληση. Οι μαθητές αφού δώσουν όνομα στα φυτά και τα ανακαλύψουν στον κήπο, φτιάχνουν το προσωπικό τους φυτολόγιο, εναλλακτικά ζωγραφίζουν την κυρά-Φτέρη, εικονογραφούν τον γέρο-Πλάτανο από φύλλα του, και χρωματίζουν μια μεγάλη ροδιά. Τελικά μεταφέρουν τα αρώματα του δυόσμου και του βασιλικού σε ένα τετράδιο με εξώφυλλο κορμό από δέντρο… το δικό μας φυτολόγιο!

ΜΑΓΙΚΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!
…ένα αλλιώτικο γράμμα στον Αϊ-Βασίλη
Τα παιδία κάθε ηλικίας προωθούνται να γράψουν και να αφηγηθούν ένα «αλλιώτικο» γράμμα στον αγαπημένο τους Άγιο. Του ζητούν να τους χαρίσει το πλουσιότερο δώρο, μια συσκευασία που μόλις ξετυλίξουν την πολύχρωμη κορδέλα της, θα ανακαλύψουν τα συναισθήματα εκείνα που στηρίζουν τις ανθρώπινες σχέσεις: αγάπη, φροντίδα, αλληλεγγύη, συμπόνια, σεβασμός. Παράλληλα, εκείνα πλημμυρισμένα από αυτά θα χαρίσουν στον γλυκό Αϊ-Βασίλη, το δικό τους μοναδικό δωράκι, φτιαγμένο από τα ίδια. Στο υστερόγραφο του γράμματός τους, του χαρίζουν ένα δώρο ψυχής: μια αγκαλιά, μια θετική σκέψη, αγάπη, μια ζωγραφιά.
Στη συνέχεια με φυσικά υλικά από το «Εργαστήρι», οι μικροί μαθητές, μεταμορφωμένοι σε μικρά ξωτικά, κατασκευάζουν ο καθένας το στολίδι που θα κρεμάσουν στο χριστουγεννιάτικο δέντρο τους.
Στη διάρκεια του θεατρικού παιχνιδιού οι μαθητές έρχονται σε επαφή με την τέχνη της αφήγησης, μαθαίνουν να εκφράζονται «φωναχτά», να διηγούνται όσα νιώθουν, και να καλλιεργούν τη φαντασία και τη θετική τους σκέψη. Τις Αγίες Ήμερες των Χριστουγέννων έρχονται σε επαφή με το ουσιαστικό νόημα των ήμερων, τα ζεστά συναισθήματα και την προσφορά. Μέσω της αφήγησης, αλλά και του παιχνιδιού, παράλληλα με τον θεατρικό αυτοσχεδιασμό, ολοκληρώνοντας τη δράση θα έχουν στείλει στον Αϊ-Βασίλη το πιο ουσιαστικό γράμμα.

LETS PRETEND – ΑΠΟΚΡΙΕΣ (υποδύομαι ένα ρόλο)
…μορφές και μεταμορφώσεις
Η γιορτή της Αποκριάς συνδέεται άρρηκτα με τη μεταμόρφωση και τη χαρά. Μικροί και μεγάλοι δημιουργούν μια «μάσκα»-ρόλο τον οποίο υποδύονται κατά τη διάρκεια αυτής της γιορτής.
Ο καθένας διαλέγει να υποδυθεί τον αγαπημένο του ήρωα. Οι επιλογές πολλές: ήρωες παραμυθιών, άγρια ζώα, μυθικά τέρατα, φυτά, πρόσωπα και πράγματα της καθημερινότητας.
Με βάση μια αυτοσχέδια θεατρική σκηνή και με μέσο το παιχνίδι, το κάθε παιδί γίνεται ο ρόλος του και πρωταγωνιστεί στην παράσταση που δημιούργησαν τα ίδια τα παιδιά (act in progress-υποδύομαι και δρω). Στόχος είναι να κατανοήσουν τη μεταμόρφωση με βιωματικό τρόπο.
Με εικαστική διάθεση κατασκευάζουν στη συνέχεια με υλικά του «Εργαστηρίου» από έναν χαρταετό, σύμβολο της λαϊκής μας παράδοσης. Δουλεύοντας συνεργατικά κερδίζουν προσωπική και συλλογική πειθαρχεία, ενθάρρυνση της φαντασίας, ψυχική τόνωση, εσωτερική ανάταση και ικανοποίηση με την ολοκλήρωση της κατασκευής τους.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΠΑΣΧΑΛΙΑ
…ιστορίες και έθιμα συναντούν την τέχνη
Η Πασχαλιά συνδέεται άμεσα με τη λαϊκή παράδοση και τα έθιμα του τόπου μας, που ποικίλλουν από περιοχή σε περιοχή.
Οι μαθητές θα ακούσουν επαγγελματική αφήγηση λαϊκών παραμυθιών για την μεγαλύτερη γιορτή της χριστιανοσύνης, θα αναβιώσουν λαϊκά έθιμα της πατρίδας μας και με αφορμή αυτή την εμπειρία θα κατασκευάσουν τις λαμπάδες τους.
Πρόκειται για ένα αποκλειστικά εκπαιδευτικό και βιωματικό πρόγραμμα με σκοπό την διεύρυνση της ταυτότητας, μέσα από την γνώση και τον πλούτο που προσφέρουν τα παραμύθια, και καταλήγει στην ικανοποίηση μέσω της δράσης.

ΖΗΣΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
…γκράφιτι για μια παραμυθένια καθημερινότητα
«Το εργαστήρι μας» επισκέπτεται το σχολείο και φιλοτεχνεί ένα τμήμα του προαυλίου ή έναν τοίχο, μια σχολική τάξη, το σκηνικό στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου κλπ. Όλα τα παιδιά και οι δάσκαλοι που επιθυμούν συμμετέχουν συλλογικά και γίνονται εργάτες της τέχνης.
Μια εβδομάδα πριν την δράση, το «Εργαστήρι» παραθέτει στα παιδιά 3 σχέδια, από τα οποία ψηφίζουν την προτίμησή τους και τελικά το επικρατέστερο πραγματοποιείται.

ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΕΝΑΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ!
Γνωρίζοντας τον Μουνκ

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «γνωρίζοντας τον Μουνκ» απευθύνεται σε ομάδες παιδιών προσχολικής ηλικίας και δημοτικού. Εντάσσεται στο πλαίσιο της συναισθηματικής αγωγής.
Με αφορμή τη ζωή και το έργο του Νορβηγού ζωγράφου Έντβαρτ Μουνκ, τα παιδιά μαθαίνουν, μέσα από μια σειρά από δραστηριότητες και εικαστικές κατασκευές, να εκφράζουν, να λογικοποιούν, τελικά να συνθηκολογούν και να ξεπερνούν τις φοβίες τους.
Το πιο γνωστό έργο του καλλιτέχνη, «η κραυγή», γίνεται αφορμή για ένα ταξίδι στον πλούσιο κόσμο των συναισθημάτων και στην έκφρασή τους. Αντίστοιχα προγράμματα αφορούν τους Van Gogh, Matisse, Da Vinci, Picasso και Dali.

ΕΝΑΣ ΚΥΚΛΟΣ ΚΛΕΙΝΕΙ
ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΑΝΟΙΓΕΙ!
Αποχαιρετισμός ΣΤ τάξης – υπόσχεση μιας νέας συνάντησης…

2016 -2026. Τα παιδιά φεύγοντας από το δημοτικό έχουν γεμίσει τις αποσκευές τους με γερές και σπουδαίες βάσεις, αξίες, γνώσεις συναισθήματα, φιλίες, δυνατές στιγμές! Οι μαθητές της ΣΤ συλλέγουν τις αναμνήσεις τους από το δημοτικό, το αποχαιρετούν με ευγνωμοσύνη και συμμετέχουν συλλογικά στην κατασκευή του δικού τους αναμνηστικού πάνω στο οποίο αναγράφεται η ημερομηνία για μια νέα ομαδική συνάντηση μετά από 10 χρόνια! Στην δράση αυτή αποχαιρετούμε γλυκά το παιδί, για να καλωσορίσουμε τον έφηβο. Μια υπόσχεση μένει να εκπληρωθεί…
«Το εργαστήρι μας» βρίσκεται στην οδό Πεσματζόγλου 46α, στην Κηφισιά και η ιστοσελίδα για περισσότερες πληροφορίες είναι: www.toergastirimas.gr.

 

Ισίδωρος Ρούσσος
.

Print Friendly



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αν είσαι φίλος... * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

κατασκευή ιστοσελίδων