ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
>
Search

Πενία τέχνας κατεργάζεται

Επιχειρήσεις που στήθηκαν με βάση τα νέα δεδομένα της καθημερινότητάς μας και το πώς εκείνες προσαρμόστηκαν σε αυτά, νέοι που στρέφονται σε νέα επαγγέλματα, οι αλλαγές στον τρόπο διασκέδασης, αλλά και τα βήματα προς την εύρεση εργασίας, είναι τα θέματα που αναδεικνύει η νέα έρευνα του Αθήνα 9.84.

Την έρευνα που επιμελήθηκαν οι δημοσιογράφοι Μαρία Παύλου, Μαρία Τιγκιρίδου, Νάνσυ Αγγελοπούλου και Νάντια Σκεπετάρη παρουσίασε η Νόνη Καραγιάννη από τις 10 το πρωί έως τη μία μετά το μεσημέρι.

Τα νέα οικονομικά και κοινωνικά δεδομένα στη ζωή μας άλλαξαν την καθημερινότητά μας, τις συνήθειές μας και την επιχειρηματικότητα. Η ανταλλαγή προϊόντων, υπηρεσιών και ότι άλλο έχουμε ανάγκη και μπορούμε να φανταστούμε, είναι πλέον μέρος της καθημερινότητάς μας, ενώ η αναζήτηση οικονομικών τρόπων για να ανταποκριθούμε στις ανάγκες μας, λίγο πολύ, μας έχει όλους κάνει μέλη του κινήματος do it yourself.

Η ανεργία και ο φόβος του λουκέτου στις επιχειρήσεις, έχει φέρει στο προσκήνιο νέες μορφές επιχειρηματικότητας,
ενώ και νέα επαγγέλματα κάνουν την εμφάνισή τους.

Η ανταλλακτική οικονομία που έχει κερδίσει σημαντικό έδαφος σε όλα τα επίπεδα. Μετά την ανταλλαγή βρεφικών και παιδικών προϊόντων μέσω του γνωστού babyfeat αλλά και την άνθιση των καταστημάτων με ρούχα και αξεσουάρ second hand, τώρα πια, έχουν καθιερωθεί τα δίκτυα ανταλλαγών και αλληλεγγύης.

Μια ιδέα που εμπνεύστηκαν φίλοι από τα ταξίδια τους στο εξωτερικό, στηριγμένη στα garage sales της Αμερικής και τα mercantino της Ιταλίας και που δίνει την ευκαιρία σε όλους τους Αθηναίους να συμμετάσχουν από τη θέση του αγοραστή ή του πωλητή είναι το πραθήναι, ένα αθηναϊκό προσωπικό πωλητήριο. Για αυτή την κίνηση μιλά στον Αθήνα 9.84 η Νότα Δράκου από την ομάδα δημιουργίας.

Τα Κουκιά είναι ένα άλλο δίκτυο ανταλλαγής που οι ιδρυτές του εμπνεύστηκαν από την εποχή που οι γιαγιάδες και οι παππούδες μας, αντάλλασσαν με γείτονες αγαθά, για να βοηθήσουν ο ένας τον άλλον. Τα κουκιά ένα εικονικό νόμισμα όπου η χρήση του περιορίζεται μέσα στο δίκτυο. Κάθε μέλος δημιουργεί κωδικούς πρόσβασης στο δίκτυο και μπορεί με αυτούς να κάνει συναλλαγές όπως επίσης να βλέπει ανά πάσα στιγμή τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που προσφέρονται.

Στροφή βέβαια υπάρχει και στην ανακύκλωση υλικών, μεταξύ αυτών και των ρούχων, τα οποία όλοι πλέον αναζητούν τρόπους και ιδέες για να τα μεταποιήσουν. Πολλοί προτιμούν να στραφούν στην ντουλάπα τους και όχι σε κάποιο ανταλλακτήριο και μόνοι τους να βρουν λύσεις.

Επίσης, στο πλαίσιο της έρευνας μιλούν στον Αθήνα 984 και δίνουν συμβουλές άνθρωποι που έκαναν το DIY, επάγγελμα.

Επίσης, στην έρευνα παρουσιάζονται επιχειρήσεις που διαπρέπουν εν μέσω κρίσης, λόγω της εφευρετικότητας και της παροχής πρωτότυπων αλλά ταυτόχρονα αναγκαίων υπηρεσιών, είτε αυτές έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα είτε με την …πολυτέλεια της διασκέδασης.

Τα τελευταία χρόνια έχουν υπάρξει αλλαγές στην καλλιτεχνική έκφραση και στους χώρους που οι δημιουργεί επιλέγουν για να δουλέψουν ή να επικοινωνήσουν το έργο τους με το κοινό. Σε δεύτερο επίπεδο, έχει παρουσιαστεί καλλιτεχνική παρέμβαση εκεί που δε θα το περιμέναμε, όπως για παράδειγμα σε ένα κρεοπωλείο. Στην έρευνα , αναλύονται -μέσα από περιπτώσεις καλλιτεχνών και ιδιωτών- τα νέα δεδομένα και που τους οδήγησαν, είτε αναφερόμαστε στο θέατρο, τη μουσική, το βίντεο, είτε στο φαγητό μετά μουσικής!

Στο 3ο μέρος, η έρευνα εστιάζει στην αγορά εργασίας, στο βιογραφικό σημείωμα και τα Social Media τα οποία αποτελούν βασικό κομμάτι στην αναζήτηση και εύρεση εργασίας.

Παρουσιάζονται οι βασικοί κανόνες στην σύνταξη του βιογραφικού σημειώματος, αλλά και το πώς θα πρέπει να διαμορφώνουμε το προφίλ μας στα social media προκειμένου να είναι ελκυστικό προς τους εργοδότες και να κερδίσουμε πόντους στην τελική τους επιλογή.

Η σύνταξη του βιογραφικού σημειώματος αποτελεί σημαντικό βήμα για την αναζήτηση οποιασδήποτε θέσης εργασίας.
Κύριος στόχος ενός Βιογραφικού Σημειώματος είναι να παρακινήσει τον εργοδότη να συναντήσει τον υποψήφιο και ένα σωστά γραμμένο βιογραφικό έχει πολλές πιθανότητες να πετύχει τον σκοπό αυτό.

Αυτό που κάνει λοιπόν την διαφορά είναι ένα σύντομο και περιεκτικό βιογραφικό, συνδεδεμένο με αυτά που ζητάει η αγγελία, που έχει τα προσόντα μας, την εργασιακή μας εμπειρία και την εκπαίδευση που έχουμε λάβει. Και βέβαια πρέπει να έχουμε υπόψιν ότι συνήθως τα βιογραφικά εξετάζονται συγκριτικά. Άρα ένα πιο πλήρες βιογραφικο σημειωμα μπορεί να μας δώσει το προβάδισμα έναντι άλλων. Βασικοί κανόνες θεωρητικά, όμως στην πράξη είναι πολλά τα βιογραφικά και θα μπορούσαμε να πούμε και η πλειονότητα που αυτούς τους βασικούς κανόνες δεν τους ακολουθεί.

Ευρωπαϊκή Φόρμα Βιογραφικών : Το λεγόμενο Europass. Ενδεχομένως κάποιοι να το έχουν ακούσει, κάποιοι θα το γνωρίζουν. Είναι ένα πρότυπο Βιογραφικό Σημείωμα (το πιο διάσημο αλλά και το πιο εύχρηστο που μπορούμε απλά να συμπληρώσουμε και να το δώσουμε στον υποψήφιο εργοδότη μας) που έχει δημιουργήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση προκειμένου να εξαλείψει τις ιδιαιτερότητες ή κάποιες πρόσθετες απαιτήσεις που μπορεί να έχει κάποια χώρα ως προς την σύνταξη του βιογραφικού. Έτσι λοιπόν με το Ενιαίου Τύπου Βιογραφικό διευκολύνει τους εργοδότες στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ώστε να γίνει πιο εύκολα η διαδικασία πρόσληψης κάποιου υπαλλήλου από άλλη χώρα που ανήκει στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Άρα λοιπόν βοηθά σημαντικά όχι μόνο αυτούς που ζητούν εργασία να παρουσιάσουν με τρόπο απλό και κατανοητό τα προσόντα τους στους εργοδότες (και σε ιδρύματα εκπαίδευσης και κατάρτισης, αν ενδιαφερόμαστε για σπουδές σε άλλη χώρα) αλλά και τις ίδιες τις επιχειρήσεις και τους δημόσιους φορείς που αναλαμβάνουν την αξιολόγηση του προσωπικού που τους «χτυπά» την πόρτα. Τώρα ποια πολιτική ακολουθείται.
– Αν η εταιρεία που θέλετε να κάνετε αίτηση για εργασία είναι πολυεθνική, τότε σίγουρα θα πρέπει να διαλέξετε το Europass σαν είδος βιογραφικού.

– Αν η εταιρεία που θέλετε να κάνετε αίτηση για εργασία είναι μεσαία ή μεγάλη, τότε θα πρέπει αρχικά να κοιτάξετε στην ιστοσελίδα της εταιρείας αν έχει κάποια πρότυπη φόρμα βιογραφικού που σας ζητάει να συμπληρώσετε. Αν δεν έχει τότε θα πρέπει να επιλέξετε ανάμεσα σε Europass ή κάποιο άλλο είδος βιογραφικού. Επειδή δε μπορείτε να είστε σίγουροι, το καλύτερο θα ήταν να επικοινωνήσετε με την επιχείρηση και να τη ρωτήσετε αν έχει κάποια ιδιαίτερη προτίμηση ως προς το είδος του βιογραφικού.

– Αν η εταιρεία που θέλετε να κάνετε αίτηση για εργασία είναι μικρή, τότε κατά πάσα πιθανότητα θα θέλετε να αποφύγετε το Europass, γιατί μπορεί να μη το γνωρίζουν. Καλό θα ήταν όμως και πάλι να επικοινωνήσετε μαζί τους για να τους ρωτήσετε για τυχόν προτιμήσεις που μπορεί να έχουν.

Για να δημιουργήσετε το δικό σας βιογραφικό σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, αρκεί να μεταβείτε στην διεύθυνση αυτή: http://europass.cedefop.europa.eu/el/documents/curriculum-vitae
Η αγορά εργασίας στη σημερινή εποχή γίνεται ακόμα δυσκολότερη. Εκατοντάδες βιογραφικά περνούν από τα χέρια των εργοδοτών, οι οποίοι αφιερώνουν πολύ λίγο χρόνο για να τα διαβάσουν, κάτι που μειώνει και τις πιθανότητες επιλογής μας για εργασία στην εταιρεία τους. Αν κάνουμε μία αναζήτηση στο διαδίκτυο θα βρούμε πολλές ιστοσελίδες αφιερωμένες στους ιδανικότερους τρόπους να απαριθμήσουμε τα προσόντα μας στο βιογραφικό μας. Αυτό που μπορεί όμως να κάνει την διαφορά είναι ένα βιογραφικό τελείως διαφορετικό από τους βασικούς κανόνες που ισχύουν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση του Robby Leonardi, ενός ενθουσιώδη animator από τη Νέα Υόρκη, ο οποίος κατέρριψε τα δεδομένα δημιουργώντας ένα βιογραφικό σε μορφή ηλεκτρονικού παιχνιδιού. Ο ήρωας, τον οποίο κατευθύνει ο εκάστοτε εργοδότης πατώντας το κάτω βέλος του πληκτρολόγιου, πηδάει εμπόδια, κολυμπάει ανάμεσα σε ψάρια, καβούρια και χελώνες, ανεβαίνει σε αερόστατα, αλλάζει επίπεδα και στο καθένα από τα σημεία αυτά παρατίθενται διαγράμματα με τα προσόντα και τα ενδιαφέροντα του Robby Leonardi. Αν υπάρχει ένας τρόπος για να τραβήξεις την προσοχή του εργοδότη, τότε σίγουρα είναι αυτός.
Το διαδραστικό βιογραφικό του Robby Leonardi, μπορείτε να το δείτε στην ιστοσελίδα:

http://www.rleonardi.com/interactive-resume/

Η χρήση λοιπόν των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο internet έχει αποδειχθεί ως ένα πολύ ισχυρό εργαλείο αναζήτησης εργασίας ή υποψήφιων υπαλλήλων με πρωτοπόρο και ιδανικότερο μέσο το LinkedIn. Το LinkedIn είναι ένας ιστοχώρος επαγγελματικής κοινωνικής δικτύωσης, στο οποίο τα εγγεγραμμένα μέλη του έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν το προσωπικό επαγγελματικό τους προφίλ, να συνδεθούν με άλλους χρήστες, να αναζητήσουν εργασία, αλλά και να δημιουργήσουν πελατολόγιο. Ιδρύθηκε τον Δεκέμβριο του 2002, αλλά ξεκίνησε επίσημα στις 5 Μαΐου του 2003. Από τότε και μέχρι σήμερα μετρά 277εκ. χρήστες σε 200 χώρες που έχει παρουσία και 3εκ. επαγγελματικές σελίδες. Στην Ελλάδα οι χρήστες τoυ αγγίζουν τους 700.000.

Η δυναμική του στην εύρεση εργασίας συνεχώς μεγαλώνει, ενώ δεν είναι λίγες και οι επιχειρήσεις που αναζητούν και προσλαμβάνουν υπαλλήλους μέσω αυτού κυρίως στο εξωτερικό. Σύμφωνα με τα στοιχεία πρόσφατης έρευνας που έτρεξε η εταιρεία «Reppler» (μία εταιρεία που βοηθά στην διαχείριση της online εικόνας μας στα διάφορα κοινωνικά δίκτυα) σε ένα τυχαίο δείγμα 300 ατόμων που εμπλέκονται στη διαδικασία πρόσληψης στην εταιρεία για τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προέκυψαν τα εξής: Το 91% των εργοδοτών δήλωσε ότι κοιτάζει το προφίλ των υποψηφίων μέσω facebook, LinkedIn και Twitter. Το 47% δήλωσε ότι το κάνει αμέσως όταν λαμβάνει την αίτηση πριν καν φωνάξουν τον υποψήφιο για συνέντευξη. Το 69% των εργοδοτών έχει απορρίψει υποψήφιο εξαιτίας των όσων είδε στο προφίλ του με βασικότερους λόγους απόρριψης ότι είχε ψευδή στοιχεία για τα προσόντα το, ότι ανέβαζε φωτογραφίες με άσεμνο περιεχόμενο ή ότι έκανε ανάρμοστα σχόλια. Από την άλλη πλευρά το 68% των εργοδοτών έχει προσλάβει υποψήφιο βάσει των όσων είδαν στο προφίλ του που σχημάτιζαν μία καλή εντύπωση για την προσωπικότητά του, που έδειχναν ότι ήταν επικοινωνιακός, δημιουργικός, οργανωτικός και άλλα τέτοια προτερήματα.

Το LinkedIn είναι το ιδανικό περιβάλλον για έρευνα σε θέματα καριέρας, καθώς είναι το μόνο τόσο δημοφιλές social network που προσελκύει κυρίως επαγγελματίες, οι οποίοι ρίχνουν αναλυτικές ματιές στα προφίλ των υποψήφιων υπαλλήλων τους. Για το λόγο αυτό πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στο χτίσιμο του προφίλ μας στο LinkedIn. Κάθε χρήστης του LinkedIn έχει τη δυνατότητα να δηλώσει τις δεξιότητες του, τις οποίες μάλιστα μπορούν οι άλλοι χρήστες να επιβεβαιώσουν μέσω της λειτουργίας Endorsements. Παίζει λοιπόν καθοριστικό ρόλο η εικόνα που δημιουργούμε για τον εαυτό μας στο LinkedIn για την ενδεχόμενη πρόσληψή μας.
Επιχειρηματικές λύσεις, μέσω των Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων (ΚΟΙΝΣΕΠ) θα παρουσιαστούν και στην εκπομπή «Δια χειρός» με τη Μαρία Παύλου, 3μμ – 4μμ.

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αν είσαι φίλος... * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

κατασκευή ιστοσελίδων